Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Silverspeed
heb me auto aangepakt met antiroestmiddel op de wel bekende achterwielkasten… enige bouwfout die ik kan bedenken aan de vectra A zijn die wielranden achterMijn ’95-er heeft daar (nog) geen last van.
Wel een begin van roest (echt minimaal en reeds behandeld) aan de bovenste schotels van de achterveren. Zou daar zeker eens naar (laten) kijken!En ietsje in de voorste rand van de motorkap, maar dat is al eerder behandeld.
Netjes!
Mijn Vectraatje is vandaag thuisgebracht door de monteuse.
Verse schijven + blokken voor, grote beurt, wat kleine reparaties èn een verse APK! Kan weer een jaartje vooruit! :thumbupNa een weekje een hond te logeren te hebben gehad vandaag, met behulp van een gummi huishoudhandschoen en de stofzuiger alle haartjes van de bekleding verwijderd. Werkte super!:thumbup
O, vast wel, maar V6 automaten zijn errug dun gezaaid hier. Ik zelf zou als eerste zoeken naar een 2-draads aansluiting op de versnellingsbak. Is daar niks te vinden,dan bij de selectiepook, onder de afdekking.
Maar waar hij echt zit? Geen idee dus.Gefeliciteerd!
Deze maand moet ik ook weer.2dehands is natuurlijk stukken goedkoper dan een revisiemotor.
Plus dat je bij een revisiemotor alles moet overbouwen en bij een 2dehands vaak alle appendages er nog aanzitten. 181.000km is voor een motor tegenwoordig niks bijzonders. Kun je nog heel lang mee vooruit.Je hebt e 4 nodig hoor! 2 links en 2 rechts. Moet je wel eventjes kijken of het mannetjes of vrouwtjes zijn, d.w.z. welke stekkers er aan de speakers, tweeters en aansluitkabel zitten, zodat je het ooik daadwerkelijk kunt aansluiten.
Ja, dat is het afwateringsrubber dat onderin de verzamelbak hoort te zitten die onder de parafaanplaat zit. Kun je, als het goed is, er zo weer indrukken.
Ik neem aan dat in dat dikke, met krimpkous bedekte gedeelte van de aansluiting van de tweeter het scheidingsfilter zit.
Dan heb je alleen een paar verloopstekkertjes nodig van 1 naar 2 aansluitingen. Zien er een beetje uit als een Y.Goeiendag zeg, dat is een beste schade. Motor van de sloop misschien? Is in ieder geval goedkoper dan reparatie.
Beetje geklungeld onder de motorkap. Had al met de ontvetter van de wasbox schoon gespoten dus was al behoorlijk schoon, vandaag met lappen gepoetst, ruitensproeiervloeistoreservoir schoon gemaakt, olievuldop schoongemaakt, kabeltjes waar nodig met isolatietape omwikkeld, waar nodig vastgezet met ti-raps.
Wisten jullie dat er ti-raps bestaan (of bestonden) die je kunt hergebruiken?
Ik vond er een onder de motorkap: lipje indrukken om los te maken en je kunt hem weer gebruiken! Is vast een Hollandse uitvinding.:vertagMooie Vec!
Maar volgens mij heb jij je skirts verkeerd om zitten!
De vouwen moeten namelijk van voor naar achter omhoog lopen zodat de rijwind voor neerwaartse kracht zorgt. Nu werken ze precies andersom.Ja ja……:angel
Achterraam is wel zelf te doen, maar inderdaad een rotklus.
Je legt de folie nog met de beschermlaag erop op de achterruit, met de beschermfoliekant naar boven. Zorg dat de folie wat speelruimte heeft aan alle kanten.
Ruit wel even nat sprayen.
Met een föhn verwarm je de folie en met een rubber spatel strijk je langzaam maar zeker de folie in de vorm van de achterruit, net zolang tot hij helemaal vlak op het glas ligt.
Daarna kun je de folie aan de binnenkant(! :P) zonder plooien en vouwen op de voorgeschreven manier plakken. Daarna voorzichtig de overtollige folie wegsnijden, zonder de achterruitverwarming door te snijden.Succes!
Uh, zitten die zijskirts niet achterstevoren?
Verder mooie wagen!Naam: Peter Schilte
Woonplaats: Vierlingsbeek, Prov. Noord Brabant
Beroep: (Nog) eigenaar klein fitnesscentrum
Leeftijd: 60
Auto: Opel Vectra A2 1.8i
Relatie: Vrijgezel
Hobby.s: Mijn Vectra!Mijn auto:

Mijn werk:

Van Harte Proficiat!
origineel gepost door sw_reijnders
ga naar de eerst volgende meeting . . . dan zie je het zelf ;)navy is wel een fanatiek meeting ganger hoor . . . zodra hij kan, staat hij er.
En zo is het maar net! :D
Je ontkomt er niet aan dat je hier en daar een licht spikkeltje hebt omdat die folie nou eenmaal niet soepel genoeg is om over zulke kleine puntjes strak heen te kunnen krijgen. Maar als dat een reden is om het maar te laten……:hmmz
[EDIT]
Ben even een fotootje gaan maken, dan zie je hoe het er van héél erg dichtbij uit ziet. Van een meter afstand zie je het al niet meer:
Ik weet wat je bedoelt en je zult het goed moeten aanwrijven met de spatel. Bij mij is het gedaan door een prof en je ziet het vrijwel niet.
Tja, een sedan laat niet zoveel geluid vanuit de koffer naar het interieur toe klinken.
Oplossing is: de subwoofer harder laten spelen. Dus achter het stuur gaan zitten en de subwoofer via je HU zo afstellen tot je het geluid hebt dat je wilt. Wel met het skiluik dicht en de achterbank in de normale stand natuurlijk!Kijk, da’s een goeie garage! :thumbup
Mooi hoor! En lekker subtiel, zo’n spoilertje!:thumbup
Net even bij mijn reservelampjes gekeken: de heldere en de gele hebben gewoon exact dezelfde bajonetten, dus bij allebei zitten de pinnetjes gelijk.
origineel gepost door Silver
origineel gepost door wim-v6
Nadeel is als je een Overijverige Agent treft deze je kan bekeuren..en op een of andere manier doen ze dat wel eens, heb er een keer een prent voor gehad namelijk..
daarom heb ik de lampjes wit gelaten bij mijn combo (Dubbelpolig voorin stads knipper)
Bij witte knippers kunnen ze nooit een goede omschrijving vinden..
Stsdslicht naar voren mag namelijk niet Amber naar voren schijnen, alleen WIT of ECHT GEEL
Knippers vooraan mogen wel Wit licht uitstralen..
Willem
wilde dus de oranje bolletjes vervangen door witte..
gaat dus niet, witte 21w bolletjes passen niet zomaar in het knipperlichthuis.
die oranje hebben een andere bevestiging, andere stand van de 2 polen.Ik had witte in de originele richtingaanwijzers voor. Die zijn vervangen door heldere richtingaanwijzers waar gele lampjes in zaten. Ik heb zilveren in de originele fittingen (die ik heb laten zitten) gedaan en ze pasten gewoon.
Controleer eens of de afsluitdop achterop de koplamp wel goed afsluit. Meestal is dat het probleem.
Wat de gordelsoproller betreft: misschien WD40 in het mechaniek spuiten? -
AuteurBerichten