Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beetje overdreven maar het is gelukt! Hendels hadden niet gehoeven. Alleen je stuur verplaatsen…
@16v kadett c wrote:
hij had all een bod van 285 voor de stoelen volgens mij
Dan gaat het voor mij over denk ik.. Als je ze ophaalt wel :kewlpics schieten in je ride!!?
kunnen we wel een dag voor maken, Jouw keuze. zolang ik het maar ruim op tijd weet..
kunnen we wel een dag voor maken, Jouw keuze. zolang ik het maar ruim op tijd weet..
Zafira is groter en vorm is anders ;)
Standaard maat van Astra G: 6J RH2 15 inch 4×100 GM origineel staal blijkt toch 49 ET te zijn. Heb steekmaat.nl verzocht dit te laten bevestigen.
13 februari 2013 om 21:49 In reactie op: blauwe verlichting? Waar kan je het beste kopen? (deskboard) #18106369Ergste is… Hij staat gewoon in de eerste pagina met dikke letters….
viewtopic.php?f=5&t=159164 :jerry :jerry
Astra G 4×100 rijdt inderdaad het meest optimaal VANAF 15”.. vanaf 15 inch kun je vrijwel alle kanten op.
Astra G 5×110 (1.8 motoren en hoger) Werden vaak al geleverd op 17″ Lichtmetaal.Zoals ik al eerder aangeef, Er zijn meerdere opties mogelijk. Om een veilig antwoord te kunnen geven spreek ik daarom ook over de standaard waardes die worden gegeven vanuit GM zelf.
Het is namelijk onmogelijk om voor iedere velg, ET/J waarde verhouding te gaan uittekenen/uitleggen hoe dit op jouw auto gaat passen. ook omdat er teveel factoren zijn die erop inspelen.
– ET-waarde
– J-waarde (breedte van de band)
– Welke band ga je erop leggen
– Verlaging
– Camber
– Weersomstandigheden
– en het lijstje gaat zo nog wel door.Ben je een liefhebben van “Luxe-velgen” is het wel handig om je hierin te gaan verdiepen. Wil je simpelweg staal+wieldop eronder leggen en weten wat onder je auto past.
15” origineel staal met 195/60R/15.
Dit zat er namelijk bij mij standaard op, en ik reed een astra g sedan. Mijn wielen stonden centraal in mijn wielkasten, dus had ruimte genoeg voor bredere banden. Naderhand ben ik overgestapt op 17 inch LM, 8J, ET 38. Deze kwamen gelijk met de wielkasten, dus lagen nog perfect onder de auto.Ik heb nu: 4×100 6Jx15 H2 ET49 (met 185 65 R 15)
Zij hebben daar: 4×100 6Jx14 H2 ET37 (met volgens mij 175 70 R 14)Dit gaat in ieder geval niet werken. Je gaat dus op een kleinere velg EN een kleinere band rijden. dit ga je geheid merken…
@Ries E.
Ik heb contact opgenomen met de site, is inderdaad ET49.
6J H2 15 inch et 49. Had nog een set staal in opslag.EDIT: Alle voorgaande posts aangepast voor accuratie
Staat inderdaad al een bod op de stoelen. heb met hem een zeer redelijke prijs besproken. maar ik sta op de wachtlijst. hopen dat de koper ook het beste van zichzelf laat zien en mij de mogelijkheid biedt zaken met hem te doen… aangezien hij al personen heeft gehad die niet op kwamen dagen.. Zo niet, ook prima :) dan gaat de zoektocht gewoon verder.
bod gedaan op de stoelen. ik ben benieuwd…
Astra G 4×100 houdt ET 49 aan.. EDIT
Astra G 5×110 houdt ET 49 aan..Marge mag +5 / -5 zijn volgens GM. Al is hoger/lager te rijden. Alleen gaan je wielen dan meer naar binnen/buiten staan.
4×100 kan dus 44 t/m 55 ET dragen (advies met velgen met dezelfde J waarde) EDIT
5×110 kan dus 44 t/m 55 ET dragen (advies met velgen met dezelfde J waarde) EDITHou rekening met:
Bovenstaand is een ADVIES dat wordt gegeven. Uiteraard is het mogelijk andere ET waardes te gebruiken alleen moet je rekening mee houden dat je wiel positie veranderd tegenover de wielkuip.Voor tekst en uitleg:
http://steekmaat.nl/wat-is-de-et-waarde/” onclick=”window.open(this.href);return false;Voor alle andere opels:
http://steekmaat.nl/auto/Opel/” onclick=”window.open(this.href);return false; Astra g wordt nog (Hopelijk) aangepastVoor meer of diepgaande vragen kan ik je naar het volgende topic refereren:
http://www.opel-forum.nl/viewforum.php?f=49″ onclick=”window.open(this.href);return false;wordt zeer zeker knippen/plakken. alles is in een vervaardigd. voor mijn Steinmetz grill mijn bumper helemaal moeten aanpassen. met grill zie je er niets van, echter kun je de bumper nu niet meer los verkopen. want dat ziet niet meer uit.
in my opinion… Niet zo’n slimme zet van GM…
Roggel zeg je? Morgen heb ik wel even tijd voor je?
