Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
DeelnemerIn dat geval heb ik er dus niks aan. Gaat mij echt puur om het dataloggen tijdens een storing van een XE, die volgend seizoen plaats maakt voor een C20LET. Dat uitlezen doe ik wel met een paperclip en knippercodes. Heb op me werk ook een Tech 1, alleen mag ik die niet meenemen in de avond, het weekend en naar de strip. :puke
Dus vandaar dat ik graag een opcom voor mezelf wil. Liefst een tech 1, alleen vind die maar is voor een “normaal” bedrag.
Mr. Bone
DeelnemerPlug en play op de rail is idd mooier dan een verloopplaatje. Alhoewel als je turbokap niet past en je dat graag wil, is die andere optie met dat verloopplaatje op je rail niet verkeerd. Dan kan je je BDR wel hangen waar je wil.
Een originele aangepaste werkt ook prima hoor. Zijn zat mensen die met die optie rijden met EDS fase 3.
Aan jou de keus
Mr. Bone
DeelnemerMisschien is je thermostaat iets slechter geworden in de afgelopen 2,5 jaar. ;)
Vervang hem maar, zal je zien dat het weer perfect werkt, ondanks er eigenlijk nu niets aan de hand is. Want dicht blijven doet die niet, want dan had je allang problemen.
Mr. Bone
DeelnemerZo te horen mankeert er niks aan. Als er een probleem zou zijn, zou die allang TE warm worden. En zeker als je hem tijdelijk op 5000 rpm houdt. Dan krijg die het snel warm hoor, helemaal als je stil staat en dit onbelast doet.
Grt Leroy
Mr. Bone
DeelnemerJe kan ook je originele BDR aan laten passen. Heb je geen externe nodig en geen verloopplaatje voor op je rail.
Grt Leroy
Mr. Bone
DeelnemerHey, jij ook welkom.
Moet je in het marktplaats topic een “gezocht” advertentie maken,
:vertagSucces
Mr. Bone
DeelnemerMooi spul hoor. Wanneer ga je het spul monteren?
Mr. Bone
DeelnemerIk snap je punt. Die XE die ik nu heb schommelt idd ook een beetje als ik normaal rij, want race er niet altijd mee maar rij er meer mee op straat, wel hard, maar niet altijd. Nou heb ik wel een licht vliegwiel, dus had altijd een beetje het idee dat het daar door kwam. Want ook daar gaan ze niet beter stationair van lopen.
Me pa rijdt met mijn ouwe astra F2 gsi16v. Die is geheel standaard en kom nooit boven de 4000 rpm,haha, en zaagt idd een beetje als die ze koppeling in trapt. Maak ik ze stappenmotor ff schoon en dan gaat het weer een tijd goed. De eerst volgende keer zal ik op advies van jou er een boormachine doorheen halen en kijken wat die ouwe dan te melden heb.
Om te controleren of die echt dicht zit is vrij simpel, met draaiende motor dunne slang van je deksel af halen en voelen of er aan gezogen word. Daar moet bij jullie nu in principe harder aan gezogen worden dan normaal omdat bij jullie dit gaatje nu groter is.
Leroy
Mr. Bone
DeelnemerJe serviceluik werkt dan idd niet meer. Maar aangezien je niet ieder weekend je koppeling hoef te vervangen, zou ik me daar niet zo druk om maken. Dat van je schakelmechaniek en digi dash op een f28 durf ik je niet te zeggen. Geen f28 ervaring, en dat wil graag zo houden, ;) .
Ben wel benieuwd naar je bevindingen van het set als het er dalijk in zit. Blijven posten dus.
Leroy
Mr. Bone
DeelnemerRembekrachtiger afdoppen. :jerry
Dat als je carterontluchting niet werkt je olielekkage en verbruik krijgt, ben ik zeker met je eens.
En een goeie carterontluchting is ook niks mis mee, behalve dat je nog steeds wat smurrie in je inlaat krijgt. En dat is nou juist wat ik bedoel en niet wil.Ergens is die LET wel een goeie vergelijking hoor, carterontluchting werkt op het klepje na precies hetzelfde.
Dat ik je XE goed vind lopen geloof ik direct, maar dat je de mijne goed vind lopen weet ik zeker.
Gauw afspreken dus maar. Dan zorg ik sowieso dat er nog 2 Dett’s XE klaar staan en een corsa a XE. Alle drie met nokken, 2 met chip op maat en 1 met dikke zuigers. king:
Word een leuk ritje dus.
HahaSpreek je.
Grt Leroy
Mr. Bone
DeelnemerDie catchtank zorgt er juist voor dat de dampen wel afgevoert worden, maar niet je motor in.
Je hoef geen vacuum te trekken op je carter, want die carterdruk, drukt zichzelf naar buiten via die dikke slang. Niemand wil olie in ze inlaat, ook niet als het je stappenmotor niet bereikt! Dat je die verhangt zeg toch al genoeg over de hoeveelheid teringzooi die daar is/zit. WTF???Hetzelfde geld voor bv EGR. Ook zo’n pisuitvinding die je inlaat niet ten goede kom. Gasklepverwarming, nog zo eentje. We willen allemaal zo koud mogelijke lucht, maar aan het eind waar het de gasklep in gaat, gaan we het verwarmen. ?????? Ook afdoppen!
