Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
DeelnemerIn de kleine karterslang vanaf deksel naar gasklep zit ook idd een eenrichtingsklep. Die zorgt er voor dat de carterdampen wel na de inlaat gaan en de boost in de inlaat niet terug naar je Klepdeksel. 9 van de 10x zijn deze stuk en sta je dus bv 1 bar boost terug het deksel in te stampen. Dus waar je bij een XE dit gaatje opboort voor dat slangetje, moet je hem bij een LET afdoppen. Want je blijft keerringen VV op die manier.
Mr. Bone
DeelnemerEr is ook vacuum als de gasklep open staat Vinci, zolang je maar geen boost op bouwt. Als ik bv 120 op de snelweg rijdt is er continu vacuüm terwijl me gasklep gedeeltelijk open staat, geef ik dan vol of veel gas en de turbo spoelt op, is er idd overdruk ipv vacuüm.
Het doel van die eenrichtingsklep is je rembooster slang is dat er geen slush/olie van je inlaatspruitstuk je rembooster in kan, anders zou binnen no time bij een olieboot je hele koektrommel vol zitten, :jerry .
Dit geldt uiteraard voor iedere motor, turbo of niet.Mr. Bone
DeelnemerPrecies hetzelfde als bij een XE, op je inlaatspruitstuk
Mr. Bone
DeelnemerOké. Maar een NE vliegwiel past wel in die bak. Want je ziet ook wel eens dat ze de drukgroep bouten op een NE vliegwiel opnieuw boren voor een kleine 200mm koppeling. Een NE vliegwiel is dacht ik niet veel kleiner dan die van een XE.
Mr. Bone
DeelnemerOke, alleen ligt het koppel wel iets hoge van een XE. En aangezien mijne een 5 drs daily is van nu 940 kg, is het wel een andere vergelijking als bv een lege corsa a van 800kg.
Maar ik weet niet wat het verschil tussen een x14xe en een x16xe koppeling, maar het onderdeelnummer is anders. Heb een x16xe dan een komvliegwiel? Of het heb me de sterkte te maken. Ook als je kijkt bij versterkte sets, zie je iedere keer x16xe terug komen, maar niet x14xe. Dus dat moet ik nog even uitzoeken.
Mr. Bone
DeelnemerBedankt voor je info. Ik heb Friso idd al is een bericht gestuurd en die boort ook een diesel vliegwiel van een kadett om maar dan icm een corsa a gsi koppeling. Dat is ook een 200mm plaat alleen weet ik niet of mijn x14xe drukgroep net zo sterk is als die van een corsa a gsi. Ik weet ook niet of er achter een corsa a gsi een plat of kom vliegwiel zit. En Friso had het dacht ik in een auto van 700kg? Mijn Corsa weegt 940 met een NE. Misschien dat dat ook weer net weer het verschil is waar die op zou kunnen slippen. Vandaar dat het mooi zou zijn als iemand al op deze manier rijdt in een “normaal” gewicht auto. Aan de andere kant was Friso ze blok verre van standaard, en dat word de mijne wel ( denk ik ). ;)
Die optie van jou zou ook kunnen alleen moet ik dan een gsi assen kopen, diesel kineten, een koppeling voor een XE, een F16/18/20, distributiesteun, bakspacer en het schakelmechaniek zou ik dan iets moeten verlengen. Nou zijn die laatste 2 niet zo probleem. Zou ik nou voor een ombouwset gaan dan zouden er ook nog naven en lagers bijkomen. En op de manier zoals ik het wil is het alleen omboren en klaar. Maar als het moet dan moet het, maar liever niet natuurlijk.
Mr. Bone
DeelnemerBruin/blauw is MM lampje
Bruin/wit en bruin/geel is uitlezen. Maar dit ook kan ook zonder stekker door bruin/geel aan massa te leggen.Maar waarom rij je zonder lampje? Het is 1 draad en je ziet gelijk wanneer de storing is. Helemaal met dit soort dingen, zodra je ziet dat die brandt heb je een foutcode waarmee je gerichter kan zoeken.
LET LMM zijn idd lastig te vinden, en diegene die je vind koste vaak goud. Of die van een XE past weet ik niet, wat ik wel weet is dat de doorlaat een stuk kleiner is.
KV temp sensor is misschien ook nog een optie om naar te kijken
Mr. Bone
DeelnemerIk rij er ook mee, en in de regen is het helemaal bagger. Ik laat hem zelfs vaak gewoon staan als het regent omdat het gewoon kansloos is. En dan rij ik ook met sper. Maar zo slecht als dat ze in de regen zijn, zo tevreden ben ik er over met droog weer. Alleen zijn erg gevoelig voor scheuren overdwars
Mr. Bone
DeelnemerDoet de mijne ook een enkele keer als die steenkoud is. Ik heb me er nooit verder in verdiept aangezien het zelden gebeurt, het eenmalig is en 2 straten verder weg is.
