Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kleppen die te nauw staan dus tegen de klepsteel aan zonder speling. die hoor je niet. met als gevolg dat deze open blijven staan en dus in kunnen branden. tikkende mechanish gestelde kleppen zijn beter dan niet horende kleppen.
volgens mij zitten er in deze motor geen manueel gestelde kleppen. dat is allemaal zelfsstellend.
en al mochten ze er toch in zitten. kleppen die met plaatjes werken moet je juist horen.
Relais probleem. Zelfde als mijn probleem dus :) oplossing heb ik gevonden…..
het heeft te maken met de samenhang van compressor. verdamper. droger en condensor wat het hoeveelheid hfc bepaald. dus ik weet niet of het iets met ECC of zo te maken heb. maar ik denk eerder welk model radiateur en leidingen er gebruikt word …
en tevens moet je de airco gewoon het hele jaar door gebruiken. dan leeft die langer !
hangt af van wat voor verdamper, condensor en compressor je hebt hoeveel er in moet.wat ik zou doen in dit geval, is vullen tot 750 gram. de installatie even laten lopen,. en te tempraturen en drukken meten. ook even meten op de leiding die de compressor in gaat, of deze voldoende koeling aan de compressor kant brengt.
een overvulling zal resulteren in een veel te hoge persdruk en dan zal de installatie in een fout schieten en zichzelf beveiligen. het is niet zo dat bij een overvulling het eruit gedrukt word. eerst worden de drukken enorm hoog. en dan gaat het geheel pas lekken. maar zoiets zal je echt niet meemaken met een 200 gram overvullen. dat gaat pas gebeuren bij een dubbele overvulling. dus 1.5 kg in de wagen gaat echt problemen opleveren. !
wellicht ook abs probleem, zie mijn draadje daarvoor.
euh nee. het was me eerste keer. gewoon met accutolletje en dopsetje…
die 2 uur zit dan niet het afpersen vacuumeren en vullen bij he. dat afpersen heb ik 2 en half uur laten staan. vacuumeren 3 uur. daarna 2 uur laten staan en nog eens 3 uur vacuumeren op tweetraps vacuum pomp omdat het vacuum iets af nam, wat betekend dat er nog vocht in het systeem rond huist. daarna vullen. in 10 minuten om het systeem te laten balanceren en beetje bijgevuld nog om op de pomp retour exact 2 graden te krijgen. wel iets overgevuld maar het loopt erg prettig zo al bijna een jaar.
heb je wel olie bijgevuld na montage. er moet nl 50 ml olie bij bij het vervangen van de radiateur. en om niet te vergeten de droger. want je heb het systeem open gehad. en ook bij het vervangen van de droger moet er olie bij.
3 juli 2009 om 19:49 In reactie op: uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS #17492509probleem opgelost. het forum bracht me op het juiste pad. het relay blok was inderdaad de boosdoener. en 2 fetjes die waren “lek” en een diode die was kapot. deze onderdelen vervangen. en de abs heeft geen problemen meer gelogt.
dus als er iemand is die nog een kapotte ABS module heeft liggen. wil ik daar best wel eens naar kijken ( pm me )
deze fetjes zorgen voor het aansteken van de elektronica. deze zijn in combinatie met het relais een probleem. diode of die daar door kapot is gegaan weet ik niet. maar wat ik wel weet is dat het opgelost is nu :)
makkelijk te vervangen, ja. 2 uurtjes werk.
2 juli 2009 om 04:16 In reactie op: uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS #17492508heb hier een klein foto reportage gevonden
http://napegadateam.forumeiros.com/tutoriais-faa-voce-mesmo-f7/tutorial-conserto-do-abs-ebc-430-linha-marea-como-fazer-a-abertura-resoldas-ou-troca-do-rel-do-abs-t7.htmHet lijk dan een relay probleem te zijn. Dit moet simpel uit te vissen zijn en als deze het is te vervangen. het kan wel verklaren waarom soms het lampje aan gaat. en vaak niet. een slecht contact in de relay.
29 juni 2009 om 16:32 In reactie op: uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS #17492498wel leuk. want nu heb ik die melding al 2 dagen niet meer gehad. weer 500 km verder. en geen meldingen.
29 juni 2009 om 16:06 In reactie op: uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS #17492496Nou dan vind ik het best, zonder abs rijd het ding even goed. al ben ik er nog niet helemaal over uit dat het inderdaad c0121 is die de oorzaak is. het komt heel toevallig bij de ECU melding van de rempendaal schakelaar.
Vectra B 98’er haynes abspomp 430 ja idd.
het langere starten kan ook aan de sealtjes liggen van de verstuivers. hier word het een en ander over besproken op britse fora. na het vervangen van mn brandstofpomp heb ik ook gelijk de sealtjes vervangen. en ik vind hem veel beter starten nu. na 1 keer rond gaat slaat hij al aan. zelfs na 1 maand stil gestaan te hebben.
