Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Verspreid over vorige week incl vandaag (gisteren/zondag), spullen voor ‘groot’ onderhoud (+extra’s) van mijn Astra H besteld.
Onder andere, olie/brandstof/lucht filter, bak-olie, ruitenwissers, etc.Bedoel je zoiets als [url=https://www.nlpower.com/tussendemper-vervanger-mk43-a-opel-astra-h-gtc-hatchback-2004-2010.html]dit?[/url]
Gefeliciteerd met de aanschaf Doctor007!! Waar blijven de foto’s?? :-)
Ik heb zelf ook een H 1.7 CDTI, meer daar over kun je hier vinden.Ik heb onlangs nieuwe winterbanden en stalenvelgen gekocht. Vandaag was het tijd voor de grote wissel truc.
[IMG]http://i63.tinypic.com/33cyqf5.jpg[/IMG]Wat Johan ook al zegt, met zo’n Sharkfin zal je ontvangst echt bagger zijn.
Een ‘normale’ antenne heeft een effectieve lengte van 30 a 40 cm. Die lengte ga je met een Sharkfin nooit halen. Hierdoor word je ontvangst dus slechter.
Bij de luxere/nieuwere auto’s met van de fabriek uit een Sharkfin is dit opgelost door de AM/FM/DAB antenne op een andere plek weg te werken (bijvoorbeeld bij de achterruit). Als ik het goed heb word dan de Sharkfin alleen gebruikt voor GPS signaal.Hier eerst de posts die verloren zijn gegaan tijdens de forum wisseling.
MOSHterd
Het is inmiddels al weer even geleden dat ik hier wat gepost heb. Dit heeft met allerlei dingen te maken gehad, oa vakantie en drukte met andere dingen.
Ook moet ik zeggen dat er maar weinig reacties zijn in dit topic, en zo lijkt het alsof het niet gelezen word. Dit maakt het voor mij ook zo dat de motivatie om te posten niet heel hoog is.Tijdens mijn vakantie is de auto APK gekeurd, opnieuw uitgelijnd en zijn er wat kleine dingen gecheckt. Ofwel hij kan er weer voorlopig tegen aan.
Ik heb vanwege de wintersport alvast stalen velgen en winterbandjes besteld.
De stalen velgen zijn in de zelfde maat als mijn huidige 16″ LM velgen en komen van velgenshop.nl.
Voor de banden heb ik eerst gekeken naar de test van de ConsumentenBond en de ANWB. Hier kwam de Continental WinterContact TS850 als beste uit de test. Hier heb ik de 2016 versie van gekocht en dat is dan de Wintercontact TS860. Deze heb ik besteld via topbanden.com/.De reacties die ik kreeg van V-Max, EDS, Klasen en Unlimited Tuning omtrend de kosten van het chippen van mijn auto zal ik (over)morgen hier posten.
Dit chippen wil ik deze of volgende maand laten doen. Dit ligt aan de vaatwasser waar we momenteel problemen mee hebben.T-Bone
Mooie updates in dit topic. Denk overigens dat veel mensen het druk hebben. Op het moment dat ik het minder druk heb, ben ik hier ook meer te vinden.
Reacties willen er dan nog wel eens bij inschieten :)MOSHterd
Iets later dan beloofd maar bij deze de reacties van de tuners die ik een mail/bericht heb gestuurd.
De vraag die ik stelde was deze: Wat kost het om mijn auto ‘standaard’ / stage 1 te tunen en de EGR via de software te verwijderen.EDS
You should gain approx. 160 hp with a basic tune for this car. The engine is a reduced version of the 125 hp engine. Thats the reason of the high output.
We can remap this car only here in our shop.
Price for chiptuning 399€
Price for chiptuning with data file NOEGR 549€Klasen
If it is a Bosch ECU, the price is 499,- and we can get 135HP 320NmV-Max
Helaas geen reactie.Unlimited Tuning
Voor leden van het forum hebben wij een speciale prijs in het leven geroepen.
