Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door Vinci
Je wordt toch altijd opgelicht is mijn ervaring (helaas)….:argue@ Vinci: Voor ons ( in de opel scene) is het makkelijk om dingen uit te wisselen en zo uit te sluiten of iets kapot is.
Maar een normale doorsnee garage heeft geen LM meters of Lambda sonde of ECU op voorraad liggen van een bepaald type motor. C20XE in dit geval.
Dus dan moet je diagnose gaan stellen doormiddel van meten met de schema’s die je tot je beschikking hebt. Dit gaat echter veel tijd kosten en dus een hoop geld waardoor
een klant al gauw denkt dat die belazert word omdat die bevoorbeeld 100 euro moet betalen terwijl er in zijn ogen nog niets gebeurd is. Maar dit is altijd nog beter dan dat je BV 280 euro voor een sensor of whatever moet betalen en dan blijkt dat dat het niet is maar dat dit nu wel 100% uitgesloten is.Wat ik eigenlijk bedoel te vertellen, als ik bv een ecu op mijn werk opgeef, moet ik echt wel voor 99,9% zeker weten dat die kapot is, en dat niet later blijkt dat het een zekering of een slechte massa of wat dan ook was. Zeker als deze 800 euro kost. Dus moet je het dubbel en dwars meten, en dat kost vaak veel tijd en geld.
Ik snap je reactie, maar je moet ook die van garage’s of dealers snappen. En ook daar gaat het soms echt wel eens goed mis, maar het blijft mensen werk ……………………
@ GSI Racer: je kan inderdaad is FF een ander ECU-tje proberen.
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door Dkadett84
Zodra die er is ben je de eerste die het hoort..
Grt Erik
Daar hou ik je aan, :vertag.
succes verder met mij toekomstige auto, :wub
Mr. Bone
DeelnemerMooie Kadett, :thumbup.
Hij mist alleen een c20xe, :D.Laat mij het weten als die ooit de verkoop in gaat, ;)
Mr. Bone
Deelnemeridd, of je moet een olieboot hebben, maar dan nog kan je hem leeg maken.
Maar waarom origineel houden?
Als je die slang verlegt/verlengt is die toch ook niet origineel???Of je carterslang nou naar je gasklephuis gaat of naar een catchtank, dan maak toch niets uit!!!
Het is alleen maar een aanpassing waar die schoner van blijft.Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door GSI Racer
@Vinci
Die olie waar je het over hebt zijn dampen van je carterontluchting. Deze kun je eraf halen en er een filtertje op zetten. Dan heb je alleen nog maar schone buitenlucht in je inlaat traject.Dit in combi met een catchtankje, is nog beter en ziet er nog mooi uit ook, als je een beetje mooie tank neemt. En je ben natuurlijk van dat gezeik af dat je stappenmotor elke keer vies is, en je gasklephuis blijft schoner, :vertag.
succes
Mr. Bone
DeelnemerDe as RV was bij de calibra die ik sloopte ook deelbaar, maar deze paste toch echt niet in me Kadett c20xe met F20. Misschien is vectra weer anders, dat weet ik niet.
maar calibra as RV, paste bij niet in me Kadett, en van LV weet ik het niet.
want ik heb toen gelijk 2 kadett assen genomen.Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door jblfreak
assen kunnen er gewoon inde 2.0 of hoger uitvoeringen van kadett e calibras astra f vectra a en b passen
Kadett heeft wel degelijk andere assen dan een Calibra enz enz.
Ik heb een calibra blok met calibra bak in mijn kadett, maar met kadett assen omdat die van die calibra niet paste.Je kan ook kadett assen pakken van een 8v, dat maakt dan weer niets uit
Mr. Bone
Deelnemergasklepschakelaar/sensor afstellen.
Op het moment dat je gasklep minimaal open gaat, moet je een klik horen.Mr. Bone
DeelnemerLaat maar FF horen dan, ben wel altijd benieuwd naar de uitslag.
Mr. Bone
DeelnemerAls het probleem zich ECHT is gaan voordoen, NA dat je je riem v.v. hebt,
kun je zelf wel invullen waar het hem dan in zit, :vertag.Ik snap dan alleen niet waarom je er dan toch al een zooi kilometers mee gereden hebt, :hmmz???
Kap eraf en je weet het voor 100%.
succes
Mr. Bone
DeelnemerLambda waarde moet tussen de 0,1 & 0,9 volt zijn.
Hier moet die continu snel tussen pingelen, bijna zo snel dat je multimeter het eigenlijk niet meer bij kan houden.Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door cliffvxr
controleer ook ff of je brandstofpomp voldoende opbrengst heeft.Dat hebt er helemaal geen r*k mee te maken!
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door kipracing
idd meestaleen zandkorrel die tussen je stappen motor zit.knijp de slang welke naar sfi bak loopt eens dicht.als hij dan goed loopt is het je stappenmotor.Dat hoeft niet perse. Als je gasklepschakelaar/positiesensor niet goed is afgesteld, dan weet je ECU niet wanneer de gasklep gesloten is en blijf je stappenmotor dus teveel aansturen.
Ik zou beginnen met je gasklepschakelaar. Op het moment dat je gasklep minimaal beweegt, moet je een klein klikje horen, en als je los laat ook. Dit klikje is het teken voor de ecu dat die op stationair regeling moet gaan draaien en dus ook met die gegevens de stappenmotor aan moet sturen.
Ik zou beginnen met deze af te stellen
lees ook deze FF door: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=133403
succes
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door CalibraMenno
Ik heb een afgedraaid en gebalanceerd vliegwiel gekocht van marktplaats.nl af.
