Mr. Bone

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 767)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Drijfstanglagers? #18236636
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @kiyamizio wrote:

    Of moet je dan 2 c20ne pakking bestellen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

    Weet niet hoe jij bij 2 kom??? Gewoon eentje. Die is dubbelzijdig en monteer je om je eigen spatplaat. Werkt gewoon prima en stukken voordeliger dan een gevulkaniseerde plaat. Uiteraard wel nog een beetje kit eraan.

    In reactie op: Turbo druk Probleem Corsa C20let #18237596
    Mr. Bone
    Deelnemer

    In reactie op: Turbo druk Probleem Corsa C20let #18237594
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Bij EDS komt het idd wel is voor dat de ecu’s een extra massa nodig hebben.
    Ik heb nu met die ecu van Ruben gereden nadat die door eds gerepareerd is dmv een extra massa, en nu is die perfect.

    Vacuumslangen kan niet missen. Ik zal een tekening posten met de aansluitingen op de amal valve.

    Heb je wel overboost?

    Wat de wase gate betreft, je druk de klep dicht en geef hem 3 volle slagen. Thats it. Ga daar naar niet verder mee lopen kloten, want dan werkt die als een snijbrander. Die zitting van een K16 is al niet de beste, :cry

    Rij je met de originele recirculatieklep of een dump valve?

    In reactie op: Turbo druk Probleem Corsa C20let #18237591
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Hoeveel slagen voorspanning staat de wase gate?

    Voelt die ook dat die minder hard loopt of is het alleen gebaseert op het aflezen van die meter?

    In reactie op: Terugslagklepje z20let —-> nu blauwe/witte rook #18237440
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Dit klepje zorgt er voor dat je geen turbodruk je carter in blaast, wat nu bij jou dus wel gebeurt. Monteren met peil naar inlaat

    In reactie op: Verschil X20XEV Injectoren en C20XE injectoren. #18236597
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ook niet alle XE’s zijn 1 gaats injectoren. De creme kleurige zijn enkel en de blauwe die vaak in dis motoren zitten zijn 4 gaats en hebben een beter sproeibeeld

    In reactie op: Drijfstanglagers? #18236630
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Als die riem nog niet oud is qua tijd en zit er pas 5000km omheen, fiets ik hem er ook zo op terug hoor. Geen probleem. O ringen zijn idd nog bij de dealer verkrijgbaar.

    In reactie op: Drijfstanglagers? #18236628
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Eigenlijk niet. Of je moet een oliedrukprobleem hebben gehad. Als je het besluit wel te doen, neem dan ACL lagers. En vergeet de o-ring van de aanzuigbuis NIET! Stalen oliepomppakking nemen, want ik weet dat er dealers zijn die nog steeds die ouwe gare papieren voorraad willen slijten. Wel zou ik je adviseren om de drijfstangbouten te vv voor ARP. Misschien gelijk distributie & waterpomp. Ligt er aan hoe oud dat het is.
    En GEEN kurken karterpakking nemen, maar de spatplaat van een XEV, of een NE pakking om je eigen spatplaat. Nokkenaskeerringen, klepdekselpakking en o-ring onsteking zou ik ook meepakken. En vergeet ook niet de krukasbout en de looprol+spanrolbout te vv.
    Al met al komt er toch nog wel wat bij kijken qua onderdelen.

    Succes

    In reactie op: aanhaalmomenten C20LET 1996 #18236123
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Cilinderkop is 25nm & 3x 90*
    In- & uitlaatspruistuk zijn 25nm

    Mr. Bone
    Deelnemer

    Niks

    In reactie op: opbrengst standaard brandstofpomp #17726848
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @corsaboy wrote:

    De walbro doet idd 225 bij 3 bar

    Neem aan dat je 255 bedoelt ipv 225, ;) .

    In reactie op: opbrengst standaard brandstofpomp #17726847
    Mr. Bone
    Deelnemer

    De Bosch levert precies 2x zoveel liter op 2 bar als een stock pomp. Wetende dat een stock al redelijk ver mee kan (EDS fase 3 proof) , verklaart dus dat een Bosch een zeer grote capaciteit heb.

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356838
    Mr. Bone
    Deelnemer

    :thumb

    In reactie op: c20let actuator/ drukdoos #18234525
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Zit er in die vmaxx 310 een standaard druksensor?

    In reactie op: c20let actuator/ drukdoos #18234520
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ik rij met die van EDS en werkt prima.
    Maar 1.3 bar met een k16???

    1.1 bar met 1.5 overboost is echt een beetje de max voor een k16. Ook 300 pk is wel de max voor stock internals. En met welke software en druksensor ( in de ecu ) wil je gaan rijden dan?

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903386
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ik vind dat geen steil hoor, door zo te vertrekken, :thumb !

    Goed bezig verder. Nog een paar weken en dan kennen we eindelijk proefrijden met hem.

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356835
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Nog niets ontvangen

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356833
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Als het kan graag

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903382
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ziet er goed uit hoor. En met het juiste hart onder de kap, ;) .
    Het eind komt in zicht nou.

    In reactie op: B&A Projecten:VW LT C30ne opbouwen. #17903378
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Jawel, maar dat is juist het leuke. Alleen moet je dat niet met daglicht doen.

    In reactie op: Distributie(probleem?), graag advies. #18230494
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Vergeet de oliepomppakking niet als die van papier is en je eenmaal toch zover ben met demonteren.

    Die papieren word een stalen versie. En als karterpakking moet je die van een C20NE nemen en om je eigen spatplaat heen zetten.

    In reactie op: Brandstof catchtank #18151379
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ik had gewoon een retouraansluiting ondanks het carb was. Maar dat aanzuigen was wel zoals ik zei met een tank lager als een kwart icm een lange bocht. Maar een catchtank is natuurlijk beter.

    Mr. Bone
    Deelnemer

    Als die lip niet goed zit, zie je dat gelijk. En als je krukas beschadigt is, zie je dit ook, mits je het controleert wat wel zo slim en makkelijk is als je het los hebt.

    Ik denk dat met monteren het veertje eruit geschoten is. Gebeurd regelmatig met die keerring van een xe/let. Heb er 2 weken geleden nog 1 vv voor uiteraard een GM exemplaar, maar je moet vreselijk goed kijken en voorzichtig te werk gaan zodat dat veertje blijf zitten.

    Je weet in ieder geval dat het spul weer los kan.

    Succes

    In reactie op: Brandstof catchtank #18151377
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ik heb zelf geen ervaring met die catchtank van QSP, maar al het andere spul wat ik tot nu toe heb gezien van dat merk, was niet verkeerd. Dus ik geloof wel dat dat tankje geen rommel is.

    Ik heb zelf jaren rond gereden met een carb tank onder me E kadett met een XE icm met de externe kadett 2.0 pomp. Ik hoorde alleen wat lucht aanzuigen tijdens een lange bocht wanneer de tank lager stond dan een kwart. Als ik daar boven bleef was er niks aan de hand. Nu die omgebouwd is naar LET heb ik wel gekozen voor een gsi tank met een externe Pierburg zonder cathtank.

    In reactie op: scheur olie waterkanaal #18230889
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Pff, weer een nieuw topic daar over???

    Al zoooooooooo vaak besproken, en is dus meer dan zat over vinden.

    :sleeping !

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 767)