Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
DeelnemerHeb je je brandstofrelais wel aangesloten? Deze regelt namelijk de vonk en de brandstoftoevoer. Dit is een redelijk dik rood draad die naar je accu + hoort te gaan (bij een calibra c20xe kabelboom). Wat betreft die brandstofpomp, ik denk dat die XEV pomp in de tank wel voldoende levert voor een XE, aangezien er hier ook zat mensen zijn die met een 1.4i pomp een XE voozien van benzine in bv een Corsa A
succes
Mr. Bone
DeelnemerAls je spoelt met Dreft heb je idd daarna nog een schuimlaag boven op je water. Alleen deze moet wel ECHT wit zijn, als dit het geval is is er niets aan de hand en zou je hem nog een keer kunnen spoelen met alleen water. Dat tikken staat hier ff los van al zou je kop wel gescheurd zijn, dus dit is puur toeval.
Ik heb net mijn kop terug terug gemonteerd ivm gescheurd kanaal. Bij zat er een minimale zwarte drap aan de wand van me tankje en er lagen hele kleine zwarte spikkels ( speldenprik voormaat) op me kv. Dit is dan echt beginstadium van kapot gaan. Maar om me hele systeem niet te vervuilen en me koelslangen niet te slopen, heb ik hem gelijk laten repareren. En zijn ook mensen zat die er nog een jaar mee door rijden, maar dit is gewoon uitstel VAN.
succes
:thumb
Mr. Bone
DeelnemerVerzadigd? Misschien als je een olieboot heb. Er zijn mensen zat die er na 5000 km nog geen spetter olie in hebben zitten. En voor de mensen die dat wel hebben, hebben ze een mooi kraantje gemaakt onderaan je catchtank om hem dus leeg te laten lopen. Dat je die draden van de stappenmotor tot zover los kon krijgen, wist ik niet en is dus beter als verlengen.
Dat die dus NIET in het zicht zit, is zeker mooi meegenomen al neem dat nog niet weg dat ik het niet echt “DE” oplossing vind.
Maar goed, gelukkig zijn het dus niet alleen de smaken die verschillen, maar ook de oplossingen. ;)
Mr. Bone
DeelnemerJe kan ook gewoon een catchtankje nemen en je carterslang daar naar toe brengen.
Ziet er mooi uit, je stappenmotor word niet vies en je hoef hem niet te verplaatsen en draden te verlengen (neem aan dat je dit ook heb moeten doen aangezien ze zo kort aan zijn ).Want ik persoonlijk vind die klep naast je kleppendeksel, niet echt een nette oplossing. En dan zie je op de bovenstaande foto nog een originele sfi bak, maar met een bolletje zit die klep helemaal in het zicht.
Maar wel leuk voor je dat is gelukt wat je wou, en als jij er blij ben, super toch!
:thumb
Mr. Bone
Deelnemer@Peter_89 wrote:
Als je je pomp los trekt gewoon hele distributie weer vervangen. kost idd iets meer. maar het kost nog meer als die naar de kl*ten loopt..
Waarom zou die naar de klote lopen als het net nieuw is?
ik zal je een voorbeeld geven: ik heb bij me eigen 16v 5000km geleden me complete dis met waterpomp vv, nu is me kop gescheurd en gerepareert. Hier gaat dan gewoon dezelfde pomp met een nieuwe ring en hetzelfde distributie set weer in hoor. Als die kop niet gescheurd was, had dit set er toch ook nog gewoon ingezeten! Dus om nou gelijk te roepen dat je het moet vv omdat het los geweest is, vind ik onzin! Zit het spul er nou al 35 of 40000km in, dan is het een ander verhaal.
