Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
DeelnemerEen lege kadett voor 2 personen met 4 wielen en wel een remkrachtiger is ook heel leuk.
;)
Mr. Bone
DeelnemerWaarom wil je dan een stalen? Je kan ook een z20let koppakking nemen.
Mr. Bone
DeelnemerOver wat voor auto hebben we het hier???
Mr. Bone
DeelnemerIk dacht 45 nm.
Mr. Bone
Deelnemer@ glenn: maar dat is dus wel de plek die jij bedoelde?
Mr. Bone
Deelnemer@Vinci wrote:

http://www.max-boost.co.uk/max-boost/internet_articles/MIG%20Vauxhall%20-%20XE-LET%20oil%20pressure%20and%20temp%20senders,%20what,%20why,%20how,%20where.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar daar past toch nooit 1 op 1 de koelvloeistoftemp sensor in? Gat lijkt wel veel groter.
Mr. Bone
Deelnemer@2000: dat wat jij wil kan prima hoor. Je neemt een schakelaar met 3 aansluitingen. 1 gaat naar je kv temp zender. 2 gaat naar je temp zender van je olie. 3 gaat naar je dash. Maar je kan ook gewoon een losse meter erbij nemen. Dan kun je ze beide tegelijk aflezen en je kan een mooi metertje op je dash of a style plaatsen als je dat leuk en mooi vind.
Succes
Mr. Bone
Deelnemer@GlennGSI wrote:
bij een xe kun je gewoon een inbus afdop boutje uit het onderblok draaien en daar de sensor in.. is bij een LET de olieaanvoer.. daar heb ik em ook zitten.. en gaat prima, heb alleen wel een apart metertje ervoor
Waar zit die dan precies? En heb jij daar ook zo’n koelvloeistoftempzender inzitten?
Mr. Bone
Deelnemer@NoFear1696 wrote:
@KadettGSI wrote:
@Vinci wrote:
Klopt, ook versleten lagers kunnen je oliedruk kosten. Want hoewel bij een gezonde motor een te hoge oliedruk helemaal niet zo gunstig is (en pk’s kost!) wordt een te lage oliedruk op een gegeven moment vaak veroorzaakt doordat op alle lagers de olie er makkelijker door komt. En als dat op het ene punt gebeurd krijgt het andere punt al gauw te weinig olie en krijg je slijtage als een kettingreactie.
Bij versleten lagers zou toch ook de druk met draaiende motor lager zijn? Heb gewoon 4,5bar continu..
hoe heb je dit gemeten?
Met een oliedrukmeter op de plek van je oliedrukzender.
Mr. Bone
Deelnemer@KadettGSI wrote:
Heb je dit probleem nog kunnen oplossen?
Mijn motor maakt ook slecht oliedruk, maar eens hij druk heeft heb ik 4,5bar stationair..Ja, oliepomp vv.
En een origineel oliefilter ipv die imitatierommel is ook een aanrader. Want ook daar zit een terugslagklepje in.Mr. Bone
DeelnemerMooie plannen Vinci, die turbo.
:thumb
Mr. Bone
DeelnemerOmdat jij heel de zooi heb omgebouwt. Normaal gesproken past dit rubber niet en is die hars of ruitenkit VELE malen makkelijker en ik denk zelfs beter tegen het kantelen dan dat jij heb gedaan. Dat achterste rubber zit er ook zeer slap uit met die grote tussenruimtes.
Wat bij kadett ook wel is gedaan word is op de achterste steun een plaatje ijzer liggen tussen rubber en body
Kijk is een keer een filmpje van een dyno met rubbers die niet gekit zijn, dan zie je dat dat blok zomaar een paar cm kantelt als er van het gas word afgegaan. Hierdoor gaat die dus op de strip zeer moeilijk tot niet naar of in ze 2e versnelling.
Mr. Bone
DeelnemerDat rubber wat jij bedoel Vinci past niet op een Kadett of Corsa A & B omdat die geen subframe hebben. En welk standaard rubber je ook pakt, je blok kantelt als een malle. Weet je hoeveel jongens er schakelproblemen hebben als die rubbers niet stug genoeg zijn.
