Mr. Bone

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 767)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: opc remmen op kadett #17690895
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @ ISH: Wat moet je precies aanpassen dan?

    In reactie op: E kadett Toerenteller #17689389
    Mr. Bone
    Deelnemer

    origineel gepost door wim-v6

    vroeger hadden we nog tijd teveel..

    dat blijkt wel ja, :P.

    In reactie op: E kadett Toerenteller #17689387
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @ wim-v6: Maar bij mij was het toch 1 GROTE kerstboom.

    @ mvhagen1979: Ik denk ook dat het in de tellerbak zelf zit.

    @ Aapje: De tellerbak is er al weer uit, maar toch bedankt voor het meedenken, :thumbup.

    In reactie op: Licht inhouden / stotteren #17680823
    Mr. Bone
    Deelnemer

    origineel gepost door Imperium

    Maar heb jij een idee of jouw benzinepomp wel “buzzt / primed” als je de auto op contact zet? die van mij doet dat namelijk niet?

    Dat hoort zo. Zodra je gaat starten gaat die pas draaien.
    Dus je pomp draait dan al wel, voordat je motor aanslaat. Mits die op de originele manier is aangesloten, via de rood/blauwe draad van het brandstofrelais dus.

    In reactie op: E kadett Toerenteller #17689383
    Mr. Bone
    Deelnemer

    origineel gepost door mvhagen1979
    ik heb uit een carbrateurmotor ook de tellerbak overgezet in 1 met injectie.

    Maar ik andersom, :vertag.

    In reactie op: E kadett Toerenteller #17689381
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ik kom er wel uit, alleen heb ik dan wel een schema nodig
    Ik deed me contact aan en alles brande, ik doe me contact uit en aan, en er brandt nog maar 1 lampje.
    Benzinemeter werkte niet, acculampje bleef constant branden, knipperlicht aan en oliedruklampje knippert enz enz. maar volgens mij die is gewoon gaar cq kapot.
    Ouwe tellerbak weer terug gezet met diezelfde lampjes, en alles werkt weer. Dus dat er een lampje kapot is of een zekering, gaat bij deze ook niet op. Dus ouwe tellerbak zit er maar weer in.

    In reactie op: olielek (nu gefixt!) #17686277
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Waar heb je die wrinkle paint gekocht, en wat koste het?
    Ziet er netjes uit, :thumbup.

    In reactie op: Km teller met toerenteller kadett e #17680644
    Mr. Bone
    Deelnemer

    je hebt u2u

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356767
    Mr. Bone
    Deelnemer

    origineel gepost door Maartuh
    ik heb nog geen reactie :(

    ik ook helaas nog niet.
    Misschien is die niet zoveel online?
    Want mij u2u is ook niet gelezen, dus nog even geduld denk ik

    In reactie op: Piepende banden in de bocht #17687330
    Mr. Bone
    Deelnemer

    origineel gepost door mayhem

    leuk eey,die ouwe opels.

    soms iets minder, met dit soort dingen bv.

    In reactie op: Piepende banden in de bocht #17687328
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Als je bij een goede serieuze garage komt, gaan ze je aanraden wat ik zei.
    Ik snap wel dat je er niet zomaar afscheid van wil nemen, maar met ophangpunten vind ik moet je niet
    f*cken. Ruben aka Corsa16v heb het een keer meegemaakt tijdens een sprint dat ze draagarm eruit scheurde terwijl ik vlak achter hem reed.

    Als ik zeg dat die blij mag zijn dat die het overleefde overdrijf ik niet.

    Ik probeer je zeer zeker NIET om te lullen je auto gelijk naar de sloop te doen, maar wat ik wel wil is je duidelijk maken dat veiligheid de nummer 1 is.

    Als je besluit voor een andere body te gaan, moet je het al rondom de draagarmen aflassen VOORDAT
    het scheurt.

    Ik kan je er wel een foto van toesturen als het je niet helemaal duidelijk is wat ik bedoel.

    nogmaals succes met je besluit

    In reactie op: Piepende banden in de bocht #17687325
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ik zou die carrosserie naar z’n laatste rustplaats brengen, en die motor eruit
    halen en ergens anders inhangen of die motor verkopen als je er helemaal mee klaar ben.

    Maar ik persoonlijk vind dat je juist daar niet moet gaan lopen lassen, maar de keus is
    natuurlijk aan jezelf.

    succes

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356763
    Mr. Bone
    Deelnemer

    u2u

    In reactie op: Lexmaul #17686584
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Bij een standaard inlaatspruitstuk gaat die vanaf daar
    naar een aansluiting onder je gasklep als verwarmings functie, en dan naar je reservoir.

    Als die lexmaul die aansluiting niet heeft, kun je hem ook gelijk op dat pijpje afdoppen, want vanaf daar
    naar je reservoir heeft niet veel nut.

    succes

    In reactie op: Oliedruk C20XE #17683508
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ik dacht iets rond de 250 euro.
    Laat het FF horen als je hem v.v. hebt, ik ga ervan uit dat het probleem
    dan is opgelost.