Gaat die dan niet slecht lopen en starten in de winter? NEE!En ik zou zeggen, laten we is een keer afspreken en rijden. :vertag
Een dikke XE loopt sowieso al bagger stationair met hoge compressiezuigers en nokken, maar das weer wat anders.
En hoe denk je dat jongens het met dat kleine slangentje op een LET doen???
Daar zit een terugslagklepje in die al stuk is als die uit de doos kom. Leuk hoor, staat die lekker 1,1 bar turbodruk je motor in te blazen. Pfff. Dag keerringen en welkom lekkage.Geloof me nou, dop die dunne nou gewoon af en hou die dikke of origineel of naar een catchtank met een filtertje of naar je catchtank en dan naar je inlaat. Heb je wel de dampen in je inlaat en NIET de smurrie.
Heb zelden een echt dik blok gezien met de originele carterontluchting aangesloten. Zowel niet in de dragrace als op circuit. Allemaal catchtank!
AMEN! :wors
PS. Ik ben trouwens nog bezig met die versnellingsbak dingen de je vroeg Vincent.
Mr. Bone
DeelnemerAls je met een f28 gaat rijden, bestel je toch gewoon een set voor een calibra. Moet je alleen een komvliegwiel nemen. Fase 3 is geen probleem voor dat set. Zijn zelfs mensen die die combi hebben met een XE plaat en een F20. Wel weer met komvliegwiel en LET drukgroep.
Mr. Bone
DeelnemerSnap dat hele opboor idee niet echt. Enigste wat je doet is meer carterdampen en smurrie je inlaat in trekken. 9 van de 10 XE’s hebben die dunne afgedopt en die dikke naar een catchtank. Heb je ook geen smurry in je inlaat en gasklephuis. En die XE’s lopen allemaal prima stationair en hangen perfect aan het gas en lopen als een malle.
Mr. Bone
Deelnemer@louwe 16 klepper wrote:
Als die in z.n vrij ook rateld
Is het niet je bak maar je koppeling
Die naar z.n grootje isDan zou het nog steeds ze bak kunnen zijn hoor. Want in ze vrij draait je bak gewoon mee. Het enigste wanneer je bak niet mee draait is wanneer je de koppeling ingedrukt houdt. En of dat nou in ze vrij of in ze versnelling is, maak dan ff geen fluit uit. Al denk ik ook wel dat het eerder je koppeling is ipv je bak. Maar zou beide kunnen. Je hebt sowieso wat te sleutelen.
Als je een drukgroep van een LET wil gebruiken, moet je een komvliegwiel nemen. Alleen werkt dan het serviceluik idee niet meer.
Succes
Mr. Bone
DeelnemerDikke shit.
:thumb
Mr. Bone
DeelnemerSowieso zal je dan een speciale dissteun moeten. Aangezien bij een XE de dissteun op het onderblok zit en bij een astra G niet.
Makkelijkste is toch een ander onderblok zoeken of je eigen blok reviseren.
Succes
29 mei 2013 om 19:09 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373581Mr. Bone
DeelnemerNetjes.
:thumb
29 mei 2013 om 16:01 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373578Mr. Bone
DeelnemerWat zijn die zeer lekkere toegenomen koppel waardes dan???
Mr. Bone
Deelnemer:thumb
Mr. Bone
DeelnemerZoals ik eerder zei; 2mm lift in bdp kan, MITS je kop niet te veel of te vaak gevlakt is.
Ik zou voor risse of catcams gaan. Let wel op dat je bij die catcams met 12mm lift ook versterkte klepveren neem. Zeker als je meer toeren gaat draaien. Wat ook zeker een must is met hogere toerentallen zijn arp drijfstangbouten.
Succes
Mr. Bone
Deelnemer2mm is te doen, mits je kop niet te vaak en te ver is gevlakt.
2mm is ook echt wat je nodig hebt als je er echt een beetje vermogen uit wil halen.Mr. Bone
DeelnemerMeestal in die situatie hoe jij het uitlegt, zal het wel de lambda sonde zijn.
Succes
Mr. Bone
Deelnemerheb je een linkje van die topmounts?
Mijn kadett zou voor ook nog wel een cm verder mogen en kunnen zakken.Mr. Bone
DeelnemerDat heb idd ook al een paar keer gezien. Maar in alle gevallen trapte die helemaal niet vrij en kon er ook niet achteruit gereden worden
Mr. Bone
DeelnemerDat je met een XE vliegwiel en koppeling rijdt, lijkt me duidelijk.
Denkt dat Corsa16v meer bedoelde of je met een plat, kom of bv zelfs met een alu vliegwiel rijdt. En qua koppeling een oem LUK, sachs of bv een puk of cinterbrons koppeling.
Maar denk als ik het zo lees, dat idd je koppeling niet ver genoeg vrij komt.
Succes
-
AuteurBerichten