Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
DeelnemerIk heb er vorige week 1 verkocht voor €950. Een Astra F2 GSI met 190.000km. Dis onsteking en een 197 inlaat. Ding liep perfect. Gelukkig is die naar een liefhebber gegaan.
Er zijn nog zat goeie XE’s. Maar de meeste hebben gewoon ff wat aandacht nodig.
Mr. Bone
DeelnemerLaat toch gaan joh Vin, :sleeping
Iedereen weet zelf welke motor de betere van de 2 is.
Mr. Bone
DeelnemerDe reden dat iedereen met een XE wil rijden is omdat ze gewoon hard lopen en niet die economisch geknepen natuurfilosofen k*t XEV motor willen. Neem nou bv alleen dat altijd lekkende en scheurende gare goedkope chinatown klepdeksel, :puke .
En dan dat prachtige alu XE deksel.Kortom, heb liever 1 XE, dan 2 XEV’s.
Mr. Bone
DeelnemerNee eigenlijk niet. Ruben heeft wel een phase 3 met dampfrad van eds over, maar die verkoopt die denk ik niet. Je kan ook een chip op maat laten schrijven bij Miruni. Heb ik laatst ook gedaan met als resultaat 285 pk & 421 nm @ 1.2 bar. Met die eds ecu had ik 277 pk. Dus die 315 pk die eds voorschrijft is allemaal leuk, maar op de bank redde ik het niet. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik met de originele downpipe rijdt, wat echt een hoop scheelt.
Mr. Bone
Deelnemer@kiyamizio wrote:
M2.8 zal het wel een Bobine zijn als je verdeler kap en kabels goed zijn
Verdelerkap, bij een 2.8???
:wtfMr. Bone
DeelnemerHij komt niet uit een bepaalde auto, hij komt uit een M32 bak. En die zit op meerdere modellen. Oftewel, dit is een versnellingsbak gericht onderdeel, en geen auto gericht. Dus hij past op alle auto’s waar een m32 bak op zit. En waar die bakken opzitten kan je zelf wel invullen denk ik.
Mr. Bone
DeelnemerKijk, das goed nieuws. :thumbup .
Fijn dat die weer rijdt zoals het hoort.Welke slang was er precies stuk?
En een versterkte drukdoos kan nooit geen kwaad, zeker niet als je in de toekomst misschien nog iets meer druk wil gaan draaien.
Mr. Bone
DeelnemerWaarom PM? Er zijn hier meer jongens die die info graag willen hebben. Je belooft te zullen kijken, maar nog niets mogen ontvangen.
Mr. Bone
DeelnemerMooie prijs.
En mooi dat die weer loopt als een nieuwe, eer voor je werk dus, :thumb .
Mr. Bone
DeelnemerJe heb groot gelijk. Waar heb je dat spul gekocht voor die pomp & wat kost zoiets?
Mr. Bone
DeelnemerWou net zeggen, voor een goeie XE is 200 km/h kattenpis, daarna gaat het wel wat langzamer. Maar 225 moet zeker wel haalbaar zijn
Mr. Bone
DeelnemerWat voor oliepomp monteer je?
Mr. Bone
DeelnemerHahaha, maar deze Corsa gaat toch echt met z’n muil richting straat hoor Lex. Schamen doe ik me niet, rij er alleen geen meter mee over straat op deze manier, :oops: .
Schroefset eronder, 2.0 remmen monteren, C20NE erin, nieuw kleurtje er tegen aan op zowel de auto als de wielen, stuurbekrachtiging erop & dat was hem wel zo’n beetje in grote lijnen.
Dus mocht er iemand in een complete X14XE geintresseerd zijn met 156.000 km, hoor ik het wel. Komt binnenkort uiteraard ook een advertentie van.
Mr. Bone
DeelnemerZiet er weer goed uit Bas, alleen die uitlaat is veeeeeels te luid voor een tourbak. Daar wordt je knettergek van.
