Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Idd, gewoon naar de dealer, is een bekend probleem.
Je hebt toch niet voor niets garantie..?Als je er bij kunt is het stangetje er gewoon op te drukken, je bent dan wel een tang nodig want hij klikt er vrij zwaar op.
Let er dan ook op dat je een duidelijke klik voelt of hoort.
Soms gaat het stangetje namelijk kapot bij het demonteren en klikt deze niet goed meer vast, en valt er dan later ook weer af…
Succes ermee!!
Er zit een plastic stangetje tussen je stelmotor en de wervelkleppen, die zou los kunnen liggen.
Ik zou dan denk ik toch maar terug gaan naar de garage waar het spruitstuk gemonteerd is, want je kunt er niet echt makkelijk bij. Er kan een vacuumbox in de weg zitten, maar die hebben niet alle type’s. En de buffer,
zeg maar het potje wat in de slang van de carterventilatie zit, zit er ook voor. Dit alles is iig nogal lastig gemonteerd aan de achterkant van het blok.Je zou nog kunnen kijken of je het stangetje er zo op kunt drukken, maar die kans lijkt mij erg klein.
idd EGR klep controleren! soms krijg je ook geen foutcodes als er problemen mee zijn, maar zit de klep wel vast.
Klep aansturen en kijken of de waarde van je mafsensor veranderd. (dat kan bijv. bij de dealer met de Tech 2),
dan zie je snel genoeg of de klep werkt.Volgens de site van het VWE is de auto gesloopt.
Kijk maar eens op http://www.vwe.nl. Als je rechts het kenteken invoert krijg je de autogegevens te
zien en het kenteken van je oude auto is daar nog wel bekend.Als je dan op historie klikt kun je zien wat er mee gebeurd is.
Veel kentekens die bij de RDW niet meer bekend zijn kun je hier nog terug vinden.Greetzz.
Het kan ook de stelmotor van de wervelkleppen zijn, die kan in sommige gavallen ook kapot gaan.
Ook kunnen de wervelkleppen te zwaar gaan, al lijkt het hier in dit geval niet op omdat het inlaatspruitstuk pas vervangen is.Ik weet niet of je de stelmotor met de opcom ook aan kunt sturen om te controleren of hij werkt. Belangrijk is dan dat de wervelkleppen voldoende slag maken beide kanten op, dus open/dicht. Ik zou dit eerst controleren als de storing weer aanwezig is.
Gr. Gerjan. (P.S. ik reageer nu met de account van mij broertje, moet er zelf nog een aanmaken).
Tja, en dan maar hopen dat de melding ook weg BLIJFT..
Probleem zit hem ook vaak in het tankje zelf, zoals ik hierboven al heb gemeld.
Maar goed, ik wil er geen lange discussie van maken, en is het probleem in dit geval wel verholpen met het vervangen van alleen de sensor.Greetzz
Probleem zit hem waarschijnlijk in het tankje zelf, er zit een drijvertje in wat nog wel eens wil blijven hangen.
Is een bekend probleem, ook bij de Astra J, zou dus gewoon het tankje + sensor vevangen, aangezien de sensor in sommige gevallen ook wel eens problemen kan geven. De prijs valt volgens mij wel mee.
Ik heb even nagevraagd hoe het met de verzekering zit op vakantie. Ik wist al wel dat dit waarschijnlijk problemen kan geven. De dagwaarde is namelijk 356.-. Een bedrag wat helemaal nergens op slaat natuurlijk, maar dit betekend wel dat als de schade meer is als 356.- dan word ie total loss verklaard. Misschien dat ik dan zelf de overige kosten kan betalen, maar met een ongeluk is het inderdaad een groter probleem;).
Als ik hem meeneem dan vervang ik de waterpomp inderdaad wel denk ik. V riem dan gelijk ook maar:).
Mijn broer heeft ooit ook een GSI gehad (totdat ie gejat werd). Hiermee was hij ook naar zuid Frankrijk gereden met een vouwwagen, hij lachte zich toen een breuk de berg op ja, niks geen moeite mee:P.
Bedankt allemaal en werkse deze week!
Hallo allen, bedankt voor de reacties!
Lijkt allemaal nog aardig positief dus :). Hoewel.. hopelijk dat ik geen week hoef bij te komen voor m’n rug:P..
Maar qua comfort zie ik het allemaal nog niet heel erg tegen zitten. Ik heb er een Champion leren interieur in zitten en de auto is verder niet verlaagd of iets dergelijks. Ook zitten er 14 inch velgjes onder met dus een “hoge” band. Deze banden zijn trouwens alle vier nog vrijwel nieuw :afro. De wiellagers is wel een goeie! Ik hoor ze op het moment nog niet maar even nakijken kan geen kwaad. Dit geld uiteraard ook voor de remvloeistof, de blokken zijn nog goed..
De Thermostaat van de koelfan heeft het een keer niet gedaan door een doorgebrande zekering..:hmmz. De zekeringhouder vervangen en nu gaat het goed..
Voorzover ik weet is de koppakking 4 jaar terug nog gedaan. Olie drinken doet ie totaal niet. Koelvloeistof al jaren een beetje. Verder rij ik (vooral met koude motor) rustig met de auto..
Wat italië betreft zou het dan Lago Maggiore of iets dergelijks worden waar we (mijn vriendin en ik) neer ploffen. Wel toeristisch maar niet te druk is het idee;)..
Zou het nog handig zijn om de waterpomp en dynamo te vervangen/reviseren? Die vormen over het algemeen toch een aardig groot risico?
Zijn er verder nog meer mensen die de kadett mee nemen op vakantie?
Groeten Michiel
De striping is puur persoonlijk of je het mooi vind of niet. Zelf vind ik het niet super lelijk. Maar misschien word ie idd toch strakker zonder.
Al met al een mooie aankoop! Ik hoop dat je nog een hobby-ist tegenkomt die de spatbord randen wil doen. Bij mij net 2 jaar geleden gebeurdking:
Mooie aankoop!
Heb hem zien staan op Marktplaats ja. Lijkt vrij orrigineel die striping, maar ik heb geen idee of dit van fabriek af zo is..
Hoe is de roest verder bij de dorpels etc?
groeten,
origineel gepost door .:Stoffel:.
is de rode een 2.0 SEH ?Nee, beide auto’s zijn c20NE’s.
groeten,
Michiel
Wij (familie) rijden 2 Kadett’s. een zwarte uit ’89 van mij en een rode uit ’88 van mijn vader.



De rode:



Beide auto’s zijn ongeveer 10 jaar in ons bezit en hebben een km stand rond de 200.000. De rode is gered van de sloop en in 2001 volledig gerestaureerd en gespoten.
Mijn broer rijdt ook nog een in nieuwstaat verkerende kadett GT 1.6S uit 1985. Helaas heb ik hier op dit moment geen foto’s van kunnen vinden.
-
AuteurBerichten