Mr. Bone
DeelnemerIets mee als dat je nodig heb voor de vaat, want daar heb je maar een paar druppels voor nodig.
ongeveer een kwart tot half plastic koffie bekertje, aangezien er bij jou geen slush inzit maar het gewoon een spoeling is, zou
ik een kwart bekertje nemen. Maar neem wel echt dreft, want het is net als met de afwas, die andere goedkope zooi is zo dood, schuimloos en ontvet k*tidd je dis goed controleren, zie er niks aan en is het nog niet zo oud qua leeftijd en km, gewoon terug zetten
o ja, nogmaals het advies: neem nou gewoon 3 liter rode GM koelvloeistof (19 40 663) en vul de rest aan met water en ga NIET die VW G13 rommel of wat dan ook gebruiken
Mr. Bone
DeelnemerAls je gewoon een nieuwe ring monteert op je waterpomp, is het ook goed hoor. Als deze geen speling heeft en nog niet zo oud is, is dat geen probleem.
Mijn kop ligt er nu af, en het dis set wat eraf komt en de waterpomp zijn beide 1,5 jaar oud en hebben 5200 km gedraait, dat hele set gaat dalijk gewoon weer terug hoor. Over een jaar of 2 a 2,5 gaat alles er weer nieuw op, maar omdat gelijk nu al te doen slaat nergens op want het is in principe nog gewoon nieuw. Ik doe altijd om de 4 jaar alles vv want die 60000 km haalt ik nooit van ze leven in 5 jaar.die vaatwastablet ben ik eerlijk gezegd niet zo voorstander van,al een keer eerder geprobeerd maar duurt erg lang voordat die opgelost is en geef niet het resultaat die Dreft heeft. Dreft is mn mijn ervaring de beste oplossing.
succes
Mr. Bone
DeelnemerDoe een flinke scheut dreft in je koelsysteem, laat hem hier ff op lopen tot de fan is aangeslagen, tap hem direct af en vul hem met schoon KOKEND heet water en laat hem opnieuw draaien tot de fan afslaat, tap hem daarna goed af, dus ook ff de waterpomp eruit. Monteer een nieuwe ring bij je waterpomp en monteer je nieuwe slangen, vervolgens de koelvloeistof erin die je wil gebruiken en klaar. Ik zou gewoon de vloeistof van GM gebruiken als ik jou was.
Ik had van de week een Insignia met een kapotte warmtewisselaar waardoor er dus meer motorolie in het koelsysteem zat, dan in de karterpan, en dat trucje met die dreft werkte echt perfect.
succes
Mr. Bone
Deelnemer@ Axel: bedankt. Ik heb met semi’s gereden, de federal 595 rs en Ruben met slicks, de mickey thompsons.
Mr. Bone
DeelnemerWas een zeer geslaagd weekend. Zowel ik als Ruben hebben alle 2 een nieuw record gereden en volgens mij Danny ook.
Het weer was perfect en met de drukte viel het ook wel mee. Ik heb iig genoeg runs kunnen maken.Ik een 14,4.
Ruben een 12,2
en Danny dacht ik een 13,6?Mr. Bone
DeelnemerJe hebt toch geen suikerklontjes getankt he?
Zet er voor de zekerheid is een extra benzinefilter tussen, maar dan vanaf tank naar pomp ipv erna.
Mr. Bone
Deelnemer@ Freek: is goed, lijkt me zeker gezellig. ik ga me best doen om een plaatsje vrij te houden naast onze tenten, weet eerlijk gezegt niet hoe dat gaat als je een plekje probeert te reserveren. Ik weet ook niet of die duitsers ook een “wie als eerst komt, wie al eerst maalt” beleid hebben. Maar ga het zeer zeker proberen en tot vrijdag. Maar kom je alleen met 1 tent?
@ SW: haha, nou dan reken ik er juist wel op. :D
Mr. Bone
DeelnemerWord in iig weer een gezellige boel. Ik vertrek Vrijdag rond 08:00 en verwacht daar rond 12:00 te zijn.
@ SW: Ben je er ook?
Mr. Bone
Deelnemer@ st3nnis: Op die foto die is geplaats, zie je die bus in de keerring zitten.
