Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
DeelnemerWat bedoel je met een contactlichtje???
Er gaan normaal gesproken meerdere lichtjes aan bij inschakeling van het contact.
Aangezien je het over D+ heb, gok ik op je acculampje.Mr. Bone
DeelnemerEcht he!
Blijf aub van die potmeter op die LMM af en laat je lambda zitten en die de boel regelen.
Ik heb nog NOOIT een c20xe gezien die er beter van werd na het verdraaien van die potmeter. 9 van de 10x is het alleen maar ellende op je hals halen. Ze zitten niet voor niks bij de meeste XE’s afgedopt.Mr. Bone
DeelnemerDaarom moet je hem ook gewoon laten zitten, ;)
22 maart 2013 om 22:10 In reactie op: Meer vermogen bij geen volgas en soms apart stationair #18119030Mr. Bone
DeelnemerIk zou beginnen idd je gasklepschakelaar te controleren en eventueel af te stellen. Dat die klikt als je gas geeft vanaf de nulstand hoort.
Dat je toerenteller soms flipt heb ik een keer eerder meegemaakt en daar was de krukassensor gaar van ondanks de motor wel liep.
Dat van die gaskabel is denk ik je gasklephuis wat schroef gaat of klemt.
Al met al zou een ander compleet gasklephuis met een niet gare goed afgestelde gasklepschakelaar al wonderen verrichten.
Succes
Mr. Bone
DeelnemerNee, niet weghalen. Dit omdat je lambda in deellast gewoon regelt. Dus mocht die te rijk of te arm lopen, regelt hij dit bij. Met volgas word die toch uitgeschakelt.
Ik rij zelf ook zonder kat en met lambda, dit werkt prima. Alleen met apk mag je 0,5% co. Voor mij is dit geen probleem. Red je dat nou niet, haal je je lambda eraf en dop je het gat in je uitlaat af en mag je icm een weg gehaalde kat, 3.5% co.Wil je hem er toch af, leg je pin 20 bij m2.5 aan massa ipv bij mtech zo’n flut chip te kopen, :thumb .
Succes
Mr. Bone
DeelnemerHet beste kan je dan nog een cilinderlektest doen.
Mr. Bone
Deelnemer:thumb
Mr. Bone
DeelnemerHet “move that shit” idee heb ik zeker niet hoor. Respect voor wat je bouwt. Maar zoals je zelf al aangaf, word het onoverzichtelijk om 2 topic’s te hebben in 2 verschillende catogerieen over 2 verschillende auto’s. PM anders de moderator met de vraag of die het voor je verplaats. En verder; keep on posting
:thumb
Mr. Bone
DeelnemerFoutcode op krukassignaal zit er altijd in als de motor niet draait, op het moment dat je hem start is die niet meer aanwezig.
Mr. Bone
DeelnemerAls je een tech 1 tot je beschikking heb, kan je ook dataloggen. Kan je precies zien wat je lambda en kv temp sensor en de rest van de sensoren doen.
Voor dat je dalijk allerlei dingen voor saus vv. ;)
Mr. Bone
DeelnemerZiet er netjes uit allemaal zeg. Stil zitten doe je niet, ;).
Maar is het niet makkelijker om dit topic te verplaatsen naar het verbouwtopic?
Mr. Bone
DeelnemerDat weet ik ook wel dat het niks met Ford te maken heb, lol.
Maar het is een coscast en GEEN cossworth.
Mr. Bone
Deelnemerff een oud topic omhoog krikken.
De bedoeling was zoals te lezen is om nokken te kopen en terug te gaan voor een chip op maat. Echter zijn deze plannen gewijzigd ivm het toch door willen zetten van een turboblok in de toekomst. Ben dus met dezelfde setup zoals hierboven terug gegaan naar Rudy voor een chip op maat.
6 maanden geleden ben ik voor een vermogingstest gegaan en kwam er 169 pk en 222 nm uit. Nu op diezelfde bank kwam er 162 pk en 218 nm koppel uit. Aan de meting lag het niet want als je beide metingen naast elkaar houdt, waren ze tot 5000 rpm gelijk. En op een paar andere bougies na, was er aan het blok ook niets verandert. Dus vaag maar was 7 pk en 4 nm kwijt.tijd op te chippen dus.
Na een paar runs is die uiteindelijk op 174 pk & 232 nm uitgekomen wat zeer netjes is voor een standaard motor op een paar aanpassingen na.
Auto loopt een stuk beter en is zeer zeker goed merkbaar in zowel lagere als hogere toerentallen. Ook is de toerenbegrenzer van 6800 naar 7400 rpm verhoogt.
Zal van de week een foto van de uitdraai posten en een link naar een filmpje.Enne Rudy, :thumb
Mr. Bone
DeelnemerHet is een coscast kop, en geen kop van Ford. ;)
Als je meer compressie wil, kan je ook besluiten om voor hogecompressie zuigers te gaan. Afvlakken geeft maar een minimale verhoging wat je misschien op de bank kan terug zien, maar met rijden zal dat nauwelijks tot niet merkbaar zijn.
Mr. Bone
Deelnemer:thumb , net resultaat.
Misschien krijgen we korting al we samen ergens 2 of meerdere setjes nokken bestellen.
