Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Moet je even naar de bevestigings punten kijken van de pomp en de leidingen. als die het zelfde zijn kan je het best overbouwen.
Goed (laten) vacuumeren en zeker 30 minuten laten staan ook ! zeker na zo een lek als dit. want dan zit er wel voldoende vocht in het systeem !
trouwens. ik heb voor 75 euro een pomp van een sloper af gehaald die nog netjes op druk stond . 600 gram opgevangen na afpompen. deze pomp gemonteerd en lopen als een zonnetje na al de koeltechnishe maatregelen getroffen te hebben uiteraard. dus een pomp van een sloper af halen kan dus wel lonen.
Let wel op. olie aftappen en nieuw vullen, bij mij was dat 220 ml wat ik na aftap erin gedaan heb.. Loopt als een zonnnetje nu met deze tropishe tempraturen.
origineel gepost door wim-v6
anders mee laten zakken met het subframe..Willem
vergeet het schakelmechaniek niet los te maken van het subframe. als je die vergeet en het gaat kapot zijn de kosten ook weer hoger. en is nogal lastig te doen als je dat later wil doen op straat.
Moet toch niet zo moeilijk zijn… Kijken waar hij achter blijft hangen. een beetje technish inzicht is wel benodigd bij het vervangen van een stuurhuis want als je olie lekkage krijgt moet je het hele rideltje weer opnieuw doen.
en waar haalt de fentiel dan de energie vandaan …
is het een G systeem in plaats van G3. want een G systeem hoeft namelijk niet naar de lambda gekeken te worden.
Zo zie je maar weer. second opinion is altijd goed om ergens anders te doen. we kunnen tenslotte ook niet alles weten.
@marwess -> Juist. Goedkoop is duurkoop. en dat gaat in dit geval echt wel op !
de ventielen kunnen wel degelijk lek zijn! dit is iets wat wel eens voor komt. zeker aan de hete kant…. echter zijn deze gewoon autoband fentielen en kan je dus ook vervangen.
Op welke wereld leef jij. een busje vacummeerspray ???
dit kan alleen gedaan worden met een vacuumpomp en redelijk wat tijd…
origineel gepost door aadje-s
Hoe overbrug ik de drukschakelaar(druksensor) heeft een 3pins-aansluiting.
Liefst met schema of uitleg met kleurcode.je moet deze sensor nooit overbruggen. deze zit er in voor de veiligheid. het woord zegt het al dus.. gewoon niet doen.
niet gebruiken dat spul, want je moet eens in de zo veel jaar je airco even laten vacuumeren om het vocht wat indringt in het systeem te verwijderen. Dit komt de levensduur van alle componenten in het systeem ten goede. ga gewoon naar een aircoboer en laat het goed doen.
Ik ben benieuwd.. want dit vind ik toch een vreemd verhaal.
U2U voor jou. Druksensor zit redelijk altijd in de buurt van de droogpot. Naast de radiateur bij de B vectra. weet niet of dat bij de C ook zo is.
Janken. Is minder olie in de compressor. het koelmiddel neemt olie mee. en als er te weinig in zit komt er te weinig terug in de compressor. advies. niet meer gebruiken. laten afpersen en als deze 30 minuten goed blijft staan. goed vacuumeren en vullen.
Zeker de hele winter niet gebruikt :hmmz:hmmz
Kom gezellig even langs dan pers ik hem wel even af. ik ben wonende in spijkenisse. dus niet ver bij je vandaan pm maar indien interesse……
gewoon nieuwe halen zo duur zijn ze niet. en ben je wel verzekert van een dichte radiateur. En dan af laten vullen met goed vacuum voorafgaand.. want er zal wel het nodige vocht in het systeem aanwezig zijn.
de meningen zijn hier erg verschillend over… Ik zou als je het wilt gewoon monteren en kijken of het in jouw situatie zin heeft. in het ergste geval moet je de kop lichten en kleppen gaan vervangen.. maar dat is het werk ook niet bij een ascona.
origineel gepost door marwess
eerst even na gaan of er een modificatie is geweest op de astra h (een van de eerste)je heb kans als je de spoel vervang dat je dat binnen een week of twee weer kan doen dit ligt aan de ecu en er is een modificatie van
gr
martin
leg dit eens uit. want hoe kan een ECU de spoel kapot maken als de spoel op 14 volt werkt en de boordspanning overal eigenlijk nergens hoger is tijdens het rijden.
gewoon nieuwe spoel er tussen….. prijs is goed want het koelsysteem hoeft hier niet voor open gemaakt te worden.
de mijne gebruikt nog geen halve liter op 10000 km. 278000 kms op het blok
is er niet iets zelf te fabriceren ?
of zuigerveren… compressietest zal je uitslag brengen
maar om je antwoord te geven over je dieselpomp. het kan wel zijn dat hij niet genoeg meer op brengt. dat is de slijtage. maar of dat dit probleem kan veroorzaken weet ik niet.
19 december 2009 om 12:26 In reactie op: 1 cylinder doet niet mee bij starten met voorgloeien – Kop e #17569245origineel gepost door VectraDennis
kun je er geen sleufje in frezen met de dremel, zodat je hem
er met een schroevendraaier uit kunt draaien??
ik roep ook maar wat hoor :hmmzik moet de mijne ook nog vervangen, maar denk dat ik dat
maar door de garage laat doen.advies.. een aantal dagen voor de vervanging inspuiten elke dag met wd40.. alvorens je gaat beginnen aan deze vervanging. zorg dat het blok heel heet is. dus laat hem stationair gerust 2 uur draaien dan moet het makkelijker gaan word gezegt. maar dat mocht bij mij allemaal geen soelaas bieden. via onderdelen lijn ben ik aan een vervangende kop gekomen. die gaat er gewoon op. ik wil aan deze kop geen tijd meer besteden met het risico dat het nog niet goed is of dat hij langs de gloeibougie gaat lekken. ik gooi er gelijk nieuwe verstuivers in en gloeibougies. dan moet het goed komen.
in de kop die er nu nog op zit zit het boortje dat gebruikt word om gloeibougies te verwijderen. die is in het gat afgebroken. de gloeibougie zit heel heel heel vast is al gezegt door de monteur die hem voor mij getracht heeft te verwijderen.
hij startte vanochtend niet veel minder om met die kou. wel pruttelen wat witte rook. maar na 10 seconden liep hij als van ouds.. grappig. geeft toch wel aan dat het onderblok wel redelijk goed is met zijn 270.000 km erop.
updates volgen nog.
indien gewenst. kan ik een fotosessie er bij maken. mensen die dit willen aub melden anders laat ik mn cam thuis :)
-
AuteurBerichten