Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij zie ik in het laatste filmpje ook nog een E1-Rekord..
Ik zeg toch ook niet dat de motoren anders zijn?
Het heeft alleen te maken met de onderhoudsinterval, zoals ik hier boven al gezegd heb..
Als een motor altijd gelopen heeft op 10W40 zou ik er niet zomaar een dunnere volsyntheet ingooien.
Dit omdat dan het olieverbruik in sommige gevallen ook toe kan gaan nemen.Voor de rest geloof ik ook niet dat het veel kwaad zou kunnen.
Greetzz
Officieel schrijft Opel 10W40 voor omdat Opels van dit bouwjaar nog om de 15.000 Km een beurt moet hebben.
Vanaf MJ 2001 moet er 5W30/5W40 in, dit is longlife olie en wordt vanaf dit modeljaar gebruikt omdat de onderhoudsinterval vanaf toen
opgerekt is naar 30.000 km.De termijn van een jaar is trouwens wel onveranderd gebleven.
Ik zou er gewoon 10W40 in doen, gezien het bouwjaar en de kilometerstand.
Gr.
.
29 juni 2011 om 15:55 In reactie op: foutcodes uitgelezen met op-com wat houden ze in? (astra H) #17867094Voor de leesfout van de transpondersleutel is nieuwe software beschikbaar.
De CIM sps’en heeft dus wel zin, ik zou iig de softwareversie laten controleren.De andere foutcodes hebben niets te maken met de transpondersleutel, dus als je verder geen problemen
hebt zou ik deze gewoon negeren en wissen.
@fearless: Ik denk dat je collega een klemmetje om de CIM plaatst bij de r.a.w handle, dit is een modificatie van Opel die alle
Astra H En Zafira B’s moeten hebben en dit is idd zo klaar.Gr.
Tja, echt mooi was hij niet meer. Maar zet hem hier speciaal voor de mensen met een champion of Kadet E, zodat hij misschien nog wat van z’n onderdeeltjes kan afstaan :P[/quote]
Tja, idd zo heeft een liefhebber op het forum er misschien ook nog wat aan..
Ik heb zelf een orginele roestvrije Kadett E 1.6 SH GT uit 1985 en ben geen onderdelen nodig omdat ik mijn Kadett orgineel wil houden, maar vind deze informatie altijd wel interessant.Greetz.
Zo te zien heeft deze GSI zelfs stoelverwarming!
Dat is toch wel zeldzaam te noemen..Hey,
Hiervoor is een speciaal setje leverbaar, een bedieningsstangetje en de losse wervelkleppen, deze klemmen dan namelijk.
De prijs van dit setje is 296 euro ex. BTW.
Hier komt dan het monteren nog bij.Greetzz
Dan stuur je met de Tech2 (diagnose apparatuur) de wevelkleppen aan en kijk je of ze goed werken.
Waarschijnlijk worden daarmee de wervelkleppen in het inlaatspruitstuk bedoeld.
Dit komt wel eens vaker voor bij de Z22YH motor.
Hiervoor is een los bedieningsstangetje leverbaar bij de dealer, die dan vervangen moet worden. Doordat deze gaat klemmen
bewegen de kleppen niet goed en wordt een foutcode opgeslagen.
Dit is bij de dealer trouwens ook te controleren d.m.v een actuatortest.
Een EGR klep zit er volgens mij niet meer op bij dit modeljaar.greetzz
Ik vindt het forum zoals het nu is prima, op wat kleine verbeterpuntjes na die hier boven al genoemd zijn.
Alleen de opmerkingen over de Opelkleuren begrijp ik niet helemaal, dit omdat we bij de dealer waar ik werk afgelopen week net een mailing van Opel hebben gehad over de nieuwe bedrijfskleding.
Dit wordt, als ik het goed begrepen heb, een combinatie van een overwegend lichtblauwe overall met donkerblauwe schouders e.d, dus grijs is niet meer de hoofdkleur.. Ik vind de opzet van het forum qua kleur nu overigens prima, maar Opel kiest nu zelf ook voor andere kleuren dus het is maar net wat je wilt, en het wordt dan wel erg moeilijk om de juiste kleur te kiezen..Grtzz.
-offtopic Haha lekker lope zieke..-offtopic
Idd, en de hele dorpel hoeft helemaal niet verrot te zijn!
