Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vanmorgen, in de wasbox, mijn Vectraatje eens uitgebreid met de hand gewassen. Gelukkig met warm sop zodat ik mijn handen af en toe kon ontdooien.
De Vectra is dus weer blinkend schoon.
Ik moest wel, toen ik thuis was, 20 minuten mijn handen ontdooien omdat afspoelen en zo met koud water gebeurt.Nadat ik helemaal weer op temperatuur was heb ik de auto een uurtje geleden ook nog maar even helemaal afgezeemd met een echte natuurzeem. En vervolgens weer een tijd nodig gehad om weer gevoel in mijn handen te krijgen. Maar Vectraatje blinkt weer als een honden l*l in de maneschijn. :wub
Een complete distributieset bestaat normaal gesproken uit een riem, een waterpomp en rollen. Als je alleen de riem vervangt krijg je vrijwel zeker problemen met de waterpomp doordat de nieuwe riem een stuk strakker ligt en daardoor de, inmiddels enigszins versleten, lagers van de waterpomp het vaak snel begeven: kun je opnieuw de hele handel vervangen. En voor het geld hoef je het niet te laten. Een nieuwe waterpomp kost je de kop niet.
Dat wordt dan herkeuren bij de RDW. En zeker de remmerij aanpakken i.v.m. het grotere vermogen en hogere topsnelheid. Kan hij ook op afgekeurd worden door de RDW.
Die meeting is bij AC De Meern
Meerndijk 59, De MeernTijd: 12.00 uur
Meld je even aan in het betreffende topic.
APK-afkeur op Xenon is afhankelijk van het bouwjaar. Voor 2007 mag het zo, zonder alle randvoorwaarden, vanaf 2007 moet aan alle randvoorwaarden worden voldaan.
Wetgeving Nederland Bij Alle auto’s die vóór 1 januari 2007 op kenteken zijn gezet mag achteraf xenon worden ingebouwd. Dit is 100% legaal en ook geen APK-afkeur. Wel gelden voor deze auto’s de regels voor de koplamp codes, hieronder vind je daar meer uitleg over.
Voor auto’s die vanaf 1 januari 2007 tot heden op kenteken zijn gezet gelden strengere regels voor het achteraf inbouwen van xenon verlichting. Deze auto’s moeten voorzien zijn van automatische hoogteregeling. Dit om het verblinden van je tegenliggers te voorkomen. De hoge lichtopbrengst van xenonverlichting kan namelijk verblindend zijn voor medeweggebruikers. Deze automatische hoogteregeling zorgt ervoor dat bij het anders beladen van je auto de lichtbundels automatisch worden gecorrigeerd.
Ook dienen de auto’s die vanaf 1 januari 2007 op kenteken zijn gezet voorzien te zijn van eenkoplampreinigingsinstallatie (koplampsproeier). Hierdoor blijven de koplampen schoon en ontstaat er geen verblindend strooilicht. Maar bezit je dus een auto die voor 1 januari 2007 op kenteken is gezet dan hoef je per definitie niet aan deze strengere regels te voldoen.
Volgens de RDW: “Auto’s die af fabriek met xenon verlichting geleverd worden dienen te zijn uitgerust met automatische niveau regeling en een wis was installatie op de koplampen. Echter voor het later inbouwen van xenonverlichting gelden deze regels niet. De rijksdienst voor het wegverkeer heeft te kennen gegeven dat bij de APK keuring alleen gelet wordt op het lichtbeeld. Dit lichtbeeld verandert na de inbouw van xenonverlichting niet omdat het brandpunt van de xenonlamp in de bestaande reflector hetzelfde blijft.”
Verklaring koplamp codes.
Xenon mag weer in alle koplampen! Er bestaat nogal wat verwarring over het soort koplampen waar je xenonverlichting in mag voeren. Er waren eerst strengere regels (wetgeving was ingegaan op 01-05-2009) maar deze zijn komen te vervallen. Xenonverlichting mag weer in alle koplampen gevoerd worden ongeacht de codes HC, HR, HCR, DC, DR of DCR. Tijdens een APK keuring wordt alleen het lichtbeeld getest. Goedkope xenon kits willen nog wel eens een slecht lichtbeeld (strooilicht) geven, je kunt daarom beter iets meer betalen en voor een goed merk als bv Pilot kiezen, dan weet je zeker dat je lichtbeeld goed is.origineel gepost door arjontje
Voor de band is het beter om de spanning rond de 2,4 te houden.
