Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door nl-tuning
Dat is goed jongens:thumbup:thumbup volgende keer gaan we zeker even praten, gezellig;),jullie reden ook wel goed he’ met de 16klappers:thumbup:worsGroeten nick
:thumbup, volgende keer praten we zeker FF bij, ik vond het zo rare situatie hoe ECHTE Opel fans elkaar voorbij liepen.Maar dat kom de volgende keer wel goed.
Die 16V tjes van ons liepen zeker niet verkeerd, die SEH van jou liep trouwens ook niet verkeerd en helemaal niet als dat je 1e keer Zandvoort was.
En wat is die station dik zeg, :wors, dus volgende keer kom ik WEL kijken, :thumbupMr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door nl-tuning
Groeten en volgende keer gaan we wel f ouwehoeren:thumbup
Nick
Dus toch wel?
Ik vond het namelijk een beetje raar dat niemand elkaar groete of wat dan ook, terwijl we toch allemaal voor hetzelfde komen en hetzelfde merk auto als hobby hebben.
Maar inderdaad zoals gezegd, volgende keer praten we WEL
tegen elkaar, :thumbuphier een link met alle filmpjes:
http://www.youtube.com/user/leroyuitrotterdam#p/u
Tot de volgende keer
Mr. Bone
Deelnemer:o.
dus ook 2 verschillende soorten vertanding, ronde en trapezium.
dus kan je toch nooit een 2.8 dis ombouwen naar een 2.5 en
dan een 176 tands riem pakken met trapezium tanden.
Want dan zou je een 176 tands riem moeten hebben met ronde tanden.Mr. Bone
Deelnemerik wist ook niet dat er 3 versies waren hoor,:hmmz.
En ik zie er op h-base ook maar 2.
maar goed, ook weer wat wijzer.Mr. Bone
DeelnemerStel je zou je distributie om bouwen van 2.8 naar 2.5 met nokkenastandwielen,
krukastandwiel en waterpomp.
Dan past die verkeerd gekochte riem die je nu hebt nog niet,
want dan kom je een paat tandjes te kort, ;).een 2.5 is 141 tanden en een 2.8 ,176.
dus koop nou gewoon het juiste set en ga wat corsa boy zegt, NIET je halve motor
ombouwen.
Dat set wat je nu hebt kan je toch ook gewoon weer verkopen ipv ruilen bij je leverancier?
En zijn hier vast wel geintresseerde op het forum naar een 2.5 distributieset.Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
soms rijdt freek dagen zonder storing.. en dan is hij er in eens weer dus is nu nog niet te zeggen,Dat het soms lang duurt om te zeggen of iets volledig weg is begrijp ik, daarom vraag ik ook of er enigzins iets is verbeterd tot nu toe. ;)
op de dynamo na dan.Mr. Bone
DeelnemerEn???
Verbetering met een andere lambda?
21 februari 2010 om 11:27 In reactie op: Distributieriem C20XE M2.8 (dis) Hij zit erop… Vraag over #17618330Mr. Bone
DeelnemerDe waterpomp kan er op verschillende manieren in, alleen er is maar 1 goede manier.
Bij mij zat die de eerste keer dus ook verkeerd.
Ik heb een 2.8 in me Astra en ben met een 2.5 bezig voor me Kadett.Enn nieuwe riem kopen is onzin, 176 tanden is 176 tanden dus dat maak geen ruk uit.
Als je zeker weet dat je rollen goed zijn, blijf er maar 1 ding over en dat is die waterpomp.
Ik kan eventueel de nummers erbij pakken van mijn bonnen van de spullen die ik toen gebruikt heb.
20 februari 2010 om 22:54 In reactie op: Distributieriem C20XE M2.8 (dis) Hij zit erop… Vraag over #17618328Mr. Bone
DeelnemerIk heb precies hetzelfde gehad, bij mij zat de waterpomp niet goed.
Maar na dat ik deze goed had gemonteerd, was het nog lastig.succes
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door mayhem
ik denk dat iedereen gewoon uurloon vraagt.denk dat iedere hobbyist bij groot sleutelwerk voor een onbekende iets van 2 tientjes per uur rekend.
wij hier wel tenminste.inderdaad, 2 tientjes is een zeer nette prijs per uur voor dat soort dingen.
Mr. Bone
Deelnemerja, dhz Twente wat Mayhem zeg.
