Navy

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 803)
  • Auteur
    Berichten
  • Nee, als ik het goed heb dan pompt hij extra lucht in de uitlaat bij koude motor, die op dat moment op een rijker mengsel loopt dan een motor die op temperatuur is. In deuitlaatgassen zitten nog aardig wat onverbrande koolwaterstoffen, en door die extra lucht verbranden die alsnog, mede door de hitte van de uitlaatgassen, en daardoor komt de kat sneller op temperatuur.

    In reactie op: R.I.P. Vectra :( #17913726

    Ontzettend jammer van zo’n mooie Vectra. :(

    Dat is een soort luchtpomp. Die zorgt ervoor dat de kat sneller op temperatuur komt en dat is weer beter voor het milieu.

    Welkom!

    In reactie op: Vectra C project, tuningstyle #17891063

    @16v kadett c wrote:

    gewoon ringen laaten draaien ben je er van af. en wat betreft de 5×110 naar 5×112 daar heb je schuifbouten voor dit werkt super

    Naafgat van de velgen uitdraaien is ook al geopperd, maar ben daar niet zo’n voorstander van.
    Pasringen van 0,1 of 0,2 mm draaien is vrijwel onmogelijk. Maar heb al een goedwerkende oplossing geboden.
    Ben benieuwd of het bij TS ook goed werkt.

    In reactie op: Vectra C project, tuningstyle #17891052

    @tuningstyle wrote:

    Omdat ik deze velgen echt nog nooit onder een veccie heb gezien, (hier in belgië toch)

    Auto staat nu ongeveer op de hoogte van de GTS, enkel moet die kont nog lager.

    Denk aan KW schroefkit maar daar verlies je een beetje het confort mee, en omdat dit een gezindswagen is en blijft wil ik er geen harde verlaging onder…

    Ben er nu in ieder geval enorm tevreden over, enkel dat die wielen een beetje schudden als ik 160 per uur rij, maar dat komt omdat die velgen 4×112 zijn en mijn veccie is 4×110, wat kan ik daaraan doen? er zitten nu springbouten op maar dat help niet tegen de trilling…

    Bandencentrale vertelde mij omdat het is dat ik geen velgring heb zitten, dat omdat ik geen plaats meer heb tussen de naaf van de auto en het binnenste gat in de velg (waar het kapje van de velg over zit)

    Hopelijk weten jullie meer hierover…

    Groetjes Kris

    Probleem had ik ook: verschil tussen naaf en naafgat is 0,2 mm, en toch voel je dat goed!
    Supervelg uit Drunen kon me niet aan pasringen helpen, maar heeft me toch goed geholpen.
    Ik heb nu, bij wijze van pasringen, 2 laagjes isolatietape om mijn naven zitten, en dat werkt perfect! Wel oppassen met het monteren van de velgen, dat de tape niet opstroopt. Maar vind het een uitstekende oplossing!

    In reactie op: Boxen #17881777

    @Seth wrote:

    Heb idd een sedan, ik weet dat het niet echt een goed idee zou zijn om daar gaten in te boren maar was aan het zoeken naar een “gemakkelijke” oplossing om een versterker op mijn boxen aan te sluiten.

    Heb nu de boxen vooraan eruit gehaald en zoals je zegt, denk dat ik voor een composetje ga gaan om daarna te versterken.

    Hertz vind ik een goed merk enkel spijtig dat ze aggressiever spelen (treble welteverstaan) dan Focal of Hifonics. Van een MTX merk ben ik ook nog wel heel tevreden geweest dus dit kan ook nog een optie zijn.

    Grtz Seth

    Ik heb een A hatchback en er een dikke MDF hoedenplank inzitten met 2 6X9’s van Hertz.
    De midden en hoge tonen zijn inderdaad erg aanwezig, maar als ik de sub op 0 zet hou ik evengoed nog behoorlijk wat laag over. Veel meer dan met alleen de originele speakerset.


    De hoedenplank is rechthoekig om een flinke opening voor de sub-bass te houden. Maar dan nog is het aandeel lage tonen van de 6X0’s formidabel! Foto is van toen er nog geen verstevigingsbalkjes onder zaten en nog met de foute kist.

    Bedenk dat je best wat extra midden en hoog kunt gebruiken als je al een subwoofer gebruikt. En alles is in te stellen en/of bij te regelen.

