Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
Deelnemer@ ISH: Wat moet je precies aanpassen dan?
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
vroeger hadden we nog tijd teveel..
dat blijkt wel ja, :P.
Mr. Bone
Deelnemer@ wim-v6: Maar bij mij was het toch 1 GROTE kerstboom.
@ mvhagen1979: Ik denk ook dat het in de tellerbak zelf zit.
@ Aapje: De tellerbak is er al weer uit, maar toch bedankt voor het meedenken, :thumbup.
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door Imperium
Maar heb jij een idee of jouw benzinepomp wel “buzzt / primed” als je de auto op contact zet? die van mij doet dat namelijk niet?
Dat hoort zo. Zodra je gaat starten gaat die pas draaien.
Dus je pomp draait dan al wel, voordat je motor aanslaat. Mits die op de originele manier is aangesloten, via de rood/blauwe draad van het brandstofrelais dus.Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door mvhagen1979
ik heb uit een carbrateurmotor ook de tellerbak overgezet in 1 met injectie.Maar ik andersom, :vertag.
Mr. Bone
DeelnemerIk kom er wel uit, alleen heb ik dan wel een schema nodig
Ik deed me contact aan en alles brande, ik doe me contact uit en aan, en er brandt nog maar 1 lampje.
Benzinemeter werkte niet, acculampje bleef constant branden, knipperlicht aan en oliedruklampje knippert enz enz. maar volgens mij die is gewoon gaar cq kapot.
Ouwe tellerbak weer terug gezet met diezelfde lampjes, en alles werkt weer. Dus dat er een lampje kapot is of een zekering, gaat bij deze ook niet op. Dus ouwe tellerbak zit er maar weer in.Mr. Bone
DeelnemerWaar heb je die wrinkle paint gekocht, en wat koste het?
Ziet er netjes uit, :thumbup.Mr. Bone
Deelnemerje hebt u2u
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door Maartuh
ik heb nog geen reactie :(ik ook helaas nog niet.
Misschien is die niet zoveel online?
Want mij u2u is ook niet gelezen, dus nog even geduld denk ikMr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door mayhem
leuk eey,die ouwe opels.
soms iets minder, met dit soort dingen bv.
Mr. Bone
DeelnemerAls je bij een goede serieuze garage komt, gaan ze je aanraden wat ik zei.
Ik snap wel dat je er niet zomaar afscheid van wil nemen, maar met ophangpunten vind ik moet je niet
f*cken. Ruben aka Corsa16v heb het een keer meegemaakt tijdens een sprint dat ze draagarm eruit scheurde terwijl ik vlak achter hem reed.Als ik zeg dat die blij mag zijn dat die het overleefde overdrijf ik niet.
Ik probeer je zeer zeker NIET om te lullen je auto gelijk naar de sloop te doen, maar wat ik wel wil is je duidelijk maken dat veiligheid de nummer 1 is.
Als je besluit voor een andere body te gaan, moet je het al rondom de draagarmen aflassen VOORDAT
het scheurt.Ik kan je er wel een foto van toesturen als het je niet helemaal duidelijk is wat ik bedoel.
nogmaals succes met je besluit
Mr. Bone
DeelnemerIk zou die carrosserie naar z’n laatste rustplaats brengen, en die motor eruit
halen en ergens anders inhangen of die motor verkopen als je er helemaal mee klaar ben.Maar ik persoonlijk vind dat je juist daar niet moet gaan lopen lassen, maar de keus is
natuurlijk aan jezelf.succes
Mr. Bone
Deelnemeru2u
Mr. Bone
DeelnemerBij een standaard inlaatspruitstuk gaat die vanaf daar
naar een aansluiting onder je gasklep als verwarmings functie, en dan naar je reservoir.Als die lexmaul die aansluiting niet heeft, kun je hem ook gelijk op dat pijpje afdoppen, want vanaf daar
naar je reservoir heeft niet veel nut.succes
Mr. Bone
DeelnemerIk dacht iets rond de 250 euro.