    In reactie op: Oliedruk C20XE #17683501
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ik zou een andere plunjer proberen, en anders toch de pomp v.v. (dit is nu eenmaal een zwakke schakel bij een c20xe)

    Het is vervelend, maar het is dan niet anders.

    En ik zou er dan ook niet meer te lang mee wachten, want elke keer FF zonder oliedruk, word die ook niet beter van.
    En als die dalijk ECHT kapot is, is het :cry.

    succes

    Mr. Bone
    Deelnemer

    :hmmz

    ff langs de snelweg stoppen, en m onder de handendroger houden.
    werkte perfect bij youri.:P [/quote]

    Dat was inderdaad een bizarre reparatie, gelukkig gebeurde het ook net voor een pomp. Zodat we precies tot daar konden uitrollen, :o.
    We zijn daarna nog helemaal los gegaan met dat ding op Zandvoort, :P.

    In reactie op: Oliedruk C20XE #17683491
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Heb je die 0-ring aan je olieaanzuigbuis wel v.v?
    Dit word namelijk erg vaak vergeten, maar is erg belangrijk.
    Als deze een klein braampje hebt of hij gewoon in de loop der jaren iets is uitgezet,
    sluit hij niet goed af met lucht aanzuiging als gevolg.

    succes

    In reactie op: c20xe met snelle nokken tikt na stukje knallen #17675419
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @ Youri: ik hoor het dan graag als het zover is, :P. ik heb er voorlopig toch nog geen haast mee, ;).

    @ Miruni: bedankt voor de tip,:thumbup. Dus een beetje loctite op de bouten waarmee je de nokkenastandwielen aan de nokkenassen bevestigt?

    In reactie op: c20xe met snelle nokken tikt na stukje knallen #17675412
    Mr. Bone
    Deelnemer

    origineel gepost door jarno29-01
    toch vreemd dat ik het totaal niet had voor de nokkenassen of krijgen ze nu gewoon meer te verduren en laten ze hun zwakte zien:P.

    Zo kan je het inderdaad zien, :D
    Want ze moeten nu hun werk doen bij toerentallen waar ze normaal niet komen, :o ivm de toerenbegrenzer, als die nog niet gechipt was voordat die nokkenassen erin gingen.
    Of draaide je al meer als 7000 rpm voordat die assen erin gingen?

    Ben je voor de rest wel tevreden over deze assen?
    Wil deze namelijk zelf ook gaan halen binnenkort.

    In reactie op: Snap er niks meer van #17670750
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Heb je al een andere bobine geprobeerd en eventueel icm onstekingsmodule/versterker???

    In reactie op: Snap er niks meer van #17670747
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Temp. sensor en thermostaat zou ik niet op de sloop halen, maar gewoon nieuw.
    Die 2 zijn de kosten niet.
    Maar je thermostaat geeft deze problemen niet hoor!

    In reactie op: Snap er niks meer van #17670741
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @Raymon830: Ik heb eventueel wel een koelvloeistoftemperatuursensor voor je, om te testen.
    Ik weet niet waar je vandaan komt? Ook een nieuwe kost niet de wereld hoor. Zoals Wim al zeg, als die sensor pas vernieuwd is, zie je dat gelijk. Zelfs een paar maanden later glimt die nog.

    In reactie op: Snap er niks meer van #17670736
    Mr. Bone
    Deelnemer

    * Ik ga ervan uit dat je distributie 100% zeker op tijd staat aangezien Wim je geholpen heb

    * Uitlezen hoef je niet bij de dealer te doen, dit kan jezelf ook dmv knippercodes.

    * Als je toerenteller raar doet en de bedrading is in orde, zou ik een keer een andere bobine of onstekingsmodule proberen.
    Als 1 van deze niet helemaal fris is, kan het kloppen dat die verzuipt en daarom zwarte rook veroorzaakt.

    * rad fan nog nooit gewerkt?? Is die dan nooit te heet geworden?

    * Als je je luchtmassameter los trekt en hij valt uit, wil nog NIET zeggen dat die niet kapot is.
    Makkelijkste is uitwisselen met 1 waar je zeker van weet dat die 100% is.

    succes

    In reactie op: motor wil niet doortrekken tot max RPM met KMS #17669274
    Mr. Bone
    Deelnemer

    geluk heb je zeker gehad, :wors.
    Wel apart dat je pas met die HOGE toerentallen in de problemen kwam, :hmmz.
    Je zou zeggen dat je dat al eerder gemerkt zou moeten hebben.
    Dus stel dat je toerenbegrenser nog op de standaard max. van 6800
    zou hebben gestaan ( met een standaard blok dan), zou je het niet eens gemerkt hebben???

    of moet ik het zo niet zien???

    see you on Bittburg.

25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 767)