Mr. Bone

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 767)
  • Auteur
    Berichten
  • Mr. Bone
    Deelnemer

    Dan heb je hem morgen.

    Mr. Bone
    Deelnemer

    @ Harjan: Heb je je switch al binnen?

    Mr. Bone
    Deelnemer

    @ Haasje17: ja, die thermoswitch past zo in je radiateur. is ook M22x1,5

    @ Harjan: graag gedaan man, geen probleem

    In reactie op: foutcode 94 c20xe m2.5 #18045970
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Met welke onsteking rij je dan? Want de verdeler van een XE zit op vaste boutgaten, en is dus niet te verdraaien.

    Mr. Bone
    Deelnemer

    08.8009
    ik weet alleen zo snel het merk niet meer.

    Ik heb hem van Hofland automaterialen en hij is 12,90 euro.
    Met de korting die ik krijg kost die mij 9.03 ex btw.

    mocht je er nou echt niet uitkomen, wil ik hem ook wel voor je bestellen.

    succes

    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ik vind die thermostaat ook niks.
    Wat je dan beter kan doen is een thermoswitch halen van een alfa romeo, die schakelt 5 graden eerder je fan aan
    dan eentje van opel.
    opel is 100/95 en alfa is 95/90.
    Kost iets van 8 euro bij de automaterialenzaak

    Je motor blijft dan tenminste wel op een normale bedrijfstemperatuur en met zo”n koude thermostaat niet.

    In reactie op: Raar probleem #18041252
    Mr. Bone
    Deelnemer

    ik rij al jaren met een open lucht filter en heb er ook nog nooit geen gezeik mee gehad.
    Ik geloof daar dus niet in. Zeker niet omdat jij er ook al een tijd mee rijd en die storing niet is gekomen na het plaatsen
    van een open filter.

    Ik gok ook op een KV-temp sensor

    succes

    In reactie op: motorsteunen vervangen. welk merk? #18040984
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Het zijn trouwens motorrubbers en geen motorsteunen. Steunen zijn waar je je rubbers op schroeft.

    Febi is idd goed spul. Ik zou gewoon die goedkope nemen en volspuiten met ruitenkit of vullen met polypopie huppelepup.
    Dan is die stug zat en scheuren ze ook niet. Wil je dat niet, dan zou ik voor febi gaan, want sommige GM rubbers zijn al niet mee te leveren.

    Mr. Bone
    Deelnemer

    Het klinkt meer alsof je koppeling 100 meter slipt.
    Wat was je tijd?

    In reactie op: BITBURG 2013 !!!! 1/4 mile & Slalom #17834828
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @Roger wrote:

    Is de hele rit terug goed gegaan? :thumb

    Ja, gelukkig wel.
    :thumbup

    In reactie op: BITBURG 2013 !!!! 1/4 mile & Slalom #17834825
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Was een goed weekend. Allemaal een nieuwe PR gereden.

    Ik een 13,9 met een stock 16v
    Aron een 14,4 met een gefokte NE op carbs
    Ruben een 13,3 met een gefokte 16v

    In reactie op: onbekende stekker #18029547
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Volgens mij is die idd voor een BC

    In reactie op: motornummer regestratie #18015885
    Mr. Bone
    Deelnemer

    :thumb

    In reactie op: coscast kop laten maken (oliekoelkanaal) #18017654
    Mr. Bone
    Deelnemer

    100 graden meer dan een standaard XE?????

    :wtf

    welke compressieverhouding heb je nu dan dat het zoveel heter word?

    In reactie op: Distributie timing!! #18018337
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Toch blijf ik erbij dat die op foto 1 wel goed stond, en er dus nu een tandje naast staat.

    En voor de timing op je krukas kun je beter het keepje in je oliepomp aanhouden met je krukastandwiel ipv je krukaspoelie met dat pikje. Deze is niet altijd even nauwkeurig

    In reactie op: BITBURG 2013 !!!! 1/4 mile & Slalom #17834810
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @ Danny: Ja Ruben gaat dit weekend nog en blijf slapen. Ze vertrekken vrijdagochtend. Kan er helaas zelf niet bij zijn. Maar Juni ben ik van de partij.

