Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
Deelnemerdunne aansluiting op je kleppendeksel en gasklep afdoppen.
en die dikke aansluiting vanaf je deksel naar een catchtank voeren en dan zo”n klein carterfiltertje of alsnog terug naar je gasklep. Dan voer je alleen dampen terug en geen smurrie, want die blijf dan achter in die catchtank
Als je voor de optie kiest met het carterfiltertje op je catchtank, moet je ook de dikke aansluiting op je gasklep afdoppen
succes
Mr. Bone
Deelnemerdat 2e slangentje gaat naar je brandstofdampklepje.
de dampen vanuit je tank gaan naar een filter/klep onder je vulhals (kadett), vanaf daar gaat een slang naar je koolfilter die LV bij je bumper zit, en vanaf daar gaat een slang naar het brandstofdamppulsseerklepje naast je inlaat, die op zijn buurt de dampen met een slangentje op de aansluiting die jij bedoelt, weer terug voert de inlaat in om deze opnieuw te verbranden.
het makkelijkste is: een slang vanaf die aansluiting op je gasklep naar het klepje, en de slang vanaf het klepje die normaal naar het koolstoffilter gaat, dop je af. Laat ook de stekker op het klepje zitten zodat je geen foutcodes krijg.
succes.
Mr. Bone
DeelnemerVoorste, achterste of beide?
Heb je een distributie met spanrol of zonder?Als het zonder spanrol is heb zowel de voorste als de achterste diskap voor je.
PM maar als je intresse hebt
10 februari 2012 om 16:57 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373463Mr. Bone
Deelnemer@ corsaboy: Neem aan dat de compressie te hoog was en dat die pakking er daarom uit gegaan is. Hoe ga je dit in het vervolg oplossen zodat het niet nogmaals gebeurt? Door andere zuigers zodat je compressie nog lager word, en een dunnere koppakking? Of door een plaat tussen 2 koppakkingen in te plaatsen?
9 februari 2012 om 06:18 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373459Mr. Bone
DeelnemerWat is de reden dat die koppakking eruit is gegaan?
Te veel druk of een te hoge temperatuur ofzo?Mr. Bone
Deelnemerpfff.
Dus we weten eigenlijk nog geen ruk!
:(
Mr. Bone
Deelnemerhaha. Idd die caravan kom nog uit de tijd voor Bassie & Adriaan. Ben benieuwd wat ouder is: Me Kadett of die Caravan??? En tja die printer, die is nog veel ouder!!!
Ik heb er in iig weer zin in, dus kom maar op met die kalender.
king:
Mr. Bone
Deelnemerdit is geen NE slang, Bij een NE wijst de aansluiting van de thermostaat de andere kant op dan bij een 16v thermostaat.
Die slangen blijven na een paar maanden toch gewoon netjes? Ik ga het ook niet iedere dag poetsen hoor, ding rijd 5000 km per jaar waarvan die er 4500 op ze klote krijg, dus………….
Maar eens in de maand ff een lap erover heen vind ik geen probleemMr. Bone
Deelnemer:thumb
Het enigste wat bij mij een probleem zou zijn is die bovenste waterslang.
Ik heb namelijk een XE en een radiateur van een NE, die is langer waardoor die slang niet uitkomt.
Want daar zit nu een aangepaste astra 1.4 slang op.
Voor de rest een zeer mooi set, alleen ik had voor rode of blauwe slangen gegaan, maar dat is puur persoonlijk.
Ik hou wel een beetje van felle kleuren die eruit springen.Op deze foto’s kan je goed die bovenste waterslang zien, al moet ik hier alleen nog me veerpootbrug monteren, die moet ik nog ff blauw spuiten, en er moet nog een rood Kadett L-etje op met blauwe letters


Mr. Bone
Deelnemerziet er netjes uit hoor, maar doelde idd meer op een foto van je motorruimte.
mooi spul,
:thumb
Mr. Bone
Deelnemer:kewlpics van dat slangenset???
Ben wel benieuwd eigenlijk
Mr. Bone
DeelnemerHey collega,
welkom op het forum en succes met je project.
maar dat gaat helemaal goed komen met team Eef & Huub, :D:thumb
Mr. Bone
DeelnemerZit ook te wachten op de 2012 kalender.
Dan heb ik weer data’s om te plannen en naar uit te kijken, :DMr. Bone
Deelnemer@ Vinci: Excuus, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Zover ik weet zit er qua onderblokken niet zoveel verschil in. Op die krukas na dan. En qua drijfstangen en zuigers kan ik me ook niet voorstellen wat er anders aan zou moeten zijn. Heel veel meer zit er toch niet in een onderblok.
