Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2012 om 18:58 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045194
Mr. Bone
DeelnemerDan heb je hem morgen.
15 juli 2012 om 18:07 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045192Mr. Bone
Deelnemer@ Harjan: Heb je je switch al binnen?
13 juli 2012 om 05:31 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045190Mr. Bone
Deelnemer@ Haasje17: ja, die thermoswitch past zo in je radiateur. is ook M22x1,5
@ Harjan: graag gedaan man, geen probleem
Mr. Bone
DeelnemerMet welke onsteking rij je dan? Want de verdeler van een XE zit op vaste boutgaten, en is dus niet te verdraaien.
10 juli 2012 om 20:40 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045186Mr. Bone
Deelnemer08.8009
ik weet alleen zo snel het merk niet meer.Ik heb hem van Hofland automaterialen en hij is 12,90 euro.
Met de korting die ik krijg kost die mij 9.03 ex btw.mocht je er nou echt niet uitkomen, wil ik hem ook wel voor je bestellen.
succes
10 juli 2012 om 05:30 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045183Mr. Bone
DeelnemerIk vind die thermostaat ook niks.
Wat je dan beter kan doen is een thermoswitch halen van een alfa romeo, die schakelt 5 graden eerder je fan aan
dan eentje van opel.
opel is 100/95 en alfa is 95/90.
Kost iets van 8 euro bij de automaterialenzaakJe motor blijft dan tenminste wel op een normale bedrijfstemperatuur en met zo”n koude thermostaat niet.
Mr. Bone
Deelnemerik rij al jaren met een open lucht filter en heb er ook nog nooit geen gezeik mee gehad.
Ik geloof daar dus niet in. Zeker niet omdat jij er ook al een tijd mee rijd en die storing niet is gekomen na het plaatsen
van een open filter.Ik gok ook op een KV-temp sensor
succes
Mr. Bone
DeelnemerHet zijn trouwens motorrubbers en geen motorsteunen. Steunen zijn waar je je rubbers op schroeft.
Febi is idd goed spul. Ik zou gewoon die goedkope nemen en volspuiten met ruitenkit of vullen met polypopie huppelepup.
Dan is die stug zat en scheuren ze ook niet. Wil je dat niet, dan zou ik voor febi gaan, want sommige GM rubbers zijn al niet mee te leveren.17 juni 2012 om 11:55 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373510Mr. Bone
DeelnemerHet klinkt meer alsof je koppeling 100 meter slipt.
Wat was je tijd?Mr. Bone
DeelnemerWas een goed weekend. Allemaal een nieuwe PR gereden.
Ik een 13,9 met een stock 16v
Aron een 14,4 met een gefokte NE op carbs
Ruben een 13,3 met een gefokte 16vMr. Bone
DeelnemerVolgens mij is die idd voor een BC
Mr. Bone
Deelnemer:thumb
Mr. Bone
Deelnemer100 graden meer dan een standaard XE?????
:wtf
welke compressieverhouding heb je nu dan dat het zoveel heter word?
Mr. Bone
DeelnemerToch blijf ik erbij dat die op foto 1 wel goed stond, en er dus nu een tandje naast staat.
En voor de timing op je krukas kun je beter het keepje in je oliepomp aanhouden met je krukastandwiel ipv je krukaspoelie met dat pikje. Deze is niet altijd even nauwkeurig
Mr. Bone
Deelnemer@ Danny: Ja Ruben gaat dit weekend nog en blijf slapen. Ze vertrekken vrijdagochtend. Kan er helaas zelf niet bij zijn. Maar Juni ben ik van de partij.
:thumb
Mr. Bone
Deelnemerhet is een 20SEH ipv C20SEH, hij heb namelijk geen lambda.
Ik zou gelijk arp drijfstangbouten nemen
succes
Mr. Bone
DeelnemerMr. Bone
Deelnemeridd. het ontluchten is ook geen ramp bij deze motoren. Zeker niet als je ze vergelijkt met de nieuwe type motoren zoals bv: insignia en Astra j. Bij deze motoren gaat de thermostaat pas open boven de 100 graden. Deze motoren kun je dan ook niet ontluchten terwijl de motor draait met de dop eraf omdat het water in het vak al kookt voor dat de thermostaat open gaat.
maar bedoelde met hoogste punt van je blok waar een slang op zit ( oftewel een uitgang om te ontuchten). deze aansluiting zit namelijk hoger als de slang aan de zijkant van je kop (onder je verdeler).
maar word wel een beetje -offtopic zo.
Mr. Bone
Deelnemerhier heb ik hem vinci:
halverwege pagina 1.
en dit zijn je eigen woorden: Ja precies nooit afdoppen! Dit is bij je blok het hoogste punt, dus werkt perfect om dat goed continue te ontluchten.
:wtf
Mr. Bone
Deelnemer@Vinci wrote:
Volgens mij maakt dat niet zo veel uit, het hoogste punt zit toch in je radiateur? Bij mijn motor heeft die koppeling tijden lang verstopt gezeten en die ontluchtte ook prima. Die ontluchtte gewoon op de bovenste dunne slang van de radiateur.
En als je thermostaat nog dicht zit dan? dan circuleer die nog niet door je radiateur en zal die daar dus ook niet ontluchten.
Je kan hem wel afdoppen, maar zou het niet doen. Is immers wel het hoogste punt van je blok.
Ik heb dit al eens eerder in een ander topic aangegeven en toen was je het volledig met me eens dat je deze aansluiting idd niet moest afdoppen, :hmmz
kan het topic alleen zo snel niet meer terug vindenMr. Bone
Deelnemeroke.
ik dacht dat het origineel een XE was. En bedoelde idd die krulslangdan word het zelf wat maken denk ik.
Mr. Bone
DeelnemerIk snap je nu ff niet meer. Wat heb je nou wel afgedopt, en wat niet?
Mr. Bone
DeelnemerMet wat voor radiateur rij je? Als je gewoon je originele gsi radiateur hebt, kan je gewoon een XE slang bestellen.
Ik heb zelf een XE met een NE radiateur in een Kadett. Dan past de originele slang ook niet om dat een 16v radiateur korter is, maar daarin tegen wel hoger.
En een NE slang past weer niet omdat de thermostaat bij een XE anders zit dan bij een NE. Ik heb dus een slang van een Astra F 1.4 een beetje aangepast.succes
:thumb
Mr. Bone
Deelnemer@ 2000:Een leiding naar je radiateur??? Deze slang hoort naar je koelvat te gaan. Als je de gasklepverwarming niet wil gebruiken, zou ik vanaf je inlaatspruitstuk direct naar je vat gaan ipv door je gasklep. Dit voor continu ontluchting. Maar ik zou hem niet afdoppen.
succes
-
AuteurBerichten