Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mr. Bone
DeelnemerGoeie keus, :thumb
30 september 2013 om 18:42 In reactie op: C20LET koppeling voor heel veel koppel / vermogen #18175777Mr. Bone
DeelnemerIk zou voor die 2e optie van ccc gaan. Als je dan toch €903 uitgeef voor een koppeling, kan die €150 voor dat versterken er ook nog wel bij. Sowieso krijg je weer wat geld terug als je je eigen set verkoopt.
Hoe of wat doen ze dat extra versterken dan? Andere drukvingers erin ofzo?
Wel apart dat het versterken van een xe drukgroep €300 kost en bij die van een let €150
Mr. Bone
DeelnemerSowieso die cat cams dan. Die hebben 12 mm lift en die Diblias 11,2.
Die catcams had een maat van mij. Zijn redelijk dikke stokken, maar een chip op maat is wel een vereiste met deze nokken, helemaal als je er mee op straat rijdt. Stationair is bagger anders. Snap alleen de keuze voor hele dikke nokken niet zo voor iemand die heel af en toe gas geef op straat. Je kan ook een stock xe laten chippen. Ik had ook 174 pk en 232 nm.
Maar goed, die catcams icm een goeie uitlaat en nog een paar kleine aanpassingen is 185 pk wel haalbaar. Ook deze hebben de versterkte klepveren nodig.
Succes met je keuze
Mr. Bone
DeelnemerIk zou een stapje terug gaan. Die 2,05 is denk ik net iets “TE”. Meen dat 1,98 mm in bdp een beetje de max was. Zeker als je kop al een keer gevlakt is of ooit nog een keer gevlakt gaat worden. Vergeet met dit soort nokken ook de versterkte klepveren & de verstelbare tandwielen niet he, :vertag !!!
Maar Risse kan je daar vast en zeker wel meer info over geven.
Je kan ook Miruni hier op het forum om info vragen, die heb ook zeer veel ervaring met allerlei soorten nokken.Succes
21 september 2013 om 06:22 In reactie op: koppeling set en drukgroep vervangen nog steeds piep geluid. #18174736Mr. Bone
DeelnemerAls de plaat verkeerd om zit komt die idd niet vrij. Sterker nog, je kom de brug niet eens af.
En niet goed gecentreerd??? :wtf
Als iemand me dat zou vragen nadat ik ze koppeling had gedaan zou ik hem echt keihard uit lachen en zeggen; Je hebt de klok horen luiden, maar weet totaal NIET waar de klepel hangt. Je bak past dan niet eens, al zit die maar een paar mm scheef, :vertagGeluid zal idd van het druklager komen. Zo’n zelfde piepgeluid hebben heel veel oudere modellen van Opel ook. Alleen is het dan de kabel.
Als het niet heel hard en irritant is en hij verder prima ontkoppelt, zou ik het lekker zo laten.
Mr. Bone
DeelnemerSucces op Bit.
Ben benieuwd naar je tijden.ENNE, HOU HEM HEEL HE, :vertag
;)
Mr. Bone
Deelnemer@Corsa16V wrote:
Ziet er goed en veilig uit, kan niet wachten tot hij klaar is. Goed werk bas!
Anders ik wel, :wub
En Bas heb zeker top werk afgeleverd, :thumbupMr. Bone
DeelnemerNee, das geen gezichtsbedrog. Die zit zo hoog omdat er geen dash meer in terug kom en ik hier dus me tellerbak en meters op kan schroeven
Mr. Bone
DeelnemerThanx Lex. Was idd een aardige job. Maar uiteindelijk helemaal goed gekomen en naar me zin zoals ik hem wil icm onze laskoning, :wors :wors :wors !!!
Nou alleen nog dalijk dat rek/subframe als de motor erin ligt. Maar daar gaat waarschijnlijk nog wel een klein jaartje overheen.
Mr. Bone
DeelnemerWas idd een zeer geslaagd maar slopend weekend.