En die bus is trouwens gewoon bij de dealer te bestellen, onderdeelnummer 614780.
Die bus maakt als het ware je krukas dikker zodat de keerring wel past. Je krukas gaat dus met deze bus van 27 naar 38mm en daar gaat zoals ook op de foto is te zien, je keerring weer omheen.
Heb hem namelijk zelf ook al eens vv omdat
1 of andere beunhaas die keerring als eens vv had, maar dit alleen met een parkertje had gedaan en daardoor de bus beschadigt had. Nieuwe bus en weer een nieuwe keerring en toen was het spul dicht.succes
Mr. Bone
Deelnemer@ Freek: Wat bedoel je met olie achter in de motor gieten? Je filter vullen ofzo?
En met lucht op je carterventilatie, zet je dan gewoon je luchtspuit in de de dikke slang naar je kleppendeksel?Mr. Bone
Deelnemer@ Axel: idd ja. Dan kan je hem meenemen en word het gelijk met de paplepel ingegoten, :D
Zie je de volgende keer wel weer, :thumbMr. Bone
Deelnemer@ Axel: jammer dat je er niet bent, maar je krijg er een week later wel wat heel anders moois voor terug.
@ Freek: ik zie je daar, :thumb
Mr. Bone
Deelnemer@ wim-v6: daar moet ik je wel gelijk ik geven. Als er geen lucht in kan omdat er een klep dicht zit, valt er idd niet veel te comprimeren.
Mr. Bone
DeelnemerAls je je koppeling via het luikje vv, komt er altijd wel een beetje olie uit. Maar het grootste gedeelte zit gewoon in je pan onder je bak. En hier heeft die garage eigenlijk niets mee te maken gehad. Dat neemt nog niet weg dat het wel zo netjes geweest zou zijn om je bakolie ff te controleren, dit is immers 1 bout aan de zijkant.
succes
Mr. Bone
DeelnemerWie gaan er allemaal naar Bitburg in het weekend van 23 t/m 25 Sep?
Mr. Bone
Deelnemer@ Baz: Maar dan heeft die nog steeds geen oliedruk. Ik denk dat dat IETS belangrijker is dan het laten aanslaan van de motor.
@ Noordpoolgsi: Ik denk dat Baz meer de onstekingsvolgorde van je bougiekabels bedoelt, en niet die van je injectorstekkers. Heb je al oliedruk?
Mr. Bone
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Als je stoters volledig leeg zouden zijn, zou de compressie niet 14+ bar zijn.
willem
Als de kleppen dicht blijven zitten wel.
Mr. Bone
DeelnemerIk hoop voor je dat je BDP bedoelt ipv ODP.
Als je distributie op tijd staat, staan cil 1 & 4 BOVEN.Dat die niet wil aanslaan door geen oliedruk, heb ik zelf nog nooit meegemaakt.
Wat wel zou kunnen is dat de stoters de kleppen niet bedienen omdat ze leeg zijn en blijven, doordat je geen oliedruk hebt.
Als dat het geval is, zal die idd niet aanslaan.Komen de oliekanalen van onderblok en kop wel overheen? Als je start met de oliedop eraf,
zie je dan ook echt olie bovenin komen?
En anders misschien toch pomp overleden.succes
Mr. Bone
DeelnemerHet kan best zijn dat je je lagertje van je dynamo hoort.
Laat hem is zonder multiriem of v-snaar draaien zoals eerder hierboven al vermeld is en kijk dan FF wat die doet.
En anders met een stetoscoop ( zo’n dokters ding) luisteren op ieder rolletje.succes
Mr. Bone
Deelnemer@ sw16v: idd, die busjes is het probleem niet. Ik denk ook dat het in de productie van de rollen zit. Ik weet wel dat als je het niet
oplost, je echt na verloop van tijd een probleem hebt omdat die riem gaat splijten op het punt waar die de rol overlapt, en wat er dan gebeurt weten we allemaal -
AuteurBerichten