Maar het comfort zal er wel wat onder te leiden hebben .Voor de standaardband is dat aan de hoge kant. Voor bredere/plattere banden is een hogere bandenspanning aan te raden. Ik heb er 205-45-16 op liggen en hou 2,7 aan: stuurt extreem strak!
Ik zou de geadviseerde bandenspanning gewoon aanhouden. Hooguit zou ik, als dat niet comfortabel rijdt (stuiterig), de spanning 0,1 lager doen.
Jep, “saloon” is Engels voor sedan.
1 maart 2010 om 09:11 In reactie op: Vectra B Station OPC renovatie (KLAAR!!!) ( Foto Update 28-0 #17545186Schitterend geworden! Dit is echt een mooie kleur rood. En dat neusje…:wub
origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door Navy
Net eens even, met mijn sterkste stofzuiger, het interieur van de Vectra goed gestofzuigd. Freya, mijn 25 dagen geleden ingeslapen hondje, had er nogal wat haartjes achtergelaten. Tevens alle interieurdelen gepoetst. Ziet er weer spic-en-span uit.Hey Navy Erg joh van je hondje, je had je hondje toch altijd bij in de Meern of nie?
Ben net trouwens nog bij je in de buurt geweest moest in Malden een airco ophalen voor in mijn sleurhut:D ben binnendoor naar huis gereden.Jan
Ja, Freya ging altijd mee naar meetings. Bedankt voor je medeleven.:thumbup
Net eens even, met mijn sterkste stofzuiger, het interieur van de Vectra goed gestofzuigd. Freya, mijn 25 dagen geleden ingeslapen hondje, had er nogal wat haartjes achtergelaten. Tevens alle interieurdelen gepoetst. Ziet er weer spic-en-span uit.
Kreeg een keer een boete wegens te hard rijden, op een zaterdag op de A10 (rondweg A’dam), begaan om 12.40. Nou woon ik in Vierlingsbeek en dat ligt in het uiterste oosten van Noord Brabant. Bovendien werk ik ’s zaterdags tot 12 uur. Dus ik bel op naar het nummer in de brief en vraag of er foto’s zijn. Die waren er. Ik leg de zaak uit en vraag of ik de foto’s kan krijgen, of dat ze misschien zelf kunnen kijken. Verdomd, ze gingen kijken! Toen werd het kenteken van mijn auto gevraagd en ik gaf het door. Bleek iemand een typefout te hebben gemaakt en mijn kenteken i.p.v. de overtreder op de bon te hebben gezet! Ik kon de boete dan ook direct verscheuren.
Even over dit geval:
In beroep gaan kost alleen moeite en tijd. Maar of je er iets mee bereikt? Straks zegt die OvJ dat je Parrot deel uitmaakt van je mobieltje en ben je dùs fout geweest. Of dat je Parrot in feite op dat moment in gebruik was als mobieltje. Hang je alsnog.origineel gepost door Silverspeed
origineel gepost door Navy
Gisteren de H4-lampjes vervangen: zaten er al bijna 4 jaar in! Zijn van die Philips lampen die naar links beetje gelig, in het midden wit en naar rechts een beetje blauwig schijnen. Ze zijn duur (bijna 35 euro per 2) maar ze gaan onwaarschijnlijk lang mee. Was ook nodig, want de gloeidraadjes waren slecht en de kapjes in de lampen dof. Bij de nieuwe zijn die kapjes mooi glimmend.philips nightguide lampjes :D merk je echt veel verschil met die lampjes in de zin van meer zicht snachts?
Ja, die! Kon niet meer op de naam komen.
Ze geven in ieder geval veel licht, maar ik durf niet te zeggen of je er veel verschil mee hebt vergeleken met gewone H4’s.Gisteren de H4-lampjes vervangen: zaten er al bijna 4 jaar in! Zijn van die Philips lampen die naar links beetje gelig, in het midden wit en naar rechts een beetje blauwig schijnen. Ze zijn duur (bijna 35 euro per 2) maar ze gaan onwaarschijnlijk lang mee. Was ook nodig, want de gloeidraadjes waren slecht en de kapjes in de lampen dof. Bij de nieuwe zijn die kapjes mooi glimmend.