Laat het FF horen als je hem v.v. hebt, ik ga ervan uit dat het probleem
dan is opgelost.Mr. Bone
DeelnemerIk zou een andere plunjer proberen, en anders toch de pomp v.v. (dit is nu eenmaal een zwakke schakel bij een c20xe)
Het is vervelend, maar het is dan niet anders.
En ik zou er dan ook niet meer te lang mee wachten, want elke keer FF zonder oliedruk, word die ook niet beter van.
En als die dalijk ECHT kapot is, is het :cry.succes
Mr. Bone
Deelnemer:hmmz
ff langs de snelweg stoppen, en m onder de handendroger houden.
werkte perfect bij youri.:P [/quote]Dat was inderdaad een bizarre reparatie, gelukkig gebeurde het ook net voor een pomp. Zodat we precies tot daar konden uitrollen, :o.
We zijn daarna nog helemaal los gegaan met dat ding op Zandvoort, :P.Mr. Bone
DeelnemerHeb je die 0-ring aan je olieaanzuigbuis wel v.v?
Dit word namelijk erg vaak vergeten, maar is erg belangrijk.
Als deze een klein braampje hebt of hij gewoon in de loop der jaren iets is uitgezet,
sluit hij niet goed af met lucht aanzuiging als gevolg.succes
Mr. Bone
Deelnemer@ Youri: ik hoor het dan graag als het zover is, :P. ik heb er voorlopig toch nog geen haast mee, ;).
@ Miruni: bedankt voor de tip,:thumbup. Dus een beetje loctite op de bouten waarmee je de nokkenastandwielen aan de nokkenassen bevestigt?
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door jarno29-01
toch vreemd dat ik het totaal niet had voor de nokkenassen of krijgen ze nu gewoon meer te verduren en laten ze hun zwakte zien:P.Zo kan je het inderdaad zien, :D
Want ze moeten nu hun werk doen bij toerentallen waar ze normaal niet komen, :o ivm de toerenbegrenzer, als die nog niet gechipt was voordat die nokkenassen erin gingen.
Of draaide je al meer als 7000 rpm voordat die assen erin gingen?Ben je voor de rest wel tevreden over deze assen?
Wil deze namelijk zelf ook gaan halen binnenkort.Mr. Bone
DeelnemerHeb je al een andere bobine geprobeerd en eventueel icm onstekingsmodule/versterker???
Mr. Bone
DeelnemerTemp. sensor en thermostaat zou ik niet op de sloop halen, maar gewoon nieuw.
Die 2 zijn de kosten niet.
Maar je thermostaat geeft deze problemen niet hoor!Mr. Bone
Deelnemer@Raymon830: Ik heb eventueel wel een koelvloeistoftemperatuursensor voor je, om te testen.
Ik weet niet waar je vandaan komt? Ook een nieuwe kost niet de wereld hoor. Zoals Wim al zeg, als die sensor pas vernieuwd is, zie je dat gelijk. Zelfs een paar maanden later glimt die nog.Mr. Bone
Deelnemer* Ik ga ervan uit dat je distributie 100% zeker op tijd staat aangezien Wim je geholpen heb
* Uitlezen hoef je niet bij de dealer te doen, dit kan jezelf ook dmv knippercodes.
* Als je toerenteller raar doet en de bedrading is in orde, zou ik een keer een andere bobine of onstekingsmodule proberen.
Als 1 van deze niet helemaal fris is, kan het kloppen dat die verzuipt en daarom zwarte rook veroorzaakt.* rad fan nog nooit gewerkt?? Is die dan nooit te heet geworden?
* Als je je luchtmassameter los trekt en hij valt uit, wil nog NIET zeggen dat die niet kapot is.
Makkelijkste is uitwisselen met 1 waar je zeker van weet dat die 100% is.succes
Mr. Bone
Deelnemergeluk heb je zeker gehad, :wors.
Wel apart dat je pas met die HOGE toerentallen in de problemen kwam, :hmmz.
Je zou zeggen dat je dat al eerder gemerkt zou moeten hebben.
Dus stel dat je toerenbegrenser nog op de standaard max. van 6800
zou hebben gestaan ( met een standaard blok dan), zou je het niet eens gemerkt hebben???of moet ik het zo niet zien???
see you on Bittburg.
-
AuteurBerichten