Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Met -40 kan je echt nog wel op grotere velgen rijden.
:thumb
Geen idee maar je kan het altijd nog gebruiken als ‘spoel’ olie net als die techno meuk van de action.
@CommoCruiser wrote:
Vectra 2000 heeft onafhankelijke wielophanging, dat past niet.
De achteras van een ‘gewone’ A-Vectra met schijven (2.0 8v, niet 4×4) past wel.Meer info hier (in het duits) :
http://www.ascona-info.de/Ascona_Bremse.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Mijn bookmarksverzameling wordt op deze manier steeds groter :wors
8 september 2011 om 16:24 In reactie op: Verslaafd aan het poetsvirus? Show hier je detail-collectie #17871021Zie mijn bovenstaande reactie..
Kleien heb ik al wat goede tips over gelezen in dit topic.
Koop een starterpakket van Poorboys of Monello met een oranje, witte en zwarte pad. Afhankelijk van je budget kan je bepalen of je machinaal wil gaan poetsen. Ik vind het geen doen om een auto handmatig te polijsten maar als je het over een paar dagen wil spreiden zou je het in mijn ogen ook handmatig kunnen.
Met Frans Bauer in zijn rode Mercedes 190E
waarna Barry en Rikkert
8 september 2011 om 13:46 In reactie op: Verslaafd aan het poetsvirus? Show hier je detail-collectie #17871019Hoi Dirk,
Zijn verschillende mogelijkheden. Je kan een proefverpakking SSR van ‘Poorboys’ pakken waarin verschillende compounds zitten samen met een witte (of oranje als de krassen/swirls wat dieper zijn) pad. Daarna kan je het polijsten afsluiten met een wax die je vast thuis nog wel hebt.
Dit is een prima low budget oplossing. :thumb
Ik heb zelf hierop wel een DAP (dual action polisher) 900watt gekocht met diverse pads en een ‘Monello’ starterpakket en de nodige doeken aangezien een complete auto doen met de hand gewoon in mijn ogen niet te doen is. Daarmee inmiddels twee auto’s gedaan en afgetopt met een enkel laagje Collinite 845 en moet zeggen heb nog nooit zo’n geweldige wax gehad. 3maanden later lijkt het in de regen wel of ik mijn auto de dag ervoor in de wax heb gezet :wors
@paulgijssen wrote:
mijn adv op MP
http://link.marktplaats.nl/466649225″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Kom ik hem alweer tegen.. wel erg offtopic :hmmz
7 september 2011 om 18:04 In reactie op: krijg afstelling 2.0 met injectie niet goed, help! #17757247@kiyamizio wrote:
vacuum lekkage al gekeken?
loopt ie nou op gas te hoog stationair en hij loopt op benzine niet?
Hij loopt op gas te hoog stationair maar pakt verder goed op en trekt mooi vlot door de toeren heen.
Op benzine valt die stationair bijna uit en heb je merkbaar minder vermogen, ook reageert die sloom op gas en pruttelt die onder deellast.starten doet die op beide brandstoffen goed.
…
Hoe controleer ik vacuum lekkage?
alvast bedankt.
Al bekend wat het probleem is/was ??
7 september 2011 om 15:55 In reactie op: krijg afstelling 2.0 met injectie niet goed, help! #17757245Heb eigenlijk dezelfde klachten bij het rijden op benzine. Nu loopt mijn Ascona B 2.0E wel goed op LPG enkel wat te hoog stationair (2000rpm). Mag er dus vanuit gaan dat de onsteking goed staat? Lijkt wel of die gewoon teveel of te weinig brandstof krijgt. Te hoog stationair is ook erg irritant. Merk eigenlijk geen reactie van het verdraaien van de stationairschroef op het gasklephuis. Toen ik hem net had kon ik hem hier wel zachter stationair mee laten lopen maar toen viel die uit zodra je de koppeling in trapte om af te remmen. Als je wat gas bijgaf bleef die net op 600 toeren stationair te hikken. Hierop de schroef weer teruggezet in zijn vorige stand en nu reageert die er eigenlijk niet meer op als ik hem verstel… :hmmz
Iemand tips? Waar ik zelf al aan gedacht had ivm slecht lopen op benzine: injectoren of brandstoffilter vervuild.. Injectoren kan je alleen niet zo snel wat aan doen behalve zo’n flesje injectorreiniger in je tank miepen. Of ik moet ze laten reinigen ultrasoon wat op 100euro aan kosten komt.
