mugenpower

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 254)
  • Auteur
    Berichten
  • Heeft een 2.0E altijd electronische onsteking?? Ik meende altijd van wel. Zie nu dat bij de 2.0E die ik een tijd terug van iemand heb overgenomen voor inbouw in de C Kadett dat hier gewoon contactpunten gemonteerd zitten na verwijdering van verdelerkap :(

    Doen ons best Hans. Zijn alleen niet zo bedreven met Opel restauratie’s als jij. Maar goed dat zullen er ook niet veel zijn ;)

    In reactie op: mijn c kadett 16v turbo 9/9 2014 #17581756

    Kan je daar beetje mee sturen?? Heb zelf zo’n stuurtje in een Civic gehad maar moet er niet aan denken dat ik er mee moet inparkeren met me huidige auto :hmmz

    Wel gaaf dat hele dash :agent

    In reactie op: gtrag 240 gereviseerd #17918945

    Vreemd ja was eerst bieden vanaf 400 :hmmz

    In reactie op: ASCONA B C20LET !!!CHASSIS VERKOCHT!! #17747223

    :thumb Ze staan lekker hoor. Alleen voorin geen haar ruimte over of wel??

    Heb ze inmiddels ook :wub

    In reactie op: Is het rendabel om een oltimer aan te schaffen? #17917417

    @2000 wrote:

    @mugenpower wrote:

    Ik heb 60.000km redelijk probleemloos in een c kadett op LPG gereden. Kan mezelf geen sleutelaar noemen. Paar tientjes in de week aan LPG en dat is het wel.

    Als ik me jouw verhaal goed herinner, dan klopt dat. Maarten staat me ook iets bij, dat er op dit moment niet veel meer over is van de kadett. .

    Daarom is die nu ook ‘in restauratie’ ;)

    In reactie op: Is het rendabel om een oltimer aan te schaffen? #17917415

    Als ik op het werk zie hoe de gemiddelde klant met gezonde tegenzin elk jaar of 15.000km weer €300 tot €800 neertelt voor simpel onderhoud aan zijn jonge auto. En bij tussentijdse reparaties soms wel tot € 3.000,- kwijt is. Dan OOK nog is duizenden euro’s afschrijft elk jaar en wegenbelasting, allrisk verzekering, benzine betaald. Heb ik er geen problemen mee om iets vaker wat te vervangen voor een fractie van dat bedrag.

    Als je daarnaast nog een gedeelte van dat bespaarde geld opzij zet heb je na enkele jaren genoeg om je oldtimer weer in ere te (laten) herstellen met nieuw plaatwerk en een respray. :thumbup

    In reactie op: c20ne in c kadett #17758696

    Leuk gedaan. En zo’n 8klepper heeft volgens mij net wat meer koppel onderin en dat is nou juist wat je in zo’n auto zoekt.

    In reactie op: Mijn B Ascona [17-03-2013 sold] #17811566

    Klopt deze zijn 15″ 8J ET20 met 195 bandjes.
    Leuke hiervan is dat ik niet die brede banden hoef te monteren als op 16″ 9J. En doordat de spaken wat naar binnen staan lijkt het juist wel weer lekker breed. :agent

    In reactie op: Vul het verhaal aan…. #17838111

    De patat-tent waar Barry en Rikkert

    In reactie op: Mijn B Ascona [17-03-2013 sold] #17811564

    Vandaag een setje Schmidt Revolutions gescoord :wub . Had niet verwacht zo snel weer een setje tegen te komen nadat die van Rik waren verkocht. Totaal niet in de planning nu zo net na de vakantie maarja.



    Stroeve Motorsport gebeld en mijn setje verkorte gele Koni’s waren reeds binnen. Was nog wachten op de veren maar gaat als het goed is vrijdag op de post. Kan die achter ook omlaag :afro

    In reactie op: Is het rendabel om een oltimer aan te schaffen? #17917405

    Ik heb 60.000km redelijk probleemloos in een c kadett op LPG gereden. Kan mezelf geen sleutelaar noemen. Paar tientjes in de week aan LPG en dat is het wel.

    In reactie op: nieuwe oude olie. #17916893

    Al die jaren onderzoek en ontwikkelingskosten moeten ook ergens van betaald worden. Setje H&R veren kost net zoveel als een compleet onderstel van Vmax of dat andere mer Streetpower (?). Dat is ook niet zonder reden. Ieder is vrij om te kiezen maar ik betaal graag wat meer voor kwaliteit.

