Mr. Bone

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 767)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: c20xe geen vonk #18166021
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Enigste stekkers die hetzelfde zijn en eventueel omgewisseld kunnen zijn, zijn die van de klopsensor en de stappenmotor.

    En als ze benzineleidingen verkeerd om zitten, heb die wel vonk!

    Ik blijf het raar vinden dat jij een bobine heb met een los draadje ipv een module er onder waar een stekker op komt.

    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494635
    Mr. Bone
    Deelnemer

    :thumb

    Zou lullig zijn als je alleen je klepdeksel zou laten spuiten en er dan met monteren achter kom dat je disdeksel niet past. Kan je weer terug naar spuit.

    Jij gaat zeker ook met multiriem rijden aangezien je stuurbekrachtiging heb?

    Ik heb een LET gekocht waar ook multiriem op zit, alleen heb ik GEEN stuurbekrachtiging en komt het er niet op ook. Dus een kortere multiriem gaat waarschijnlijk niet werken met de originele spanner. Dus denk dat ik het terug moet bouwen naar v snaar met het ouwe stelmechaniek via de dynamo.
    Misschien iemand die dit met zekerheid kan bevestigen???

    In reactie op: c20xe geen vonk #18166017
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Klopt!
    Maar er van uitgaande dat ze pomp is aangesloten zoals het hoort, is dit een makkelijke controle. Pomp met een schakelaar is en blijft gevaarlijk bij een ongeluk! Ook storing zoeken werkt makkelijker als die op de juiste manier aangesloten zit. Dopje op de rail los draaien en kijken of er druk op staat ipv een bougie eruit halen om te kijken of je injectoren inspuiten.

    Kortom; Je heb weer genoeg punten waar je kan zoeken.

    Succes

    Mr. Bone
    Deelnemer

    Oke. Hahaha.

    Ik heb eerlijk gezegt nog nooit het idee gehad dat wij als Nederlanders niet welkom waren. Maar goed, zoals ik zei; ik heb er schijt aan.

    Wat ik alleen vervelend vind van Bitburg is dat het zo ver rijden is en dat het buitenland is.

    Moet denk ik toch maar is een keer op Dr8 komen kijken als ie dalijk klaar is.

    :afro

    Mr. Bone
    Deelnemer

    Silke jegens???
    En dat betekent???

    Ik heb geen problemen met Bitburg hoor. Reed een 1,9 op de 60ft met een stock 16v zonder sper, maar wel met MT. Dr8 heb ik nog nooit gereden. En Zandvoort is helemaal om te janken qua dragrace.

    Maar heb je nog op Bitburg gereden dan na je laatste aanpassingen?

    Wat iemand anders zeg heb ik toch schijt aan. Als je je daar druk om moet maken kan je nog geen bakje boter bij de supermarkt kopen in dit land.

    Je kom en rijdt voor jezelf, dus f*ck de rest!

    Mr. Bone
    Deelnemer

    Daarom.
    Met een beetje geluk, een goeie baan ( Bitburg, ;) ) en een goeie dag zit er misschien een 11,8xx in.

    :thumbup

    Mr. Bone
    Deelnemer

    Nette tijden, :thumb

    Daar gaan er zeker nog wel meer van volgen.
    Sterker nog, weet zeker dat er nog meer in zit als je je 60ft tijden verbetert.

    In reactie op: HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC : #17494633
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Als jou XE een M2.5 was, dan gaat je disdeksel niet passen op die LET ivm met een andere distributieloop. Ook heb je nu een langere riem van 176 tanden en 2 looprollen. Misschien makkelijk als je je klepdeksel naar de spuiter breng je disdeksel van je LET er ook bij te doen.

    Goed bezig verder, :thumb.

    In reactie op: c20xe geen vonk #18166015
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Als het goed is hoef je helemaal geen losse draden op je bobine te schroeven, maar gewoon de stekker op de module te klikken die onder je bobine hoort te zitten.

    Heb je wel een losse bobine, dan kom schakel + op de + en op de – komt het draad vanuit je ecu die je bobine pulserend aan massa ligt op het moment dat die moet vonken.

    Dat laatste is bij een c20ne en bij een xe hoort gewoon een onstekingmodule onder je bobine bij M2.5 en vanuit die module gaan er 2 draden naar je bobine.

    Krijg je trouwens wel brandstof in je rail? Want als dit niet het geval is, ligt het bijna zeker weten aan je brandstofrelais. Als dit wel het geval is valt relais en krukassensor af en zit het puur in het onstekingsgedeelte.

    Succes

    In reactie op: motor valt uit! zlet #18166202
    Mr. Bone
    Deelnemer

    @Haasje17 wrote:

    Gasklep vervuild, Nokkenassensor / krukassensor stuk (daarom valt het uit). En thermostaat stuk (daarom koelt die af)

    :wtf ,Thermostaat stuk???
    Lees eerst is ff goed als iemand wat post!
    Eerst schrijft je : vv je temp sensor, terwijl topicstarter al schreef die vv te hebben. En daarna schrijf je thermostaat stuk. Als die stuk is komt die gewoon niet of niet goed op temperatuur. Dat is hier helemaal niet aan de orde. Deze persoon heeft een storing. Als hij rijdt terwijl de motor warm is, zakt ineens de meter en slaat ze motor af. Totaal niks met de thermostaat te maken. :vertag

    Laat het gewoon ff uitlezen ipv alles maar te vv.
    Anders had je nu volgens sommige mensen al een nieuwe krukassensor, nokkenassensor, thermostaat en een schoon of nieuw gasklephuis!

    In reactie op: motor valt uit! zlet #18166196
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Heb je die bedrading dan vanaf stekker tot aan de ECU doorgemeten???
    Alleen een beetje naar de stekker kijken heeft niet veel zin.

