Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
Deelnemer@Rico2.0 wrote:
@Mr. Bone wrote:
Andersom kan wel, moet je dan wel dat kogeltje er in doen. Alleen terug kan je dan niet meer, :vertag
Het kán wel, ik heb het balletje uit mijn M2.8 nokkenas gehaald ;-)
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan????
Die van mij zat echt muurvast en was met geen mogelijkheid los te krijgen en heb ze dus maar verkocht.Mr. Bone
DeelnemerDan heb er nooit een kogeltje ingezeten.
Anders past je onsteking nooit zonder aanpasssing.Mr. Bone
DeelnemerAls er een kogeltje in het gat van die dis stok zit waar normaal je onsteking in komt bij een M2.5, gaat het niet passen.
Of je moet je onsteking aanpassen. Heb een tijdje geleden hetzelfde gehad en die nokken dus maar verkocht.Andersom kan wel, moet je dan wel dat kogeltje er in doen. Alleen terug kan je dan niet meer, :vertag
Mr. Bone
DeelnemerIk weet het niet precies om dat de mijne niet gechipt is.
Ben alleen wezen banken om te kijken hoeveel vermogen ik nu heb.
Later als er er andere nokken in liggen, ga ik nog een keer terug om een
chip op maat te laten schrijven.
Maar ik dacht het rond de 350 kost.
Ligt er ook een beetje aan hoe lang dat die bezig is.PM Rudy anders ff
Mr. Bone
DeelnemerWat voor kleur heb die smurrie?
En drijft het op je koelwater of zit het aan de wand van je tankje geplakt?Mr. Bone
Deelnemer@Brammmm wrote:
Is dit blok nog steeds afkomstig van m’n oude Calibra? Dan brult ie nog steeds lekker door king:
Ja Bram, dit is nog steeds jou motor uit die groene Calibra.
En brullen doet die zeker nog, :thumb19 augustus 2012 om 07:41 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045232Mr. Bone
Deelnemer@corsaboy wrote:
Waarom in vredesna vsn alfa nemen als opel ze ook zelf in het assortiment heeft.
Gebruik al jaren die van opel zelf.Die van Opel zelf is ook niks mis mee, maar als je een iets koelerer wil die opel niet levert, is dit een prima alternatief. Maak toch niet waar die vanaf komt of waar die voor gemaakt is?
Als die past en het de juiste temperatuur is wat je wil, is het toch goed?
Ik werk zelf bij opel en het magazijn levert maar 1 type en dat is 100/95.
Het is plug en play, stekkertjes erop en klaar, dus ……………..????Dus ik snap je punt niet echt.
Mr. Bone
DeelnemerElke garage zou dit in huis moeten hebben, maar lang niet iederen investeerd in goed gereedschap ;)
haha.
Zou idd tot de standaard uitrusting moeten behorenMr. Bone
Deelnemeronderblok staat zo goed op tijd.
succes
Mr. Bone
Deelnemer:thumb
1 augustus 2012 om 17:23 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045227Mr. Bone
Deelnemermet die Alfa switch slaat die bij 3 blokjes aan op je digi dash
30 juli 2012 om 16:13 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045225Mr. Bone
Deelnemer:D
30 juli 2012 om 14:14 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045223Mr. Bone
DeelnemerKan niet missen met zo’n lijst.
:jerry
30 juli 2012 om 14:12 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045222Mr. Bone
DeelnemerOftwel; een Alfa 33
:vertag
30 juli 2012 om 14:05 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045220Mr. Bone
DeelnemerWelke Alfa Romeo het precies is, weet ik niet. Maar als je met dat nummer wat in dit topic vermeld staat naar de automaterialenzaak gaat, moet het goed komen.
Mr. Bone
DeelnemerThanx voor alle positieve reacties.
Dit is met 98. Maar ik zou ook gewoon met 95 kunnen rijden omdat die niet gechipt is. Maar rij met dit blok al 98 sinds ik hem heb.
In theorie zou je dus ongeveer hetzelfde vermogen moeten hebben ja. Al is het in de praktijk toch vaak anders.
