Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En hier ben ik het met Haasje17 eens. Bij deze vragen reageren bijna altijd mensen die slechte ervaringen hebben of hebben gehad, of bij wie de auto gewoonweg niet bevalt, dit laatste is ook nog eens subjectief.
Ik kan ook een aantal mensen noemen die wel tevreden zijn over hun Insignia, waaronder iemand die vrijwel zonder problemen al 300.000 km op de teller heeft gezet bij een 2,0L diesel met automaat.
Zijn vorige auto was een Passat 2.0 TDI uit 2006.. Deze auto kon je wel een boek over schrijven, onvoorstelbaar wat daar allemaal aan kapot ging. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat alle Passats slecht zijn, maar toch..Gefeliciteerd met jullie aankoop allebei!
Ik heb zelf ook een dag in de nieuwe Corsa gereden en moet zeggen dat ik het een zeer degelijk aanvoelende auto vond.
Ook de nieuwe 1.0 turbo is echt een stap vooruit!Reken maar dat ze bij Opel bezig zijn om de tekortkomingen er uit te krijgen!
Zou me goed voor kunnen stellen dat het systeem in de Corsa beter is.En dan altijd maar dat negatieve gedoe over de dealer.. Hoeveel ervaring is er hier op het forum dan over de Intellilink van de Corsa-E??
@ g krijnen: Ik had eigenlijk besloten om niet meer te reageren omdat ik de oplossing al gegeven heb, maar het verhaal sleept zich maar voort zie ik..
Waarom laat je de software niet controleren c.q overschrijven? Hier moet je mee beginnen omdat het probleem met JOUW auto bij Opel wel bekend is!
Als je je eigen auto gaat vergelijken met een totaal andere auto (Jewan) gaat het probleem dus ook niet verholpen worden..!Dat ik daar nou niet aan gedacht heb :-D
Had bij mijn Corsa hetzelfde probleem, doe het nu ook zoals usbstick zegt en heb geen beslagen ruiten meer.
Dit heeft te maken met vocht op de verdamper wat ontstaat bij gebruik van de airco en wat niet opdroogt bij vochtiger/kouder weer.
Als je de knop op alleen voorruitontwaseming zet gaat de airco automatisch aan en heb je hetzelfde probleem.@g krijnen; waarom zou het bij jouw auto niet op te lossen zijn met een update?
Wat een off topic gemopper weer.. :(
@g krijnen; dit probleem is bekend en als het goed is is er nieuwe software beschikbaar om het te verhelpen.
Even langs de dealer rijden dus ;)@opeltje17: iid, waarom zou een Z1.2XEP niet tegen gas kunnen?
Bij mijn weten kunnen deze blokken goed tegen gas. Daarbij hebben ze hydraulische klepstoters, wat ook belangrijk is bij rijden op LPG.
In Duitsland zijn ze nog wel te vinden hoor, nette Senators.
Deze bijvoorbeeld: Een nette Senator met weinig kilometers en van eerste eigenaar;http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-senator-b-automatik-cd-eigeltingen/199304893.html” onclick=”window.open(this.href);return false;?
De selectorhandle schakelaar zit boven op de bak, de kabel vanuit de selectorhandle in de auto zit erop geklikt.
Ik heb een aantal jaren geleden ook eenzelfde Vectra V6 gehad en die had het dit probleem ook, maar alleen af en toe.
Even rommelen met de pook en het ging weer een poos goed. Ik heb er toen zeker nog 60.000 km mee gereden. (wel 20.000 km pj :D )
Maar hij kan natuurlijk ook helemaal kapot zijn.
Was een duur onderdeel, dat weet ik nog wel.Eens met Haasje17; een sleutel bestellen, die kost ongeveer een tientje of 6.
Is de beste manier, hoef je niets te slopen.Alleen:
Als je de sleutelcode niet hebt, zul je deze op moeten vragen, dat kost ongeveer 25 Euro, inleren misschien nog eens 30.
Als dat ter plaatse moet gebeuren zul je er ook nog wel kosten bij krijgen voor het uitrijden van de serviceauto.
Dan kom je denk ik uit op ongeveer 150 Euro..Of inderdaad een sleepdienst bellen en laten droppen bij de dealer in afwachting van een nieuwe sleutel?
Deze Ascona C SR was toch ook een bekende hier?
Misschien kan iemand er in ieder geval nog wat onderdelen van redden :(http://www.schadeautos.nl/nl/demontage/personenauto’s/opel+ascona+c_hatchback_1_6_s__16sh____09_1981_08_1986_/o/700963″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Is niet je dagrijverlichting kapot aan de rechterkant?
Bij Opel informeren heeft geen enkele zin, garantie op roest door steenslag geeft geen enkel merk.
Roestgarantie geldt alleen voor roest van binnenuit of op onverklaarbare plaatsen.Dit is een NOx kat, in 2005 is er nog een serie geweest zonder DPF.
Zijn er niet veel van geweest, maar als je het kenteken raadpleegt staat er bij de type aanduiding geen DPF maar E3.Dit is zeker geen DPF, maar een soort katalysator. Is de auto van 2005?
Ik zou wel even controleren of de cilinderbussen niet zijn weggezakt.
Dit was bij Saab nogal een probleem bij dit type motor.27 mei 2014 om 19:54 In reactie op: Onrgelmatig stationair lopen 1.7cdti 125 pk ecoflex 2010 #18236066Kan ook de brandstofdruk regelaar zijn achterop de pomp, dit komt wel vaker voor.
Misschien als de auto bij de dealer in onderhoud is bij deze dealer een coulance aanvraag laten doen?
Dit probleem komt namelijk wel eens meer voor.Denk wel dat dit het makkelijkste is, en dan de kuip loshalen.
Dat gaat tegen vallen denk ik.
De tankklepmotor is waarschijnlijk kapot, deze zit boven de pvc-kuip aan de buitenkant van de auto.
Je kunt er van buitenaf bij maar dit gaat niet makkelijk.@Haasje17 wrote:
Ik ben nogsteeds van mening,
(…….)
Sterker nog als ik ervan zou profiteren, zou ik me schuldig voelen!Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar om nu te stellen dat mensen het in hun leven dan niet goed aangepakt hebben slaat in mijn ogen nergens op. Dit komt op mij generaliserend over. Je hebt het in het leven namelijk niet altijd voor het zeggen, het kan ook een keer tegen zitten en dan zul je de zaken misschien ook vanuit een ander perspectief moeten gaan zien. Of je moet gewoon een gezin onderhouden van een minimumsalaris.
Wat de nieuwe regeling betreft ben ik het met je eens, als je een oldtimer hebt voor dagelijks gebruik moet je er gewoon voor betalen. Lijkt mij logisch. Het enige probleem wat ik heb met de nieuwe regeling is dat het allemaal nogal compromisloos is. In een keer van niks naar alles, dit riekt naar zakkenvullerij en een hele branche wordt er door om zeep geholpen.
Daarbij ben ik het ook niet eens met de leeftijdsgrens van 40 jaar. Waarom niet gewoon 30 zoals in de omringende landen?We zullen wel zien wat het uiteindelijk gaat worden.
17 januari 2014 om 23:17 In reactie op: Vandaag remschijven en blokken vervangen, nu raar geluid. #18209013Dit geluid komt waarschijnlijk van de vacuumpomp van de rembekrachtiger en is normaal.
Klopt, maar deze zit niet aan de stuurkolom..
-
AuteurBerichten