Mr. Bone
Deelnemer@Vinci wrote:
masochisme. :vertag
:wtf ???
Wat dat betekent weet ik niet. Wat ik wel weet is dat die rubbers volgegoten worden zodat bv bij dragracen je blok minder kantelt en je daardoor dus geen schakelproblemen krijg. De mijne zitten ook al jaren in de ruitenkit, maar heb nergens last van en werkt prima.
15 januari 2013 om 21:48 In reactie op: wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden #18096113Mr. Bone
DeelnemerIk denk om de riem tussen de tandwielen in, ook een beetje op spanning te houden zodat die daar dus niet kan verspringen of verslappen.
Mr. Bone
DeelnemerBotter perst die pijpjes.
Die slang van die foto ziet er nog redelijk uit omdat die aan de zijkant zit. Maar heb ze ook gezien dat die vanaf het imbusboutje tussen cil 2 en 3 net boven je uitlaatspruit naar je verdeler gaat. Die optie ziet er niet uit en vind ik persoonlijk zwaar beun. Ook word er gezegt dat met die optie het langer duurt voor dat je olie op ze plek komt omdat die als ware een omweg neemt, maar of dit echt zo is????????
Wat ik eerder al zei; die slang kan ook weer gaan lekken en je moet alsnog dat oliekanaal afdoppen. Dus believe me en neem gewoon een PIJPJE. Ben je gelijk in 1x van al het gezeik af.
Mr. Bone
DeelnemerPrecies. Alleen optie 2 ziet er niet uit. Krijgt je zo’n slang vanaf je uitlaatspruitstuk tot onder je verdeler en blijft je altijd een risico houden dat die slang stuk gaat of gaat lekken.
Het is trouwens een oliekanaal wat scheurt en geen kvs kanaal. Dus komt er olie in de kvs, en niet andersom! Oliedruk is immers hoger dan de kvs druk.
Mr. Bone
DeelnemerNieuwe klepgeleiders hoef niet. Wel moet je ze opnieuw inschuren. En ik zou er uiteraard 16 nieuwe seals in prikken. Let ook op qua lengte van de kopbouten, daar zijn namelijk 2 lengtes in.
Succes
Mr. Bone
DeelnemerBypass ben ik niet zo’n voorstander van. Zou dan een pijpje laten persen. Maar dan moet wel je kop eraf.
Succes
Mr. Bone
Deelnemer@mark wrote:
Wat is er aan de hand als de drap aan de zijkant van je tankje zit vast geplaklt dan? Zag ik in mijn koelvloeistof vaatje ook zitten ,maar pas na demonteren , koelwater zag er voor de rest schoonuit?
Dan kan het zijn dat je kop gescheurt is op de welbekende plek
Mr. Bone
DeelnemerZo dan, dat is een mooi resultaat.
Heb jij je blok ook laten uitliteren met die hoge compressie zuigers?Mr. Bone
DeelnemerHoeveel vermogen en koppel heb je nu dan?
Mr. Bone
DeelnemerBeter dat je blok weer zonder ratel loopt. Hoe rijdt die met die setup?
En hoe ben je er achter gekomen dat die te arm liep, en hoe heb je het opgelost?Mr. Bone
Deelnemer@Dkadett84 wrote:
Mijn andere daily driver is gisteren afgekeurd op een slechte dorpel..
Grtz
Die grijze die ik vorig jaar gekeurd heb?
Mr. Bone
DeelnemerMaar ratelen is een heel ander soort geluid dan tikken van klepstoters. Het geluid van een tikkende klepstoter is haast onmiskenbaar en hoort denk ik eerder van ons wel.
Die tikken namelijk, en duidelijk bovenin. Als jij een ratel geluid heb waarvan je zelf al zeg dat je het niet kunt plaatsen of het onder of bovenin de motor is, geloof ik never dat het klepstoters zijn en zou ik toch ff verder kijken. -
AuteurBerichten