Chiptuning + dynotesten + EGR bedraagt € 450,- Incl. btw.
De korting wordt geactiveerd door het plaatsen van een recensie.
Dit kan dus gebeuren na het rijden van een testrit of er wordt naderhand een bedrag geretourneerd na het sturen van de link.Helaas heb ik van V-Max geen reactie terug gekregen.
Ik vind Klasen prijzig voor het vermogen wat ik er voor terug krijg. Dit deels omdat mijn auto eigenlijk een geknepen versie van de 125pk Astra is. Tevens heb ik geen idee welke ECU ik heb (waar kan ik dat terug vinden).
EDS en Unlimited lijken mij beidde een goede tuner. Dus voor mij is de keuze tussen deze 2. Wel is het zo dat ik momenteel door de kosten, afstand en ook de recensies op dit forum meer neig naar Unlimited Tuning.Opeltje2
Tip: RS Tuning, EindhovenDat tijd hebben is bij mij ook vaak het probleem.
Vaak zeggen mensen ook, oooh maar ik heb mijnauto in een half uur ‘gewassen’, en dan kijken ze mij gek aan als ik zeg dat ik zeker een dag doe over het ‘fatsoenlijk’ wassen van mijn auto.Het updaten van de sofware is er helaas nog niet van gekomen. Er kwam weer van alles tussen. Hoogstwaarschijnlijk gaat de software update ergens in augustus plaats vinden als ik op vakantie ben.
Tevens ben ik ook aan het rondkijken naar het chiptunen van mijn auto. Ik wil mijn auto basic ‘stage 1’ laten chippen en de EGR weg laten schrijven.
Ik heb inmiddels V-Max, EDS, Klasen en Unlimited Tuning een bericht gestuurd. Wanneer ik een reactie terug heb met prijs/performance zal ik dat uiteraard met jullie delen.Afgelopen weekend ben ik naar Duitsland geweest en ik kon het daar toch laten om eens uit te proberen hoe hard de auto nu loopt. Volgens mijn TomTom reed ik 175 km/h volgens mij had ik nog wel wat over maar dat was (voorlopig) hard genoeg.
Hoi Pixel,
In eerste instantie heb ik ook altijd naar een GTC gekeken. Bij nader inzien ivm praktisch oogpunt heb ik toch voor 5 deurs gekozen.
Dat Vibraflex ken ik nog niet, zal dat eens gaan opzoeken.
Die speakers heb ik ook van gehoord. Helaas kon ik nog geen soortgelijke set vinden voor de achterdeur, hier zit namelijk 13cm in zover ik weet.
Ook goed om te weten dat het een harde lak is. Het laatste wat ik wil is met het poetsen ofzo per ongeluk door de lak heen gaan.
Hoe pak jij dat polijsten aan? Wat voor spullen gebruik je daar voor? Heb dit zelf nog nooit gedaan. Tot nog toe was/wax ik mijn auto alleen maar.
Bedankt alvast voor je antwoorden/hulp!Afgelopen weekend heb ik mijn auto weer eens gewassen en gewaxt. Heb wat nieuwe spulletjes gekocht, nagenoeg allemaal van Dodo Juice.
Qua wassen en waxxen heb ik nagenoeg hetzelfde stappenplan aangehouden zoals ik hier al eens eerder beschreven heb. Heb nu alleen sinds kort een foam lans voor op de hogedrukspuit. Dus na het af spuiten zet ik de auto daarmee helemaal in de schuim, dit laat ik even inweken en daarna ga ik rustig de auto wassen. Voorlopig gebruik ik nog schuim van Karcher (deze was bijgeleverd bij de foam lans), wanneer deze op is ga ik Dodo Juice Apple Ifoam Snow Wash gebruiken.
Voor de velgen heb ik ook wat nieuws gekocht, Dodo Jucie Ferrous Dueller. Eerst de velg afspuiten, daarna Ferrous Dueller op sprayen (het spul stinkt echt), even geduld hebben, velg afspuiten, en daarna is al bijna al het vuil van je velg en hoef je nog maar amper moeite te doen met het schoon maken.

