Mr. Bone

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 767)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Nokkenassen dis m2.8 in rotor m2.5 motor ??? #17929534
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @Rico2.0 wrote:

    @Mr. Bone wrote:

    Andersom kan wel, moet je dan wel dat kogeltje er in doen. Alleen terug kan je dan niet meer, :vertag

    Het kán wel, ik heb het balletje uit mijn M2.8 nokkenas gehaald ;-)

    Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan????
    Die van mij zat echt muurvast en was met geen mogelijkheid los te krijgen en heb ze dus maar verkocht.

    In reactie op: Nokkenassen dis m2.8 in rotor m2.5 motor ??? #17929528
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Dan heb er nooit een kogeltje ingezeten.
    Anders past je onsteking nooit zonder aanpasssing.

    In reactie op: Nokkenassen dis m2.8 in rotor m2.5 motor ??? #17929529
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Als er een kogeltje in het gat van die dis stok zit waar normaal je onsteking in komt bij een M2.5, gaat het niet passen.
    Of je moet je onsteking aanpassen. Heb een tijdje geleden hetzelfde gehad en die nokken dus maar verkocht.

    Andersom kan wel, moet je dan wel dat kogeltje er in doen. Alleen terug kan je dan niet meer, :vertag

    In reactie op: Dyno c20xe #18051168
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ik weet het niet precies om dat de mijne niet gechipt is.
    Ben alleen wezen banken om te kijken hoeveel vermogen ik nu heb.
    Later als er er andere nokken in liggen, ga ik nog een keer terug om een
    chip op maat te laten schrijven.
    Maar ik dacht het rond de 350 kost.
    Ligt er ook een beetje aan hoe lang dat die bezig is.

    PM Rudy anders ff

    In reactie op: olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe #18063973
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Wat voor kleur heb die smurrie?
    En drijft het op je koelwater of zit het aan de wand van je tankje geplakt?

    In reactie op: Dyno c20xe #18051166
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @Brammmm wrote:

    Is dit blok nog steeds afkomstig van m’n oude Calibra? Dan brult ie nog steeds lekker door king:

    Ja Bram, dit is nog steeds jou motor uit die groene Calibra.
    En brullen doet die zeker nog, :thumb

    In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045232
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @corsaboy wrote:

    Waarom in vredesna vsn alfa nemen als opel ze ook zelf in het assortiment heeft.
    Gebruik al jaren die van opel zelf.

    Die van Opel zelf is ook niks mis mee, maar als je een iets koelerer wil die opel niet levert, is dit een prima alternatief. Maak toch niet waar die vanaf komt of waar die voor gemaakt is?
    Als die past en het de juiste temperatuur is wat je wil, is het toch goed?
    Ik werk zelf bij opel en het magazijn levert maar 1 type en dat is 100/95.
    Het is plug en play, stekkertjes erop en klaar, dus ……………..????

    Dus ik snap je punt niet echt.

    In reactie op: motor word warm… #18054794
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Elke garage zou dit in huis moeten hebben, maar lang niet iederen investeerd in goed gereedschap ;)

    haha.
    Zou idd tot de standaard uitrusting moeten behoren

    In reactie op: Heropbouw c20seh #18053333
    Mr. Bone
    Deelnemer

    onderblok staat zo goed op tijd.

    succes

    In reactie op: Dyno c20xe #18051164
    Mr. Bone
    Deelnemer

    :thumb

    Mr. Bone
    Deelnemer

    met die Alfa switch slaat die bij 3 blokjes aan op je digi dash

    Mr. Bone
    Deelnemer

    :D

    Mr. Bone
    Deelnemer

    Kan niet missen met zo’n lijst.

    :jerry

    Mr. Bone
    Deelnemer

    Oftwel; een Alfa 33

    :vertag

    Mr. Bone
    Deelnemer

    Welke Alfa Romeo het precies is, weet ik niet. Maar als je met dat nummer wat in dit topic vermeld staat naar de automaterialenzaak gaat, moet het goed komen.