En dan doe ik er gewoon een orginele koppeling op.Op 3 bar gaan rijden lijkt me ook wel wat, kan iemand die dat gaat doen een paar fototjes maken van hoe/waar je dit erop zet die regelaar.
Een Lexmaul inlaat en spaghetti uitlaatspruitstuk heb ik al, nokkenasje staat ook nog op het verlanglijstje.
En dan chippie uiteraard, ben nu wel heel benieuwd hoeveel pk’s je daar dan bij elkaar uitkrijgt :):thumbup.
Een chip op maat zou helemaal een kersje op de slagroom zijn. Dit moet je uiteraard wel als ALLERLAATST doen, :vertag. Alles word dan goed afgesteld en je weet gelijk hoeveel vermogen dat je hebt.succes
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door Corsaboer
als ik APK heb zal ik eens een pica posten
dank voor gullie reactiesPlaats maar, we love :kewlpics.
:PMr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
door een lichtvliegwiel win je geen vermogen alleen de motor komt sneller op toeren wat wenselijk is bij een hoog toerige motor zoals de c20xe (of een flink aangepakte 20seh)
c20ne heeft juist in lage toeren power.. of je moet er een andere nokkenas in wilen doen.
En toch is een licht vliegwiel wel wenselijk, of het nou een c20ne, 20seh of een c20xe is. Ik heb ze op alle 3 gehad en vind het super. Maar wat je zegt over een c20xe ben ik wel met je eens, omdat deze hoogtoerig is en dus ook pas bij een hoog toerental zijn vermogen krijgt, heb je hier het meest profeit van je lichte vliegwiel.
Mr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door Kadettgek
Sorry om in te breken in je topic, maar ik heb een soortgelijke vraag.
De schokdempers van een kadett 1,4 (1990) en die van een astra f2 (1997) zijn deze ook uit te wisselen?
Dat de toplagers mee moeten is me bekend, maar verder past het wel?Als ik het goed heb begrepen wel, :P.
Mr. Bone
Deelnemerheb ik het toch goed gelezen!! en daarom vertelde ik ook dat de toplager ook overgezet moet worden!
apex demper in de kadett poot zetten,alles monteren en de astra toplager er bovenop zetten en dan onder de kadett monteren.
dan past het!!nogmaals een kadett toplager past NIET op je apex schokker, als deze gekocht is voor je astra!
[/quote]@ bordeaux beauty: :wors. Het is me nu echt duidelijk, :thumbup
Mr. Bone
Deelnemer@ theunm: ik zie die foto’s wel verschijnen
@ jblfreak: :thumbup.Mr. Bone
DeelnemerVliegwiel af laten draaien bij Biesheuvel kost rond de 90 euro, en dan gewoon standaard koppeling van en luk erin en het is :thumbup.
Wat Freek zeg over de brandstofdruk is ook een goede, zeker in combi met een ander uitlaatspruitstuk en evt. een lexmaul inlaat.
Gewoon stap voor stap is dit goed te bekostigen en blijf het ook leuk omdat je dan steeds iets nieuws hebt.
succes
Mr. Bone
DeelnemerDe veerpoten zelf wissel ik NIET onderling, het gaat alleen puur om de dempers. Die Kadett heeft namelijk ook pas 2 nieuwe wiellagers gekregen, ;). Dus vandaar alleen de dempers.
Dus dat de verlaging tegen gaat vallen, is hier n.v.t. omdat de veren hetzelfde blijven.
Die dempers achter geloof ik wel in, en zo niet dan helaas. Dat is zo weer terug geschroefd.
Maar voorzijde is meer werk.FF voor de duidelijkheid. Ik heb dus een kadett poot en een Astra poot. Deze haal ik beide uit elkaar en wil alleen puur de demper wisselen. Dus die astra poot houd ze eigen toplager en eigen veer en die kadett precies hetzelfde. Past dan de astra demper in een Kadett poot en andersom?
Mr. Bone
DeelnemerIs nu al zo vaak behandeld, :sleeping:sleeping:sleeping.
Als je de volgende keer nou gewoon FF de zoekfunctie gebruikt :vertag, dan blijf het een beetje schoon en overzichtelijk ipv alles 1002 x te moeten posten en antwoorden.In de bak gewoon origineel GM, nummer 1940182.
En in de motor heb ik castrol slx pro 5w30.Ik ga ermee helemaal mee los op de straat, Zandvoort & Bitburg en het blijf
gewoon heel tot nu toe :vertag, dus…………………………:hmmzMr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door GSI Racer
hier de mijne:geheel gereviseert.
267 graden nokken
verstelbare poelies
blok en kop max gevlakt
afgedraait vliegwiel
instelbare bdr (op sommige foto’s niet aanwezig)
gechipt door DDV
Lexmaul in- en uilaatspruitstuk
rond de 185pk schat ik. Moet nog eens op de bank…


Mooi blok.
En een nog mooiere ASTRA !!
:wors:wors:worsMr. Bone
Deelnemerorigineel gepost door corsaboy
oliepomp keering 20ne en 20xe zijn andersok, dan heb ik hier ook weer van geleerd, :thumbup.
Mr. Bone
DeelnemerBeide krukas keerringen van zowel de distributie als de vliegwielzijde zijn hetzelfde tussen ouwe en nieuwe type c20xe.
Keerring vliegwielzijde van c20ne is weer hetzelde als xe, en waarschijnlijk pas die ook op
de c18nz.Maar die weet ik niet zeker omdat ik voor de rest geen ervaring met die 1800.
Als je het echt met 100% zekerheid wil weten, kan ik het op me werk FF vragen voor je.
-
AuteurBerichten