navreen76

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 151)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Show your Veccie in the snow ! #17570177

    zal zo ff mijn vectra posten naast de A corsa :)

    In reactie op: Projectje NCDR + Kleuren scherm en Navigatie #17557744

    Strak !

    het word dus kop lichten. de bougie gaat er niet uit…..en dat voor een beetje slecht starten bah…. er blijft nog 1 optie open die ik via via gehoort heb is met een dremel en de juiste frees. langs de draad totaan de onderkant van de draad de gloeibougie doorvrezen en dan is de kans heel aannemelijk dat hij lost komt. dat is de laatste optie alvorens ik aan het lichten van de kop ga beginnen…….

    voor de zekerheid ben ik al op zoek naar een vervangende kop…. http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117525

    Nou bij het losdraaien van de eerste gloeiplug brak deze net boven het schroefdraad af. KLote probleem dus. nou word mij verteld door de eigenaar van de garage waar ik was dat er speciaal gereedschap voor is om afgebroken gloeibougies los te krijgen. Weet iemand waar ik zoiets kan krijgen ?

    morgen zijn de gloeipluggen er. MAar wat mijn vraag eigenlijk is. kan het zijn dat deze niet meer goed zijn ondanks dat ze wel goed meten ? en wat is het verschil met dat het gloeilampje aangaat bij vorst maar boven de vorst tempraturen niet. want ik lees overal dat hij toch ook dan gloeit… wat is het verschil dan waarom het lampje bij vorst wel aan gaat….

    hoe bedoel je helemaal zwart ???

    het is trouwens X20DTL waar we over spreken….

    In reactie op: ramen beslaan snel #17562401

    als je auto airco heb, gewoon die airco altijd mee laten draaien. helpt ook tegen vocht bestrijden.

    je krijgt wat meer ruimte als je ook even de airbag weg haalt. maar inderdaad zoals al gezegt word. achter het kastje daar zit de weerstand. vrij makkelijk bij te komen.

    In reactie op: Aanhaal momenten bij de D riem #17561471

    600 euro voor een riem. ik denk dat je dat verkeerd heb begrepen. als je het toch goed heb begrepen zou ik toch denken aan oplichting :)

    In reactie op: Stuurhuis demonteren #17558282

    die beugel moet je demonteren. deze zit met 4 boutjes vast aan de bovenzijde van het subframe. als je airco heb is er ook kans dat er een boutje vaster zit dan de ander. als deze los is dan kan hetsubframe nog wat lager zakken. vergeet niet het schakel mechaniekje van het blok los te maken. anders gaat deze kapot en is zeer lastig te vervangen en duur ! het stuurhuis gaat er aan de linkerkant uit.

    ik heb bij het vangen van mijn stuurhuis het blok ondersteund met een krik er onder op de karterpan met een groot blok hout er tussen. dat ging feilloos.

    In reactie op: stuur knikt(alles is gemaakt) #17544297

    dan zal dat ook zijn wat ik heb gevoelt bij het sturen. mooi dat het opgelost is. ik wil wel eens komen sturen in je vec om het te voelen.

    In reactie op: stuur knikt(alles is gemaakt) #17544288

    origineel gepost door DVO
    Kheb ff op auto-onderdelen.com zitten kijken voor evt prijs van die veerpootlagers,
    en die kosten €35,- p/st.
    nou is de vraag of het makkelijk te doen is om de schokbrekers te laten zakken en dan die dingen
    eronder te zetten:hmmz

    kwestie van aan beginnen goed kijken hoe het lost komt en op andere volgorde weer in elkaar zetten.

    In reactie op: stuur knikt(alles is gemaakt) #17544284

    Ben dus wel erg benieuwd wat de diagnose word maandag… het is in ieder geval niet het stuurhuis….!

    In reactie op: brandstof pomp #17383450

    …t blijft een hoop geld. maar je kan het niet zelf doen als je niet veel ervaring heb met sleutelen. tevens weet je dan ook gewoon dat het goed gebeurd incluis de garantie !

    de sealtjes vervangen beveelt voorkeur omdat er op diverse fora gesproken word dat inmenging van olie in de diesel juist het probleem van de pomp veroorzaakt. en dan zou het zonde zijn om de pomp te vervangen zonder de eigenlijke oorzaak te verhelpen.