Hoog stationair lopen: luchtmassameter kan ik hier wat aan bijstellen?? of heeft dit ook effect op het rijden op lpg??
Gaat die blauwe manta gewoon zo naar de sloop ??? Zat nog recaro interieur en injectie blokje in en weet ik wat nog meer voor goed bruikbaar spul. :swear
Gefeliciteerd :thumb De mijne staat er nog steeds voor de geïnteresseerden :vertag
2 late :???:
GTE Recaro’s vind je over het algemeen ook niet onder de 100euro hoor ;)
:jerry
Dikke M-Powers klinken gewoon altijd geil :) Wou dat ik de helft van jou monteur kwaliteiten bezat :thumb
thanx.. de velgen van Rik waren al verkocht dus moest maar wat anders uitzoeken uit de internetsnoepwinkel. ;)
Bestelling gedaan bij Stroeve.. nou wachten :sleeping
30 augustus 2011 om 22:03 In reactie op: gaat er ook iemand naar de heuvelklim. EN WEER TERUG FOTO’S #17893066Gaat er lekker overheen jongens :thumbup :thumbup
Nou de skirts zijn verwijdert. Helaas wel behoorlijk wat roestvorming zichtbaar na verwijderen van de achterste skirtsdelen. :swear Nouja ontkom je niet aan dus maar even wat weggekrapt en alle gaatje van de schroeven ingesmeert met Fertan roestoplosser. Morgen even met busje carrosseriekit de gaatjes dichtsmeren. Voor nu vind ik het wel best. Heb geen zin om direct te gaan lassen en weet ik het wat.
Aangezien de B lekker warm in de schuur staat bij mij ook maar even in de motorruimte voor een jaar eikenblad weggeblazen met perslucht. Valt nogal wat daar in Drenthe blijkbaar. Vervolgens op forum even geneust hoe de toerenteller wordt aangestuurd aangezien die het niet doet bij mijn B. 5uurtjes verder doet de toerenteller het weer. Bleek – van de bobine niet aangesloten te zijn en verder even wat schroefjes vervangen zodat het dashboard weer goed rammelvrij in elkaar zit.
Nu de toerenteller het weer doet morgen ook maar is kijken of ik hem iets beter kan afstellen… op CO lukte niet goed op het werk dus maar is even kijken of ik de veer van de LHM wat moet aanpassen. Had ik hier wat over gelezen. Oftewel de zondag weer goed besteed :D
Gewoon glijmiddel toch?? Gezellig voor onder de lakens :jerry
Nee, zal je ook wel gelijk in hebben. Als autoverkoper wil je nog wel is ongevoelig worden voor het ‘gewone’ spul.. no offence.
Hopelijk wordt je Sintra weer in ere hersteld Lex. :thumbup
Nou ik zou het gewoon eigenlijk niet doen.. Hebben laatst op het werk een goedrijdende Sintra 2.2 naar de handel gedaan voor 200euro waar geen apk meer op zat. Elke euro die je er nog in investeert is gewoon weggegooid geld in mijn ogen. Tenzij je persoonlijke emotionele waarde hecht aan je Sintra??? Aluwel ik me gezien het type auto dat niet echt kan voorstellen. Ik zou hem gewoon verkopen en wat anders kopen of gewoon een ‘goede’ Sintra terugkopen. :thumbup
-
AuteurBerichten