    In reactie op: nieuwe aanwinst vectra a #17894107

    @manta1988 wrote:

    thnx helaas zijn de pics beetje dof….maar is idd een nette auto en heb de veerschotels al even gecheckt maar zijn nog keihard gelukkig. heb ook nog een v ectyra a sedan gehad maar vond deze hatchback ook wel wat hebben idd.
    alleen is dit blok naar mijn mening iets te licht voor de auto

    Ja, met 75 PK is het geen scheurijzer. Maar met 15 PK méér nog steeds niet hoor!

    In reactie op: nieuwe aanwinst vectra a #17894104

    Ziet er een zeer nette A uit! En nog de mooiste uitvoering, dehatchback, ook! (Heb er zelf namelijk een. :D )
    Bij de A’s is het ook belangrijk naar de achterste veerschotels te (laten) kijken. Die bovenaan. Ze willen nog wel eens gaan roesten, en omdat je ze zo nooit ziet, is enige aandacht gewenst.

    In reactie op: benzinelucht bij stationeerdraaien #17899165

    Als je stilstaat en je ruikt het dan komt het vrijwel zeker uit de motorruimte, dus daar als eerste kijken.
    Als je rijdt en je ruikt het dan, dan is het vaak de tankontluchting.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17440820

    Dankjewel! Nu alleen nog een ander hitteschild. Dan ben ik pas echt tevreden. :D

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17440818

    Afgelopen week, telt ook, toch?
    De lelijke en afgebladderde oliepeilstok eens netjes gemaakt.
    Hier het resultaat:

    Past er beter bij dan in oude staat:

    (Is een uitsnede van een oudere foto.)

    En omdat ik toch bezig was, ook het kleppendeksel mooier gemaakt.
    Heeft menig zweetdruppeltje, en een paar vloeken veroorzaakt, want door bepaalde medicijnen heb ik niet meer zo’n vaste hand, heb ik nu gemerkt.
    Maar ondanks alles ben ik zeer tevreden hiermee:

    En waarom geel? Peilstok is geel, doppen zijn geel. En ik had nog gele verf.
    Zwart over gedacht, ook rood, maar dat zie je al zo vaak. Dus mooi geel gebruikt.

    In reactie op: Vectra Team Nederland gaat verhuizen. #17901990

    Nee, gewoon fatsoen. Interne zaken hoeven niet aan de grote klok te worden gehangen, toch?

    In reactie op: Vectra Team Nederland gaat verhuizen. #17901988

    @Oenatje wrote:

    dan doe maar de verkorte versie

    Die staat in het openingsbericht. ;)

    In reactie op: Vectra Team Nederland gaat verhuizen. #17901985

    Tè lang verhaal. :angel

    In reactie op: Vectra – Caravan – Rijbewijs #17904801

    @dappie wrote:

    dat is toch wel mooi dat ze het gewicht kunnen veranderen van je caravan, maar tot
    hoever gaan ze eigenlijk met het gewicht te verlagen op het kenteken ?
    niet dat ik het nodig heb (heb e) maar toch handig om te weten.

    gr jac.

    Op het registratiebewijs van mijn caravannetje staat een totaalgewicht van 750 kg, leeggewicht is 590 kg. Op het identiteitsplaatje op het chassis staat 950 kg maximum totaalgewicht! Dus een verschil van 200 kg.
    Dus zoveel kan eraf, als je dat wilt.

    In reactie op: Motor/brandstof probleem Vectra A #17877541

    Mooi dat het opgelost is! Denk ook dat het die ontluchting is geweest.

    In reactie op: Voedingskabel versterker vectra a.. waar doorheen? #17869334


    Volg de rode kabel.

    In reactie op: Verweerde koplampen #17905209

    http://www.youtube.com/watch?v=5sZg9cj2hxI
    En op die pagina nog diverse andere voorbeelden.

    In reactie op: Xenon verlichting 6000k of 8000k? #17904831

    @kleinegee wrote:

    ik wil het beste zicht hebben woon op het boere platteland en daar kennen ze geen straat verlichting wel bierketen

    Dan is 6000 wel het absolute maximum, en kun je eigenlijk beter kiezen voor een lagere kleur.