Mr. Bone
DeelnemerIk ben bij Rudy (Miruni) op de bank geweest.
Ik heb een SFI vervanger, open filter, vlakke gasklep dmv halve maan weghalen, RVS groep A pijp 63,5 mm met Simons dempers vanaf spruitstuk en uiteraard zonder kat, flensen uitlaatspruitstuk weg gepolijst/gefreest, licht vliegwiel & ARP drijfstangbouten.
Die laatste 2 zijn geen vermogenwinst maar denk zet ze er toch bij.
Advies van Rudy was wel om een ander open filter te nemen omdat deze aan de kleine kant is. Een meting zonder dit filter met alleen een LMM, kwam 2 pk hoger uit.
Verder ff sparen voor nokken en dan terug naar Rudy voor een chip op maat, en dan moet 180 pk wel haalbaar zijn. Alles daarboven is mooi megenomen.
24 juli 2012 om 16:14 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045217Mr. Bone
Deelnemer@ Vinci: graag gedaan. Ik kan ze zelfs nog veel kouder regelen, al vanaf 65 graden. Daar heb je alleen helemaal niks aan want die laat je fan dan eigenlijk constant draaien voor dat uberhaubt je thermostaat al open is en je motor dus nooit op bedrijfstemperatuur kan komen. Die 95/90 is gewoon de beste optie.
21 juli 2012 om 10:23 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045213Mr. Bone
Deelnemer:thumb
20 juli 2012 om 15:56 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045211Mr. Bone
Deelnemer@ 2000: Jij maakt de vergelijking tussen nieuw en eentje van de sloop. Het is toch logisch dat je een nieuwprijs niet kunt vergelijken met een sloopprijs??? Als ik de keus moest maken tussen iets van 3 knaken van de sloop en 15 voor een nieuwe, is de keus voor mij gauw gemaakt. Maar idd, als je geen schroefdraad in je radiateur hebt en het goed werkt, is het prima toch.
@ Vinci: De was in een thermostaat is echt temperatuur gebonden, en niet qua druk. Ik geloof dus niet dat daar het probleem zit. Me collega ze NE met een nieuwe thermostaat blijft ook ver onder de helft terwijl die wel iets hoger zou mogen. Misschien zijn sommige thermostaten toch niet zo nauwkeurig als ze moeten zijn, ook al zijn ze nieuw.
19 juli 2012 om 18:25 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045207Mr. Bone
Deelnemer@ Vinci: Idd, want bij was het plug & play. Of het nou zomer of winter is, op het moment dat je fan aanslaat kan je aan je meter zien dat die iets lager staat, alleen duurt dat met koud weer wel wat langer als in de zomer.
Ik al er al zo lang mee, heb er eentje in me NE daily en eentje in me XE dragslet en beide met een gsi radiateur.
Werkt super.@ 2000: Maar voor die 7,50 heb je geen nieuwe switch, :vertag
@ Harjan: ;)
18 juli 2012 om 16:41 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045202Mr. Bone
Deelnemer@ Vinci: graag gedaan. Ik ben benieuwd wat je er van vind.
Heb je hem besteld met dat nummer wat ik gepost had, dus voor een Alfa Romeo een 95/90 switch?18 juli 2012 om 06:14 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045200Mr. Bone
Deelnemer@ Vinci: Als ik hem voor je moet regelen, hoor ik het wel van je
17 juli 2012 om 17:24 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045198Mr. Bone
DeelnemerGraag gedaan hoor. Je zal zien als je hem van het weekend erin heb zitten dat je temperatuurmeter nu een stukje lager staat op het moment dat je fan aanslaat.
Veel plezier ermee en succes.Ik hoor wel van je of je het een verbetering vind of niet.16 juli 2012 om 10:34 In reactie op: C20XE Thermo Switch foto + Onderdeel nummer. 95/90 graden #18045196Mr. Bone
DeelnemerJa, in zo’n speciale bubbeltjesplastic envelop.
-
AuteurBerichten