Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ben vanmorgen weggeweest, maar kan geen pijp vinden.. Dacht bij de bouwmarkt iets te vinden maar dat valt tegen. zo even naar een automaterialen zaak, misschien hebben die iets
Mijn eigen garage zit 500 meter verder op, maar net om de hoek zit ook een garage, waar ik normaal niet kom, maar jah een paar bouten losdraaien kan in elke garage, aangezien ik dan moet rijden met handvasten bouten scheeld de 450 meter toch best weer veel.
Ik zal morgen eerst eens zoeken naar ijzerepijp, als dat niet werkt, rijdt ik ca 50 meter naar de dichtsbijzijnde garage..
Is dan een momentsleutel van ca 30 euro goedgenoeg? Ik ben geen auto monteur en gebruik hem vast niet zo vaak, 1 of 2 keer per jaar denk ik..
ow dat is best een slimme.. Maar goed ik weg ook dik 100 kilo, als ik er op sta en er gebeurt helemaal niks.. weet ik niet of die andere nog gebeurt..
Ik had dacht ik best goede doppen, maar dat valt vies tegen.Nee niet echt verroest.
Ik heb werkelijk geen idee, ik kan me alleen voorstellen dat ze te strak aangedraait zijn de vorige keer.Ik zla morgen even naar mijn garage rijden, vragen of ze hem vast willen maken, en losjes terug wil zetten.. Het is misschien nog wel minder dan 500 meter..
Ik heb dit ook gehad.. Bij mij ging die steeds aan en uit.. dus met 130 stond er ineens 20km per uur, en daarna weer 130. Gelukkig was het bij ons in Kroatie.. Dus naar een opel dealer geweest die hebben daar een nieuwe snelheidsensor willen vervangen, deze hadden ze niet meer, dus hebben ze het een en ander gesoldeert als noodoplossing.
Gevolg het werkt al anderhalf jaar zonder gedoe.
Het grootste probeel is dat blijkt dat mijn stuurbekrachtiging aangesloten is aan snelheidsensor. Dus dan had je met 130km ineens een heel licht sturende auto, en met 0 geen stuurbekrachtiging. Niet echt fijn.
Maar lijkt mij op je snelheidssensor.
Ik kan er het beste zelf even in rijden natuurlijk.
Waarschijnlijk wordt het een 1.7 diesel, die zijn zuinig genoeg en dergelijke.
Nadeel is inderdaad dat autotrader voor alle stations de zelfde tekst schrijft..
Dit is het stukje dat ik bedoel, het is een verhaal van autotrader en autotrack.
Ik hoor graag je ervaring, en die van andere die het liefst ook een corsa C hebben (gereden)
Bij het nemen van bochten blijkt de Astra Wagon geen sterke stabilisatorstangen te hebben – hij helt dus nogal. De besturing is niet erg direct, en lijkt verder bij kleine stuuruitslag geen bekrachtiging te hebben. Ook stuurt hij rechtuit niet heel zuiver. De remmen reageren ook al minder gevoelig en krachtig dan andere auto”s in dit segment. Het is niet zo dat de Astra minder probleemloos op de weg ligt, of veel meer onderstuur ten beste geeft. Hij gaat redelijk neutraal de bocht door, alleen voelt de Astra wat zweverig aan.
MC Kaamos..
Ik ben wel zo handig…
Ik zou het ook zoveel mogelijk zelf doen inderdaad. Gelukkig draait mijn garage de plug nog los, en gaat iets anders doen.. maar het is snel verdiend, olie nooit gedaan maar weet hoe het moet, waar ik bang voor ben is dat ik onder de smeer kom te zitten.Remmen doe ik altijd zelf, dus die bestel ik via Marktplaats (bij een bedrijf uiteraard)
okee.. Nah jah mijn schijven worden toch vervangen, dan de remblokken ook..
Als het dan stopt met piepen dan was het dat dus.. haha
jah maar dat piepen is dan toch alleen wanneer je remt? of altijd?
Het verhaal speelt al een beetje te lang om nog terug te gaan..
Ik ben vrijwel direct daarna op vakantie gegaan, en dus pas vol geladen de snelweg opgegaan, in een corsa denk je dan tjah niet gek met al die spullen achterin.. Na 4 weken kun je niet echt meer terug..
Ik denk dat er meer moet gebeuren, ik hoorde vandaag bij langzaam rijden iets ontzetten piepen, ik vermoed een wiel of zo, het leek niet uit de motor te komen iig.. Dus of mijn achterrem die vast zit, of de lagers.. Ik hoop het niet..