Aan komend weekend ga ik de sofware van mijn auto updaten samen met mijn broertje. Hopelijk kunnen we ook Speedlock en andere leuke functies activeren. Wanneer dat allemaal gelukt is zal ik dat uiteraard hier posten!
Hoi Robbin
Aller eerst van harte welkom op dit forum en gefeliciteerd met je Astra!
Wellicht heb je iets aan mijn topic. Ik heb ook al het een en het ander aan mijn auto gedaan, onder andere het vervangen van de ‘standaard’ radio.
Wat bedoel je precies met “case”? Bedoel je de oude radiokooi?

Ik kan het me niet goed herinnneren of er bij mij schroefjes in zaten. Enige plek waar ze zouden kunnen zitten volgens mij is links en rechts aan de zijkant.Welke kabel heb je over? Kun je daar een foto van maken? Het lijkt alsof je het over de Fakra antenne aansluiting hebt. Voor mijn radio moest ik een verloop kopen van Fakra naar din aansluiting.
Als de iso kabels zijn aangesloten met een verloop op de grote vierkante stekker dan moet op zijn minst de radio aan gaan lijkt mij. Misschien kun je je probleem wat beter uitleggen met behulp van foto’s.Wat wil je eigenlijk precies gaan doen? Wil je wat preventief onderhoud doen of wil je een grote/kleine beurt geven aan je auto?
Of wil je gewoon met de tijd enkele dingen aan je auto upgraden?Als je dat duidelijk hebt kunnen we je wellicht beter uitleggen wat je wel/niet zelf moet doen, waar je op moet letten, etc.
Hey Mike,
Ik heb mijn distributie riem bij Mister Auto besteld, op hun website kun je je kenteken ingeven en dan krijg je de voor jou juiste onderdelen.
Volgens de Ebay advertentie krijg je een spanrol, een geleide rol en de Contitech 6PK1590 riem. Ik heb even vlug Mister Auto gecheckt en ook zij bieden die Contitecht riem aan voor jouw auto.
Het lijkt me dus dat de desbetreffende riem correct is voor jouw auto.Nu weet ik niet hoe het zit bij jouw auto. Maar normaal gesproken moet je bij het vervangen van de distributie-riem ook de waterpomp vervangen. Dit hoeft niet als de waterpomp op de multi-riem zit.
24 mei 2016 om 00:34 In reactie op: Natte hemel en blijvende KVS melding -> Astra H 1.6 5 deurs #18319523Hey Nathan,
Als ik zo je probleem omschrijving lees mbt de natte hemelbekleding gok ik ook dat het water wellicht naar binnen lekt via de antenne.
Misschien is het rubbertje tussen de antenevoet en het dak verweerd/kapot.
Voor het verwijderen van de panelen in de auto en checken van je antenne en de voet daarvan kun je wellicht mijn topic raadplegen.
Ik heb onlangs de antenne van mijn auto vervangen, foto’s en wat uitleg daarvan kun je in hier vinden.Ik heb toch nog even tijd gevonden om de foto’s van het inbouwen van de antenne aan te passen en deze hier te posten.
Allereerst het verhaal vooraf.
Een tijd geleden heb ik mijn nieuwe radio, Pioneer AVH-X5800DAB, ingebouwd. Alles werkt perfect op 1 ding na, de DAB functie werk niet echt heel geweldig. De ene keer kan ik tientallen zenders met super kwaliteit ontvangen, de andere keer heb ik 0 ontvangst. Nadat ik het een en het ander heb opgezocht ben ik terug gegaan naar de winkel en eigenlijk kwamen zij met hetzelfde verhaal. Schijnbaar zit er in de Astra H een actieve antenne welke het DAB signaal blokkeert, er zijn meer auto’s van allerlei merken die hier ook last van hebben.
Er waren verschillende opties om dit probleem op te lossen, bijvoorbeeld een losse DAB antenne bij de vooruit installeren, hier had ik niet echt zin in. Ik heb het liefst 1 antenne voor AM/FM en DAB.
Ik heb er voor gekozen om de de passieve antenne splitter om te ruilen voor een actieve splitter en om een passieve antenne te bij te kopen. Deze antenne vervangt dan de standaard dak antenne. De actieve splitter en de passieve antenne hebben helaas geen Opel aansluiting en omdat ik geen zin had om stekkers te vervangen heb ik gelijk 5 meter antenne (met stekker) bijgekocht.Hieronder volgt een uitleg met foto’s. Ik moet zeggen dat het een best karwei is en ik raad het ook aan om met zijn 2en te werken. Ook heb ik via het internet voor weinig geld 2 plastic spatel setjes gekocht, deze kwamen zeer goed van pas.
Ik ben begonnen met alles los te maken van de hemelbekleding. De binnen verlichting voor en achter, alle handgrepen en de zonnekleppen.

