Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat begint als een vraag gaat later over in een klaagzang over de huidige marketing omtrent nieuwe auto’s. :hmmz :hmmz
Ik werk bij een merkdealer en ik vind het ook jammer dat er zo’n verschil in zit. Je mag drie keer raden waar de eindconsumer bij terugkomt als die het niet eens is met het verbruik van zijn nieuwe wagen :sleeping Daarom vertel ik ook altijd wat de auto verbruikt volgens de informatie die ik krijg van mijn oude klanten.
Het klopt dat je vaak wat meer onderhoud hebt met een oudere auto maar ik geef persoonlijk liever 1000 euro per jaar uit aan mijn ouwe bak, dan dat het (vaak een veelvoud) gewoon verdampt in de vorm van afschrijving. Als ik weer is een klant moet vertellen dat die in 4 jaar tijd 10 a 15.000 euro heeft afgeschreven bedenk ik me altijd wat autorijden mij gekost heeft de afgelopen 4 jaar en dan is mijn dag weer helemaal goed :angel
Die blauwe ascona vind ik wel erg vet Louwe.. 400 achtervleugel, standaard sideskirts en een andere voorbumper?
En die bumpers zijn dat nou originele blauw gespoten bumpers?Goed bezig McLambo.. zou in de mijne ook wel een kooitje willen :)
Vraagje. Kan ik die chrome strips die om mijn ramen zitten gewoon verwijderen?? Ik zie bij meerdere ascona’s op het forum dat deze er niet meer opzitten.
Die remmen zien er wel gaaf uit. Zou nog leukere foto zijn geweest als mijn standaard 1.9 remmetjes naast die geboorde schijven stonden. :lol:
Mijn pedaal voelt trouwens ook sponzig. Pas bij de 2e x opnieuw aanleggen heeft die een correcte remdruk. Eerste x trap ik hem tot 60% weg voordat er wat gebeurd..Have fun met deze dikke Manta :thumbup
Van de week nog een stuurtje opgehaald bij SnikSnak (Barry). Wat een hel om een 30jaar oud stuur te verwijderen :shock: . pfff niet normaal, ouwe stuur brak zelfs af waardoor ik hem compleet uit elkaar moest halen/slijpen tot ik de overgebleven losse naaf met een zelfgemaakte trekker kon verwijderen. Stuurt een stuk beter dan dat dunne flutstuur wat erin zat:
Voor:

Na:

Peters in Lochem kan je vast wel verder helpen..
Nou.. na het vervangen van het brandstoffilter, luchtfilter, bougies, luchtslang, LHM. Kleppen stellen gasklephuis reinigen en als klap op de vuurpijl 2x een een injectorreiniger toevoegen aan de brandstof EINDELIJK het probleem opgelost van het beroerd lopen op benzine.
De aangesloten computer blijkt van een C-ascona/E-kadett 1.8 te zijn. :hmmz :fy1
Gelukkig vorig jaar een aantal computers overgenomen van Louwe en na wat nummers checken de juiste erin geklikt. Gelijk perfect lopen op benzine. king: Dat ik daar niet eerder op ben gekomen.
3 maart 2012 om 21:51 In reactie op: C Kadett Coupe restauratie –> GTE Replica [update 03/11/11] #17895642Weinig nieuws. Auto is opnieuw naar de spuiter geweest. Even een quickshotje met de telefoon van vorige week.

