Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
DeelnemerThanx voor de reacties, :thumbup .
@ Jeroen: Dat herinner ik me zeker nog. Dat was bij Texaco Prinsenland. Jij kocht een einddemper van me en nog iets. Die blauwe GSI rijdt me Pa in nu nadat die van mij naar me broertje was gegaan, dus die is nog steeds in de familie, ;) . Ik heb zeker al een aantal flinke stappen gemaakt, maar ik heb nog zat te doen. Als die klaar is kunnen we wel een keer wat afspreken.
grt Leroy
:thumb
Mr. Bone
DeelnemerWas zeker weer een zeer hard werkend top weekend waarin veel in gedaan.
Mooi laswerk weer Bas. Vooral die dynamo aanpassing ziet er zeer netjes uit op deze manier, ipv met een moker een paar pestklappen in je balk te geven. En die stang was idd ff minder, maar beide blokken hangen er wel in.Tot Zaterdag.
:thumb
Mr. Bone
DeelnemerWas idd weer een top weekend weer Bas, :thumb .
Die Corsa word echt weer als nieuw. Vergeet ook niet te vermelden dat je reservewielbak plaats gaat maken voor een plaat waar je racetank opkomt.Die Kadett was idd een klusje zeg. Dat was verre van ff een ic-tje en oliekoeler ophangen, :shock: .
Dat was ook nooit in me eentje gelukt. Dus Alex, :wors voor de hulp en Bas, :thumbup voor het laswerk. Het ziet er weer top uit en ben er zeer tevreden mee.Jammer dat het -80 veren verhaal aan de voorzijde niet is gelukt omdat het geen ingekorte Koni dempers zijn, :fy1 . Wat ik overigs wel dacht en dus vanuit was gegaan.
Maar goed, met die -60 veren die wel passen en het doorpersen van die poten in de fussestukken kan ik weer een cm winnen. En als die dan nog niet laag genoeg is neem ik er nog -10 topmounts bij. Het extra gewicht van een LET tegen over een XE, die IC, het subframe wat er onder komt, evt die -10 topmounts en gehalveerde bumpstops, zal dat er heus wel voor zorgen dat die lager komt dan dat die was en kan ik me Koni geel gewoon houden waar ik ondanks ze niet ingekort zijn, zeer tevreden mee ben.AS Zaterdag maar weer druk verder.
:thumb.
Mr. Bone
Deelnemer€10000 is overdreven. Als je gewoon een redelijk tam setje nokkenassen neem, een vlakke gasklep, een sfi vv, een GOED filter, een licht vliegwiel, je flens van je uitlaatspruitstuk uitfreest, je dikke karterslang naar een catchtank en je gasklepverwarming afdopt en dan een goeie uitlaat met een chip op maat, kan je zeker 180 pk halen en is er prima mee te rijden op straat en loopt die stationair gewoon prima. Ook met een OEM Luk koppeling. En dan ben je hooguit €2000 kwijt.
Mr. Bone
Deelnemer@robert_corsa wrote:
Zo zag mijn c20xe er ook uit.
welke niet :jerry vDe betere motoren van mensen die WEL onderhoud uit voeren. Die slush is gewoon kwestie van achterstallig onderhoud, wat niet gelijk wil zeggen dat die motor gaar is hoor, maar het verklaart wel hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan, :vertag !
Mr. Bone
DeelnemerWas idd een pas en meet klusje die LET uit een corsa a halen ZONDER brug. Maar al met al goed te doen. Kost alleen iets meer tijd.
Weer netjes zo je NE Bas, :thumb
Ben benieuwd dalijk in je Corsa. Helemaal met een turbo. Ik zie je jullie Zaterdag weer, dan gaan we er weer vol tegen aan!:thumbup
Mr. Bone
DeelnemerIk denk als die de black slush van ze nokkenaslagerkappen afkrapt, het ook al een kilo scheelt.
:(Mr. Bone
DeelnemerIk dacht al.
:D
Mr. Bone
Deelnemer@Ray2712 wrote:
Pff.. Das een goeie… Even hardop denken: ik heb de koppakkingen en distributie enzo van te voren gedaan toen ik nog gewoon met de Astra reed, daar heb ik incl. het storing zoeken van op 5 cilinders lopen, wiellagers vervangen en een aantal dingen demonteren voor de verkoop een zaterdagje over gedaan
Een ZaterDAGJE???!!! :wtf
Snuif je ofzo? Vind dat je er wel heel makkelijk over praat. Dan moet je wel echt 0,0 tegenslag hebben gehad.Ik heb zelf meerdere ombouwen gedaan en spreek dus uit ervaring om te zeggen dat 1 zaterdag dus vaak geen ruk voorstelt en zo voorbij is, :vertag .
Verder wel een supernette station hoor, daar mankeert niks aan, :thumb .
Mr. Bone
Deelnemer@ Alex: Ik hou van verrassingen, :jerry
Mr. Bone
DeelnemerDikke astra hoor Bas, en lekker laag zoals het hoort. :thumb
Die brandstofleidingen was idd een tijdrovend klusje, maar het zit nu wel perfect naar me zin. Alleen zit het tectyl van die bodem nog steeds tussen me tanden, haha. Ik heb clips gebruikt van een Zafira A en deze op maat gezaagd zodat ik 2x een 8mm sleuf over hield en 1x een remleidingsleuf. En dan passen ze perfect op de originele Kadett tape endjes. Ook heb ik de JUISTE handremkabel gemonteerd aangezien ik eerst de verkeerde had.
