Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
DeelnemerHelemaal mee eens. In dit geval hoef topicstarter alleen na te spannen en heb dus aan 1 bout genoeg omdat de meelooprol niet los hoeft. Maar als je je riem gaat vv, moet je idd ook die bout van die meelooprol vv. Dit is tevens dezelfde bout als die van de spanrol. Opel nr: 2024072 a €1.95 ex per stuk.
Nee, dat ik ben niet. Dat is wel de door mij op- & omgebouwde ouwe daily kadett GSI. Die heb ik ongeveer een jaar geleden verkocht aan “vlugge japie” hier op het forum. Wel leuk dat die stikker er nog op zit.
Ik heb nu nog maar 1 Kadett, die zwarte Kadett turbo. Op het strand heb je hem vaak genoeg gezien. Toen was die alleen nog oldscool rood, kunstof bumpers met gaten, Astra G sport velgen en een 16v.
Grt Leroy
Mr. Bone
Deelnemer@modfreak wrote:
niet persoonlijk bedoelt ofzo
:thumb .
@ Joop; Zou kunnen hoor, hij is net klaar ben dus sinds kort weer back on road. Ik heb jou iig niet gezien.
Mr. Bone
DeelnemerIs een rekbout, :vertag .
Doe jij maar lekker eigenwijs op je eigen motor, ik geef die jongen gewoon advies zoals het hoort en voorgeschreven staat. Loctite zorg er alleen maar voor dat die niet los loopt, NIET om te voorkomen dat die breekt! Want los lopen doen ze niet.
Trouwens, 25 Nm.
Succes
Mr. Bone
DeelnemerOfficieel moet je hem ook na het spannen, 7 tanden verdraaien en dan pas je spanrolbout vast zetten.
Dus voor de duidelijkheid, je zet hem op tijd, span hem aan door het originele veertje die je daarna weer weg haalt of speciaal gereedschap, dan als er spanning op staat, draai je 7 tanden verder op je nokkenas, en dan draai je pas je bout vast.Advies: VERVANG die spanrolbout als je hem los haalt. Kost €3 maar is al menig XE op stuk gelopen.
Mr. Bone
DeelnemerDie riem staat te slap!
Mr. Bone
DeelnemerIs het probleem van de Topic starter al opgelost???
Mr. Bone
DeelnemerBij Opel is het 15 03 170
En dat is een 50ml tube waar je tig koppen mee kunt doen.Mr. Bone
DeelnemerDat is een witte tube met groen spul (je heb zo’n zelfde tube met idd roze spul). Dat spul word hard als het warm wordt. Ik kan eventueel morgen kijken op me werk voor je naar het onderdeelnummer. Maar iedere dealer weet wel wat je bedoel.
Mr. Bone
Deelnemer:thumb
Mr. Bone
DeelnemerEen plaat past idd op een plat en een komvliegwiel. De drukgroep is anders omdat het ene vliegwiel hoger is als de ander. Let wel op als je NIET met f28 rijdt en een set besteld voor een LET, dat je plaat dan niet past. Wel op je vliegwiel, maar niet op je prise as. Prise as van een f28 is anders al van f16/18/20. :vertag .
Mr. Bone
DeelnemerSpruitstuk ziet er goed uit Bas, :thumb .
Waarschijnlijk Zaterdag de rest van die XE doen, want er ligt een berg nieuwe onderdelen te wachten, :wub .Kadett loopt idd als een malle, :wors .
En de 1e aanpassingen aan me Corsa B zijn ook al gedaan.
Tot Zaterdag
Mr. Bone
Deelnemer:thumb
Mr. Bone
DeelnemerZo zit het bij mij ook. Niets mis mee. Daarna nog volgegoten met PU hars en een spuitbus zwart er overheen. Die LV zit, zit ook een plaatje over bij mij en ook volgegoten, en RV is alleen volgegoten. Dit ook met 3 nieuwe Febi rubbers.
Mr. Bone
DeelnemerRecord gaat aardig opschieten zo. En beter dat je die steunen zo heb gemaakt dat dat blok iets naar voren toe komt en je dus niet zit te kutten met die onsteking.
Ben benieuwd as Zaterdag hoe me Dett rijdt, :wub .
En bedankt dat ik binnen op de brug kon staan en jullie buiten, :jerry .
Tot Zaterdag.
Mr. Bone
DeelnemerVersleten zuigerveren zou ook goed kunnen. Dan staat die dus de conpressie in je carter te drukken. Maar zou idd eerst beginnen de carterontluchting te controleren en vervolgens een cilinderlektest.
Mr. Bone
DeelnemerIk rij al jaren zo. Het is geen rocket science.
Zuigers en drijfstangen is wel totaal wat anders als een krukaspoulie he.