    In reactie op: AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT #17776894

    hahahah.. die stomme Civic op 5:20 :jerry

    In reactie op: AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT #17776893

    Leuke filmpjes. Lijkt me ook wel wat king:

    In reactie op: Ik ook maar even… Met de Ascona B naar Zweden geweest. #17880446

    Gaaf.. weet niet of ik het zelf zou aandurven als non-techneut ook al weet ik dat ze zeeeeer betrouwbaar zijn die 1.9N blokjes… zelf 60.000km mee gereden zonder me te laten staan. Op die x met zwaar versleten contactpunten na :angel

    In reactie op: Astra F c20let ( Update ER ZIT WEER LEVEN IN ) #17866251

    Leuk project en gave kleurstelling :thumb

    In reactie op: nieuwe oude olie. #17916891

    Swiftjes zijn ook onverslijtbaar. Die had zelfs die 60.000km nog op zonnebloemolie in het carter volgehouden :afro

    In reactie op: Turtle Wax Scratch Repair Kit #17917131

    ben benieuwd naar het resultaat. Over het algemeen is deze wijze van krasverwijderen enkel voorbehouden aan de meer profi detailers die niet bang aangelegd zijn. Vraag me af of een particulier verkrijgbare oplossing hetzelfde resultaat geeft. Let me know.

    Juni dit jaar in contact gekomen met een spuiter die al diverse klassieke Opels gedaan heeft waaronder ook een C kadett in GTE kleuren. Onder het mom van als je het niet vraagt weet je het nooit toch maar besloten hem is een avondje uit te nodigen om onder het genot van een kop koffie het project is te bekijken.

    Hierop besloten de auto toch te laten spuiten als GTE replica aangezien de meerprijs zich wel terugbetaald in de restwaarde als de auto klaar is. Rijk wordt je er nooit aan dus dan toch maar doen zoals je het eerst voor ogen had. De motorruimte wordt ook nog even netjes door hem overnieuw gedaan aangezien dat ook echt netjes moet :thumb

    De auto is 2 weken geleden opgehaald en ik heb nog even snel een foto’tje geschoten zoals opgehaald is.

    Vervolgens de hele kale body laten stralen op het spit. Daarna de bekende plekjes bij de koplampen, voorruit en achterruit opnieuw ingelast door vaders.
    Hier heb ik helaas geen foto’s meer van. Dit was begin 2010. Natuurlijk achteras en voortrein ook mee laten stralen en poedercoaten.

    Eind 2010 diverse offertes opgevraagd voor het laten spuiten van de auto. Na de eerste schrik te boven te zijn gekomen het plan van de originele GTE kleuren maar te laten varen en voor een goedkopere enkele kleur gekozen en besloten om zelf de binnenkant + motorruimte te spuiten. Geel (2K lak) had mijn pa in een opwelling al gekocht waarna ik hem vertelde dat de originele GTE C2 toch echt WIT van binnen moest zijn :hmmz. Nu niet echt een ramp aangezien we toch besloten hadden de auto in één kleur te spuiten en aangezien ik een rally replica in het geel ook wel stoer vond besloten om de delen alvast te spuiten die de spuiter dan niet hoefde te doen. Hij zou geel worden.





    Hoe meer er los kwam hoe slechter de carrosserie bleek te zijn op bepaalde (dure) punten. (mag je het hem kwalijk nemen na 4 pekelwinters??)
    Dus besloten een andere carrosserie te nemen met behoud van de oorspronkelijke geboorteakte :angel


    De oude carrosserie voor bv het dak en de kont nog even op marktplaats gehad voor 100euro en later een kratje bier. Helaas niemand die interesse had op wat vragen over de tunnel na. Die hadden we voor de ‘nieuwe’ carrosserie nodig gezien dat een 1.2 handbak van oorsprong was en de oorspronkelijke 1.2 aut tunnel overgezet moest worden.

    Kreeg er nog best een raar gevoel bij om dit zo te zien :cry


    Het begin na een weekendje sleutelen:


    In reactie op: Kadett C coupe restauratie #17917043

    Leuk leuk veel succes ermee en met je opleiding. Lijkt me aardig pittig. :thumb

    Die van mijn vader en mij komt volgende week terug van de spuiter. Kan het leuke (opbouw) werk beginnen. Zal tzt ook even een topicje aanmaken.

    In reactie op: alles op een rij: Ombouw naar dubbele carburateurs #17310312

    En hier kan je hem zo bestellen king:

    http://www.risse-motorsport.de/product_info.php/info/p2405_Thermostat-casing-1-6-2-0-CIH.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 254)