    In reactie op: brandstof pomp #17383448

    gereviseerde pomp met 1 jaar garantie op http://www.dieselpompen.nl kost 670 ex.

    ik raad aan een gereviseerde pomp te plaatsen en niet alleen de elektronica te vervangen. want heb uit ervaring gezien dat als een pomp 200k heeft gelopen hij ook sporen van mechanishe slijtage vertoont. deze moeten ook opgelost worden. tevens is het aan te raden bij pompwissel gelijk de sealtjes van de injectoren te vervangen. omdat de distributieketting naar de nokkenas er toch af moet is het een kleine moeite om dan gelijk even de nokkenas te lichten en de sealtjes te verangen. sealtjes kosten per stuk bij de opel ongeveer 10 euro incl.

    Het lijkt toch de spanner plug geweest te zijn er hangt nog wel wat olie aan het motorblok maar aanzienlijk minder. heb de plug los gehad. de alu ring goed schoongemaakt. en het blok goed schoongemaakt. en deze terug gemonteerd goed aangetrokken.

    silverspeed heb wel gelijk je hebt een garage. maar dan moet je wel weten waar het vandaan komt. en dat is dus alleen als het motortje op bedrijfstempratuur was. want als deze niet warm word is de olie veel dikker.

    maar goed hopen dat dit het was… want olie op straat is zo vervelend….

    het is toch lastiger dan het lijkt het vinden van de lekkage. maar wat een verdachte is de spanner van de ketting. die heb ik 6000 km geleden los gehad met het vervangen van de pomp…

    daar ligt een alu ring achter. die heb ik niet vervangen. wellicht lekt hij daar op.

    gaat morgenvroeg eerst maar eens de schroeven aandraaien van de kettingkast… wellicht dat wat aanhalen moge helpen.

    motorplaat heb ik er al lang onder vandaan gehaalt. al die plastieke onzin

    maar goed. het komt hoogstwaarschijnlijk zo lijkt het bij de distributie ketting kap vandaan. want het begint bij de dynamo. en vervuilt zo de rest van het motorblok. ik laat hem vanavond staan. morgen even op de krik kruip ik er even onder om exact te traceren waar het vandaan komt heb nu maar 5 km gereden en de olie drupt al weer op straat. en dit van het 1 op andere moment he. hij was vorige week nog kurk droog. dat verbaast me ….

    de lekkage komt toch ergens anders vandaan. want het is nu nog erger geworden. na een rit van 100 km gemaakt te hebben heb ik olie tot aan mn achterbumper zitten. de keerring is trouwens netjes droog. de volgende verdachte is de turbo….

    iemand nog wat suggesties.. zijn zeer welkom. want de lekkage is echt extreem….

    ik heb vandaag het hele blok schoongespoten met remmenreiniger. en maar even kijken waar de sporen beginnen….

    nou het was wel te doen. als de bout normaal los was gegaan. met een dop en een lange pijp niet dus he…. dus naar garage gereden van kennis en met de slagtol duurde het nog een minuut voordat die los ging. pfffff

    heel die bout vol loctide of hoe dat ook moge heten.

    maar gelukkig. nieuwe keerrring erin getikt en opgebouwt en klaar.

    In reactie op: Vectra thuisgebracht door de anwb HIJ RIJDT WEER. #17528549

    idd gun hem zn geluk ook eens :)

    In reactie op: Vectra thuisgebracht door de anwb HIJ RIJDT WEER. #17528546

    blijft tie nu. of ga je toch op zoek naar een andere wagen ?

    In reactie op: Mijn opel vertra B1 uit 1998 #17530986

    dat zijn inderdaad de vaste punten ja. ik ken ze :D

    In reactie op: Vectra thuisgebracht door de anwb HIJ RIJDT WEER. #17528536

    ik denk dat het om het even is. kop lichten of een blok vervangen. zal even duur zijn, mits deze wagen alleen kop schade heeft. maarja. wat er nu precies aan het handje is. dat kan een beetje ervaren monteur toch wel zien zonder al te veel gekke streken uit te halen. is op zijn minst klantvriendelijk

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 151)