Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
DeelnemerDie bumper ziet er zeer netjes uit, :thumbup .
Dat moet ik bij mij ook nog doen, alleen moet ik daar wel net zo mooi fein, uhhh Bosch apparaatje voor hebben als jou.Alles in het zwart ziet er ook weer netjes en fris uit.
Jammer dat die silicone slangen niet oranje zijn ipv blauw.
Laat jij je halve maan op de gasklep zitten?
En heb je die eds inlaathoed afgezaagt op 60mm?Verder goed bezig, :thumb
Mr. Bone
Deelnemer:thumb.
En tja, die sedan is en blijft de BOM!!! Smaken verschillen dus blijkbaar niet altijd, :vertag !Gezellig was het zeker, en van de vorderingen blijft je op de hoogte aangezien
ik zeer binnenkort weer die kant op kom.Ben niet zo van meetings en ben dus ook nog nooit op Sevenum geweest.
Maar de eerstvolgende keer ga ik mee. Zal dan alleen zonder Dett worden
helaas, aangezien die pas over ongeveer een jaar weer rijdt.Grt Leroy
Mr. Bone
DeelnemerZitten die -10 topmounts er al op? En zo ja, bevalt het qua kwaliteit? En zakt die ook daadwerkelijk 10mm.
Mr. Bone
DeelnemerEn, inmiddels opgelost?
Mr. Bone
DeelnemerEn koppel?
Mr. Bone
Deelnemer@ Axel: Dat idee had ik al. Want als je nou bv EDS fase 3 neem met een k16, draai je ook op 1,1.
Die van Ruben ( mijn motor nu ) had op de bank met fase 3, 308 pk & 442 nm.Dus als je dat vergelijkt heb je volgens mij idd met een grotere turbo op dezelfde druk, meer pk maar minder koppel dan een k16.
Bij Honda zie je dat ook heel vaak dat pk en koppel vrij gelijk zijn. Maar Honda is sowieso van zichzelf al koppelloos,
ook zonder turbo. Maar wel een prachtig merk qua techniek.Eljan z’n waardes ken ik niet. Blok heb ik wel gezien, :wors
Mr. Bone
DeelnemerDie 400 pk is zeker niet mis op 1,1 bar.
Maar waarom is dat koppel iets aan de lage kant voor 1,1?Mr. Bone
DeelnemerKijk, nou ben je een stap verder!
Aangezien jij zeg dat die een soort van verslikt met ineens gas geven icm die foutcode, moet het in je LMM zitten.
Dus of LMM, stekkeraansluiting, bedrading of ECU.
ECU lijkt me niet maar zeg nooit nooit.
Ik zou het dan ook in die volgorde zoeken. Bij een XE komt het ook wel regelmatig voor dat het in de stekker aansluiting van de LMM zit.
Brandt je MM lampje nu constant als de motor draait?
En is die foutcode aanwezig?En ja, ABS staat hier los van. Ik zou dan ook eerst zorgen dat je je motor goed heb en dan daar mee verder gaan.
succes
Mr. Bone
DeelnemerWat is die Kadett sedan Turbo aka taxi, me toch maar een smerig dikke sleeper zeg!
:wors :wors :worsOldschool kleur, LS aan de zijkant, taxi op het dak, oranje knippers, standaard stoelen, stalen velgen, kunstof bumpers & en dan aan het foto album te zien, een zwaar nette verse LET!
Wat hou ik daar van, :wub
:thumb
Mr. Bone
Deelnemer:kewlpics ?
Mr. Bone
DeelnemerHeb ook geen speciaal spul in me bak hoor icm sper. Gewoon bakolie van de dealer erin en gaan!
Mr. Bone
Deelnemer1. Zorg dat je die 2 vacuumslangen op die amalvalve goed heb zitten. Heb je ze verkeerd om, krijg je hele rare laaddruk storingen. En je zal echt niet de 1e zijn die dat doet. Sterker nog, kan mensen die maanden lang gereden hebben zo. Maar het is goed te zien op de tekening welke waar kom.
2. 10nm icm een beetje grijze kit van GM.