    Lampje van servicebeurt bestaat niet! Enigste waar die mee aangeef dat die onderhoud nodig heeft zijn de letters “INSP” op de plek waar je km stand staat bij contact inschakelen, en gaat na een paar sec weer weg.

    Het lampje wat jij bedoelt zal dus het MM lampje of het autootje met steeksleutel lampje zijn, als 1 van deze brandt betekent dat er een storing is en moet je hem dus uit laten lezen.

    Succes

    In reactie op: motor valt uit! zlet #18166194
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Bedrading van die sensor ook gecontroleerd?
    Brandt je MM lampje ook op het moment van de storing?

    In reactie op: Saab en Opel … #18165836
    Mr. Bone
    Deelnemer

    :wtf , moet hier nou een verbouwtopic voor worden gemaakt.
    :puke

    En idd zonde van die Dett om die verrot te slijpen voor zo’n lelijke pausmobiel!

    In reactie op: Radiator c20let in kadett gsi #18163912
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Een 8v radiateur is idd lager, dus in dat opzich zou die eronder passen.
    Maar moet die onder de slotplaat? Als je je radiateur gewoon op de originele plek houdt of het een 8v of 16v radiateur is, dan moet het toch passen icm een Spal.

    In reactie op: C20LET veel te hoog stationair #18165537
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Miruni, Rudy, de Motronic specialist of R&N engineering is allemaal 1 en dezelfde met meerdere aliassen.
    :D .

    In reactie op: Zuiger cilinder 3 gesmolten #18165316
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Logisch dat hij aanzienlijk sneller is. Met lachgas was die nog sneller geweest. Maar dat betekent wel dat daar je software op aangepast moet worden.
    Zoals eerder al gezegd is; dat spul is heftig!

    In reactie op: C20LET veel te hoog stationair #18165535
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Dat is dus het nadeel van EDS software, :puke.

    Maar Miruni kan die beveiliging eruit halen, :vertag.

    In reactie op: C20LET veel te hoog stationair #18165532
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Nee, geen 16 polig. Het is geen obd2. Gewoon de vierkante 10 pins obd1 stekker voor tech1. Die stekker is eigenlijk alleen puur voor tech1, want uitknipperen kan ook zonder stekker met die 2 losse draden.

    In reactie op: Zuiger cilinder 3 gesmolten #18165314
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ethanol????

    :wtf , met 260 pk????
    En dan ook nog zonder herschrijven, :cry
    Je heb gewoon 1,5 jaar lang geluk gehad.

    Super plus 98 was voldoende geweest.

    Succes

    In reactie op: C20LET veel te hoog stationair #18165529
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Waarom die stekker pas aansluiten als je gezeik heb???
    Zie en hoor zoveel mensen die dat doen.

    Ik sluit die stekker standaard aan met een ombouw. En ik leg een paperclip in me asbak en lees hem zelfs onderweg uit doormiddel van knippercodes, ;)

    Maar het is heel simpel hoor:

    Massa is bruin
    Bruin/geel is diagnose
    Rood is +30
    Bruin/wit is diagnose

    Dus je lees eigenlijk met 2 draden uit.

    Met knipperen leg je bruin/geel aan massa, contact aan & klaar!

    Succes

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356828
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Haha, idd.
    Maar ben er wel blij mee.

    :thumb

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356826
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Dat weet ik niet. Want ik heb die van Saiko nog nooit ingezien.
    Ik heb ff heeeeeel snel op me telefoon die 138 pagina’s van LET door gekeken, maar daar staat zat nuttige info.

    In reactie op: Handboeken C20XE/C20LET/Welding Manual/Blownups #17356824
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Bij mij werkt die zonder wachtwoord. Via die link van corsa2.016v.

    De workshop manuel dan he.
    Is een pdf bestand van 138 pagina’s

    In reactie op: C20LET veel te hoog stationair #18165527
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Dat ik hoop ik voor je dat diegene die je software geschreven heb er geen beveiliging over heen heeft gezet net als EDS, want dan kan je alleen data loggen met de motor uit en heb je er dus geen ruk aan.

    Als het goed is is dat bij jou ook het geval Sjoerd. Of heb je nog nooit live data geprobeerd met een tech 1?

    In reactie op: past een Z20LEH blok in een Zafira A (Z20LET) #18171399
    Mr. Bone
    Deelnemer

    Ik werk zelf bij een Opel dealer en krijg regelmatig Opel’s binnen die dan bv in Frankrijk, Spanje of Italie gemaakt zijn, en heb er geen eentje gezien die goed gemaakt is. Bouten afgebroken, bouten ontbreken, draad dol, dingen niet vv, kortom; helemaal naar de t*fus gesleuteld. Nederlanders worden gewoon keihard genaaid in het buitenland, vooral bij die Fransen. Mensen betalen een godsvermogen voor een zeer slecht halfgare beun reparatie. Ze denken toch, deze mensen zien we nooit meer terug voor garantie. Wil niet alle buitenlandse garage’s over 1 kam scheren hoor, maar wat ik heb gezien is om te janken.

    Qua schuld of geld claimen, kan je vergeten. Zelfs als hij hem gesloopt heb, krijg je geen cent. Dat is een procedure die eeuwen gaat duren omdat het in het buitenland is en die je toch niet wint. Jouw woord tegen zijn woord.

    Ik weet niet hoe je verzekerd ben, maar zou alles op alles zetten om hem in NL te krijgen ZONDER dat die daar gerepareerd word.

    Probeer je niet bang te maken maar ben wel gewoon eerlijk zoals ik het helaas te vaak gezien en meegemaakt heb.

    Wens je veel succes

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 767)