Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
en hoe staat dat dan met de DTH DTL motoren ??? vervangings interval van de ketting.
Start eens een diesel. en je zal toch niet meer letten op het geluid van de benzine :) dat kraakt en knarst.
het is trouwens volstrekt normaal. de stoters die komen dan op druk. het mag niet langer duren dan een paar seconden. dan moet je eens een engine flush gaan doen.
even ter vergelijk hoe het ook kan, mn diesel doet een halve liter op 10.000 km. en die staat nu op 268000.
het was ook meer in de algemene trend bedoelt.
Ja maar dat raad ik je toch af met een diesel hoor….. anders moet je het systeem gedeeltelijk gaan ontluchten en dan maar doorstarten. en das geen fijn klussie langs de kant van een rijksweg of zoiets.
dit soort kassies heb ik in de aziatishe racerij wel gezien. maar wat is nou het probleem om je motor even 30 seconden te laten lopen terwijl je in de wagen zit en dan pas uit zet….. het gaat hoofdzakelijk om er voor te zorgen dat de turbo niet snel meer draait en dat je dan de motor uit zet hij niet met volle toeren in het bronzen lager valt. dat is de rede met relatie op de post van SW…. hierboven is het niet echt compleet onzin.. want als je op de rijksweg de motor uit zet terwijl je nog vol gas hebt. Ja dan gaat het fout. maar wie doet nu zoiets ?
31 juli 2009 om 15:55 In reactie op: uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS #17492526het is een 12 volts relais….
30 juli 2009 om 17:03 In reactie op: uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS #17492523mits de pinbezetting het zelfde is ja. ik zou adviseren. eerst het relais uit te bouwen. en deze te vergelijken of gelijk een nieuwe halen bij de locale electronica boer.
ik wil je hier wel mee helpen. maarheb echter aan het einde van de maand pas tijd.
Ja. je pomp zal moeten vervangen worden om dit te repareren…..
1 tip, Ga voor vervangen. en niet reparatie zonder de pomp te demonteren. ik heb namelijk zelf de pomp vervangen. en kwam er achter dat op een lager enorm veel axiale speling zat. die niet verholpen word als de pomp op de wagen blijft zitten voor de raparatie. die speling is gewoon slijtage wist het revisie bedrijf me te vertellen. komt altijd voor……
ik heb interesse in de cruiscontrol handle. die van mij wil wel eens weigeren..
klote… maar goed fijn dat het lek gevonden is. en dat het later ook weer goed gaat werken.
gelijk nieuwe distributie riem erom heen. spanrol/waterpompje ook vervangen. want dat moet er toch af !
gelukkig is het bij de 1600 8 kleppertje niet zo veel werk. kan je makkelijk in je schuurtje of achtertuintje doen. 2 a 3 uur werk.
geen massa probleempje ??? even de stekker van de computer los trekken en vast maken..
gaat wel lukken idd. nex, ik heb ook nex onderdelen gebruikt voor airco in mn a corsa te bouwen. erg leuk projectje. let wel op de stek normen !! dus je kan hem zelf niet zo maar vullen !
13 juli 2009 om 15:49 In reactie op: uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS #17492521een howto. Ik kan het eens proberen, dan zal ik nog een slachtoffer moeten slopen. neuh. maar je kan aand de fotos een hoop zien hoor. zeker voor 90 procent van wat je moet doen hoef je niet voor te lezen.
over de soldeer bout. gaat het hem niet om het scherpe puntje. maar het ware vermogen wat hij heeft. zeker als je de fetjes los gaat solderen van de drain kant. kom je behoorlijk wat vermogen te kort. en dan moet je bij gaan stoken door middel van hogere tempraturen en dat vind die print niet zo leuk. het is gewoon een advies naar jullie allen :)
ik zelf heb 2 wellertjes gebruikt. 1tje van 80 watt en voor de massaplaat van de fetjes heb ik een weller 150 watter gebruikt. vloeit het zo door en vast zonder bruinkleuring van de banen. MAX 350 ~ 370 Celcius. alles er boven verbrand meer dan er goed komt.