Daarna kon de bekleding van A + B + C stijl gedeeltelijk worden los gemaakt.
Om deze er af te halen moet je eerst de doppen met daarop ‘Airbag’ verwijderen. Hier kwamen de plastic spatels goed van pas om beschadiging aan de bekleding te voorkomen. Als de doppen verwijderd zijn kun je de panelen er rustig aftrekken.
Huh???? Ik zie geen Airbags, en volgens de dopjes zouden er toch echt airbags in de stijlen zitten. Ik word vast voor de gek gehouden. Wellicht vind ik ze later.

De hemelbekleding zit ook nog vast met klittenband.
Als je de achterklep opent kun je de rubberenrand een beetje aan de kant doen zodat de hemelbekleding vrij komt.
Als je nu de hemelbekleding voorzichtig, anders krijg je kreukels, naar beneden trekt zie je in het midden 2 stukjes klittenband (weergegeven met de gele cirkels in de foto). Deze heb ik losgemaakt met een plastic spatel.
Helaas zakte de hemelbekleding nu nog steeds niet vergenoeg terwijl hij nergens meer vast lijkt te zitten.
Met een spiegeltje heb ik nog eens rond gekeken in het gat van de achterste binnenverlichting. Wat blijkt, hier zitten ook 2 stukjes klittenband (weergegeven met de groene cirkels in de foto).
Ik heb een van de plastic spatels gebogen zodat ik bij het klittenband zou kunnen. Dit is nodig omdat er een bolling in het dak zit. Daarna heb ik met een zaklamp, spatel en een spiegel zitten pielen totdat het klittenband los kwam.
Ik heb op de 2 panelen van de B-stijl handschoenen gedaan om er voor te zorgen dat hemelbekleding beschermt is terwijl deze er op rust (weergegeven met de paarse cirkels in de foto).

Op de plek van het gele vierkant in de foto heb ik een spiegel neergelegd, hierdoor heb je toch nog enigszins zicht op wat je doet. Met een steeksleutel 17 kun je de oude antenne los maken. Daarna heb ik gelijk de nieuwe antenne gemonteerd. Van buiten de auto zul je niet zien dat dit een andere antenne is.
De ‘oude’ antenne kabel laat ik zitten, mocht ik mijn auto ooit verkopen dan kan ik altijd de ‘oude’ antenne terug monteren.
De antenne kabel loopt via de rechterkant van de auto naar voren. De blauwe stippellijn in de foto geeft weer hoe ik de nieuwe bekabeling laat lopen.

He he he, wat zie ik daar, de ‘verstopte’ Airbag.
LET GOED OP DAT JE DE ANTENNE KABEL NIET VAST TYRIPT AAN DE AIRBAG!!!
Ook in deze foto geeft de blauwe stippellijn weer waar ik de nieuwe bekabeling laat lopen.
Ondertussen had ik ook het dashboardkastje verwijderd, hier ben ik inmiddels best goed in geworden.
Om van de A-stijl naar het de ruimte van het dashboardkastje te komen heb ik hier eerst een stroomkabel tussen gefriemeld (aangegeven met paarse cirkels in de foto). Met behulp van de stroomkabel kon ik de antenne kabel makkelijk door trekken.
Op de plek waar het dashboardkastje zit zie je een grote stale koker lopen, hier kon ik de antenne kabel makkelijk aan bevestigen om daarna achter mijn radio uit te komen.

Hierna heb ik alles weer dicht gebouwd. Daar heb ik geen foto’s van. Dit omdat ik en mijn behulpzame pa er ondertussen wel klaar mee waren. Dit hele karwei heeft ons toch een hele dag gekost.
Ik moet zeggen dat het dicht bouwen niet echt heel moeilijk is. Gewoon net als met het open maken, rustig werken en voorzichtig doen waar nodig.Wat vooral lastig was tijdens deze klus was de onervarenheid, want hoe zit nou alles vast. En ik wilde alles voorzichtig doen, het laatste wat ik wilde is iets wat in het zicht zit vies maken / beschadigen.
Bij deze een verduidelijking van de luchtfilterbehuizing modificatie. Met blauw heb ik in de foto’s de lucht stroom aangegeven. De ‘zaag’ lijnen in paars geven aan waar ik de pijpjes afgezaagd heb.
Als eerste heb ik de behuizing uitgebouwt en uit elkaar gehaalt.Het pijpje in het bovenste deel kun je niet los klikken, deze moet je afzagen. De paarse ‘zaaglijn’ in de foto geeft aan waar ik het pijpje heb afgezaagd.

