Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
DeelnemerMijn f20 is de laatste keer Bitburg kapot gegaan van 4 naar 5 met phase 3.
Ik had geen 5 en geen R meer en een raar geluid uiteraard met rollen in welke versnelling dan ook, vrienden gebeld die me met een autoambulance vanuit Utrecht op zijn komen halen.
Was nog me 1e run ook na 360 km rijden en een nacht in een tent te hebben geslapen. Dus was een zwaar kut weekend zeg maar.
Nu een f18 gemonteerd en als ik tijd heb ga ik f20 maar is ontleden.Mr. Bone
DeelnemerOok welkom, :sleeping
Mr. Bone
DeelnemerHoezo zijn de LET zuigers niet optimaal voor een NE?
13 december 2014 om 20:23 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684620Mr. Bone
DeelnemerMooi spul heb je daar weer zeg. :thumb
Mr. Bone
Deelnemer:thumbup
Mr. Bone
DeelnemerIs idd een nette Corsa geworden
Mr. Bone
DeelnemerThanx, :thumb .
nee vriezen niet, bevochtigen wel.
Mr. Bone
DeelnemerMr. Bone
DeelnemerThanx voor de uitleg. Het is me nu duidelijk.
Mr. Bone
DeelnemerBen benieuwd idd. Ik denk dat je dalijk van je lekkage af ben. Waarneer gaat die eronder?
Mr. Bone
DeelnemerDat je 4 aansluitingen nodig heb ivm die pulsaties met tbs snap ik nu.
Maar het maakt toch nog niet uit of je voor of na de gasklep zou meten? Op beide punten meet je toch air pressure.
Mr. Bone
Deelnemer@ Saiko: inmiddels al wat gevonden???
Mr. Bone
DeelnemerWaarom alle 4 weer bij elkaar brengen? Dan kan je toch net zo goed 1 aansluiting maken zoals origineel bij een LET?
Mr. Bone
Deelnemer@kiyamizio wrote:
Met een NE pan is je olietemp veel hoger
Vandaar dat in me 1e post al staat; MITS JE EEN OLIEKOELER HEBT! :vertag
:sleeping :sleeping :sleeping
Mr. Bone
DeelnemerIdd, een RECHTE pan. Ik denk dat het probleem ook is. Maar zoals gezegd, hij is 10 maanden droog geweest. Dan begin het weer langzaam te zweten om vervolgens te gaan lekken. Zelfs icm de originele GM kit en XEV plaat. Ik heb toen ook nog is een rubber pakking van een NE geprobeerd die je om je eigen spatplaat heen vouwt, maar ook dat is geen succes. En uiteraard met de momentsleutel. Maar ik zie het probleem niet van een NE pan?
Mr. Bone
DeelnemerDie van mij was ook een maand of 10 dicht met een xev pakking en vloeibare kit. Na die 10 maanden begint het gezeik weer. Daarom wel bijzonder om te lezen dat sommige al jaren kurkdroog rond rijden. Van de 100 blokken lekken er zeker 85. En die andere 15 komen vanzelf. Blijft gewoon k*t! Bij mij komt er binnenkort ook lekker een stalen pan onder en ben dan van het gezeik af. Een beetje zweet is niet erg, maar als de druppels er aan hangen en de vloer onder zit, wordt het irritant.
Mr. Bone
DeelnemerGeen drempels? Lol. Woon hartje Rotterdam. Als je de drempels voorzichtig neemt zoals je altijd hoort te doen met een verlaagde auto, is het goed te doen.
Die trekstang is verlaagt omdat we de originele steun van de stuurpomp hebben gebruikt. En idd met een f28 moet je deze stang ook verlagen, dus zie het probleem niet. En dan gebruiken veel mensen nog zelfs die pismeuk van mtech, :thumbdown . Dit zijn tenminste fatsoenlijke blokken met een dikke wanddikte. Zowel in die verlagingsblokken als boven op de radiateurbalk liggen rvs moeren, geen staal. Ik heb nu ook geen stabblokken nodig omdat de trekstang zelf al lager is.Mr. Bone
DeelnemerVlakken is een optie, maar hoelang blijf die dan vlak. Het blijft gewoon een klote pan.
Mr. Bone
DeelnemerVaak zijn die alu pannen krom en dan krijg je hem dus never dicht. Wat evt een optie is mits je een oliekoeler heb, is een stalen pan van een NE. Deze trekken niet zomaar krom.
Wil je dat niet, dan is een spatplaat van een XEV de beste optie. Maar lekken gaat die sowieso, de vraag is alleen na hoe lang
26 oktober 2014 om 13:57 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684609Mr. Bone
DeelnemerMooie straalbak zeg. :thumbup
Mr. Bone
DeelnemerIk rij idd met een stock LET drukgroep en een stock XE plaat, beide van LUK.
Ik heb 285 pk & 421 nm.
Mr. Bone
DeelnemerIk rij met een komvliegwiel, XE plaat en een LET drukgroep. Dit met een f20 icm fase 3.
Let wel op dat de drukgroep van XE met komvliegwiel anders is als die van een LET. Die van LET heeft namelijk sterkere drukvingers.
Zelfs op de strip met dragslicks slip dit niet.
Mr. Bone
DeelnemerMaar ik kocht laatst een nieuwe bout bij de dealer en daar zat niks aan. Druppel Loctite er aan en op moment vast gezet. Ding heb nu al zo 5000 km gereden incl carbagerun, dus los lopen zal die niet meer.
Ik had dit blok toen ook in de motorbok zonder bak uiteraard, en heb die bout toen vast gezet dmv een vliegwielstop op de starterkrans.Mr. Bone
DeelnemerVolgens topicstarter zat die op het juiste moment, daarom doe ik er toch altijd voor de zekerheid een druppel Loctite aan. Ik zie daar meer voordeel in dan nadeel. Er zijn er al zat op stuk gelopen. Kan me zelfs nog wel een topic herrrinderen wat bij de rechter terecht kwam voor die ene k*tbout!!!
Je ziet namelijk wat er kan gebeuren als je het niet doet, :vertag
Succes met de opbouw
Mr. Bone
DeelnemerALTIJD loctite aan die krukasbout!
Met welk toerental gebeurde het? Als dat redelijk normaal was, geloof ik niet dat je drijfstangen krom zijn. Je kan je beter afvragen of de klepgeleiders niet kapot zijn. Maar weg gooien zou ik niet doen.
En als die zuigers minimaal beschadigt zijn, zou ik me daar ook niet al te druk om maken. Als je zekerheid wil, zou je het spul naar een revisiebedrijf kunnen brengen.Succes
-
AuteurBerichten



