Mr. Bone

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 767)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: motor cleanen #18256740
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Duidelijk, thanx.

    :thumb

    In reactie op: motor cleanen #18256738
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @Fearless wrote:

    Kleppendeksel:
    Carterventilatiepijpje vijlen, die vierkante gietrand kan er af zodat je een mooi rond pijpje over hebt.

    Heb je daar een voorbeeldfoto van? Ben wel benieuwd wat je precies bedoel en hoe het eruit ziet.

    In reactie op: kabelboom c20xe #18255451
    Mr. Bone
    Deelnemer

    :thumbup

    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494849
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @gsipiloot wrote:

    Mr bone lekker met je lego gaan spelen. betweter

    Met zo reactie verklaar je wel dat je niet weet wat je met bruikbare info aan moet, jammer. :(

    Was niet bedoelt om je af te kraken maar om je info te verlenen, maar zo te merken speel je liever met LEGO, uuhhm, Duplo, dan dat je iets aanneemt van een ander. Zou gewoon lullig zijn als je een fase 3.5 pakket koopt en je niet het gewenste resultaat bereikt!

    En ontopic maar weer.

    @ Gerwin; verder als fase 3 kost ook behoorlijk wat geld. De software, k26, drijfstangen, zuigerbodemkoeling, voor het mooie zuigers, koppeling enz enz. Dus begrijp goed dat je niet verder gaat dan fase 3, :thumb . Dan zit je eigenlijk al op de MAX van een stock LET.

    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494845
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Originele turbo met phase 3,5?

    Heb je toch echt een k26 nodig

    In reactie op: Re: Project ’96 corsa b 5 deurs cds/cdx (update 3) #18214769
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Hangt die x14xe van mij al ergens in? Goed bezig verder.

    Mijn corsa is morgen ook klaar qua laswerk en dan kan het opbouwen beginnen. Er is trouwens toch een nieuwe radiateurbalk in gekomen hoor. ;)

    In reactie op: Astra F C20let :::: 6 oktober naar Klasen #17631109
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Op hoeveel druk was die vermogensuitdraai?

    In reactie op: Z20LET p1106 vuldruksensor buiten bereik #18256036
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @Baas J. wrote:

    Ik snap alleen niet waarom de storing niet komt als m’n uitlaat “dicht” staat. Alsof de turbo daardoor wordt geremd en dus niet aan een bepaalde druk komt waardoor er net geen storing komt..weet ’t ook niet….

    Hij word ook geremt door die uitlaat. Als het goed draai je dan minder boost.

    In reactie op: Z20LET p1106 vuldruksensor buiten bereik #18256034
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Je heb een foutcode op je druksensor, dus daar mankeert iets aan.

    Word die te hoog dan zal je het in iets moeten zoeken van bv een Wase gate of actuator hiervan met bijbehorende slangetjes.

    Blijft de druk te laag dan heb je waarschijnlijk lekkage door een slangetje of bv een DV die lekt.

    Hoeveel druk draaide je voor die storing? Dit moet je vergelijken met wat die Nu doet en zo dus vast stellen of je nou te veel of te weinig druk heb.

    Ik geloof namelijk niet in een de stekker of de bedrading van die druksensor aangezien de storing niet altijd is en hij er pas inkomt op het moment dat je boost, dus het moet iets dat circuit zijn.

    In reactie op: Z20LET p1106 vuldruksensor buiten bereik #18256032
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Je druk word toch te hoog?

    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494842
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @kiyamizio wrote:

    Gelijk leh turbootje bestellen :)

    :hmmz

    In reactie op: Astra F C20let :::: 6 oktober naar Klasen #17631105
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Op hoeveel druk is dat?

    Vervelend dat je blok is stuk gelopen. Succes met de opbouw.

    In reactie op: Z20LET p1106 vuldruksensor buiten bereik #18256022
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @kelderbier wrote:

    Ijzeren stangetje die de wastegate opent en sluit. Die zat bij mij klem. Wastegate bleef bij mij open waardoor die teveel drukte opbouwde.

    Waarschijnlijk bedoel je dat je wase gate dicht bleef ipv open. Als die namelijk open staat bouwt die juist geen druk op.

    @ topicstarter; heb je een boostmeter? Zo ja, zie je ook dat je meer druk opbouwt dan normaal? Want dan kan het idd zo zijn dat je actuator je wase gate niet kan openen.
    Als je eerst diagnose had gesteld voor dat je de druksensor ging vervangen, had je ook geen €100 voor niks uitgegeven. Maar je heb nu wel een goeie op reserve.

    In reactie op: kabelboom c20xe #18255449
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Blauw is normaal gesproken ook KV. Ik heb nog nooit een blauwe draad bij een relais/pomp gezien.

    Wat ik wel zag is dat dat andere draad BLAUW/GEEL is ipv zwart/geel, :vertag !

    Dus hoe iemand dan bij boordcomputer kom?????

    In reactie op: kabelboom c20xe #18255444
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Zwart/geel zie ik niet, wel blauw/geel en dat is oliedrukmeter. Dit is waarschijnlijk een kabelboom uit een Kadett.

    Blauw is KV temp

    In reactie op: c20xe noodloop #18254574
    Mr. Bone
    Deelnemer

    :thumbup

    In reactie op: c20xe noodloop #18254572
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Hoezo een nieuwe ecu?

    In reactie op: c20xe noodloop #18254569
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Is niks raars aan hoor. Haal je bakplug er maar is uit. Zit 1 bonk metaaldeeltjes aan

    In reactie op: c20xe noodloop #18254566
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Bij kwam die code alleen terug als ik meer als 10 min met een constante snelheid op de snelweg reed, anders NIET. Dus ik kon bijwijze van weken lang rijden zonder dat die ging branden, dit omdat ik met me dragraceauto nauwelijks op de snelweg kom. Oftewel, je kan er op wachten dat die terug komt. Ff een schuurpapiertje er langs kan sowieso geen kwaad toch?

    In reactie op: Vectra A 2.5 V6 & Calibra 2.0i #18047493
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Heb je ooit nog wel eens die -10mm topmounts gemonteerd?

    In reactie op: c20xe noodloop #18254564
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Idd, klopsensor.

    Haal deze los van het blok en schuur zowel het blok als de sensor zelf en zet deze weer vast op 25nm.
    Wat contactspray in de stekker en dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

    In reactie op: Probleem starten #18246503
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Zijn NE heeft geen onstekingsmodule

    In reactie op: Probleem starten #18246500
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Als het geen pin 48 & 49 is, dan heb je geen Motronic 1.5 maar 4.1.

    Brandstofrelais schakelt helemaal geen onsteking, alleen brandstof.

    Het 3e draad bij de krukassensor is gewoon een mantel ter bescherming van het signaal, als je een led spanningszoeker pakt en over pin 1 & 2 zet en start, gaat je spanningszoeker knipperen. Maar die zal wel werken bij je, anders heb je ook geen brandstofpomp die draait. Je moet dit dus doen op het moment dat de storing er is.

    Bekijk ook het massadraad van de dynamo zelf eens, die van bout naar spanbeugel.

    In reactie op: C20LET geeft geen gehoor, help?? #18253641
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Geen pomp en geen brandstof is GEEN krukassignaal. Als het goed is gaat je toerenteller ook niet omhoog tijdens het starten.

    Probeer is een andere krukassensor

    In reactie op: F18wr+ met digidash kadett gsi #18249711
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Een LET zonder sper is gewoon kansloos. Een F20 sper past ook, alleen je kroonwiel overzetten van die F18

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 767)