Het gebogen pijpje in de onderzijde van de behuizing kun je wel los klikken. Helaas laat dit een klein gat achter in de behuizing (aangeduid met groen in de foto). Dit lijkt me niet handig omdat er zo wellicht ‘valse lucht’ aangezogen kan worden.
Ook hier heb ik er dus voor gekozen om het pijpje af te zagen. De paarse ‘zaaglijn’ in de foto geeft aan waar ik het pijpje heb afgezaagd.

Na deze aanpassingen kan de luchtfilterbehuizing weer in elkaar gezet worden (vergeet niet de luchtfilter te plaatsen).
Bij het terug plaatsen in de auto is het belangrijk dat je de condens afvoer slang niet vergeet.
Het makkelijkste vond ik om de afvoer slang eerst aan het luchtfilterhuis vast te maken en daarna het huis terug plaatsen.
Voor de duidelijkheid heb ik de slang geel gemarkeerd en de groene cirkels in de foto geven aan waar de slang door heen moet.
Nadat het luchtfilterhuis terug geplaatst is moet je even onder de auto kruipen om de condens afvoer slang netjes in de houder te klikken. Dit is in de buurt van de claxon.

Hopelijk maakt dit het wat duidelijker. Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik het graag.
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om de foto’s van de antenne die ik veranderd heb uit te zoeken. Hopelijk kom ik hier vrijdag aan toe. Daarna zal ik ze zo snel mogelijk posten.
Hey Didi,
Wat voor detail foto’s zou je precies willen hebben?
Ik heb nog wel wat foto’s en anders kan ik altijd nog mijn filterhuis open maken en meer foto’s maken.Het is al weer even geleden maar vandaag is het weer tijd voor een update:
Onlangs heb ik mijn luchtfilterhuis gemodificeerd. Op het ATC Forum las ik een topic met betrekking tot het aanpassen van de behuizing. Dit zou de luchtstroom ten goede komen.
Edit:
Ik kwam er achter dat op dit forum ook een howto te vinden is voor een soortgelijke modificatie. Deze is vergelijkbaar maar op een Astra G uitgevoerd.
Het leek me een niet te dure aanpassing en proberen waard. Ik wilde mijn originele luchtfilterhuis niet aanpassen en heb er daarom een van de sloop op de kop getikt.
Het gebogen pijpje in het onderste deel van het huis kun je er uit klikken, helaas laat dat een klein gat achter, zodoende heb ik besloten om deze dus netjes af te zagen. Het pijpje in het bovenste deel van het huis kun je er alleen maar uitzagen, aan de andere kant zit hier namelijk het rubberen deel aanvast waar de LMM op komt.
Ik ben er nog niet helemaal zeker van maar het lijkt alsof mijn auto na de modificatie iets beter optrekt in lage toeren. Van het hardere geluid heb ik nog niks gemerkt.

Hier onder nog een foto van hoe ik mijn HLS module heb weggewerkt. Ik heb gebruik gemaakt van een OBD2 verlengkabel, op deze manier past het afdekkapje er gewoon op. Ik moet zeggen dat de app vrij goed werkt. Je kunt er allerlei waardes mee uitlezen, onder andere snelheid en toerenteller, en het is makkelijk om foutcodes mee uit te lezen.

