Mr. Bone

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 767)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: ECU en Brandstofdruk #17929259
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Een lege kadett voor 2 personen met 4 wielen en wel een remkrachtiger is ook heel leuk.

    ;)

    In reactie op: Stalen koppakking c20xe welke dikte?? #18105815
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Waarom wil je dan een stalen? Je kan ook een z20let koppakking nemen.

    In reactie op: ECU en Brandstofdruk #17929256
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Over wat voor auto hebben we het hier???

    In reactie op: arp 8740 #18103208
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ik dacht 45 nm.

    In reactie op: Extra temp. sensor in de carterpan #18101400
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @ glenn: maar dat is dus wel de plek die jij bedoelde?

    In reactie op: Extra temp. sensor in de carterpan #18101376
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @Vinci wrote:

    http://www.max-boost.co.uk/max-boost/internet_articles/MIG%20Vauxhall%20-%20XE-LET%20oil%20pressure%20and%20temp%20senders,%20what,%20why,%20how,%20where.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Maar daar past toch nooit 1 op 1 de koelvloeistoftemp sensor in? Gat lijkt wel veel groter.

    In reactie op: Extra temp. sensor in de carterpan #18101392
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @2000: dat wat jij wil kan prima hoor. Je neemt een schakelaar met 3 aansluitingen. 1 gaat naar je kv temp zender. 2 gaat naar je temp zender van je olie. 3 gaat naar je dash. Maar je kan ook gewoon een losse meter erbij nemen. Dan kun je ze beide tegelijk aflezen en je kan een mooi metertje op je dash of a style plaatsen als je dat leuk en mooi vind.

    Succes

    In reactie op: Extra temp. sensor in de carterpan #18101391
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @GlennGSI wrote:

    bij een xe kun je gewoon een inbus afdop boutje uit het onderblok draaien en daar de sensor in.. is bij een LET de olieaanvoer.. daar heb ik em ook zitten.. en gaat prima, heb alleen wel een apart metertje ervoor

    Waar zit die dan precies? En heb jij daar ook zo’n koelvloeistoftempzender inzitten?

    In reactie op: oliedruk #17533362
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @NoFear1696 wrote:

    @KadettGSI wrote:

    @Vinci wrote:

    Klopt, ook versleten lagers kunnen je oliedruk kosten. Want hoewel bij een gezonde motor een te hoge oliedruk helemaal niet zo gunstig is (en pk’s kost!) wordt een te lage oliedruk op een gegeven moment vaak veroorzaakt doordat op alle lagers de olie er makkelijker door komt. En als dat op het ene punt gebeurd krijgt het andere punt al gauw te weinig olie en krijg je slijtage als een kettingreactie.

    Bij versleten lagers zou toch ook de druk met draaiende motor lager zijn? Heb gewoon 4,5bar continu..

    hoe heb je dit gemeten?

    Met een oliedrukmeter op de plek van je oliedrukzender.

    In reactie op: oliedruk #17533361
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @KadettGSI wrote:

    Heb je dit probleem nog kunnen oplossen?
    Mijn motor maakt ook slecht oliedruk, maar eens hij druk heeft heb ik 4,5bar stationair..

    Ja, oliepomp vv.
    En een origineel oliefilter ipv die imitatierommel is ook een aanrader. Want ook daar zit een terugslagklepje in.

    In reactie op: wat voor PU Hars ?? #17553120
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Mooie plannen Vinci, die turbo.

    :thumb

    In reactie op: wat voor PU Hars ?? #17553113
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Omdat jij heel de zooi heb omgebouwt. Normaal gesproken past dit rubber niet en is die hars of ruitenkit VELE malen makkelijker en ik denk zelfs beter tegen het kantelen dan dat jij heb gedaan. Dat achterste rubber zit er ook zeer slap uit met die grote tussenruimtes.

    Wat bij kadett ook wel is gedaan word is op de achterste steun een plaatje ijzer liggen tussen rubber en body

    Kijk is een keer een filmpje van een dyno met rubbers die niet gekit zijn, dan zie je dat dat blok zomaar een paar cm kantelt als er van het gas word afgegaan. Hierdoor gaat die dus op de strip zeer moeilijk tot niet naar of in ze 2e versnelling.

