Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
DeelnemerLaat nog FF weten wat het was als je eruit ben.
succes
Mr. Bone
DeelnemerJaa dat is m nog steeds haha
Hij doet t erg lekker, heeft nu alleen een startprobleempje :thumbup
Ga maar eerst is ff de krukassensor vervangen dan denk!
[/quote]ik kan me die dag dat je kwam kijken ook nog wel herinneren,
toen hebben we nog een aardig stukje door spijkenisse geblazen.
ik weet niet of je op zoek ben naar nog een 8v?
maar ik heb binnenkort een hele leuke SEH te koop met een licht vliegwiel, nieuwe koppeling en nog veel meer nieuwe onderdelen. Maar die zie je binnenkort wel in het te koop topic staan.ik zou zelf ook beginnen met de krukassensor.
succes
Mr. Bone
Deelnemer@ freek :thumbup:thumbup:thumbup
Dus moet die beginnen met z’n krukassensor
@ louwe 16 klepper: Wanneer weet die bobine wanneer die moet vonken dan?
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door mrmonkey
zat eerst te denken aan de bobine want die geeft toch het toerental signaal?Nee, je bobine krijgt een toerentalsignaal. Die krijgt die van je ECU, die dat signaal op zijn beurt weer krijgt van de krukassensor.
dus ik zou als eerst beginnen met de sensor.
p.s. is dit nog steeds die NE die je van ruben (corsa16v) heb gekocht?
succes
Mr. Bone
DeelnemerFF uitlezen
Mr. Bone
Deelnemervanaf je brandstofrelais van de XE boom, gaat een rood/zwarte draad naar je pomp.
dit is een geschakelde plus.succes
Mr. Bone
Deelnemerik zou hem gewoon v.v. en GEEN risico nemen!
Mr. Bone
DeelnemerIk merk in ieder geval niets van koppel verlies.
Ik rij zowel een C20XE als een 20SEH met een licht vliegwiel, en het is super.:thumbup
ik blijf het nog steeds een aanrader vinden. :worsMr. Bone
Deelnemerik zou hem ook zeer zeker laten zitten.
ik ben altijd al een voorstander geweest van een licht vliegwiel.Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door TRPower
ja idd, ik vind t ook maar raarmaar het gaat dus om de LV baksteun
snap alleen niet dat daar verschil in zit
misschien zit er dan toch een beetje verschil in de carosserieen van een xe en een seh/ne:o. Aan jou heb ik het zelfs nog laten zien.
Mr. Bone
Deelnemerwat is er raar en vaag aan dan??? het verschil zit toch in de steunen en niet in de onderblokken.
de boutgaten zitten gewoon op een andere plek.( in de steun)
je hebt 3 bouten om de steun aan je bak te schroeven, en 2 om je rubber aan de steun te schroeven. en die 2 zitten anders. dus je rubber komt op een grotere afstand van je bak als met die nieuwere type steunen. gevolg je duwt je blok meer naar het schutboord, waardoor die scheef hangtde onderblokken en de carroserie’s hebben daar NIKS mee te maken.
jammer, ik had een foto moeten maken toen ik die 2 steunen naast elkaar had liggen,
toen kon je verschil mooi zien.
ik heb die ouwe steun bewaard, als de SEH er binnenkort uitgaat, schroef ik die steun eraf leg ik ze naast elkaar en maak ik alsnog een foto zodat het echt duidelijk word.Mr. Bone
Deelnemerok.
dat je die hydro over kon bouwen wist ik niet.
alleen als je het kadett spul in een daewoo wilt plaatsen moet je volgens mij wel het hele pedalenstelsel meenemen.Mr. Bone
Deelnemereen kadett motor past inderdaad zo in een nexia.
alleen zou ik persoonlijk wel de f16 van de nexia er achter knopen omdat deze een hydraulisch is. ook zijn de draadkleuren van een nexia anders van de ronde stekker.