:thumb
Mr. Bone
Deelnemer:thumb
Heel veel jongens hebben hem verkeerd zitten. En uiteraard vertel ik je het, zou lullig zijn als eventueel je motor stuk zou lopen en ik niks gezegt zou hebben.
Een simpel dingentje om het aan te onthouden is: die velsrand van de looprol moet tegengesteld zijn dan die van de spanrol. De spanrol past maar op 1 manier, dus dan spreek het voor zich hoe de looprol moet.
Mr. Bone
DeelnemerJe looprol op die c20xe met itb’s zit verkeerd om.
Die felsrand hoort aan de binnenkant.Verder leuke auto’s
Mr. Bone
DeelnemerMaar je rijdt met een standaard plat xe vliegwiel?
Riskant hoor met dat vermogen. Als die spettert is je starterkrans net een cirkelzaag.
Mr. Bone
DeelnemerDas een extra massadraad. Sommige hadden drukstoringen met Eds en dan word er een extra massadraad aangelegd.
7 september 2013 om 18:41 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059519Mr. Bone
DeelnemerHahaha. Nee, ik bedoelde me eigen motor in het filmpje 2 poste hiervoor op de bank.
Deze dus:

Ex motor moet ik eigenlijk zeggen. Hij is inmiddels verkocht en uitgebouwd om plaats te maken voor een LET!
Mr. Bone
DeelnemerOok dat kan je controleren met tech 1. Kan je precies zien wat die sensor doet/ziet/meet.
Maar dan moet je nog steeds die stekker hebben en een tech 1.Als je hem nu uitknipperd, krijg je dan ook een foutcode op die gasklepsensor?
2 september 2013 om 19:33 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059517Mr. Bone
DeelnemerHet is zeker een mooi hulpmiddel. Ik vind die veerpootbrug ook zeer apart. Is een keer wat anders als altijd maar een ronde.
:thumb
2 september 2013 om 18:58 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059515Mr. Bone
DeelnemerDe grootste kracht komt er juist op te staan als je van je gas af gaat, :vertag
Om bv te schakelen. Op dit punt kantelt je motor het meest. Is op dit fimpje mooi te zien, en dit was al met ruitenkit gevulde steunen. Vandaar PU hars nu.
http://youtu.be/gJxdlod1VXk” onclick=”window.open(this.href);return false;
Trouwens leuke combi dat blauw/rood van je klepdeksel en L-etje, ;)
Waar heb ik dat toch eerder gezien, :hmmz:jerry
Mr. Bone
DeelnemerIk rij zelf me tank ook nooit leeg hoor. Verder ziet het er weer netjes uit, vooral die IC.
:thumbOok die bout ziet er spectaculair uit, mooi gemaakt hoor. king:
Gaat je radiateur wel passen zover je het kan zien?
Waarvoor dient dat plaatje achter op je bak?Mr. Bone
DeelnemerDus ook geen benzine catchtank?
Ik ga zelf met een gsi tank rijden icm een Pierburg pomp. Twijfel alleen of ik een benzinecatchtank neem of niet. Niet zozeer omdat ik twijfel over onvoldoende opbrengst, maar meer lucht aanzuigen in bv lange bochten.
Bij een geblazen motor is het dan gauw over, :vertag !
Mr. Bone
DeelnemerKeep on posting
Mr. Bone
DeelnemerGa je met de standaard gsi benzinetank rijden? En met welke pomp? Of neem je een benzinecatchtank?
Goed bezig verder hoor. Je gaat aardig snel ook. Voor je het weet kan je rijden.
:thumb
Mr. Bone
DeelnemerVolgende keer ga ik zeker mee naar Sevenum.
En die plannen die we besproken hebben gaan ook 100% zeker door. Ik neem zo snel mogelijk contact met je op als me kooi erin zit.
26 augustus 2013 om 09:56 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373632Mr. Bone
DeelnemerIk ook!
Tenminste, met deze regel dan:@max wrote:
Bijna niemand interseert zich voor die zaken die achter de schermen gebeuren maar willen gewoon rijden.
-
AuteurBerichten