12 juli 2009 om 12:35 In reactie op: uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS #17492518origineel gepost door eugene
als ik er dan niet uit kom wil ik wel naar jou toe komen.lijkt me wellicht wel zinvol, want je moet deze elektronica niet met een gamma pookje gaan solderen. dan brand je zo door de print heen.
12 juli 2009 om 10:42 In reactie op: uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS #17492516ik kan wel even kijken of ik het oude relais nog heb dan kan ik dat bestellen en leveren aan je
12 juli 2009 om 07:59 In reactie op: uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS #17492514Dat kasje moet je openzagen ja. deze is dichtgesmolten. dus je zal het zelf moeten plakken of iets dergelijks. moet je goed opletten dat het wel compleet waterdicht is na het plakken anders kan je de boel zo weer openmaken. maar dit keer om het helemaal te ontvochtigen. het relais moet je demonteren en brengen naar een elektronica handel. ik had er zelf 1 in een bakkie liggen. dus dat viel wel mee. anders had ik het zelfde moeten doen. de fetjes kan je alleen testen door ze te triggeren en niet te triggeren en in sper een kleine stroom en hogere spanning er door te laten lopen als er dan een paar milliamps door komt zijn ze lek, trouwens doe dit wel op een geregelde voeding waar je zowel spanning als stroom op kan regelen !!! anders vliegen de fetjes je zo om de oren bij een te hoge stroom !!! maar ik denk dat jij alleen het relais verhaal heb. echter zou ik het toch meten als ik jou was.
Ik zou het je niet aanraden om zonder dit doosje te gaan rijden.
Mijn locatie is rotterdam
11 juli 2009 om 20:49 In reactie op: uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS #17492512oh ja de fetjes kon ik gewoon van een oud pentium moederboardje aftrekken.. ze waren vergelijkbaar. in waardes dan wel te spreken.
11 juli 2009 om 20:48 In reactie op: uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS #17492511hier voor de medeforummers .. de inhoud van de pm
waar het hem in eerste instantie om gaat is een slecht relais. deze moet een te grote stroom schakelen. hierdoor treden er ingebrande contacten in. dit relais moet je desolderen en bij een electronica boer een vervanging voor krijgen. als je lampje continu aan gaat. dan kan je er gif op innemen dat een paar fetjes ook aan vervanging toe zijn. deze gaan kapot door een slechte spanning aan de source kant. ( relais )
als je het relais gaat vervangen. zorg er dan voor dat je hem in een wat zwaarder model krijgt. dan krijg je dit probleem nooit meer terug. het relais is gewoon te licht
kijk de site.. zoals die in het thread stond mijn reparatie :)
http://napegadateam.forumeiros.com/tutoriais-faa-voce-mesmo-f7/tutorial-conserto-do-abs-ebc-430-linha-marea-como-fazer-a-abertura-resoldas-ou-troca-do-rel-do-abs-t7.htmGek hoor 14550 en 1000 euro voor een nieuwe terwijl de reparatie aan kosten nog geen 10 euro is ! ik heb het probleem ook gehad in een ander gepost draadje van mij. ik heb het op weten te lossen door een aantal fetjes te vervangen een diode en het relais blokje. en na wat surfen op internationale fora ben ik er achter gekomen dat dit eigenlijk altijd het geval is als de ECU de pijp aan maarten geeft. dus gewoon even soldeerboutje gebruiken en kijken wat er mis is. scheelt hoop geld. mijn abs lampje is niet meer aangeweest en ook geen fouten meer gelogt. gisteren in de regenbui op een blubber weggetje even de abs getest. en ja hij doet het !
het zou zin hebben om er een fototje van te plaatsen. en dan doel ik met name op de plek waar de koelleidingen gemonteerd zitten.
nee. moederboarden van laptops zijn belachelijk duur. ik reparereer die dingen, en inkoop zijn ze al onbetaalbaar. dus je word niet genaait. maar door je fabrikant van de laptop die naait je.
-
AuteurBerichten