Je moet geen appels met peren vergelijken. Het is ook geen vliegwiel waar we heb over hebben, maar een doodgewone krukaspoulie hoor.:wtf
Mr. Bone
DeelnemerJe moet niks proeven en er gewoon een slijptol doorheen janken, daarna ff met een afbraamschijf en klaar.
Al die moeite en gezeur met draaibanken en dure alu poelie’s.
Met een slijptol is die binnen 3 min klaar en kost je geen ruk.Je moet niet te moeilijk denken.
Mr. Bone
DeelnemerRekord word aardig dik zo met die velgen, verlaging en een XE, :wub.
Alu race tanken zijn ook zeer netjes geworden. Hetzelfde geld voor die gigantisch grote dubbele koekjestrommel wat een rembooster genoemd word, king: .DettLet is ook aardig op weg richting het einde. Dit weekend de vacuumslangen afgemaakt, dumpvalve gemonteerd, ecu een nieuwe plek gegeven, assen gemonteerd, bakolie gevuld, carterpanpakking vv, oliekoelerplate en leidingen aangesloten, oliecatchtank opgehangen, startmotor/dynamo kabelboom geplaatst, brandstofsysteem afgemaakt. Toen was het eindelijk zover om te kunnen starten en kwamen we er achter dat de vlotterring benzine lekte nadat we de tank hadden gevuld en word het starten een weekje verschoven aangezien ik geen nieuwe ring had en het al bijna 3:00 was en we al vanaf 7:15 bezig waren, :shock:. Dus hoop hem aankomende Zaterdag te kunnen starten en de kabelboom grotendeels af te maken.
Ook heb ik Vrijdag een nieuwe toekomstige daily aangeschaft. Een Corsa B 5drs uit 1997 met een x14xe die eruit gaat en de verkoop in gaat. Dit omdat deze plaats gaat maken voor een C20NE.
Mr. Bone
DeelnemerOke, dan ga ik ook op zoek naar een setje gsi bumpers voor mijn 5 drs.
Side skirts hoef ik niet, ging mij alleen puur om de bumpers of die paste.Met belading bedoel ik gewoon 4 man. Ik heb al is eerder een tuningart schroefset gehad onder een corsa a die leeg was, en dat ging prima. Maar ta technics onder me zafira a was weer helemaal ruk en stuiterde als een idioot. Dat heb er ook maar 3000 km onder gezeten, :( .
Terwijl dat zelfde set onder een astra g wel weer goed was, dus vandaar de vraag hoe het rijdt met belasting omdat het mij inziens te maken heb met het gewicht.Ben benieuwd hoe het er dalijk uitziet met die achterbumper erbij.
Mr. Bone
DeelnemerWeet iemand met zekerheid te vertellen of fase 1 gsi bumpers op een fase 1 corsa b 5 drs passen?
Word wel een dikke Corsa zo. Welk merk schroefset heb je eronder zitten en ben je er tevreden mee als je wat zwaarder beladen ben?
Mr. Bone
DeelnemerEen gsi achterbumper past zeker niet op een 5 drs?
Mr. Bone
Deelnemer@ Freek; :thumb
Mr. Bone
DeelnemerGewoon met de slijptol die 2e sleuf er af slijpen.
Daarna ff een afbraamschrijf er langs en gaan!Die rand die Freek laat zitten, slijp ik er ook af. Anders steekt die nog uit en heb het qua ruimtewinst geen nut.
Mr. Bone
DeelnemerWas idd weer een super dag waarin we veel hebben kunnen doen. Maar ja , logisch als je van 06:45 tot 2:45 aan het werk ben. :jerry
Viel wel bijna in slaap zeg onderweg terug naar huis.Schakelpook is echt netjes ingebouwd Bas, :wors . En die €40 voor dat remspul is idd een lachertje zeg. Zouden een hoop mensen is een voorbeeld aan kunnen nemen, want er zijn er nog zat die denken soms diamanten in handen te hebben als je kijkt naar die prijzen, :thumbdown .
Volgende week die achteras eronder en het remleidingwerk afmaken, en dan is dat gedeelte ook weer afgerond.Die DettLeT gaat ook aardig opschieten. Nog een paar dingen en dan kan ik aan de bedrading beginnen waar nog wel aardig wat tijd in gaat zitten, en kan ik hem apk afmelden en er dan weer mee verder. Die buis is idd 100x beter als die silicone slang van zo’n slengte.
Zie jullie Zaterdag weer en dan gaan we er weer VOL tegen aan!
:thumb
Grt Leroy
Mr. Bone
DeelnemerDie actuator word toch aangestuurd via je amal valve (c20let) dmv van vacuum? Want hij gaat vanaf het luchtfilterzijde van de turbo (waar vacuum is), naar de amal valve en dan naar de actuator.
-
AuteurBerichten