Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
DeelnemerIk zou voor een blok in de cross, die dus alleen maar hoge toeren draait en dus vreselijk warm word, gewoon lekker een oliekoeler monteren. Daar word die nooit slechter van, ;)
Dan zou ik een originele koeler pakken van Opel, dan is het plug & play en daar zijn de zat van de krijgen.succes
Mr. Bone
Deelnemerop de groene draad
17 april 2012 om 06:02 In reactie op: hulp bij aansluiten kabelboom vectra c20xe in kadett c20ne #18006652Mr. Bone
DeelnemerWaar kom je vandaan?
En die 3 die je bij je ECU overhoudt, zijn dat bruin/wit,bruin/geel en bruin/blauw?
Mr. Bone
DeelnemerDat is om in te stellen of je op octaan 91 of 95 rijdt.
Maar welke letter nou voor wat is, weet ik niet.Ik zou er iig gewoon van af blijven.
Mr. Bone
DeelnemerDat je motorlampje blijf branden met contact aan is normaal. Deze hoort pas uit te gaan als je gaat starten en die is aangeslagen.
Zou toch ff een ander brandstofrelais proberen.succes
:thumb
Mr. Bone
DeelnemerHet enigste wat je met dat schroefje doet, is je CO afstellen.
Als dat goed is hoef je er niet aan te draaien nee, maar heb het toch al een keer een XE gehad die veel te rijk liep. En heb toen met dat schroefje en de tech 1 erbij, CO toch netjes terug geschroeft. Auto liep 10x beter. Maar idd als je geen tech 1 heb, moet je niet zomaar aan die schroef gaan lopen draaien. Want dan maak je het 9 van de 10 keer erger. Het is geen stationair schroef op een carb van een brommertje ofzo, :DMr. Bone
DeelnemerBen benieuwd naar je bevindingen op de testbank.
Mr. Bone
Deelnemer@sw16v wrote:
en dan geen live date….
Dat is gaar. Dus je kan niet dataloggen als die gechipt is????
Leuk met een storing op een sensor ofzo, die je er normaal uitpakt door de waardes te bekijken met datalogger.Ik zie het wel als een nadeel.
Mr. Bone
Deelnemer@Miruni wrote:
De meeste lopen trouwens vollast iets te arm omdat de Luchtmassameters door de jaren steeds
slechter worden ;-).Zou je dit weer op kunnen vangen door iets aan het CO schroefje te draaien in de LMM? Mits deze aanwezig is dan.
Mr. Bone
DeelnemerIk heb mijn komvliegwiel van me Astra toen der tijd bij Biesheuvel laten afdraaien en frezen, maar die was lichter dan me afgedraaide platte vliegwiel van hun, omdat er meer vanaf gehaald kon worden. Ik moet er wel bij zeggen dat de prijs ook 2x zo duur was.
Platte weegt na bezoek bij Biesheuvel 5,5 kg en kom 4,7 kg
platte was afdraaien en balanceren 85 euro en kom was afdraaien, CNC frezen & balanceren 160 euro.
Mr. Bone
Deelnemerbruin/blauw is voor je Motronic lampje, en deze is massa geschakelt.
Om alleen je motor uit lezen heb je bruin/wit, bruin/geel, schakel plus en een massa nodig op je uitleesstekker.
succes
Mr. Bone
Deelnemer@ Febe; Je heb een 3 bar regelaar nodig.
Een 3 bar ECU met een 2,5 drukregelaar gaat niet goed, andersom wel.@ GSI racer; Een Calibra met een GY ECU is ook een M2.5 maar heeft ook een 3 bar regelaar.
Mr. Bone
Deelnemer2? Als het goed is moeten er nog wel meer draden zitten als 2.
maar iig:
schakel + = zwart
massa = bruinMr. Bone
Deelnemertankmeter = blauw/zwart
temperatuurmeter = blauwMr. Bone
DeelnemerOp die aansluiting van dat benzinekastje, komt normaal een slang naar je koolstoffilter.
die aansluiting moet je dus gewoon afdoppen, maar wel de stekker erop laten ivm foutcodes.Dat die in toeren blijf hangen is waarschijnlijk je gaskleppositiesensor die verkeerd afgesteld is. Met tech 1 kun je dit goed zien en dus goed afstellen. Als je die niet heb moet je het op gehoor doen. Je zet je motor uit en zodra je de gasklep een mm beweegt, moet je de sensor horen klikken. Zo niet, de 2 kleine schroefjes losdraaien en de sensor verdraaien en opnieuw testen.
succes
Mr. Bone
Deelnemer@ GSI racer: :thumb
Mr. Bone
Deelnemer@GSI Racer wrote:
dan ga ik ook 2 mm doen.
moet dat terugslagklepje bij een LET er perse tussen?
volgens mij niet he.
:thumbTuurlijk moet dat klepje er bij een LET wel tussen.
Anders druk die je turbodruk via dat kleine slangentje naar je klepdeksel, zo je carter in. (heb ik al eerder in dit topic aangegeven)
Bij een XE werk je met onderdruk, en bij een LET met overdruk.
En omdat die klepjes zo vaak stuk gaan/zijn, zeg ik, afdoppen!!!
En die dikke slang naar een catch tank.succes
Mr. Bone
DeelnemerMooi zo.
Dus voor het mooie misschien toch iets te laat geweest met verversen?Mr. Bone
Deelnemer@Noordpoolgsi wrote:
Nog klein vacuum vraagje vanaf inlaat (als je voor auto staan helemaal links) zit ook nog een slang die gaat na de 2 sprong in/om het ”boutje”.
Vanaf daar gaat weer een slang naar. ??!?!?Vacuum of koelvloeistof vraagje???
Want die aansluiting die jij benoemt is een koelvloeistof aansluiting, en geen vacuum.
Als het om die koelvloeistof aansluiting gaat, moet die naar je koelvloeistoftankje.
Een corsa A heb die 3e aansluiting niet op het tankje. Dus je moet een T stuk zetten in de slang vanaf je radiateur naar je tank en daar bij aansluiten zodat je dus als het ware van 1 ingang op je tankje, er 2 maakt.succes
Mr. Bone
Deelnemer@Vinci wrote:
Overigens ben ik helemaal niet overdreven gezien het feit dat mijn olie er inmiddels zeker al meer dan 10000km in zit! :shock:
Als het er al 10000 km in zit , is het niet te voorzichtig nee.
Dacht dat je het net ververst had.
Maar dan in idd verversen ja.
Ik zelf doe het om de 7 a 8000 km.
Maar ik doe er dan wel mee dragracen, en rij er dus ook niet meer mee dan dat per jaar.
Bij me voormalige daily XE deed ik om de 10 a 15000 km verversenMr. Bone
Deelnemer@Vinci wrote:
Ik ga ook maar als de sodemieter de olie verversen, want er zal nog wel een hoop zuur in zijn ontstaan van voor de modificatie… :hmmz
Ik vind dit een klein beetje overdreven eerlijk gezegd.
Die blokken zijn 25 jaar oud, die modificatie voor je nu pas uit, denk je niet als die olie echt zo aangetast zou worden je blok niet allang dood was geweest?
Als je gewoon iedere 7500 of 10000 km je olie ververst, afhankelijk hoe je ermee rijdt en wat je ermee doet, en hij gewoon altijd goed op temperatuur komt, is er niks aan de hand. Die olie krijgt dan volgens mij niet eens de kans om te verzuren.
Wil niet zeggen dat die modificatie onzin is hoor.Bijna iedere dikke LET rijder heeft die dunne slang juist afgekoppeld omdat als het terugslagklepje kapot is, die ze turbodruk juist je carter inblaast ipv andersom. Denk je nou echt dat die jongens iedere 2500 km hun olie gaan verversen omdat zogenaamd het zuurgraad omhoog gaat doordat die dunne slang is afgekoppeld???????
Die sludgevorming is ook 9 van de 10x te danken aan een motor die niet goed op temperatuur kom door bv hele kleine stukjes.
Die dunne kan je bij een XE wel aangesloten laten, maar bij een LET zou ik hem zeker afdoppen, of je moet er zeker van zijn dat dat terugslagklepje 100% is, alleen gaan ze verrot waar je bij staat.
Wat betreft die dikke slang: Die kan je voor zowel een XE als een LET aangesloten laten, maar wil je geen vies gasklephuis en inlaatspruitstuk zou ik hem naar een catchtank leggen en dan een karterfiltertje ( apk afkeur) of alsnog terug naar je inlaat.
Mocht je die dunne aansluiting gaan doorboren: wees NIET te gretig!! Als je hem eenmaal te groot heb geboord, kan je niet meer terug.
Maar een goede carteronluchting is zeker belangrijk voor iedere motor!
Mr. Bone
DeelnemerIk zeg toch ook niet dat een GTI het niet heeft?????
Ik heb het over GSI ipv GTIMr. Bone
Deelnemer:thumb
Mr. Bone
Deelnemer@wim-v6 wrote:
los halen en afkoppeling dunne slang = sludge opbouwen in het oliecarter..
die dunne (vacuum) slang is het probleem niet…
willem
Hoe doe je dit dan bij een LET?
Want bij een LET zit hier zo”n terugslapklepje in die eigenlijk al stuk is als je hem nieuw koopt, zo vaak als dat ze
verrot gaan. Want wat dan het geval is, is dat je wel je turbodruk je carter in staat te stampen, en daar word die zeker niet beter van als je met een redelijke boost rij.
Maar idd voor een XE kan je hem wel laten zitten (dunne carterslang), maar wat betreft die dikke slang ben ik nog steeds van mening dat je die beter naar een catchtank kan voeren dan naar je inlaat. Want schoner word je gasklep er niet van. :D@ littlesuurd: Die aansluiting in die rode circel op je inlaat is voor de gasklepverwarming. Vanaf dat pijpje gaat een slang tot onder je gasklep (de blauwe circel), en vanaf daar terug naar je expansievat.
Als je dit wil afdoppen omdat je geen gasklepverwarming wil kan je beter vanaf dat pijpje in die rode circel direct naar je expansietank terug gaan ipv langs je gasklep. Dit is een betere manier dan gelijk af te doppen bij dat pijpje in die rode circel. Dit ivm continu ontluchting van je koelsysteem vanuit je cilinderkopMr. Bone
Deelnemer@kaneelschep wrote:
Ik vond dat bij de gtitjes altijd erg prettig dat die dat standaard hadden.
Ik ga ervan uit dat je GSI tjes bedoelt ipv GTI tjes en het digi dash van een Kadett bedoelt?
in dat geval is het een olieDRUKmeter en GEEN temperatuurmeter!!!
Daarom is die met een koude motor 5 blokjes en als die warm word zakt die af naar 2 a 3 blokjes (stationair) omdat de druk lager word als de olie warm word en dus dunnerverder is die manier van Freek geen verkeerde. Een sensor in je carterplug is ook een optie
succes
-
AuteurBerichten