Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oh! Haha, dat is enkel een schilletje? Tjonge zeg…
Maarrrrr, eigenlijk wil ik ook wel van de sec. pomp en zo af en dan komt een nieuw spruitstuk ook niet slecht uit dus met zo’n spaghetti ding sla ik dan toch een paar vliegen in 1 klap?
Normale moeren (M6 volgens mij) hebben een te kleine spoed en die passen niet…
TWA: A’dam noord. Maar “omgeving” van Amsterdam is duidelijk toch? ;-)
Ze zijn in ieder geval niet meer leverbaar via de dealer :-/
Zover was ik ook ;-) Zal es zoeken naar een sloop.
Als iemand een knappe weet in a’dam of omgeving; roept u maar :-)
Echt ’n hele mooie 2e hands pomp binnen nu. Alleen komt t geratel etc van de uitlaat manifold die niet vast zit op de rest van de uitlaat, althans daar lijkt t op. Je ziet m schudden en als ik m vast duw met de hand is t muisstil. Beetje jammer weer dit :-/
Vraagje: kan n sb pomp uit n 98 corsa in n 99?
Kan ik t helpen dat ie schizofreen is ;-)
Grasmaaier geluid is losstaand issue.
T is een b-tje uit ’99 met n x14xe.
Als ie verder goed loopt, wat kan er dan voor zorgen dat n cilindertje soms even niet mee doet?
Ontsteking?2 weken later…. Ratelt nu minder direct na t starten maar meer rondom t koud-warm kantelpunt. Zodra ik weer geld heb bestel ik zo’n 2e hands pomp.
Ik zal me es gaan verdiepen in t los halen van t dashboard dan
Nee, dat denk ik niet. Ik zat er al aan te denken om die er eens uit te halen. Denk jij ook in die richting?
Ik vind t vooral raar dat de klok t wel doet als ik mn koplampen uit heb…
Moggu!
Ik heb de dimmer gevonden. Echt hartstikke mooi dimmertje ook maar helaas doet ie niks voor mn klok. Als alle tellers vol verlicht worden is het nog steeds: koplampen aan, klok display uit (andere dash verlichting blijft aan)
Stekkertje los lijkt me niet want als ik zonder verlichting rijdt is de klok wel zichtbaar…
Als ik zonder verlichting rijdt is de klok wel zichtbaar…
Ik wist niet dat er n knop voor dashboard verlichting was, zal m eens zoeken.
Nou, de diagnose is gesteld: het is de stuurbekrachtigingspomp(lager).
Waarom die alleen lawaai maakt tijdens het opwarmen snap ik nog niet zo goed maar de monteur kon t allemaal prima verklaren.
Waarom stopt de herrie precies als de motor rustiger gaat lopen na t starten?
Nou deed de pomp voor het vervangen van de koppakking al raar. Tijdens het sturen voelde je de bekrachtiging in pulsen ipv gelijkmatig. Maar die pulsen heb ik niet meer gevoeld sinds de nieuwe pakking. Daarvoor in de plaats is nu die herrie na t starten…
Ik ga t nog even aankijken maar er zal toch n andere pomp in moeten denk ik. Nu kost n nieuwe 250 euro en dat vind ik n beetje gortig. Zijn 2e hands pompen van onderdelenlijn.nl een beetje te vertrouwen? Er staan er tussen die minder dan 40K hebben meegedraaid, ongeveer 16 jaar oud. Dat kan toch niet?
Ben heel benieuwd wat jullie van deze zaken vinden/denken…
Groet,
Vincent.Het boeit me juist wel anders vraag ik niet zo door. Heb alleen nog geen idee om welk slangetje het gaat maar dat kan ik wel uitzoeken (denk ik). Maar misschien sluit ik m gewoon weer aan. Weet nog niet.
Als t goed is zit er ook n nieuwe waterpomp op ja.
Maar die draait toch ook als de motor opgewarmd is?
Er is een nieuwe “distributieset” in gegaan, kweenie precies wat dat omvat.
Wat maakt dat geluid tijdens het opwarmen en daarna niet meer? Dat is de grote vraag. Als ik t weet laat ik t horen :-)
En dan…. de fillum van ome willem! ;-)
Dit was gisterochtend. In de middag heb ik besloten om er toch mee naar de garage te gaan. Filmpje laten horen, heb 3 maanden garantie op de vervanging van de koppakking en hij zei dat ie ’t vermoeden had dat dit er wel onder ging vallen. Ik ben heel benieuwd.
Hier is een link naar de pagina op mijn blog waar het filmpje staat:
http://vincentmobile.blogspot.nl/2015/11/the-rattling-noise.html
Waarom dan?
Nee dat zit allemaal nog aangesloten, heb enkel de stekker er uit getrokken.
Maar het geratel komt daar echt niet vandaan.
(Zoals ik zei) Daar heb ik de stekker van losgetrokken omdat ie anders een piepend geluid maakt. Die pomp stond (staat) dus uit. Geluid komt ook uit de tegenovergestelde hoek lijkt het.
Ja, maar die is dus niet de oorzaak ;-)
Wim,
Bedoel je deze pomp toevallig:
Ik weet niet wat de primaire of secundaire pomp is, ik ken enkel deze… En deze maakt nl. ook herrie maar anders. En dit is de pomp waar ik de stekker uit heb getrokken, dat is niet de veroorzaker van het geluid dat ik nu hoor…
Waar zit de secundaire pomp anders?
Groetjes,
Vincent.Ik heb n filmpje maar kan het morgenavond pas uploaden, tenzij iemand me kan vertellen hoe ik het hier via tapatalk kan doen?
Vanochtend dus weer naar gekeken en geluisterd. Schrapend geluid, duurt zo’n 2,5 minuut na t koud starten. Daarna gaat de motor op n iets lager toerental lopen en is t geluid weg. Lijkt dus met t warmdraaien te maken te hebben. Het is niet die pomp aan de voorkant want die was uit… Geluid lijkt tussen blok en passagier te komen.
En zo geschiede het… Corsaatje rijdt weer. Lijkt er op dat ook de stotterende stuurbekrachtiging gefikst is. Zou dat kunnen?
Haha, niet zoveel als corsaatjes! ;-) Ik zie die echt overal nu, mn vriendin wordt gek van me haha
de 60-er jaren mustangs zie je veel op meetings en zijn goedkoop te krijgen nog, de modellen van 71-73 worden zeldzaam.
-
AuteurBerichten