Mr. Bone
DeelnemerIk weet idd dat jij hem zo gekocht had en dit niet gedaan heb, neem jou ook totaal niks kwalijk hoor.
Mooi dat je blok opgeknapt word. Word wel een leuke Corsa straks, :thumb
Mr. Bone
DeelnemerDit is idd die as via jouw Robert.
Alleen 1 of andere ******* heb er een waarschijnlijk een vastgelopen lager RA af willen slijpen of hakken met een beitel en heb daardoor de astap behoorlijk vertieft. Ook het draad is licht beschadigt. Maar het zit in elkaar dus ff aankijken. Maar voor het mooie moet ik een nieuwe astap. Dus als je nog eentje over heb, hoor ik het graag.Ik zie jou, je auto en je blok binnenkort wel verschijnen bij B&A.
:thumb
Mr. Bone
DeelnemerZet je ZEIKMODUS lekker op standby dan!
:puke
Mr. Bone
Deelnemer@ivartje wrote:
Alle opties dus ook een MID display??
Nee, TID.
@opelpower89 wrote:
mooi klusje !
waar hebben jullie die pierburg benzinepomp vandaan ???:thumb. Ik heb die pomp idd overgenomen van iemand van het forum die ze Kadett turbo total loss had gereden.
Mr. Bone
DeelnemerWas idd weer een zeer nuttige dag mannen waarin we veel werk verricht hebben met een hoop mooi spul. En wat is die intercooler BIG zeg, al zeg ik het zelf. :D.
Door die reden heb Alex de bumper ook flink aan stukken moeten hakken en weegt die ook niet veel meer als een pakkie peuken, ;) .
Ook moet er nog een Mocal oliekoeler tussen de radiateur en de IC, :afro.Verder heb ik ook alle brandstofslangen vv, incl de ontluchtingsslangen die ALTIJD verrot zijn. Verder komt er ook nog een nieuw set 8mm kunstof brandstofleiding van achter tot voor. Dat is nu nog 6 & 8mm kunstof.
Mr. Bone
DeelnemerAls dat blok bij Bas had gelegen, had ik het ook wel voor je willen doen hoor
Mr. Bone
Deelnemer@Vinci wrote:
Nou ja, bij twijfel of gezeik gewoon pin 20 aan massa leggen en lambda er uit halen, gelukkig dat dat bij een XE nog kan. (mits geen M2.8 )
Precies. Maar zoals ik zei; moet die volledig uit je uitlaat verwijdert zijn. Alleen dan word het gezien als zijnde “zonder lambda” !
Mr. Bone
DeelnemerKijk maar in het schema hierboven
Lambda geregeld en niet lambda geregeld. De ene is 0,5 en de ander 3,5
Mr. Bone
DeelnemerDie 3,5% regel Vinci, geldt alleen zonder KAT & LAMBDA!!!
En met zonder bedoel ik niet een kat vv en je stekker van je lambda los. Je lambda moet compleet verwijdert zijn dmv bv een afdopbout en je kat moet er uiteraard onder vandaan en dus bv niet leeg geslagen. Want dan word die gezien als kat en moet je dus weer die 0,5% CO regel aanhouden.Mr. Bone
DeelnemerMooi topic, :thumbup
Neem voor vele een hoop onduidelijkheid, vragen, gezeik & spookverhalen weg.
En idd; ZIEN IS GELOVEN!!! Dus verhalen van; ik heb ooit is gehoord dat …….. heb je niks aan.11 december 2013 om 06:45 In reactie op: c20xe moter storing onregelmatig stationair.M2.8 GEVONDEN!! #18198049Mr. Bone
DeelnemerVan dat dunne carterontluchtingsslangentje, gaat die niet zo beroerd stationair lopen hoor. Dat gaatje zit bij de meeste wel verstopt en is in dit geval het probleem niet.
Lees hem idd gewoon ff zelf uit. Staan tientallen topic van op het net. Heb je geen garage voor nodig, :vertag
6 december 2013 om 19:01 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192806Mr. Bone
DeelnemerAan de ene kant ben ik het met Servaas eens, maar aan de andere kant moet een goed gebouwde motor ook direct vol vermogen kunnen draaien. Op het inrijden na dan he. En je hoef maar 1x te banken.
Mr. Bone
Deelnemer@theunm wrote:
hoeveel afwijking heb je nu exact
Staat er toch: het verschil is in beide gevallen tussen de 5 en 8 km/h.
:vertag.
Ik zou me daar persoonlijk niet zo druk om maken. En waar vergelijk je die waarde mee? Want iedere auto wijkt af vergeleken met een GPS snelheid zoals bv Tomtom. En met je bandenmaat kun je ook een hoop doen ja.
2 december 2013 om 15:35 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192796Mr. Bone
Deelnemer@16VCalibra wrote:
We gaan het zien, hopelijk wordt het ook in een keer gehaald op de bank tegen die tijd.
Groetjes Ram
Wou net zeggen. Eerst maar is bouwen en dan kijken wat die op de bank heeft.
-
AuteurBerichten