Mr. Bone
Deelnemer@Vinci wrote:
Is in feite toch het zelfde onderblok?
Staat er bij trouwens…
Je hoort mij toch ook niet zeggen dat het niet zo is?
Beetje rare reactie. Ik zette het er alleen bij ter info, weet ook wel dat het onderblok zo goed als gelijk is.Mr. Bone
Deelnemer14096866 is de mijne. Komt uit een calibra uit 91 of 1992.
Deze hangt nu in me Kadett.Dit is zelfs een 20xe onderblok, maar wel met een computer en kabelboom van een c20xe.
Dit is volgens mij nog een onderblok van de restpartij toen ze overgingen stappen van 20xe naar c20xe.
Hebben ze natuurlijk is de 20xe onderblokken opgemaakt, maar dan wel ecu, kabelboom, lambda en kat, zodat het dan een c20xe isMr. Bone
DeelnemerOke duidelijk, dus skirts kan ik niet gebruiken!
:thumbup
Mr. Bone
Deelnemer@ jblfreak: ik pak idd de hele stuurkolom maar mee, dan weet ik zeker dat het gaat passen. En je hebt u2u
Mr. Bone
Deelnemer@jopiejo wrote:
wat betreft de digidash , die andere draden maken toch niks uit , als je toch bezig ben gooi dan gelijk de complete kabelbom naar binnenook over want die heb je toch nodig ivm je checkcontrole en de ecu . dan kan je alles aansluiten hoe het in de cabrio zat .
:thumbDe rest van de kabelboom ziet er slecht uit. En check control hoef ik niet. Ik pak gewoon de motorboom vanaf de ronde stekker bij de accu, en die soldeer ik over in me eigen Kadett en klaar. Binnen heb ik qua bedrading van die digi dash en uitleestekker voor tech 1, niets te zoeken. maar toch bedankt voor de tip.
:thumbup
Mr. Bone
DeelnemerBedankt voor de info heren. Ik heb die cabrio inmiddels gekocht en overbouwen gaat binnenkort beginnen.
Het enigste wat ik niet gebruik van de cabrio, is de achterbank, gordels achter, deuren en achterklep.Voor de rest zet ik alles over. Zoals stuurbekrachtiging, motor, bak, voorpoten met remmerij, tank, uitlaat, bumpers, motorkap,voorstoelen en panelen, digi dash en heel wat klein spul.
Wat betreft die digi dash. Er gaat volgens het schema maar 1 draad vanaf de pulsgever naar de tellerbak, waar gaan die andere 2 draden dan heen? En qua stuurbekrachtiging, moet nou ook de stuurkolom mee? of is het alleen de pomp, leidingen, reservoir, stuurhuis?
Volgens mij heb ik ergens een keer gelezen dat de aansluiting van de stuurspindel op het stuurhuis, anders is bij een Kadett zonder stuurbekrachtiging, dan eentje met. En dat je dus alles mee moet nemen van stuurkogel tot stuurwiel.
Mr. Bone
Deelnemer@Oenatje wrote:
bij de dealer kunnen ze je chassisnummer in CIS invoeren.
kunnen ze alles zien
Hadden ze wel toen der tijd wel het motornummer moeten invoeren.
9 van de 10 dealers registreren jammer genoeg alleen chassisnummer in CIS.Ik heb de beschikking over CIS, dus als er mensen zijn die een chassisnummer hebben en willen weten
of het motornummer er in staat, ask meMr. Bone
Deelnemeroke, bedankt.
Wat bedoel je met een mooie Kadett heb je opgehaald?
ik heb er namelijk 2. Die van me avatar is me dragslet en blijf zo, maar heb ook nog een 85 er
en die wil ik ombouwen naar een GSI, dus zoek eigenlijk een donor gsi en dan alles overbouwen.
Aangezien er alleen maar veel cabrio”s worden aangeboden, denk ik dat het een cabrio word. Moet ik alleen een losse achterklep van een hatchback gsi zoeken of een los spoilertje.Mr. Bone
Deelnemer@lemmuh wrote:
Welke kant, distributie of ontstekingskant.
Aan de onstekingskant zit helemaal geen nokkenaskeerring, maar een O-ring
@ Maartuh: Ik zou er dan ook maar gelijk een nieuwe riem omheen fietsen, want die kunnen echt niet tegen olie.
Mr. Bone
DeelnemerIs je nokkenas niet beschadigt?
Mr. Bone
DeelnemerWaar die zit is niet zo’n probleem, als die maar aangesloten is.
Heb je al een keer een ander relais geprobeert? -
AuteurBerichten