Weet niet of er nog meer mensen zijn die intresse hebben?Mr. Bone
DeelnemerZijn mooie resultaten ook, zeker met die originele uitlaat. Wil je ook nokken halen? Voor bitburg hoef je niet om te keuren hoor. Als zit er geen kenteken op, intresseert die Duitsers geen braadworst.
Mr. Bone
DeelnemerIk heb nu een standaard met motor met 169 pk en 222 nm op 846 kg en reed een 13,9 op Bitburg met ik dacht ook een 60ft van 1,9 met ouwe gare bijna versleten M/T slicks en 14,4 met straatbanden. Ik rij met een oud type sfi vv, 3 bar brandstofdruk, groep a pijp zonder kat, halve maan van gasklep, open filter en lasnaden in flens van standaard uitlaatspruitstuk weg gefreest. En een 5 kilo vliegwiel. Die vermogenstest is trouwens bij Rudy (miruni) geweest.
Of te wel, om een lang verhaal kort te maken, zouden die 267 stokken best een leuke optie zijn voor me. Ales boven de 175 pk en 230 nm met uiteraard een chip op maat, is dan mooi meegenomen.
Mr. Bone
DeelnemerVoor dat geld had er zeker wel een setje tandwielen bij gekunt.
En idd jammer dat er zo weinig tot niks aan info bij staat, zelfs GEEN merk!
Dat van die 267 graden lees ik nergens.
Maar een tijd geleden stond het er wel bij op de site als je bij losse stokken keek. Waarom ze die info in godsnaam weg hebben gehaald????
Dus ga ervan uit dat dat nog steeds diezelfde nokken zijn aangezien het volgens hun de meest verkochte set nokken van Europa is. Toen waren ze trouwens ook nog 475 ipv 500 nu.
Ik heb ze toen de tijd ook een keer gebeld om te vragen welk merk nokken het waren en hij zei toen; catcams.
Dat zouden dan de 4600736 moeten zijn. 267 graden, kleplift 10,95 mm en lift in bdp 1,50.
In dat geval is die 500 nog niet duur, want bij de rest die catcams levert kosten ze 580.
Wist trouwens niet dat een lexmaul toch nog zoveel winst opleverde.
172 pk met die nokken is niet echt veel als ik kijk dat ik er nu 169 heb met standaard nokken, zuigers etc etc.Mr. Bone
DeelnemerBen ik helemaal met je eens, maar dat neem nog niet weg dat ik wel erg benieuwd ben naar dit set.
Vind 185 pk namelijk nogal erg veel voor een set lichte 267 graden nokken en een NIET op maat geschreven chip.Dus vandaar de vraag of iemand met dit set rijdt, en zo ja, of die er dan tevreden mee is en eventueel op de bank geweest is met dit set en er ook echt 185 pk mee haalde.
Mr. Bone
DeelnemerWat die weegt is bekend, dus wat wil je weten?
Mr. Bone
DeelnemerOndanks dat het alle 2 ks700 zijn kan er dacht ik toch nog verschil tussen zitten. Maar dit weet ik niet 100% zeker. Ik zou gewoon als je de kop eraf heb er een kopbout in doen en dan kijken hoever hij onder je kop uitsteekt, en dit zelfde bij die andere kop. Kan je precies zien of ze bij beide koppen net zover uitsteken. Zo niet, dan moet je dus een langere of kortere versie kopbouten hebben.
Mr. Bone
DeelnemerLet wel op met hergebruiken dat je dat speciale vet erop smeert wat bij die bouten zit. Dus dat zakje niet weggooien. Of dat je moet verzinken spreek voor zich als je 1 lagerkap los heb. Dan pak je een arp bout en die doe je er ff loos in, en dan zie je zo of het mooi vlak past of niet. Laatst 2 setjes gedaan waar bij beide niet verzinkt hoefte te worden. Wel moest ik bij beide de spatplaat aanpassen omdat de kop van die arp bout iets hoger ligt en dus aanloop op je spatplaat. Gewoon een kwestie van een lipje ombuigen.
Succes
Mr. Bone
DeelnemerHou je er dan wel rekening mee dat c20xe 2 verschillende lengtes kopbouten heeft. Dus als je een andere kop plaatst, wil niet zeggen dat je dezelfde lengte bouten moet hebben als die eruit komen.
Let hier goed op!
Mr. Bone
DeelnemerZelfs compressieverlies hoeft niet eens. Het is gewoon puur een koelkanaal naar buiten toe. Stel dat die wel compressie in je koelsysteem blaast, heb je je pakking pas echt stuk en werkt dus geen 1 middel meer. Als je dan 2 dagen na je laatste rondje rijden je koelwaterdop los haal, knalt die nog tegen het plafon, zoveel druk staat er dan op, ;).
Maar zoals eerder gezegd, gewoon vv
Mr. Bone
DeelnemerKoppakking kan ook uitwendig lekken he, ipv naar een kanaal. Als dit het geval is waar ik wel van uit ga als de anwb zo’n busje adviseert, zou het het best wel eens een oplossing kunnen zijn. Al blijft mijn voorkeur toch altijd nog vervangen ipv al die sjakie’s wondermiddeltjes.
Succes
-
AuteurBerichten