3. Kom ik ook niet echt uit. Dus als iemand dit ff in het NL kan plaatsen, graag.
4. Je kan ook je bdr aan laten passen. Maar z20let injectoren is beter. Gecombineerd is nog beter. Helemaal als je met de standaard 2.0 benzinepomp gaat rijden.
5. 10w60 valvoline race olie en voor de f28 gewoon de originele bakolie van GM. Nr: 1940182.Ps. Een versterkte waste gate actuator is geen vereiste met fase 2. Maar wel een must. Helemaal wetende dat je na paar maanden/weken/dagen overstapt naar fase 3. :vertag ;)
Kost €175 bij EDSMr. Bone
DeelnemerDie snelheidring voor een f20, of die ook op het diff van een f28 past weet ik niet. Maar het nummer bij de dealer is 371012 en kost €13,85 ex btw
Mr. Bone
DeelnemerKrijg je morgen als ik thuis ben. Dacht dat die iets van €14 ofzo was.
Mr. Bone
DeelnemerHet plastic snelheidstandwiel is idd los te bestellen.
Heb hem een paar weken geleden vv toen ik me sper ging monteren.TIP! ; leg die nieuwe 5 min voor dat je hem ga monteren in een bak heet water, dan valt die er zo omheen. Anders is het een drama om te monteren en breek die snel.
Ik kan je morgen eentueel heb onderdeelnummer geven.
Mr. Bone
DeelnemerHeb je hem al is uitgelezen?
Als je dan toch de tech1 er aan heb hangen, kun je gelijk met live data je kv temp zien. Wijkt deze nou af van de werkelijkheid en je sensor is nieuw, weet je bijna zeker dat het in de bedrading zit.Maar kan me nog wel herinderen toen ik bij me XE gezeik had met die stekker, wel me MM lampje gelijk ging branden.
Mr. Bone
DeelnemerNee. Dit weet ik ook niet. Maar hou ons op de hoogte hoe het uiteindelijk gegaan/ geworden is.
Want dan ga ik waatschijnlijk ook voor zo’n mocal adapter ipv de standaard opel adapterMr. Bone
Deelnemer:thumb.
En dat het genoeg kost, weet ik helaas alles van.
Maar goed, heb je dalijk wel iets heel moois voor terug.Mr. Bone
DeelnemerKijk! Das precies de info die ik zocht.
Thanx Marc.
:thumbOntopic:
Met welk vliegwiel, koppeling en software ga je rijden? En kan je je pulsgever van je digi dash zo vanuit je f20 in je f28 schroeven zonder verdere aanpassingen?Mr. Bone
DeelnemerPrecies, hoe groter de koeler, hoe sneller het gekoeld word. Vandaar dat bv een koelradiateur van een 16v groter is als die van een 1.2.
Zover ik weet heeft Opel maar 1 standaard thermostaat voor de olieadapters. Sterker nog, de magazijnman kon er destijds toen ik er om vroeg maar eentje vinden.
Mr. Bone
DeelnemerWord er bij jou alleen goed gas gegeven op de testbank dan?
Ook al kom je niet op het circuit of oid, op straat kan je ook gewoon knallen hoor.Begin nou niet aan die goedkope chinese e bay meuk. Alleen maar gezeik en lekkage’s.
Neem gewoon een Mocal op een opel adapter.Mr. Bone
DeelnemerOke, dan werkt idd prima. Maar omdat ik mijn eigen motor al verkocht heb, heb ik dus geen spul meer om te switchen en ga ik het dus proberen met multiriem. Mocht dit niet lukken dan zal ik ook om moeten bouwen naar v snaar. Daarom had ik gehoopt dat iemand dit al geprobeerd had en ik het dus met zekerheid zou weten.
Mr. Bone
DeelnemerJe kan ook een Mocal aansluiten op een Opel sandwichplate.
Ik doe dalijk precies hetzelfde.Mr. Bone
DeelnemerMaar als je een module onder je bobine heb, snap ik niet dat je er een los draadje op moest schroeven. Want dan is het stekker erop en klaar.
Je kan hem ook is uitlezen, misschien dat je aan de hand van foutcode’s iets verder komt.
Mr. Bone
DeelnemerIdd 105 graden.
Mocal is :wub
-
AuteurBerichten