29 juni 2009 om 11:42 In reactie op: uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS #17492494Ik heb de codes eruit hoor. het ABS code is C0121 Relais van ABS. is volgens amtgarageforum.nl een relais die verwerkt zit in de abs regelmodule. nou word er ook geschreven dat deze stuurapparaat apart te vervangen is van het kleppenblok. weet iemand waar dat is te verkrijgen ?
Wamer weer he. dan word de druk in de condensor hoger. wat dus meer energie vergt. probeer hem eens wanneer het koud is buiten ,,,
28 juni 2009 om 15:12 In reactie op: uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS #17492493het is namelijk erg vreemd dat ik vorige keren de abs en airbag met de zelfde computer wel kon uitlezen. en nu dus niet meer.
mm lampje ging uit na 5 minuten gebrand te hebben, geloof ik bij het remmen en stil staan bij het verkeerslicht. vandaag de hele dag geen abs lampje en geen mm lampje aan…
kan je met een opcom setje ook de abs en airbag uitlezen ??
het uitlezen is bij een garage van een kennis gebeurd. ik kan dan de computer zelf onderhanden krijgen om deze te gebruiken om uit te lezen. deze computer die voorheen de abs wel uit kon lezen. ( geen fouten ) kan dat nu dus niet meer. ook de airbag niet meer. ECU wel. dus de verbinding is wel goed. want anders had de ecu ook niet gewerkt… apart verhaal ….
in theorie moet het hele systeem de hoogste druk aan kunnen. want bij uitschakeling verlopen de drukken heel vreemd. Dus aan de hete zijde 25 bar, dan moet ook de koude kant deze druk aankunnen. ondanks dat deze er nooit staat.
maar ik geef toe. 15 bar is net zo effectief voor af te persen dan 25 bar. gewoon laten staan het systeem voor 30 minuutjes. en dan kijken of je wat kwijt ben.
bij 30 a 35 graden buiten tempratuur kan de druk veel hoger worden hoor dan 10 tot 15 bar in de condensor. ik heb al drukken meegemaakt van 25 bar bij 134a
of de sealtjes onder de verstuivers. staat veel op britse fora geschreven.
je moet de airco sensor NOOIT doorverbinden, deze dingen zitten hier niet voor niks.
de airco compressor zal stoppen bij een te hoge druk of te lage druk. dat de airco nog werkt zegt niks over de juiste vulling !
wanneer de airco gewoon koud is en de compressor af slaat dan kan het zijn dat de verdamper element op tempratuur is en dat hij weer aan gaat wanneer deze boven de drempel komt.
Ik zou me er niet te druk om maken. gewoon even naar de specialist om de vulling te controleren.
hoeft niet perce,
Als je verdamper niet koud genoeg word dan zal er aanzienlijk minder condens op het element neerslaan. Buiten het vervangen van het interieur filter moet je ook even kijken of de standdruk en de zuigdruk nog goed zijn. hier voor even naar de aircoboer.
met wat ervaring moet het te doen zijn. vervang gelijk de rubbers van de leidingen want die krijg je er niet goed heel af. en zijn vaak slecht. als je ze niet vervangt dan is de kans groot dat je de lekdichtheid niet voor elkaar krijgt. vervang ook gelijk je droogpot als deze lang zonder druk heeft gestaan.
origineel gepost door AstraArjen
Hallo,wat zijn de (begin) symptomen van het stuk gaan van de brandstofpomp van een 2003 2.0 dti motor? Hij hield vorige week ineens in en er brande een lampje (met zo’n steeksleuteltje)… Na op de vluchtstrook even uit en aan gedaan te hebben is het ook weer in orde en is het nog niet weer gebeurd.
Iemand een idee??laat hem uitlezen maar kijk ook even de vacuum slangetjes na. exact zelfde probleem heb ik 2 weken geleden ervaren. bij het uitlezen 0400 …. deze vacuum potjes of zoiets ik weet niet precies wat het zijn zitten gemonteerd naast je accu aan de linker kant van de auto… deze zitten met rubberen slangejtes op de potjes gedrukt. deze slangetjes waren bij mij allemaal uitgedroogt. na dit vervangen te hebben liep de wagen wonderbaarlijk een stuk beter en meer kracht.
origineel gepost door Roelof
inderdaad pin 1, 2, 3 en 6 moet je 1:1 doorverbindenhttp://www.makingthepages.nl/text/tech0024.html
Kijk even als er aderparen getwist zijn (2 draden om elkaar heen gedraaid) dan moet je 1 paar voor pin 1 en 2 gebruiken en het andere paar voor pin 3 en 6.
Als het geen getwiste bekabeling is bestaat de kans dat je verbinding niet optimaal is…….
dit gaat wel werken maar dan moet je op de computer de netwerk kaart vast op 10 megabit half duplex zetten. dan gaat het werken…meer dan dit op een ongetwiste kabel gaat bijna nooit lukken. overspraak naar de andere draden is dan te groot.
-
AuteurBerichten