Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
DeelnemerDuidelijk, thanx.
:thumb
Mr. Bone
Deelnemer@Fearless wrote:
Kleppendeksel:
Carterventilatiepijpje vijlen, die vierkante gietrand kan er af zodat je een mooi rond pijpje over hebt.Heb je daar een voorbeeldfoto van? Ben wel benieuwd wat je precies bedoel en hoe het eruit ziet.
Mr. Bone
Deelnemer:thumbup
Mr. Bone
Deelnemer@gsipiloot wrote:
Mr bone lekker met je lego gaan spelen. betweter
Met zo reactie verklaar je wel dat je niet weet wat je met bruikbare info aan moet, jammer. :(
Was niet bedoelt om je af te kraken maar om je info te verlenen, maar zo te merken speel je liever met LEGO, uuhhm, Duplo, dan dat je iets aanneemt van een ander. Zou gewoon lullig zijn als je een fase 3.5 pakket koopt en je niet het gewenste resultaat bereikt!
En ontopic maar weer.
@ Gerwin; verder als fase 3 kost ook behoorlijk wat geld. De software, k26, drijfstangen, zuigerbodemkoeling, voor het mooie zuigers, koppeling enz enz. Dus begrijp goed dat je niet verder gaat dan fase 3, :thumb . Dan zit je eigenlijk al op de MAX van een stock LET.
Mr. Bone
DeelnemerOriginele turbo met phase 3,5?
Heb je toch echt een k26 nodig
10 oktober 2014 om 20:39 In reactie op: Re: Project ’96 corsa b 5 deurs cds/cdx (update 3) #18214769Mr. Bone
DeelnemerHangt die x14xe van mij al ergens in? Goed bezig verder.
Mijn corsa is morgen ook klaar qua laswerk en dan kan het opbouwen beginnen. Er is trouwens toch een nieuwe radiateurbalk in gekomen hoor. ;)
Mr. Bone
DeelnemerOp hoeveel druk was die vermogensuitdraai?
Mr. Bone
Deelnemer@Baas J. wrote:
Ik snap alleen niet waarom de storing niet komt als m’n uitlaat “dicht” staat. Alsof de turbo daardoor wordt geremd en dus niet aan een bepaalde druk komt waardoor er net geen storing komt..weet ’t ook niet….
Hij word ook geremt door die uitlaat. Als het goed draai je dan minder boost.
Mr. Bone
DeelnemerJe heb een foutcode op je druksensor, dus daar mankeert iets aan.
Word die te hoog dan zal je het in iets moeten zoeken van bv een Wase gate of actuator hiervan met bijbehorende slangetjes.
Blijft de druk te laag dan heb je waarschijnlijk lekkage door een slangetje of bv een DV die lekt.
Hoeveel druk draaide je voor die storing? Dit moet je vergelijken met wat die Nu doet en zo dus vast stellen of je nou te veel of te weinig druk heb.
Ik geloof namelijk niet in een de stekker of de bedrading van die druksensor aangezien de storing niet altijd is en hij er pas inkomt op het moment dat je boost, dus het moet iets dat circuit zijn.
Mr. Bone
DeelnemerJe druk word toch te hoog?
Mr. Bone
DeelnemerMr. Bone
DeelnemerOp hoeveel druk is dat?
Vervelend dat je blok is stuk gelopen. Succes met de opbouw.
Mr. Bone
Deelnemer@kelderbier wrote:
Ijzeren stangetje die de wastegate opent en sluit. Die zat bij mij klem. Wastegate bleef bij mij open waardoor die teveel drukte opbouwde.
Waarschijnlijk bedoel je dat je wase gate dicht bleef ipv open. Als die namelijk open staat bouwt die juist geen druk op.
@ topicstarter; heb je een boostmeter? Zo ja, zie je ook dat je meer druk opbouwt dan normaal? Want dan kan het idd zo zijn dat je actuator je wase gate niet kan openen.
Als je eerst diagnose had gesteld voor dat je de druksensor ging vervangen, had je ook geen €100 voor niks uitgegeven. Maar je heb nu wel een goeie op reserve.Mr. Bone
DeelnemerBlauw is normaal gesproken ook KV. Ik heb nog nooit een blauwe draad bij een relais/pomp gezien.
Wat ik wel zag is dat dat andere draad BLAUW/GEEL is ipv zwart/geel, :vertag !
Dus hoe iemand dan bij boordcomputer kom?????
Mr. Bone
DeelnemerZwart/geel zie ik niet, wel blauw/geel en dat is oliedrukmeter. Dit is waarschijnlijk een kabelboom uit een Kadett.
Blauw is KV temp
Mr. Bone
Deelnemer:thumbup
Mr. Bone
DeelnemerHoezo een nieuwe ecu?
Mr. Bone
DeelnemerIs niks raars aan hoor. Haal je bakplug er maar is uit. Zit 1 bonk metaaldeeltjes aan
Mr. Bone
DeelnemerBij kwam die code alleen terug als ik meer als 10 min met een constante snelheid op de snelweg reed, anders NIET. Dus ik kon bijwijze van weken lang rijden zonder dat die ging branden, dit omdat ik met me dragraceauto nauwelijks op de snelweg kom. Oftewel, je kan er op wachten dat die terug komt. Ff een schuurpapiertje er langs kan sowieso geen kwaad toch?
Mr. Bone
DeelnemerHeb je ooit nog wel eens die -10mm topmounts gemonteerd?
Mr. Bone
DeelnemerIdd, klopsensor.
Haal deze los van het blok en schuur zowel het blok als de sensor zelf en zet deze weer vast op 25nm.
Wat contactspray in de stekker en dan zou het probleem opgelost moeten zijn.Mr. Bone
DeelnemerZijn NE heeft geen onstekingsmodule
Mr. Bone
DeelnemerAls het geen pin 48 & 49 is, dan heb je geen Motronic 1.5 maar 4.1.
Brandstofrelais schakelt helemaal geen onsteking, alleen brandstof.
Het 3e draad bij de krukassensor is gewoon een mantel ter bescherming van het signaal, als je een led spanningszoeker pakt en over pin 1 & 2 zet en start, gaat je spanningszoeker knipperen. Maar die zal wel werken bij je, anders heb je ook geen brandstofpomp die draait. Je moet dit dus doen op het moment dat de storing er is.
Bekijk ook het massadraad van de dynamo zelf eens, die van bout naar spanbeugel.
Mr. Bone
DeelnemerGeen pomp en geen brandstof is GEEN krukassignaal. Als het goed is gaat je toerenteller ook niet omhoog tijdens het starten.
Probeer is een andere krukassensor
Mr. Bone
DeelnemerEen LET zonder sper is gewoon kansloos. Een F20 sper past ook, alleen je kroonwiel overzetten van die F18
-
AuteurBerichten