@OscaR-16v wrote:
Ik heb zelf ook et 35 onder mijn oude astra gehad, en beviel mij niet zo heel best. de zijkant zat na een half jaar behoorlijk onder de steenslag.
vul je verhaal ook even aan met hoeveel J je onder je wagen hebt geplakt…
Astra G is ET 39. Met een acceptabel verschil van +5/-5 ligt jouw probleem waarschijnlijk in de breedte van de velg i.c.m. verlaging.
@duncs wrote:
Een klein vraagje…welke fittingen heb je nodig bij de tellerbak van een Zafira A???
Ik heb volgens mij nog maar 1 lampje branden en de rest is kapot dus wil ik vantevoren nieuwe gaan halen.
Led of gewone lampjes weet ik nog niet..maar met de benamingen van de lampjes ben ik al een heel eind :D
Ik heb ook een witte tellerplaat zou hier een oranje folie achterzitten???Gr’s Duncan
nee zit er niet achter. hooguit achter de kilometerstand. maar zafira heeft deze volgens mijn weten niet.
B8.5D ;)
@OscaR-16v wrote:
@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
60.000 of 4 jaar is echt geen overbodige luxe…
Ongeacht houdt ik dit aan…
Dat is bij de x1.6xel zo. Maar ik heb een z1.6xe waar de distributie de eerste keer rond de eerste 90.000 is vervangen
Vindt het moeilijk om een zwart/wit antwoord te gaan geven. Riem bij de corsa had ook maar 32.XXX meegemaakt (op papier)en die zag er niet erg fris uit, deze had wel korte stukken gereden in de afgelopen 3 jaar.. Dan heb ik het over een Z1.8XE met advies 60.000 of 4 jaar.
@wim-v6 wrote:

WillemWat mag zo’n schatje kosten? :wub zit nu een 55A Tjoptjai accu in.. moet toch wat meer juice hebben.
-Sander.
accu geeft/pakt toch wat het nodig heeft.. de rest is als waren een buffer. Ik rij persoonlijk ook op diesel accus. kunnen toch net wat meer hebben..
Iemand een aanrader voor een z1.8xe?
B.v.d.
Sander.Corsa C z1.8xe ’01 met sinds gisteren 90.050 op tellert!
10 februari 2013 om 02:02 In reactie op: dayline devil eyes astra f 96 heb hulp nodig bij aansluiten #17937122@martijnhuiskamp wrote:
Ik hoef ze verder niet af te stellen als ze maar goed staan als ik ze in bouw. Ik ga geen andere kopen heb deze voor 100 euro op de kop getikt vindt ik al meer dan zat(lees mijn vrouw haha). Is dat groene kaste voor de ledverlichting? waar sluit ik die op aan? kan ik die lampen niet handmatig goed zetten? volgens mij is het zoiezo verboden om ze elektrisch te kunnen verstellen toch?. met de keuring moet ik ze tijdelijk eruit halen denkk ik?
Of je zoekt een paneel zonder verstel wieltje, misschien net zo handig… wel rekening houden of je wel/niet een trekhaak hebt ja/nee
60.000 of 4 jaar is echt geen overbodige luxe…
Ongeacht houdt ik dit aan…
9 februari 2013 om 02:09 In reactie op: ik zou graag wat weten over mijn astra 1.8 16v van 1999 #18104257bobine rail wil er ook nog wel eens tussenuit gaan (probleem gehad met 120.000). Dyamo heb ik pas hoeven vervangen met 170.000 eveneens met EGR.
Voor X1.8XE Zou ik zeggen: Fijn afdoppen die EGR handel. leeft je motor ook langer van.
Mijn X1.6XEL II had een een EGR die zich niet af liet doppen.
Verbruik hangt af van hoe zwaar je rechtervoet is, op snelwegen met 120 zijn dit echt geen benzineslurpers, Merk dat met mijn Z1.8XE ik een mooi aantal kilometers kan rijden op een volle tank. Ik rij toch 70/75km per dag.Roest op de wielkuipen/remleidingen in de gaten houden. Zijn G’s nog wel gevoelig op. Veren en dempers in de gaten houden, deze willen na 150.000 nog wel eens lekkages gaan vertonen. (slijtage) rubbers van de draagarmen willen met koud weer nog wel eens knakken (op te lossen door te smeren)
Voor de olie gebruik ik 5w40 vol synthetisch van GM zelf.
Bougies van RGK of Bosh / GMAl met al een leuke auto. heb regelmatig pijn in het hart dat die van mij weg is.
-
AuteurBerichten