Zijn nog wat injectie onderdeeltjes gehaald bij onderdelenman Eddie. Pa wilde er binnenkort wat meer tijd voor vrij maken om hem af te maken. Komt er weer een plekje vrij in de schuur.
Hoe kan je het verschil zien. Heb vandaag het kleppendeksel eraf gehaald van de Ascona 2.0E en van mijn ouwe 1.9N die uit mijn kadett komt maar ik kan geen verschil ontdekken. Geen enkele tuimelaar kan je bewegen van de 2.0E dus kleppenstellen is geen onnodige luxe lijkt me zo.. :???:
edit: toen de olie iets weggezakt was werd het verschil duidelijk. Hydrolische stoters in de Ascona. Meeste begonnen te klapperen na 3 a 4 kwartslagen uit dus blijkbaar stonden ze niet heel verkeerd. Enkel de eena achterste klapperde pas naar 5/6 kwartslagen uit. Begin van de middag nog het gasklephuis gedemonteerd en uurtje zitten poetsen met tandenborstel in een bakje benzine (was pikzwart van binnen). Kan niet echt zeggen dat deze werkzaamheden een merkbaar effect hebben gehad.. achja wel de vrije middag weer gevuld king: .
Ow…
Ik heb nog een setje Apex -60 veren liggen die ik vorig jaar bij Stroeve gekocht heb in combinatie met nieuwe korte gele koni’s. Alleen achter even de veren geprobeerd maar mijn Schmith velgen komen tegen de achterschermen dus heb ze er weer tussenuit gehaald. Voorste nooit gemonteerd liggen nog in de doos. De veren mogen weg voor 7 tientjes. De Koni’s gaan er wel onder maar wil -40 apex veren bestellen bij Stroeve. Mocht je nog interesse hebben hoor ik het wel.
17 februari 2012 om 22:00 In reactie op: Hoe te bepalen vermogen versterker voor spaekers. #17987985Liefst wat meer dan de speakers. Zeg 125/150 watt rms op 4 ohm voor de versterker. Slecht overstuurd signaal van een laag vermogende versterker is de oorzaak van kapotte speakers.
15w40 Castrol GTX “high mileage” in mijn bascona. Maar hij loopt vast ook wel goed op action olie. Het zit voornamelijk tussen de oren.
Ik heb helaas geen foto van achter en de Ascona staat nu op stalen velgen met winterbanden dus even een foto maken wordt een beetje lastig. Wat ik wel weet is dat ik linksachter contact maak met het binnenscherm zodra die vol in veert. Met de Schmidt’s eronder en 60mm verlaging. (niet op de foto).
Ah kijk.. Het wordt idd een beetje vol met Smith ascona’s hier haha. Gelukkig heb ik er nu winterbanden op dan valt het nog niet zo op ;-)
Ik vind dit een veel leukere Ascona.. Als ik zelf alles ga optellen wat ik kwijt ben als ik mijn Ascona zo wil krijgen dan red ik het nooit voor dat geld.
http://link.marktplaats.nl/516102959″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Net zo fijn!!! Je moet er alleen wel achteraan bellen. Vorig jaar wat besteld daar maar voor mij de laatste x. Naafdoppen en centreerringen nog steeds niet geleverd ondanks diverse telefoontjes. En voor garantie geven ze ook niet thuis.
Wat een tam gebeuren daar.
Niet bezuinigen is ellende voor je uit schuiven. Liever nu paar jaar door de zure appel heen bijten dan doormodderen met dat slappe PvdA en SP beleid.
Ah een verlaat vrijdagmiddag topic. Leuk !!
Daar zit je ook niet op te wachten. Kut man… !! Hopelijk krijg je nog wat fatsoenlijks terug. Sterkte.
Lekker jaren 80. Jammer dat de waarde ruim gehalveerd is door een idioot met een boormachine. :ass
@bettus accu wrote:
het kan zijn dat hij verkeerde soort olie aangeeft. dat doet hij namelijk bij een senator 3.0 24v. ik heb toen mijn automaterialenzaak naar laten bellen en ze zeiden dat ze contact met kroon zouden opnemen. ik weet niet of dat nu al verholpen is.
Is mij ook al is opgevallen.. het is geen waterdicht systeem.
30 december 2011 om 21:26 In reactie op: Achteras Topic Manta 24v volg ons op Facebook**Update27-09** #17775150Goed bezig Danny, jij en de fam ook alvast fijne jaarwisseling :thumb
30 december 2011 om 21:22 In reactie op: Al vuurwerk gehaald? Veel, weinig of sla je over dit jaar. #17965534Niet gekocht.. zonde van de centen. Knal er liever een paar liter Euro95 door. king:
@sw_reijnders wrote:
@Robke1 wrote:
….
Kortom wordt nogal aan verdient…Nope
wordt nogal wat opgelicht :sleepingNogal een PVV argumentje. Er zijn zat onderdelen die ik goedkoper op het web kan kopen dan dat we ze op het werk kunnen inkopen. Banden via autobandenmarkt.nl heb ik goedkoper op de mat liggen thuis dan inkoop ex btw op het werk. En een kachelmotor origineel kan via de importeur wel 3x zoveel inkoop kosten dan een aftermarket merkkachelmotor voor het zelfde type.
Ik zit zelf nu zo’n 8 jaar in de autobranche en ondanks dat ik graag iets voor mezelf zou beginnen zou ik dat nooit in de autobranche doen. De marges zijn gewoon veel te klein om van te kunnen bestaan..
-
AuteurBerichten