Alleen die gaan het niet voor niks doen denk ik :hmmz.Mr. Bone
DeelnemerFF voorstellen staat wel zo netjes :vertag,
en ZEKER als je gelijk met zo’n vraag komt.Ik woon niet om de hoek zeg maar, dus FF helpen is er voor mij niet bij.
Maar in ieder geval succes.Mr. Bone
DeelnemerIk zou toch eens een andere lambda proberen Freek,
ik heb al een keer hele rare dingen mee gemaakt met een Lambda.p.s. ook ZONDER dat het motorlampje brand
succes
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door KadettGSI
En hoelang zijn de boutjes, het is een plat vliegwiel, geen kom!Volgens mij een cm of 2,5.
Als je het echt wil weten kan ik ze morgen voor je nameten als ik in de schuur ben.
Wat ik wel weet is dat het schroefdraad niet tot
aan de kop van het boutje loopt, maar tot
ongeveer halverwege.Mr. Bone
DeelnemerIk bel de dealer wel weer gewoon:P
Verstandig :thumbup
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door freek corsa
Ik zou er geen andere dan origineel in zetten.
inderdaad, deze boutjes hebben het toch best wel zwaar :P
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door CorsaTR
Ik ga morgen kijken voor een 20seh blok
En vond je het wat of niet?
Mr. Bone
Deelnemer@ project: :wors
Dit is precies wat ik bedoelde en zocht :thumbupMr. Bone
Deelnemeren bruin-wit van je c20xe boom? moet die altijd aan massa? Dat begrijp ik namelijk weer uit dit topic: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=92285
terwijl in dit topic: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=112512
word gezegt als je gaat uitlezen je bruin/wit dan los moet halen van massa en dus na het uitlezen weer vast moet makenen hoe sluit je de diagnosestekker aan zodat je ook kunt
uitlezen met de tech? iemand dar een schema van?Mr. Bone
Deelnemerkan je dat schema niet posten?
Misschien zijn er meer mensen die hier wat aan hebben ;)Mr. Bone
Deelnemer@ max: 5w30 is ook erg dun.
normaal rij ik ook met 10w40 maar omdat ik met dat oliedruk probleem zit, heb ik dus dunnere geprobeerd, maar helaas het word er niet minder om.
Ik ga van de week dus 15w40 proberen om te kijken hoelang
het dan duurt voordat ik oliedruk heb.
Anders word het toch gewoon een nieuwe pomp, :swear.Wat ik ook nog zou kunnen doen is een schakelaar maken in de plus van me brandstofpomp zodat ik met een koude start eerst de motor op oliedruk pompt met de startmotor en dan de motor pas laat aanslaan. Maar dit is eigenlijk om de zere plekken heen slaan maar is wel een goede optie zolang de pomp nog niet is v.v. en tevens een goede startonderbreker
Leroy
Mr. Bone
Deelnemer@ glenngsi :
DE druksensor is perfect, ik heb ook al druk gemeten, het probleem is gewoon dat het te lang duurt voordat die druk heeft met een koude motor. En dat is ook precies wat het druklampje aangeeft@ Oenatje:
Hoe lang duurt het bij jou voordat het lampje uit gaat, NA dat de motor is aangeslagen? En hoor jij dan ook in die tijd je stoters tikken omdat je nog geen druk heb?@ svdk20:
Laat het maar FF weten, ik denk eerlijk gezegd alleen niet dat dat het probleem is. Ik ververst me olie namelijk om de 7 a 8000 km.Mr. Bone
Deelnemer@ stoppelflieger:
OK. Er zijn dus wel degelijk mensen met hetzelfde probleem.
Die van mij is toevallig ook een dis, ook al heb dat er waarschijnlijk
geen zak mee te maken.
Ik zit toch te denken om dan de pomp te v.v.
Wat je schrijft, heb geen garantie dat het bij mij ook goed gaat.
Ook al zit dit probleem er al een tijdje in alleen rij ik niet dagelijks met deze auto.
Ik vraag me eigen alleen af als je dalijk 3000 koude starten verder ben ofdat die dan ook nog heel blijf???? Want in principe krijg die natuurlijk gewoon elke koude start op ze klote.
Ik ga nog 1 ding proberen en dat is dikkere olie en anders word het toch de pomp.Mr. Bone
DeelnemerBuis inmiddels v.v maar het probleem is nog steeds niet opgelost
:swear
Mr. Bone
Deelnemerik heb een setje van 3 over van een calibra.
volgens mij passen die ook op een astra.u2u maar
-
AuteurBerichten