    In reactie op: Dyno c20xe #18051161
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Thanx voor alle positieve reacties.

    Dit is met 98. Maar ik zou ook gewoon met 95 kunnen rijden omdat die niet gechipt is. Maar rij met dit blok al 98 sinds ik hem heb.

    In theorie zou je dus ongeveer hetzelfde vermogen moeten hebben ja. Al is het in de praktijk toch vaak anders.

    In reactie op: Dyno c20xe #18051159
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ik ben bij Rudy (Miruni) op de bank geweest.

    Ik heb een SFI vervanger, open filter, vlakke gasklep dmv halve maan weghalen, RVS groep A pijp 63,5 mm met Simons dempers vanaf spruitstuk en uiteraard zonder kat, flensen uitlaatspruitstuk weg gepolijst/gefreest, licht vliegwiel & ARP drijfstangbouten.

    Die laatste 2 zijn geen vermogenwinst maar denk zet ze er toch bij.

    Advies van Rudy was wel om een ander open filter te nemen omdat deze aan de kleine kant is. Een meting zonder dit filter met alleen een LMM, kwam 2 pk hoger uit.

    Verder ff sparen voor nokken en dan terug naar Rudy voor een chip op maat, en dan moet 180 pk wel haalbaar zijn. Alles daarboven is mooi megenomen.

    Mr. Bone
    Deelnemer

    @ Vinci: graag gedaan. Ik kan ze zelfs nog veel kouder regelen, al vanaf 65 graden. Daar heb je alleen helemaal niks aan want die laat je fan dan eigenlijk constant draaien voor dat uberhaubt je thermostaat al open is en je motor dus nooit op bedrijfstemperatuur kan komen. Die 95/90 is gewoon de beste optie.

    Mr. Bone
    Deelnemer

    :thumb

    Mr. Bone
    Deelnemer

    @ 2000: Jij maakt de vergelijking tussen nieuw en eentje van de sloop. Het is toch logisch dat je een nieuwprijs niet kunt vergelijken met een sloopprijs??? Als ik de keus moest maken tussen iets van 3 knaken van de sloop en 15 voor een nieuwe, is de keus voor mij gauw gemaakt. Maar idd, als je geen schroefdraad in je radiateur hebt en het goed werkt, is het prima toch.

    @ Vinci: De was in een thermostaat is echt temperatuur gebonden, en niet qua druk. Ik geloof dus niet dat daar het probleem zit. Me collega ze NE met een nieuwe thermostaat blijft ook ver onder de helft terwijl die wel iets hoger zou mogen. Misschien zijn sommige thermostaten toch niet zo nauwkeurig als ze moeten zijn, ook al zijn ze nieuw.

    Mr. Bone
    Deelnemer

    @ Vinci: Idd, want bij was het plug & play. Of het nou zomer of winter is, op het moment dat je fan aanslaat kan je aan je meter zien dat die iets lager staat, alleen duurt dat met koud weer wel wat langer als in de zomer.
    Ik al er al zo lang mee, heb er eentje in me NE daily en eentje in me XE dragslet en beide met een gsi radiateur.
    Werkt super.

    @ 2000: Maar voor die 7,50 heb je geen nieuwe switch, :vertag

    @ Harjan: ;)

    Mr. Bone
    Deelnemer

    @ Vinci: graag gedaan. Ik ben benieuwd wat je er van vind.
    Heb je hem besteld met dat nummer wat ik gepost had, dus voor een Alfa Romeo een 95/90 switch?

    Mr. Bone
    Deelnemer

    @ Vinci: Als ik hem voor je moet regelen, hoor ik het wel van je

    Mr. Bone
    Deelnemer

    Graag gedaan hoor. Je zal zien als je hem van het weekend erin heb zitten dat je temperatuurmeter nu een stukje lager staat op het moment dat je fan aanslaat.
    Veel plezier ermee en succes.Ik hoor wel van je of je het een verbetering vind of niet.

    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ja, in zo’n speciale bubbeltjesplastic envelop.

25 berichten aan het bekijken - 426 tot 450 (van in totaal 767)