Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik had het zelfde probleem er is een nieuwe set schijven en blokken onder gegaan en naar zo’n 3000 km begon het stuur weer licht te trillen bij het afremmen.
Banden uit laten balanceren en van voor naar achter laten leggen. Het is nu een stuk minder maar mij werd geadviseerd om er licht metalen velgen onder te zetten ( heb nu ook 17″ stalen velgen met wieldoppen) en waarom? Men zegt omdat stalen velgen worden geperst en niet worden na gedraaid zijn deze minder nauwkeurig dus minder goed uit te balanceren, bij lichtmetalen velgen is dit niet het geval dus zijn wat toleranties betreft een stuk nauwkeuriger.
Dat is wat men mij heeft verteld.Sorry herstel schijven en blokken zijn gelijktijdig vervangen.
De schijven zijn bij 103000 km vervangen aanleiding hiervoor was bij het aan remmen ging het stuur behoorlijk trillen en dit is nu verholpen.
De auto is onlangs voor de eerste keer gekeurd en men heeft de remmen uitvoerig getest en het was allemaal dik in orde met vlag en wimpel geslaagd.Grt Geert
Dank jullie wel voor je reacties de remblokken en schijven zitten er nu al zo’n 1700 km op dus die moeten zich toch wel al hebben aangepast en voor zover als ik weet hebben ze de remleidingen niet los gehad dus de kans dat er lucht in het systeem zou zitten acht ik vrij klein.
Misschien is het een gevoels kwestie dat het voorheen anders was maar binnen kort krijgt hij een beurt en dan laat ik hem meteen op de remmen controleren.Ik had het idee dat de rempedaal voorheen harder aan voelde dan nu en als ik een pompende beweging maak wordt hij veel harder en daarna als je druk blijft houden zak hij weer langzaam in.
-
AuteurBerichten