Morgen zal ik posten hoe ik de originele antenne heb vervangen.
Vandaag mijn auto maar weer eens gestofzuigd. Was ook wel nodig nadat we afgelopen zondag naar het strand waren geweest.
Wat ik verder allemaal tot nog toe aan mijn auto heb gedaan vind je hier.Vandaag heb ik eindelijk weer tijd om een up date te doen van mijn auto verhaal.
Begin van deze maand heb ik al een foto gepost van het vervangen van de pollenfilter. Deze filter heb ik toen vervangen omdat ik toch alles al open had gemaakt omdat ik mijn nieuwe radio aan het installeren was.En zoals al eerder beloofd volgen vandaag eindelijk de foto’s van mijn nieuwe radio en de installatie daarvan.
Origineel zat er een CD30 MP3 in mijn auto. Leuk radio-tje maar ik miste toch de usb aansluiting en de handsfree functie tevens is de geluidskwaliteit niet echt geweldig.Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk ervoor gekozen om de originele radio te vervangen voor een radio van Pioneer, namelijk de AVH-X5800DAB. Enkele redenen dat ik voor deze radio koos zijn: handsfree functie, dubbel din, voor+achter+sub speaker uitgang, kantelbaar scherm en DAB.
Met alleen het kopen van de radio was ik er helaas nog niet. Het behouden van de stuurwielbediening was voor mij een must, hier heb ik dus een interface voor moeten kopen. Ook moest ik een ‘frame’ kopen om de nieuwe radio passend te maken in het gat van de oude radio. Ik heb ook gelijk een soort verloopstuk gekocht ivm de DAB functie die op de nieuwe radio zit. Dit verloopstuk splitst het signaal dat van de originele antenne afkomt in het ‘normale’ FM/AM en het DAB signaal. Ik ben hier nog niet helemaal tevreden over dus daar moet ik nog voor terug naar de winkel. Het DAB signaal is somsr slecht, ik kan niet altijd allezenders ontvangen. FM/AM werkt wel goed, terwijl DAB juist nog beter zou moeten werken dacht ik.Het uitbouwen van de CD30 MP3 stelde eigenlijk niks voor. Even zorgen dat je 2 passende ‘radio-sleutels’ hebt, de grote connector +en de antenne kabel los maken en de oude radio is er uit. Ook de oude radio ‘kooi’ moet er uit, deze word vervangen voor een nieuwe kooi.
Het inbouwen van de nieuwe radio is iets lastiger, ik wil niet zeggen dat het moeilijk is maar je moet wel rekening houden met alle extra draden die je aan moet sluiten en dat je alles in de correcte volgorde doet.
Ik heb eerst de nieuwe ‘kooi’ geplaatst met het buitenste sier framepje. Daarna ben ik alle bekabeling gaan leggen. De microfoon voor de handsfree functie heb ik achter het stuurwiel geplaatst. De speakerkabel voor de sub komt vanaf rechts via het handschoenenkastje naar het radio gat. De usb kabel heb ik er uit laten komen bij de handrem. Dit vind ik mooier/beter weg gewerkt als bijvoorbeeld in het handshoenenkastje.
Daarna ben ik alles aan gaan sluiten op de nieuwe radio. Het inschuiven van de nieuwe radio is wel een priegel werkje, je hebt ineens een stuk meer bekabeling die je voorzichtig weg moet werken.
Uiteindelijk is alles best netjes gelukt moet ik zeggen.

Met de nieuwe Pioneer klinkt de muziek in de auto een heel stuk beter, echt een wereld van verschil.
Toch wilde ik een nog wat voller geluid. Zodoende ben ik gaan kijken naar een subwoofer. Het hoeft van mij geen oorverdovend lawaai te zijn, ik ben meer opzoek naar een mooi en vol geluid.
Nu had mijn broertje nog een subwoofer + versterker liggen en aangezien hij hem niet in wilde bouwen kan ik deze zo lang lenen. Zodoende heb ik deze tegelijk met vervangen van mijn radio ingebouwd.
Het is een Pioneer TS-W304R 12″ subwoofer in een gelosten kist met een Pioneer GM-3500T versterker, mijn broertje heeft deze ooit als een set gekocht.
Ook het inbouwen van de sub+versterker stelde niet echt veel voor. Het enige moeilijke was de voedingskabel van de accu de auto in. Ik heb op het internet allerlei foto’s gezien maar het leek er bij mij toch net anders uit te zien.
Uiteindelijk heb ik de voedingskabel via een dop, waar al kabels door heen liepen, vlak langs de hoofd remcilinder naar binnen gedaan. Daarna heb ik de kabel langs de pedalen geleid en in de ‘goot’ bij de linker deurpost gedaan. Via daar kon de voedingkabel mooi door naar achteren. De massa kabel heb ik aangelosten op een massa punt bij de REC. De speakerkabel voor de sub ligt net zoals de voedingkabel alleen dan aan de rechterkant. Dit omdat overal werd geadviseerd om speaker en voeding kabel gescheiden te houden.

Qua audio heb ik inmiddels dus al een deel van mijn verlanglijstje afgewerkt. Later wil ik nog de deuren beter isoleren en wellicht ook de deurspeakers vervangen. Wanneer dit gaat gebeuren weet ik nog niet. Het heeft niet echt veel haast en mijn geldboom groeit ook niet echt geweldig.
Verder wil ik later wellicht mijn auto laten chippen, ik heb op dit forum al veel gelezen over chippen en Unlimited Tuning. Ook dit is nog iets voor op de lange baan.
Wel ben ik aan het kijken voor een China Opcom, ga er waarschijnlijk eentje via Ali Express bestellen. Ik hoop hier meer mee te kunnen dan met de HLS Blue die ik heb. Een van de dingen die ik graag met de Opcom zou doen is bijvoorbeeld mijn EGR uitschrijven.@C130hercules wrote:
He Bjorn,
Wat een mooi verhaal en foto’s. Je hebt al aardig geknutseld.
Ik las je verhaal over je EGR. Ik heb dezelfde auto en motor (alleen een station) als jou en dat stil vallen na starten had ik in het begin ook alleen lag dat niet aan m’n EGR. Ik heb toen mijn brandstoffilter vervangen en het probleem nooit meer gehad?!
Heb ik nog twee vragen aan jou…Loopt jou auto stationair stabiel of schommelt ie? Dit type motor heeft namelijk last van een instabiel stationair toerental door een productiefout in de Denso brandstofpomp. Ik heb hier ook last van gehad en de dealer wilde mijn brandstofpomp vervangen! :(. Na veel zoekwerk op het internet ben ik erachter gekomen dat de fout zit in de suction control valve van de pomp. Als je deze vervangt is het probleem opgelost (onderdeel kost 60 eur in de UK).
Tweede vraag: heb je die nieuwe speakers gewoon simpel vervangen door de oude zonder nieuwe kabels e.d.?
Groet,
John
Hey John,
Goed om te horen dat mijn tekst en foto’s leuk vind!
Ik dacht toen ik problemen had met mijn EGR ook als eerste aan mijn brandstoffilter, ik vermoede dat die verstopt was omdat ik kort daarvoor mijn tank nagenoeg leeg had gereden.
Heb toen ik stil stond de ANWB gebeld en die monteur wist vrijwel direct te vertellen dat het probleem werd veroorzaakt door de EGR, hij heeft mijn auto nog uitgelezen en de enige foutmelding was die van de EGR.
Maar goed dat je het zegt, ik zal binnenkort eens kijken hoe mijn brandstoffilter er uit ziet.Over het algemeen loopt mijn auto vrij stabiel stationair. Heel af en toe schommelt hij op 900 rpm.
Die suction control valve, waar zit die precies?
Ziet dat er zo uit? –> http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-ASTRA-1-7-CDTi-GENUINE-DENSO-DIESEL-SUCTION-CONTROL-VALVE-294009-0120-/121386594631″ onclick=”window.open(this.href);return false;De nieuwe speakers heb ik helaas nog niet. Ze staan nog wel op mijn verlanglijstje. Alleen mijn geldboom groeit nog niet echt hard.
Maar ik was in eerste instantie wel van plan de nieuwe speakers op de oude bekabeling aan te sluiten. Of het werkt dat weet ik niet, je hebt hoogstwaarschijnlijk wel iets van een verloopstekkertje voor naar de speakers nodig.
Maar als je echt een zware geluidsinstallatie wil plaatsen denk ik dat het wel wijs is om ook alle bekabeling te vervangen voor betere kwaliteit.Vorige week heb ik een nieuwe radio gekocht (Pioneer AVH-X5800DAB) en een subwoofer geinstallerd.
De foto’s daarvan volgen binnen enkele dagen. Ik kan wel zeggen het een wereld van verschil is qua geluid en de kwaliteit daar van.Ik heb toen gelijk de pollen/interieur filter vervangen. Ik moet zeggen dat deze een stuk ‘moeilijker’ te vervangen is dan die van de VW Polo die ik eerst reed.
De pollen filter die ik er uit haalde was helemaal verfrommeld. Alsof ze hem er lomp in geduwd hadden.
Hoe je de filter moet plaatsen is moeilijk uit te leggen, je moet dat denk ik zelf ondervinden. Ik kan wel zeggen dat je hem een beetje moet torderen/buigen en dan rustig aan met beleid het gat in moet begeleiden.
Nadat ik de filter geplaatst had heb ik met mijn telefoon een foto gemaakt zodat ik kon kijken of hij netjes geplaatst was.
(Ik kon geen andere manier vinden om er goed langs af te kijken en had geen spiegel voorhanden)
Nog een tip, als je alles weer terug bouwt, vergeet dan niet de verlichting kabel even door je dashboardkastje te steken.

Verder zit ik er over te denken om binnenkort enkele Silent Coat Starter Kits te kopen. Dit om mijn auto van binnen wat stiller te maken en tevens het geluid van de speakers te verbeteren.
http://www.pijlaudio.nl/Silent-Coat-Starter-set.html#
Ik wil dan zo’n Starter Set te combineren met geluidsabsorberend materiaal van bijvoorbeeld de Gamma. Dit is lekker goedkoop en ook water afstotend.
Zoiets als dit.Binnenkort meer uitleg en foto’s van het installeren van mijn nieuwe radio en subwoofer!
Bedankt voor het advies. Ik kon zo geen (werkende) website van dat bedrijf vinden.
Ook moet ik zeggen dat het bedrijf nogal ver weg is (130km). Ik woon zelf in de omgeving van Tilburg en zoek het dus liever wat dichter bij zodat ik ook gewoon in een winkel terecht kan.
Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met car-audio bedrijven in de omgeving van Tilburg?Inmiddels heb ik mijn HLS HappyBlue binnen. Nu zit er onder de handrem een OBD2 aansluiting alleen als je de HappyBlue daar in prikt kan het kapje er niet meer overheen. Zonder kapje vind ik niet mooi en ik wil ook niet zagen/boren daar in. Ik heb dus ondertussen ook een OBD2 verlengkabel besteld, helaas zat hier in een breukje in en moet ik nu wachten op een nieuwe.
Wanneer ik de kabel binnen heb zal ik wat foto’s posten van hoe ik de HappyBlue heb weggewerkt.
Kan iemand mij vertellen of er op de REC ook een (verborgen) OBD2 aansluiting zit?Ik heb ook nog het een en het ander gelezen omtrend het aanbrengen van audio isolatie materiaal.
ik denk er over na om enkele ‘Silent Coat Starter Sets’ te kopen. Deze set is niet te duur en bestaat uit meerdere lagen. Voor mijn gevoel het meeste bang-for-your-buck. Mocht ik dit verkeerd zien dan hoor ik het graag.
http://www.pijlaudio.nl/Silent-Coat-Starter-set.html#” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier heb ik veel aan gehad qua info:
http://www.carblogger.nl/auto-tuning/auto-isoleren/” onclick=”window.open(this.href);return false;Fijn om te horen dat je mijn ‘verhaal’ leuk vind!
Ik dacht juist een andere radio van bijvoorbeeld pioneer, alpine, etc te kopen met het idee dat ik die altijd mee kan nemen en de originele terug kan bouwen mocht ik ‘ooit’ een andere auto kopen.
Bedankt voor de tip van de deurspeakers. Ik moet zeggen dat ze er goed uit zien. Kon alleen niet vinden of er ook een ‘Astra H Pasklaar’ set is voor de 13cm speakers van achterdeur.
Hoe heb je de subwoofer aangesloten? Zit er een RCA uitgang op de CD70? Op mijn CD30 zit deze zo ver ik weet niet.
Ik heb zelf uiteraard ook niet stil gezeten en naar van alles gekeken voor mijn auto. Deze speakers leken mij ook wel iets:
Ground zero GZRC16XII 16,5cm 120 Watt RMS 2-weg composet
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/122l-16-5-cm-speakers/10360d-ground-zero-gzrc16xii-16-5cm-2-weg-120-watt-rms-componenten-speaker-systeem/
Ground zero GZRF52XII 13cm 70 Watt RMS 2-weg speaker
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-speakers/121l-13-cm-speakers/10362d-ground-zero-gzrf52xii-13cm-70-watt-rms-2-weg-speakers/
Hoe denken jullie hier over? Heeft er iemand wellicht ervaring met de speakers?Verder heb ik deze week een Contitech distributie riem incl span/geleide rol besteld. Dan heb ik die alvast binnen voor als ik hem ga (laten) vervangen wanneer er 150k op de teller staat.
Vandaag een Contitech distributie riem incl span/geleide rol besteld aangezien mijn Astra bijna 150dkm op de teller heeft.
Morgen na mn werk de auto afspuiten, ben er even niet aan toegekomen, van al dat zout dat ze laatst gestrooid hebben word hij gruwelijk smerig. Binnen kort als het weer beter weer word ga ik hem weer grondig wassen + waxxen.
Wat ik verder tot nog toe aan mijn auto heb gedaan is hier te lezen:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=194791 -
AuteurBerichten