    In reactie op: Wat vraagjes over een Vectra 94’er #17866497

    @Remco91 wrote:

    Hoi allemaal,

    Ik heb zojuist hier een account aangemaakt. Ik ga naar alle waarschijnlijkheid in het bezit komen van een Opel Vectra 1.6 8v GLS uit 94.
    Het is een auto die uit de familie komt, met relatief weinig km’s op de klok. Technisch is de wagen goed bijgehouden en heeft hoogtens de laatste jaren 3000km p/j gereden. KM stand nu is 126.000 met al een vervangen koppakking. Wat een kwaaltje is… Afin, ik ga zelf nog even de bovenste pakking van kop vervangen, omdat ie zweet.

    De auto heeft wat kleine probleempjes: de middelconsole verlichting is stuk. Ik heb wat zitten googlen, maar ik kan geen foto’s gevonden krijgen, hoe ik die lamp (1tje?) kan vervangen. Daarnaast heeft de auto problemen met de centrale deurvergrendeling. Altijd problemen aan de bestuurderskant met het openen en sluiten van de wagen… Heb wel eens gehad, dat ik via de kofferbak naar binnen moest. (auto had ik in bruikleen)

    Weet iemand de kosten, om zoiets te laten repareren? Dit is zo even alles wat me te binnenschiet.

    Bedankt alvast.

    Ik meen te weten dat dat lampje achter het verwarmingspaneel vervangen kan worden door de stuurkappen te verwijderen, het klokje te verwijderen en dat je dan bij de schroeven kunt waarmee het paneel vast zit geschroefd.

    Hoe het zit met de CV weet ik zo niet.

    In reactie op: subwoofer aansluiting #17867594

    @soepkiepe wrote:

    waarom moet de zekering zo dicht mogelijk bij de accu zitten?
    ik heb er juist voor gekozen om hem in de kofferbak te doen.
    ben dus wel ff nieuwschierig.
    de tulpkabel de + en de remote kabel heb ik ook langs 1 kant liggen, ding klinkt super, geen ruis of niks er in.

    Als, om wat voor duistere reden dan ook, de voedingskabel beschadigd raakt ergens in de dorpels, onder de motorkap, of verder naar achteren maar vóór de zekering, dan fikt je auto uit als de zekering in je kofferbak zit en niet bij je accu.
    Je zou niet de eerste zijn die dat overkomt.
    Daarom moet, ja, moet de zekering zo dicht mogelijk bij je accu zitten.
    Dus als je hem nu in de kofferbak hebt zitten, onmiddellijk verplaatsen naar de accu!

    En nog een tip:
    De massakabel van accu naar carrosserie moet je ook vervangen door een dikkere. Immers, alles wat stroom verbruikt en met massa aan de carrosserie hangt, is via dat vrij dunne kabeltje verbonden met de van de accu. Als je dan extra gebruikers installeert moeten ook die via dat kabeltje, en dan wordt het wat krap allemaal. Vandaar dat een dikkere kabel, 25 of zo, geen overbodige luxe is.

    In reactie op: subwoofer aansluiting #17867588

    @reality wrote:

    nou vooruit dan maar,

    nou: Ik ben Bart van Eembergen, ik ben 18 jaar en woon in Dreumel (Gelderland)
    ik heb een Paars Metallic Opel Vectra-B uit ’98
    ik ben automonteur (elektronica is niet mijn beste onderwerp, zoals al begrepen denk ik)
    ik had nog een vraaagje, ik ga zometeen mijn versterker aansluiten, heeft iemand een idee hoe ik mijn kabels het beste weg kan werken?
    het lijkt me het mooiste om mijn continu spanning kabel via de linkerzijde achter de interieur kappen te leggen en me tulp stekkers via de rechterkant. of krijg ik hierdoor ruis bij mijn subwoofer?

    m.v.g. mij ;)

    Zet je de zekering wel op de goede plek, dus direct bij de accu?
    En hier laat je de +kabel door naar binnen gaan:

    (met dank aan Sjouke)

    In reactie op: Stationair toerental en airco??? #17866962

    Die airco trekt zeker behoorlijk wat vermogen weg van de motor. En hoe harder de airco moet werken, des te meer de motor er op reageert.

    In reactie op: Velgen probleem #17872026

    @janneman vectra c wrote:

    @Spacejam wrote:

    Ik heb ze ook onder mijn astra h zitten, ik dacht dat het et37 is. Iemand heeft ze hier ook onder een astra g station zitten dus dan zouden ze ook vast wel op deze vectra moeten passen.

    Volgens mij moet je dan net randjes rollen.

    Jan

    Hangt ook af van de breedte van de banden.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 803)