Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door sw16v
buis scheurt wel is… vaak door verkeerd monteren/verwijderen van de carterpakkingmet als gevolg dat je lucht aanzuigt, bedoel je?
maar in dat geval zou je oliedruk dan toch altijd laag moeten zijn?Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door corsa_c20xe
Ik heb ook lange tijd poblemen gehad met de oliedruk van mijn c20xe. Nieuwe pomp, nieuwe oliepomppakking hielpen niet. Ook had ik alle keerringen en o-ringen bij de oliepomp vervangen.Ik heb op het laatst de olieaanzuigbuis vervangen, en toen was het probleem verholpen.
ok.
ik heb de oliepomppakking, krukaskeering en de o-ring van de aanzuigbuis vervangen, maar niet de buis zelfMr. Bone
Deelnemerde olie is nog geen half jaar oud en zit er nu 7000 km in.
bij me kadett zit er castrol 5w30 in en die gaat ook al tijdens het starten uit.
zo hoort het ook normaal gesproken te werken.
je zou zeggen vervang je oliepomp omdat deze speling heeft of versleten is,
maar na de koude start is de druk perfect en als je oliepomp echt overleden zou zijn zou die nooit aan ze druk komen.wat in mijn theorie ook nog zou kunnen is dat er tussen het tandwiel van de pomp en het huis zelf,
een overmatige slijtage of lichte speling is en dat daardoor de olie terug zakt naar het carter en systeem niet gevuld houd.
om het moment dat je dan weer druk heb, word deze speling weer op gevangen door de oliefilm.graag een mening van andere hierover die dit probleem misschien zelf ook een keer mee hebben gemaakt en waarbij dit nu opgelost is.
Mr. Bone
Deelnemerals jij zeg dat die met startkabels het wel weer goed doet dan
kan het zijn dat je accu leeg is omdat je dynamo niet meer laadt.maar ik zou ook zeer zeker wat sebastiaan zegt, naar je massa punten kijken
Mr. Bone
Deelnemerweet je zeker dat dat rook uit je luchtfilter kwam en niet uit je dynamo?
Mr. Bone
Deelnemerik heb dit ook gehad en bij mij was het de gaskleppositie sensor
die opnieuw afgesteld moest worden.dit gaat als volgt
je monteert de sensor met de schroefjes nog niet helemaal vast, dan beweeg je je gasklep en moet je
je sensor gelijk horen klikken. Doet die dit niet verdraai dan de sensor net zo lang tot dat
die direct klikt als je je gasklep beweegt en zet de schroefjes dan vastdit is dan namelijk ze 0 stand.
als dit niet goed staat weet de ecu niet of dat de gasklep in de nulstand staat en blijf die je stappenmotor aansturen
met als gevolg teveel lucht en blijf die dus in toeren hangen.succes
Mr. Bone
Deelnemerdank je,
ik ben ook met alle 3 me opeltjes erg :DMr. Bone
Deelnemerals je je contact aan zet hoort je mm lampje te branden ter controle en uit te gaan als
je de motor start wanner je geen dtc’s heb.en wat betreft het glijden, dit is normaal want je abs systeen werkt niet,
dus je wielen kunnen gewoon net als bij iedere andere auto zonder abs, blokkeren.ik zou hem gewoon ff uit laten lezen
bij de dealersucces
Mr. Bone
Deelnemerniet elk blok hoef olie te gaan zuipen hoor als je trapt, maar 9 van de 10 wel.
mijn 16V verbruikt ook geen spetter.
maar het licht er ook aan hoe de eerste eigenaar het blok heb ingereden.
lease auto;s zuipen vaak meer olie dan benzine, puur het trappen wanneer het eigenlijk nog niet kan,
gewoon gevoelloos.goed warm rijden is het aller belangrijkste en vaak grote
stukken op de snelweg scheelt ook een hoop want zo
krijg de olie ook de kans om goed warm te worden en vanaf hier naar de supermarkt nietMr. Bone
Deelnemerals het een c20ne is of een 20SEH, kun je hem gewoon afstellen
zoals ik hierboven geschreven heb.
De mijne bleef namelijk ook in toeren hangen toen ik hem
kocht, dus vandaar dat ik dat toen helemaal uitgevogelt heb.succes
Mr. Bone
Deelnemerzeker netjes op gelost.
een nieuwe koppeling voelt altijd heerlijk en zeker
als de oude al aardig op weg was qua slijtageMr. Bone
Deelnemerdank je gts power
Mr. Bone
Deelnemerkijk is astra f cabrio freak,
zoals gevraagd.ik wou het al gelijk doen maar moest ff uitzoeken
hoe je foto’s op het forum kreeg ivm URLMr. Bone
DeelnemerAstra F C20XE
ik ververst me olie om de 10000 km en heb nog nooit tussentijds
een druppel bij hoeven vullen ( wel 10w40) en van die 10000 km zijn er zeker 7500 km trapkilometers
want ik pak eigenlijk alleen maar om een rondje te knallen of om te sprinten.Kadett E 20SEH
2000 km trappen is een liter bijvullen ( 0w30)
Mr. Bone
DeelnemerAls die koppeling ook voor garantie vervangen is
en jouw dat niets gekost heb, is dat zeker zeer netjesMr. Bone
Deelnemerdat je alles goed afplakt en zeer GOED ontvetten met remreiniger ofzo
dit is zeer belangrijk en duidelijk in het resultaat terug te zien, en dat je de oude stand van je gaskleppositiesensor aftekent.of je doet dit niet en stel hem daarna opnieuw af.
dit gaat als volgt
je monteert de sensor met de schroefjes nog niet helemaal vast, dan beweeg je je gasklep en moet je
je sensor gelijk horen klikken. Doet die dit niet verdraai dan de sensor net zo lang tot dat
die direct klikt als je je gasklep beweegt en zet de schroefjes dan vastdit is dan namelijk ze 0 stand.
als dit niet goed staat weet de ecu niet ofdat die in nulstand staat en blijf die je stappenmotor aansturen
met als gevolg teveel lucht en blijf die dus in toeren hangen.succes
Mr. Bone
Deelnemerrechtsom, met de klok mee dus.
Dat terug draaien van de zuiger via dat DUW/DRAAI systeem is bij heel
veel merken auto’s zo die geen aparte handremblokjes hebben,
dus 1 remklauw met blokken voor zowel de handrem als de voetrem -
AuteurBerichten