    In reactie op: wat voor PU Hars ?? #17553111
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Dat rubber wat jij bedoel Vinci past niet op een Kadett of Corsa A & B omdat die geen subframe hebben. En welk standaard rubber je ook pakt, je blok kantelt als een malle. Weet je hoeveel jongens er schakelproblemen hebben als die rubbers niet stug genoeg zijn.

    In reactie op: wat voor PU Hars ?? #17553108
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @Vinci wrote:

    masochisme. :vertag

    :wtf ???

    Wat dat betekent weet ik niet. Wat ik wel weet is dat die rubbers volgegoten worden zodat bv bij dragracen je blok minder kantelt en je daardoor dus geen schakelproblemen krijg. De mijne zitten ook al jaren in de ruitenkit, maar heb nergens last van en werkt prima.

    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ik denk om de riem tussen de tandwielen in, ook een beetje op spanning te houden zodat die daar dus niet kan verspringen of verslappen.

    In reactie op: olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe #18063995
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Botter perst die pijpjes.

    Die slang van die foto ziet er nog redelijk uit omdat die aan de zijkant zit. Maar heb ze ook gezien dat die vanaf het imbusboutje tussen cil 2 en 3 net boven je uitlaatspruit naar je verdeler gaat. Die optie ziet er niet uit en vind ik persoonlijk zwaar beun. Ook word er gezegt dat met die optie het langer duurt voor dat je olie op ze plek komt omdat die als ware een omweg neemt, maar of dit echt zo is????????

    Wat ik eerder al zei; die slang kan ook weer gaan lekken en je moet alsnog dat oliekanaal afdoppen. Dus believe me en neem gewoon een PIJPJE. Ben je gelijk in 1x van al het gezeik af.

    In reactie op: olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe #18063988
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Precies. Alleen optie 2 ziet er niet uit. Krijgt je zo’n slang vanaf je uitlaatspruitstuk tot onder je verdeler en blijft je altijd een risico houden dat die slang stuk gaat of gaat lekken.

    Het is trouwens een oliekanaal wat scheurt en geen kvs kanaal. Dus komt er olie in de kvs, en niet andersom! Oliedruk is immers hoger dan de kvs druk.

    In reactie op: olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe #18063985
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Nieuwe klepgeleiders hoef niet. Wel moet je ze opnieuw inschuren. En ik zou er uiteraard 16 nieuwe seals in prikken. Let ook op qua lengte van de kopbouten, daar zijn namelijk 2 lengtes in.

    Succes

    In reactie op: olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe #18063983
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Bypass ben ik niet zo’n voorstander van. Zou dan een pijpje laten persen. Maar dan moet wel je kop eraf.

    Succes

    In reactie op: olie smurrie in koelvloeistof tankje c20xe #18063981
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @mark wrote:

    Wat is er aan de hand als de drap aan de zijkant van je tankje zit vast geplaklt dan? Zag ik in mijn koelvloeistof vaatje ook zitten ,maar pas na demonteren , koelwater zag er voor de rest schoonuit?

    Dan kan het zijn dat je kop gescheurt is op de welbekende plek

    In reactie op: tikken motor.is nog niet ingelopen hoort dit #18076522
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Zo dan, dat is een mooi resultaat.
    Heb jij je blok ook laten uitliteren met die hoge compressie zuigers?

    In reactie op: tikken motor.is nog niet ingelopen hoort dit #18076520
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Hoeveel vermogen en koppel heb je nu dan?

    In reactie op: tikken motor.is nog niet ingelopen hoort dit #18076518
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Beter dat je blok weer zonder ratel loopt. Hoe rijdt die met die setup?
    En hoe ben je er achter gekomen dat die te arm liep, en hoe heb je het opgelost?

    In reactie op: Dkadett84 Topic #17754891
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @Dkadett84 wrote:

    Mijn andere daily driver is gisteren afgekeurd op een slechte dorpel..

    Grtz

    Die grijze die ik vorig jaar gekeurd heb?

    In reactie op: tikken motor.is nog niet ingelopen hoort dit #18076514
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Maar ratelen is een heel ander soort geluid dan tikken van klepstoters. Het geluid van een tikkende klepstoter is haast onmiskenbaar en hoort denk ik eerder van ons wel.
    Die tikken namelijk, en duidelijk bovenin. Als jij een ratel geluid heb waarvan je zelf al zeg dat je het niet kunt plaatsen of het onder of bovenin de motor is, geloof ik never dat het klepstoters zijn en zou ik toch ff verder kijken.

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 767)