De Astra’s van deze bouwjaren (’94-’98) waren best goed bestand tegen roest, en dat er na 16 jaar een keer een gaatje in valt is toch niet zo gek?
Kun je er niet gewoon een plaatje overheen lassen als de rest nog goed blijkt te zijn?
Grtzz
Hij zit idd achter het dashboardkastje.
Als de weestand kapot is ook de motor controleren!
Meestal gaat de weerstand kapot omdat de motor te zwaar draait of vast zit.Hoi Jacob,
Als ik de foto’s zo bekijk denk ik idd dat je oliedrukzender lek is, ik zou deze gewoon vervangen.
Tja, en of je het kunt zien, ik denk dat als je de motor met een verhoogd toerental laat draaien, je wel wat zou
moeten kunnen zien. Maar volgens mij is ie gewoon lek.Greetz.
Helemaal mee eens! Dit moeten ze maar oplossen lijkt mij.
Ik zou beginnen met het controleren van, ja ja daar istie weer, de distributietiming.
Ik snap trouwens niet dat ze je de auto zo mee gegeven hebben.
Edit: is ook al een topic van.. http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=144009
De oliedrukzender kan ook lek zijn, dat komt wel vaker voor bij deze motoren.
Ook de 1.2 heeft hier wel een last van. (Sensor zit aan de distr. kant bovenaan)Dit kun je vrij makkelijk zien door het stekkertje er af te halen, en dan te kijken of deze ook nat is.
De olie lekt dan namelijk door de sensor heen, dus als het stekkertje in de sensor nat is, istie lek.Deze motor heeft hydraulische klepstoters en kan daardoor beter tegen LPG.
Of je voor de rest probleemloos rijdt hangt natuurlijk ook van bijv. de gasinstallatie zelf af.Wat voor motor zit er in?
Als de klepspeling te krap is kun je ook startproblemen krijgen. (Bij de 1.6 en 1.8 motoren).
Alleen de Z14XEP kan goed tegen LPG.
De Z16XEP/R en de Z18XER zeker niet omdat deze geen hydraulische klepstoters hebben, en er ook nog eens erg slecht tegen kunnen!
Als de pomp naar buiten toe lekt zie je dat aan druppels of sporen aan het huis van de pomp. Als ik het mij goed herinner zit er aan de bovenkant een soort gat, en daar komt dan de antivries uit.
Ik heb in 9 jaar tijd 2 keer om die reden een pomp vervangen. Ook niet vaak dus..
P.s. ik reageer nu trouwens met de account van mijn broertje, moet er zelf nog 1 aanmaken.
Deze pompen kunnen ook naar buiten lekken hoor, maar gaan idd niet vaak kapot.
Bij de dealer hebben ze speciaal gereedschap om de pomp te vervangen. Hiermee zet je het tandwiel waar de
pomp mee aangedreven wordt vast en hoeft dus niet de hele distributie los.Het is dan ook de beste optie om de pomp bij de dealer te laten venieuwen, of bij een garage die ook
de beschikking heeft tot dit gereedschap. Het scheelt nogal wat in tijd als je de distributie niet los hoeft te halen.greetzz
Omdat je een Corsa A Hebt, daar zit standaard een rond filter op.
Het is idd gewoon een C14NZ motor.De foto hierboven is van een Corsa B en dus is het luchtfilter ook anders..
Lijkt mij niet zo moeilijk..:P
Distributietiming??
De massastrip tussen de versnellingsbak en de chassisbalk kan ook kapot zijn.
Deze zit aan je versnellingsbak en gaat naar de chassisbalk links, onder de accu.
Als je er iets aan trekt zie je snel genoeg of deze kapot is.Je kunt hem zien zitten als je het linker wiel helemaal naar buiten draait, en dan naar de bak kijkt
Greetzz
Het oliefiter zit aan de rechterkant, als je voor de auto de auto staat links onder die zwarte ‘bus’.
Deze zit met 3 boutjes vast, 2 torx en 1 moertje waar ook het hitteschild van het uitlaatspruitstuk mee vast zit. Als je die ‘bus’ er af trekt (Is wat kracht voor nodig, zit iets geklikt), zie je de draaidop van het oliefilter zitten. Daar zit een zeskant op waar een gewone dop op past, je kunt hem dus gewoon losdraaien met een ratel.grtzz.
-
AuteurBerichten