    :thumb

    In reactie op: SEH zuigers, paar vragen… #18017316
    Mr. Bone
    Deelnemer

    het is een 20SEH ipv C20SEH, hij heb namelijk geen lambda.

    Ik zou gelijk arp drijfstangbouten nemen

    succes

    In reactie op: motornummer regestratie #18015883
    Mr. Bone
    Deelnemer

    staat gewoon op pagina 2:

    viewtopic.php?f=18&t=153101

    succes

    In reactie op: banjobout inlaatspruitstuk? #18011991
    Mr. Bone
    Deelnemer

    idd. het ontluchten is ook geen ramp bij deze motoren. Zeker niet als je ze vergelijkt met de nieuwe type motoren zoals bv: insignia en Astra j. Bij deze motoren gaat de thermostaat pas open boven de 100 graden. Deze motoren kun je dan ook niet ontluchten terwijl de motor draait met de dop eraf omdat het water in het vak al kookt voor dat de thermostaat open gaat.

    maar bedoelde met hoogste punt van je blok waar een slang op zit ( oftewel een uitgang om te ontuchten). deze aansluiting zit namelijk hoger als de slang aan de zijkant van je kop (onder je verdeler).

    maar word wel een beetje -offtopic zo.

    In reactie op: banjobout inlaatspruitstuk? #18011989
    Mr. Bone
    Deelnemer

    hier heb ik hem vinci:

    viewtopic.php?f=18&t=162873

    halverwege pagina 1.

    en dit zijn je eigen woorden: Ja precies nooit afdoppen! Dit is bij je blok het hoogste punt, dus werkt perfect om dat goed continue te ontluchten.

    :wtf

    In reactie op: banjobout inlaatspruitstuk? #18011988
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @Vinci wrote:

    Volgens mij maakt dat niet zo veel uit, het hoogste punt zit toch in je radiateur? Bij mijn motor heeft die koppeling tijden lang verstopt gezeten en die ontluchtte ook prima. Die ontluchtte gewoon op de bovenste dunne slang van de radiateur.

    En als je thermostaat nog dicht zit dan? dan circuleer die nog niet door je radiateur en zal die daar dus ook niet ontluchten.
    Je kan hem wel afdoppen, maar zou het niet doen. Is immers wel het hoogste punt van je blok.
    Ik heb dit al eens eerder in een ander topic aangegeven en toen was je het volledig met me eens dat je deze aansluiting idd niet moest afdoppen, :hmmz
    kan het topic alleen zo snel niet meer terug vinden

    In reactie op: Koelvloeistofslang C20LET #18014859
    Mr. Bone
    Deelnemer

    oke.
    ik dacht dat het origineel een XE was. En bedoelde idd die krulslang

    dan word het zelf wat maken denk ik.

    In reactie op: banjobout inlaatspruitstuk? #18011985
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ik snap je nu ff niet meer. Wat heb je nou wel afgedopt, en wat niet?

    In reactie op: Koelvloeistofslang C20LET #18014857
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Met wat voor radiateur rij je? Als je gewoon je originele gsi radiateur hebt, kan je gewoon een XE slang bestellen.

    Ik heb zelf een XE met een NE radiateur in een Kadett. Dan past de originele slang ook niet om dat een 16v radiateur korter is, maar daarin tegen wel hoger.
    En een NE slang past weer niet omdat de thermostaat bij een XE anders zit dan bij een NE. Ik heb dus een slang van een Astra F 1.4 een beetje aangepast.

    succes

    :thumb

    In reactie op: banjobout inlaatspruitstuk? #18011983
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @ 2000:Een leiding naar je radiateur??? Deze slang hoort naar je koelvat te gaan. Als je de gasklepverwarming niet wil gebruiken, zou ik vanaf je inlaatspruitstuk direct naar je vat gaan ipv door je gasklep. Dit voor continu ontluchting. Maar ik zou hem niet afdoppen.

    succes

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 767)