Is het bij jou constant als die koud is? Je zou anders is een andere LMM kunnen proberen. Gaat je MM wel branden? En als het echt bokken is zou je nog ff je bougies kunnen checken.
Mr. Bone
Deelnemer@kadett4x4 wrote:
Tot nu toe is de carterpan nog steeds droog
:thumb
Mr. Bone
DeelnemerJe kan ook vanaf die dikke op je deksel naar je cathtank en die andere aansluiting op je tank een filtertje zetten. En de dikke aansluiting op je gasklep afdoppen. Krijg je helemaal geen zooi je inlaat in. Alleen met apk ff aansluiten op de manier zoals eerder gezegt.
Mr. Bone
DeelnemerJa oké. Je moet dus omleggen vanaf de ronde stekker bij de accu naar de plek achter je dashboard kastje omdat je dalijk met een Calibra/Vectra boom gaat werken. Maar voor de rest hoef je geen extra draden bij de trekken.
Maar dat niks te maken met het feit dat je een 20xe heb ipv een c20xe. Dat komt gewoon omdat je een Kadett kabelboom hebt.
Mr. Bone
DeelnemerZoals?
Mr. Bone
Deelnemer:thumb
Mr. Bone
DeelnemerIk rij ook met die Castrol 10w60 racing oil
Mr. Bone
Deelnemer:thumb Mooi setje ook.
Mr. Bone
DeelnemerIk heb het met gewone tire raps zitten met aan beide zijde een doorvoerrubbertje
25 januari 2015 om 20:15 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373676Mr. Bone
DeelnemerHahaha. Ik snap het.
Hopen dat je hier meer succes mee hebt.Ik ga het nog 1x proberen met een f18w357 en anders kom er bij mij ter zijnde tijd ook een f28 achter.
Alleen kom daar wel weer een hoop bij kijken zoals bv een steun, f20 sper overzetverloopbusding, 2wd set, koppeling, 9 van de 10x lagers en/of syncro’s, schakelstang iets aanpassen & een hoop extra gewicht. Dus hoop dat die f18 iets langer mee gaat als die f20. :swear25 januari 2015 om 18:47 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373674Mr. Bone
DeelnemerToch voor een f28 nu?
Mr. Bone
DeelnemerBij deze motoren zit die rechtstreeks in de pomp en moet die bijwijze van met starten als uitgaan, dus voor de motor is aangeslagen. Zoals je via de link in mijn ouwe topic kan lezen, duurde het bij mij soms wel 6 a 7 sec, alsof je olie vv en het nieuwe filter gevuld moet worden. Dit is echt veeeel te lang
Mr. Bone
DeelnemerIk heb jaren geleden precies hetzelfde gehad met me 16v. Toen was uiteindelijk de oliepomp gaar. Lees dit maar eens door:
Mr. Bone
DeelnemerLT begint gelukkig weer wat te worden. Aanstaande zaterdag een nieuw laagje verf erop en dan kan het verder afbouwen doorgaan. Kan dat slagschip weer naar buiten. :D
Mr. Bone
Deelnemer@astra GT wrote:
@mr.bone, ziet er dik uit zo dien corsa :thumbup
as ik vragen mag, welke maten hebben jou velgen en banden?
ben nog niet zo thuis met welke wielen het best er onder passen.
Maar zoals die van jou ziet d’r pressies goed uit…..groente johan
:thumb.
7Jx16 et40 met 195/45 16 icm een schroefset op standje “onderop”, ;).
5 januari 2015 om 06:50 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684636Mr. Bone
DeelnemerHeb je zuigende of blazende fan’s?
Want als je plus en min omdraait gaat die wel de andere kant op, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling aangezien de bladen ook voorgevormd zijn. Dus van een zuigende een blazende maken of andersom, kan wel, maar dan koelt die niet zoals die zou doen wanneer je hem op de juiste manier aansluit. Anders was er natuurlijk maar 1 soort fan geweest ipv zuigend of blazend.
Zuigend is achter de radiateur (tussen motor en radiateur) en blazend is voor de radiateur (tussen bumper en radiateur). Maar dit weet jij vast wel.
Motor ziet er weer fris uit, goed bezig.
:thumb
Mr. Bone
DeelnemerIk rij me run ook uit in ze 4, maar hoog in toeren en omdat ik hem niet met een hoog toerental uit wou laten rollen, schakel ik naar 5 zodra ik over de eindstreep ga en laat ik gas los. Was wel blij dat het daar gebeurde en niet ergens in de middle of nowhere onderweg naar Bitburg of naar huis.
Was met een f20 c355 icm sper en 205/45 16. Eindsnelheid zou ik ff terug moeten kijken. Was ook me allereerste run met me turbo aangezien die net klaar was. Weet wel dat ik met diezelfde bak op me XE rond de 190 over ging naar 5 op 7200 rpm.http://youtu.be/PsuuLqXjcIY” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten