Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door 14XE
is het geen storingscode wissen???een EGR is gewoon een soort klep meer niet
Ik moest na het vervangen van mijn EGR klep dus echt wel even langs de garage om de foutcode te laten wissen. Dat deed de comp niet zelf helaas…. Wel suf…
origineel gepost door ZafirB
Dat van accupolen los koppelen, was voor oudere modellen? Geldt dat ook voor recente modellen als cdti..?Dat werkt niet meer bij de nieuwe modellen. Ik ben naar de garage geweest voor een reset.
Oke tnx.
Overigens iemand een idee of je de comp kan resetten zonder bij de dealer langs te gaan? Heb um ondertussen al vervangen maar de foutmelding blijft.
origineel gepost door zafiraatje
Gisteren, maar even een analyze laten doen bij de dealer.Wiellager en een pendelstang. De prijs v.d. wiellager viel mij trouwens tegen: €317,- ex btw. Nu schijnt dat de complete naaf te zijn met abs sensor.
Vroeger kon je nog alleen het lager vervangen, maar schijnbaar tegenwoordig niet meer.Zijn die dingen van goud ofzo?? Vind ze trouwens af en toe schoftig duur. Alleen de onderdelen al.
Als je zelf handig bent moet je dat soort dingen zelf doen. Ik heb van de week mn EGR klep vervangen. Aanschaf was al goedkoper dan bij de Opel.
Succes met je auto.
Nu ging vanmiddag mijn motorlampje in de snelheidsmeter branden. Dus morgenochtend vroeg even een nieuwe egr klep halen. 170 bij de dealer en 127 bij autowaard. Maar dat is dan zonder btw en korting ;)
origineel gepost door janus 16 klepper
Beste Forum leden,Wellicht kan 1 van jullie mij enigzins opweg helpen!
Wat is het geval: sinds gisteren benik de trotse eigenaar van één Zafira 1.9CDTI, en meteen al was de DVD90 zo dood als een pier!
Zekeringen is de box nageken, deze zijn heel, unit uitgebouwd en de15a zekering nagezien achter op de unit, deze is ook goed!
Voedingsspanningen gekontroleerd op de unit, deze ontbreken, tja dan doet hijhet ook niet…
De DVD90 doet helemaal niets, storing is onstaaan nadat de accu te slap was om op te starten, er is toen een starthulp gebruikt, auto startte toen wel alleen DVD90 was dood….
Voor de slappe accu werkte alles naar behoren.Wie o wie weet in welke hoek dit kan zitten??
Grt
J16K
‘
Ik weet niet of je uit Noord Holland komt toevallig? Als dat het geval is mag je best wel een keertje langs komen om de radio te testen. Ik kom zelf uit de Kop van Noord Holland.
Voor de rest zou ik het niet weten.
origineel gepost door Zafira2.2
EGR klep zou ik zeker laten reinigen, melding komt niet voor niks. Geen idee waar hij zit, maar heb al meer hierover gelezen en vaak is dit de oplossing. Wat voor een type rijder bent u ?Zeg maar je tegen u ;)
Rustige rijder en af en toe als ik weer eens te laat ben om mijn vrouw op te halen van dr werk dan trap ik um op zijn staart.
Over het algemeen probeer ik te schakelen rond de 2000 toeren. Scheelt ook weer iets brandstof ;)
Deze problemen zijn nu voorbij. Ze hebben vanmorgen de computer eindelijk goed gereset… Zucht als ze dat dan meteen goed doen scheelt een hoop ergenis en boven al geld. Nu het volgende topic voor een ander probleem :(
origineel gepost door Laagvlieger
weer die rare getallen. 4 cijfers ;)Die foutcode op je sleutel is simpel. Daarvoor moet je nieuwe software laten laden op de CIM (stuurkolommodule).
Waarschijnlijk loop je een aantal versies achter.Aha oke. Dank je wel daarvoor. Zometeen de auto naar de garage brengen om de 1902 code te laten verdwijnen. Hopelijk lukt het :)
origineel gepost door Laagvlieger
Storing komt wel weer terug na het wissen dan?Ja ik heb er nu nog steeds 3 codes instaan. 03800F (Is 1 van mijn gloeispiralen) 190205 is de uitlaatgassen en 161450 en die is van mijn sleutel. Al vind ik die een vaag. Misschien is de sleutel gewoon stuk. Het klap gedeelte werkt niet goed meer dus denk dat er binnenin ook wat stuk is…
origineel gepost door Laagvlieger
Ramen hoef je alleen maar helemaal naar boven te doen en vast te houden. Naar beneden hoeft niet ;)Ik begin een beetje te denken aan marterschade.
Is er al goed gekeken onder de auto op doorgeknaagde draden?Ramen heb ik idd ondertussen weer werkend. MM lampje brand niet meer maar nog wel de codes. Het gaat hier om een ex politie auto.
Hey welkom.
Navigatie weet ik misschien nog wel wat. Stuur mij even een mailtje. Dat staat in mn profiel.
origineel gepost door manta73
Kan helemaal niet,De garage heeft de min pool van mijn accu afgehaald en deze direct verbonden met de pluspool.
Moet niet gekker worden
Hij heeft het toch gedaan en het lampje van het motormanagment staat uit. En het vermogen is weer terug.
Ramen werken overinges weer. Kwam een geintje tegen hier op het forum.
Helemaal naar beneden doen en knop 5 seconden vast houden. Dat zowel naar beneden als boven. Nu zakken ze weer automatisch naar boven of beneden.
origineel gepost door Laagvlieger
Wat voor een Zafira is het?En die foutcodes snap ik niet!
Een foutcode bestaat uit een letter gevolgd door max 4 cijfers.Het is een 1.9 CDTi 120 PK
Het 4 cijferige nummer is P1902.
Omschrijving: Sensor uitlaatgassen spanning te hoog (Bank 1 – sensor 2) C-031Tnx Henny
Nu heb ik ondertussen gevonden wat ik zocht qua codes.
Alleen is het redelijk universeel en niet echt duidelijk. 060631 heb ik 2 fout meldingen gevonden
1. DTC P0606 Control Module Internal Performance
2. P0606 PCM Processor FaultWelke is de goeie en wat betekend dit?
Ga morgen even goed de garage even bellen om 4 nieuwe gloeispiralen.
origineel gepost door AkUzA_TetSuo
Hi, welkom!!!
Loopt die zaf harder omdat ie ex-politie wagen is?
Bedoel of ie getuned is en is ’t ’n diesel of benzine wagen?
Kijk hier eens op ’t opel-forum marktplaats, misschien vind je hier wel onderdelen voor jouw zaf.
Veel succes met de toekomstige vaderschap en vele veilige km’s met je nieuwe aanwinst.Greetz TetSuo
Het is een 1.9 CDTi 120pk. Ik weet niet of ie eigenlijk getuned is. Het is hondenvervoer geweest dus die hebben nooit te veel haast gehad denk ik.
Zal dr best ooit achterkomen als we weer naar duitsland op vakantie gaan ;)
En de 2 andere dingen komen helemaal goed :D
-
AuteurBerichten