de steunen van sommige SEH’s zijn anders dan die van een ne of xe. hang je blok nu niet scheef? dan hang die dat dalijk ook niet. hang die nu wel scheef dan moet je de baksteun LV van een jongere type ne of een xe nemen. zie anders dit topic misschien dat je daar nog meer aan heb. succesMr. Bone
Deelnemerik heb vandaag ook de baksteun LV vervangen en mijn blok hang nu ook recht.
er zit een duidelijk verschil in de boutgaten naar het rubber toe.
dit verschilt ongeveer een cm van elkaar en dat is precies die cm waardoor die scheef hang.er zit dus wel degelijk verschil in de baksteunen tussen een SEH, c20ne en een c20xe
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door jblfreak
de baksteunen aan de bestuurderskant dus niet onder de auto zit verschil inok :thumbup
Mr. Bone
Deelnemerzou je mij ook het wachtwoord kunnen versturen?
bvd
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door TRPower
ik heb anders nog wel een baksteun en een rv steun van een kadett liggenc20xe
:thumbup .ik kijk FF wat ik morgen krijg ,waarschijnlijk de achterste baksteun & de linker baksteun. de motor steun rechts zit er dan niet bij. als dit zo is laat ik je het morgen ff weten via u2u.
in ieder geval bedankt dat je FF aan me denk, marc :thumbupMr. Bone
Deelnemerdan moet die SEH ook al scheef gehangen hebben voordat je deze steunen op je XE schroefde.
ik zit namelijk met hetzelfde probleem, mijn SEH hangt ook scheef.de kant van de verdeler moet een stuk meer richting radiateur.
Er zit dus zeker verschil in de steunen alleen is het maar een heel klein verzetje.
ze zeggen als je de steunen van een iets jongere kadett pak met een C20NE of C20XE dat het probleem
dan verholpen is.( het verzetje blijkt in de SEH steunen te zitten). Morgen ga ik deze steunen ophalen en donderdag monteren.
als me blok dan recht hangt, komt er bij mij ook een XE in. want ik weet zeker als ik deze steunen op me XE schroef dat die dan ook scheef hangt. Dus ik wil eerst me 8v recht hebben hangen voordat ik deze steunen overzet op me XE. Zodra ik deze steunen gemonteerd heb, post ik het hier in de hoop dat meerdere mensen met dit probleem het kunnen oplossen.Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door c18xe
Luister nou eens naar wat er gezegt word..:thumbup:thumbup:thumbup!!!
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door kadettgsicrosser
hallo,het lijkt net of de inlaatkleppen niet ver genoeg open gaan.
groeten klaas-jan
bedoel je niet dat ze niet goed genoeg meer afsluiten op je zitting?
Mr. Bone
Deelnemerja.
maar heb je geen maat met een 16v m2.5?
dan kan je hem zo ff uitwisselen.
Kopen om te proberen is echt een lastige optie.
dan zou je ook de complete onsteking kunnen uitwisselen.
zo kan je stap voor stap dingen uitsluiten.maar nogmaals, vergis je ook echt niet in die Lambda sonde!
Mr. Bone
Deelnemerbovenste post is aan gepast.
als het goed is kan die maar op 2 manieren anders komen de gaten niet uit
ik heb er van de week 1 gedaan en die moest met de tekst made in germany naar voren ( radiateur dus ).
en als er op staat op wat voor druk die werk staat dit naar achter ( schutboord).succes
Mr. Bone
Deelnemerlambda sonde kan trouwens ook hele gekke dingen doen.
en dan hoef die er nog niet eens een foutcode op te geven.hier weet corsa16v alles van.
wat liep die van hem bagger toen zeg :thumbdownje kan ook FF en ander lmm proberen want ik lees dat je hem alleen schoon gemaakt heb.
Als die ECHT kapot is kan je schoon maken wat je wil maar daar word die alleen schoner van en niet opeens weer goedMr. Bone
Deelnemeren je zal echt niet de eerste zijn hoor
Mr. Bone
Deelnemernee
-
AuteurBerichten