Ik moet nu dus eens goed in kaart gaan brengen wat er allemaal mis is, zodat ik kan bepalen wat nu meteen moet.. en wat ik nu meteen kan..
Groet Niels
Ik heb even naar de remmen gekeken.. Maar daar schijnen per type auto ook weer een aantal opties in te zijn?
Hoe kom ik er achter welke ik moet hebben?
Ik heb een 1.2 comfort uit 2002Overigens ga ik graag in op je aanbod Famempeters…
Ik vind ebay voor remschijven toch wel spannend, je moet dan maar hopen dat het geen chinese kwaliteit is.. Of is dat gewoon goed.
Ik kom uit Utrecht, dus alles is niet al te ver weg..
De remschijven vervangen zal niet het probleem zijn, dat heb ik vaker gedaan.
Jah dat gaat hem hier op mijn werk niet worden..
Ik werk in de jeugdzorg met allemaal stoere manlijke pubers. als hier een fohn in huis is, is er geen jongeren die dat gaat toegeven. Laat staan dat ik daar ongestrafd mee rond kan lopen.nee zit gewoon antivries spul in, al vanaf okotber.
die leidingen is idd een goed idee.. Ik wilde hem al naar binnenrijden, maar past niet door de deur heen.
Dat is wel wat de beschrijving zegt.. wanneer die brand is er een probleem met de electronica of de schakel gebeuren en er zo een nood systeem inwerking treden..
Logisch natuurlijk want het nood systeem gaat aan en de benzine toevoer zal dan minder fijn zijn afgesteld..
Vandaag hier in de buurt een dealer gevonden. Die kwamen ook al snel met de sensor. Nu bleek het te gaan om een sensor die ze niet hadden liggen. Dus wilde die wel gaan knutselen bleek dat de sensor nog goed was maar de draad gebroken. Deze heeft hij gesoldeerd met een extra draadje. Hij gaf aan dat het gemaakt is voor een paar dagen, weken
, maanden of jaren… haha. Ik was al lang blij het zou eerst 220 euro kosten nu maar 77, voor dat geld is die ander half uur bezig geweest + toeristen oplichting tax vonden wij het erg meevallen. Hij rijdt iig wel weer.Door dit forum wist ik wat ik kwam doen, dus konden ze me daar niet mee naaien. Dank daarvoor.
Ow dat klinkt idd vrij aannemelijk.. maar moet het eps lampje dan niet gaan branden??
Wat me ook opvalt is dat die bij lage snelheid pingelt, is dat echt een gebruikt woord voor schokkerig rijden, en af willen slaan.. kan natuurlijk ook komen door de vieze benzine hier of zo..
Na heel veel gedoe, googlen op de camping computer, anwb bellen (die googlede ook en kwam met een adres 150 kilometer verderop, en hier gevraagd zij googlede ook alleen dan op google.hr en met kroatische woorden. Nu heb ik een adres, hopelijk is het wat… wat mag een snelheid sensor kosten?
Groet Niels
Jah dat is allemaal goed gekomen. Het lampje is aangegaan en niet meer uit gegaan, en de meter doet het helemaalniet meer. Volgens mij is mijn stuurbekrachtiging nu ook dood, of iig stuurt die veel zwaarder. Als die uitstaat wel nog zwaarder, maar zwaarder dan voorheen.
Morgen ochtend de Anwb maar even bellen.Alles er onder vandaan halen en goed terug zetten kan ik dat met mijn krikje, en gereedschaps doos of moet ik er daarvoor meer verstand van hebben.
En dat piepje, de rem blokken zijn goed de schijven waren op het randje, gaan die ook piepen?
wat is mijn toplager? En is dat ernstig? En kost dat weer een vermogen?
Ow,
de auto rijdt nu wel weer rechtdoor maar het zal dus nog gedaan moeten worden als ik het goedbegrijp.Ik heb overigens het geld terug gehad van Kwik fit, uit de mail die ik van het hoofdkantoor kreeg begreep ik dat de filiaal manager contact met mij zou hebben gehad, maar dat is niet zo. Maar boeiend door mijn geld terug te storten hebben ze eigenlijk wel toegegeven dat ze helemaal niets hebben gedaan. Wat een goede reden is om vooral niet naar Kwik fit te gaan.
Ik snap wel dat men je niet gelijk begrijpt. Je tikt steeds 1 lange zin.. misschien een idee wat puntjes en enters te gebruiken.
Volgens mij slaat mijn ruiten wisser ook niet helemaal door.. Wat voor last heb je er van? het is toch ‘maar’je achterruit? -
AuteurBerichten