Zwarte ramen rondom zou ik niet doen. Ten eerste is oom agent er tuk op en mag je betalen en de voorste ramen ter plekke van de folie ontdoen. Desnoods nemen ze je kentekenbewijs in.
Maar veel belangrijker: je enige contact met andere weggebruikers is oogcontact. Met donkere voorste zijramen is dat er niet. En ikzelf heb daar gloeiend de pest aan. Je kunt dan namelijk niet zien of die andere, met die donkere zijramen, jou ziet of niet, bijvoorbeeld bij het voorrang verlenen of krijgen. Om over ’s avonds maar te zwijgen: als het donker is zie je met een zonnebril op ook verrekte weinig, zoals fietsers zonder of met weinig licht. Voor je eigen en andermans veiligheid: niet doen!Nette wagen! Ben benieuwd naar je plannen!
origineel gepost door Bartjex88
origineel gepost door rooiepeet
http://www.autostyle.nl/productfind.aspx?make=&model=&indexno=890&searchfor=&universal=falsegr peter
zijn niet leverbaar voor pinker lampjes
Scroll eens naar beneden, en bekijk deze eens: GC T16R. Rood, voor 12v – 21 watt.
Stuur anders jullie foto’s per email aan mij, maak ik ze kleiner en dan stuur ik de verkleinde foto terug met de link waar ik ze neergezet heb. Die zet je dan in je profiel. Dan zou het moeten werken.
Jij hebt een Vectra A en die heeft geen pollenfilter.
Kleine beurt is olieverversen, oliefilter wisselen en alles even nakijken. Doe ik altijd voor de APK, die ergens anders gebeurt.
Als je niet veel kilometers maakt per jaar is 1 keer per jaar een beurt genoeg: het ene jaar een kleine beurt, het jaar daarop een grote. Doe ik ook, rij ongeveer 10.000 per jaar.origineel gepost door Silver
ik heb ze van ebay-de.
is wel voor een B-tje, maar die shop heeft schermen voor alle auto’s, kosten 2-delig 24euro, 4-delig 29euro.
http://www.windabweiser-heko.de
Dat merk heb ik dus ook. Ben er erg tevreden mee!
BMW heeft een lager ET-waarde dan een VW, en die weer een lagere dan Opel. Opel heeft standaard 49. Maar je kunt, mits je banden niet te breed zijn (205) tot 35 gaan zonder je spatbordranden te mmoeten omrollen. Als deze velgen van een BMW af komen dan staan ze dus inderdaad teveel naar buiten.
@Navy wrote:
Stom natuurlijk om je ruitenwissers aan te zetten als het gesneeuwd heeft, vooral als ze dan blijken te zijn vastgevroren. Dus maar nieuwe flatblades gekocht om van al die strepen af te zijn.

En omdat er een nog best wel meeviel heb ik de 60cm lange “gewone” op de achterruit vervangen door die flatblade:
Beviel me helemaal niet meer, zo’n ielig wissertje, dus zit er nu een èchte op, dus weer van 60cm:

Yep, ik heb ze rechtstreeks van de importeur, NOVAPLUS uit Ede. Was toen iets van 34 euro of zo kwijt. Voor alle zijramen dus. Is wel een paar jaar geleden.


Crazybertje heeft dezelfde, maar was een paar euro meer kwijt.
Ze zijn getint en bevallen mij in ieder geval uitstekend!
Tip van mij: monteer ze niet als het erg koud is. Je moet ze namelijk nogal ver buigen om ze in de sponningen te krijgen, en ook al is het goed materiaal, bij kou wordt het toch wat bros.Als je even naar mijn homepage gaat dan vind je onderaan de links naar importeur, fabrikant en een instructievideootje:
http://home.wanadoo.nl/peterschilte/vectra/vectra.htmlEn gaan ze ook passen op een A?
origineel gepost door pastry
volgens mij is dit een plastic “chrome ” strip, ik denk dat er weinig meer aan kan doen.Als dat zo is dan kun je koperpoets gebruiken en daarna afwerken met gewone autowas.
-
AuteurBerichten