Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
Deelnemer@kiyamizio wrote:
Of moet je dan 2 c20ne pakking bestellen
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Weet niet hoe jij bij 2 kom??? Gewoon eentje. Die is dubbelzijdig en monteer je om je eigen spatplaat. Werkt gewoon prima en stukken voordeliger dan een gevulkaniseerde plaat. Uiteraard wel nog een beetje kit eraan.
Mr. Bone
DeelnemerMr. Bone
DeelnemerBij EDS komt het idd wel is voor dat de ecu’s een extra massa nodig hebben.
Ik heb nu met die ecu van Ruben gereden nadat die door eds gerepareerd is dmv een extra massa, en nu is die perfect.Vacuumslangen kan niet missen. Ik zal een tekening posten met de aansluitingen op de amal valve.
Heb je wel overboost?
Wat de wase gate betreft, je druk de klep dicht en geef hem 3 volle slagen. Thats it. Ga daar naar niet verder mee lopen kloten, want dan werkt die als een snijbrander. Die zitting van een K16 is al niet de beste, :cry
Rij je met de originele recirculatieklep of een dump valve?
Mr. Bone
DeelnemerHoeveel slagen voorspanning staat de wase gate?
Voelt die ook dat die minder hard loopt of is het alleen gebaseert op het aflezen van die meter?
Mr. Bone
DeelnemerDit klepje zorgt er voor dat je geen turbodruk je carter in blaast, wat nu bij jou dus wel gebeurt. Monteren met peil naar inlaat
Mr. Bone
DeelnemerOok niet alle XE’s zijn 1 gaats injectoren. De creme kleurige zijn enkel en de blauwe die vaak in dis motoren zitten zijn 4 gaats en hebben een beter sproeibeeld
Mr. Bone
DeelnemerAls die riem nog niet oud is qua tijd en zit er pas 5000km omheen, fiets ik hem er ook zo op terug hoor. Geen probleem. O ringen zijn idd nog bij de dealer verkrijgbaar.
Mr. Bone
DeelnemerEigenlijk niet. Of je moet een oliedrukprobleem hebben gehad. Als je het besluit wel te doen, neem dan ACL lagers. En vergeet de o-ring van de aanzuigbuis NIET! Stalen oliepomppakking nemen, want ik weet dat er dealers zijn die nog steeds die ouwe gare papieren voorraad willen slijten. Wel zou ik je adviseren om de drijfstangbouten te vv voor ARP. Misschien gelijk distributie & waterpomp. Ligt er aan hoe oud dat het is.
En GEEN kurken karterpakking nemen, maar de spatplaat van een XEV, of een NE pakking om je eigen spatplaat. Nokkenaskeerringen, klepdekselpakking en o-ring onsteking zou ik ook meepakken. En vergeet ook niet de krukasbout en de looprol+spanrolbout te vv.
Al met al komt er toch nog wel wat bij kijken qua onderdelen.Succes
Mr. Bone
DeelnemerCilinderkop is 25nm & 3x 90*
In- & uitlaatspruistuk zijn 25nm23 mei 2014 om 16:11 In reactie op: Brandstofleiding verbindingen afdichten (draadverbinding) #18235431Mr. Bone
DeelnemerNiks
Mr. Bone
DeelnemerMr. Bone
DeelnemerMr. Bone
Deelnemer:thumb
Mr. Bone
DeelnemerZit er in die vmaxx 310 een standaard druksensor?
Mr. Bone
DeelnemerIk rij met die van EDS en werkt prima.
Maar 1.3 bar met een k16???1.1 bar met 1.5 overboost is echt een beetje de max voor een k16. Ook 300 pk is wel de max voor stock internals. En met welke software en druksensor ( in de ecu ) wil je gaan rijden dan?
Mr. Bone
DeelnemerIk vind dat geen steil hoor, door zo te vertrekken, :thumb !
Goed bezig verder. Nog een paar weken en dan kennen we eindelijk proefrijden met hem.
Mr. Bone
DeelnemerNog niets ontvangen
Mr. Bone
DeelnemerAls het kan graag
Mr. Bone
DeelnemerZiet er goed uit hoor. En met het juiste hart onder de kap, ;) .
Het eind komt in zicht nou.Mr. Bone
DeelnemerJawel, maar dat is juist het leuke. Alleen moet je dat niet met daglicht doen.
Mr. Bone
DeelnemerVergeet de oliepomppakking niet als die van papier is en je eenmaal toch zover ben met demonteren.
Die papieren word een stalen versie. En als karterpakking moet je die van een C20NE nemen en om je eigen spatplaat heen zetten.
Mr. Bone
DeelnemerIk had gewoon een retouraansluiting ondanks het carb was. Maar dat aanzuigen was wel zoals ik zei met een tank lager als een kwart icm een lange bocht. Maar een catchtank is natuurlijk beter.
1 mei 2014 om 15:32 In reactie op: olie lekkage na preventief krukas kering te hebben vervangen #18231770Mr. Bone
DeelnemerAls die lip niet goed zit, zie je dat gelijk. En als je krukas beschadigt is, zie je dit ook, mits je het controleert wat wel zo slim en makkelijk is als je het los hebt.
Ik denk dat met monteren het veertje eruit geschoten is. Gebeurd regelmatig met die keerring van een xe/let. Heb er 2 weken geleden nog 1 vv voor uiteraard een GM exemplaar, maar je moet vreselijk goed kijken en voorzichtig te werk gaan zodat dat veertje blijf zitten.
Je weet in ieder geval dat het spul weer los kan.
Succes
Mr. Bone
DeelnemerIk heb zelf geen ervaring met die catchtank van QSP, maar al het andere spul wat ik tot nu toe heb gezien van dat merk, was niet verkeerd. Dus ik geloof wel dat dat tankje geen rommel is.
Ik heb zelf jaren rond gereden met een carb tank onder me E kadett met een XE icm met de externe kadett 2.0 pomp. Ik hoorde alleen wat lucht aanzuigen tijdens een lange bocht wanneer de tank lager stond dan een kwart. Als ik daar boven bleef was er niks aan de hand. Nu die omgebouwd is naar LET heb ik wel gekozen voor een gsi tank met een externe Pierburg zonder cathtank.
Mr. Bone
DeelnemerPff, weer een nieuw topic daar over???
Al zoooooooooo vaak besproken, en is dus meer dan zat over vinden.
:sleeping !
-
AuteurBerichten