Me corsa schreeuwt wel om een schroefset nou. Maar dat kom wel goed, schroefset lig al klaar.
En ben helemaal happy met me brug, thanx voor de hulp.:thumb
Mr. Bone
Deelnemer@ Vinci; :thumb
@ Mark; ziet er weer super fris uit man, goed bezig. Zo hoort het, :thumbup.
Mr. Bone
DeelnemerAl gevonden/opgelost?
Mr. Bone
DeelnemerIs alles gelukt?
Mr. Bone
DeelnemerGoed bezig. Dikke Kadett ook op de achtergrond, :thumb .
Als je nou toch je kleppen eruit heb, zet ze dan 1 voor 1 in je boormachine en hou er een p1000 waterproof schuurpapiertje tegen. Zowel tegen de steel als de klep zelf boven en onder, dan worden ze als nieuw omdat je al het kool eraf haalt. Uiteraard met beleid. Heb dit toen ook bij me eigen XE gedaan, werkt perfect.
Let op met die seals dat je ze niet TE ver slaat, want dan gaan ze open staan. Neem bv een lang dopje 11.
Succes
Mr. Bone
DeelnemerDie dikke karterslang gaat vanaf je deksel terug naar je turbo.
Die dunne gaat van je deksel naar inlaat met een klepje er tussen.
Die andere dikke korte gaat vanaf deksel naar je karter.Kan niet missen.
Mr. Bone
DeelnemerC20LET. C20XE is bij de dealer niet meer leverbaar en krijgt je automatisch die van een let. Deze is met de verstevigingsbruggen tussen de cilinders. Die je er nu dus ook tussen had.
Mr. Bone
DeelnemerSlim, als je het toch los heb.
Mr. Bone
DeelnemerDat is idd lullig. Wel apart dat je die KV in je olie constateert door dat je het aftapt en dan pas in je KV tankje ziet, ipv andersom.
Dat er geen spatplaat tussen zit heb ik ook nog nooit meegemaakt, dat is wel echt beun hoor. Bedoel je met de sterkere kop een Coscast? Toch schijnt het zo te zijn dat ook die kunnen scheuren.Mr. Bone
DeelnemerAls je de complete turbo heb gewisseld MET recirculatieklep er aan vast, zou dat ook uitgesloten moeten zijn. Of dat membraam zou bij die nieuwe turbo ook kapot moeten zijn, maar dat is iets TE toevallig. Dus dat is ook uitgesloten.
Wase gate voorspanning is 3 volle slagen. 4 is echt een hoop. Dus ff voor de duidelijkheid, 3x 360 graden.
ECU heb je ook al gewisseld, dus dat en die schakelaar is ook uitgesloten. Word lastig op deze manier. Je zou nog kunnen kijken of je ergens luchtverlies heb, bv een gaatje in je Intercooler oid.
Voor de rest zijn alle opties nu wel een beetje op.
Ben zelf nu ook wel erg benieuwd waar het in zit
Mr. Bone
DeelnemerDe draden van de amal valve zaten dus verkeerd, en je vacuumslangen zaten goed. Dat is het dus niet.
Bijna alle k16’s hebben haarscheurtjes in de zitting, mijn turbo heb dat ook.Hoeveel slagen voorspanning heb je die wase gate klep nou gegeven?
En heb je al gekeken naar dat membraam van die recirculatieklep?Mr. Bone
DeelnemerBij mij is de originele stekker van de amalvalve eraf. Maar ik heb bij een andere kabelboom gekeken waar die stekker wel op zat er hier de draadkleuren van over genomen en bij werkt het wel gewoon. Dus jouw draden moeten verkeerd om zitten.
Waar die extra massakabel aan komt weet ik niet, omdat ik die eds ecu na de reparatie niet meer open heb gehad. Rij je wel met eds software?
Niet iedereeen heb overboost heb ik al vaker gehoord, dus dat zal het probleem niet zijn
-
AuteurBerichten