Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
LOL ik ga dit jaar flink doorrijden om ook in de buurt te komen van de KM stand….

LOL nou weet ik het ook niet meer :wtf zeker is wel dat mn zomerbanden de goede maat hebben en dat ik bij mijn winterbanden een stuk minder hard rij dan op de teller staat :agent
Vrienden
door ziekte even niet in staat geweest om de maat van mn zomerbanden te checken, deze is met 175/65/14 precies goed. Het lijkt er dus op dat de vorige eigenaar een paar velgen van de F1 heeft gepakt voor de winterbanden. Iedereen thx voor de info, en deze mag op slot.
139 is dik 140…werk jij bij de belastingdienst of ben je gewoon accountant? :jerry
De winterbanden die erop liggen zijn 175/70R13, de W-waarde op de teller = 1102. Het verschil loopt langzaam op, bij 50 op de teller geeft is het verschil met Tomtom een heel stuk kleiner, ongeveer 5 km/h.
ik vergeet de doorgebrande startmotor nog, daar was alle kvs overheen ge”poeft” :puke ook vervangen dus :-)
Thx :D was nog een heel gepruts, maar nu moet het motortje er wel weer ff tegen kunnen met afgevlakte kop, nieuwe waterpomp, spanrol, multiriem, distririem, div. pakkingen, olie en kvs……hoop er nu toch wel weer een paar jaar probleemloos mee te kunnen rijden
en KLAAR is hij weer :D heeft me wel ff wat uutjes gekost maar dan heb je ook wat :agent nu gaan we voor electrische ramen, spiegels en zelfs verwarmde stoelen.
UPDATE het is dus NIET de waterpomp, maar helaas wel de koppakking. Tussen cilinder 3 en 4 POEF :cry
heb ik wat te doen deze dagen :agentnou de motor ging blijkbaar wel aan de kook, alleen heb ik dat niet gemerkt omdat de wijzers normale temperatuur aangaven…het kan nog steeds de waterpomp zijn. Ik ga morgen eens met een goede accu erin proberen te starten, kijken wat ie doet.
de waterpomp draait nog soepel en geluidloos rond, daar kwam in ieder geval alvast niet dat schurende geluid vandaan.
ah oke dat is mooi dat wist ik niet. Als ik deze motor niet meer aan de praat krijg moet ik daar maar eens naar op zoek….
kan me voorstellen dat niet alles 1:1 past en er dingen zoals wellicht een motorsteun wellicht verplaatst zou moeten worden of iets dergelijks? Dat is dus niet de bedoeling :agent
Nee hij loopt dus niet meer, dat is de kern van het hele verhaal :vertag
heb wel even geprobeerd maar hij (de startmotor) had flinke moeite met ronddraaien, al moet ik het nog eens met een betere accu proberen.ik heb binnen niks gemerkt van een kokende motor, de wijzer stond op normale temperatuur. Pas toen hij afsloeg en er een stoomwolk onder de motorkap vandaan kwam werd dat duidelijk. Ik heb wel een metaal achtig schurend geluid gehoord vlak voordat hij afsloeg, nog geen idee wat dat was. De waterpomp was het iig niet. Op de peilstok zie ik alleen olie, geen sporen van water. Dat wil wss niet zeggen dat de koppakking NIET kapot is? Het kan ook nog een zuigerveer zijn lijkt mij, iets wat me meer richting een andere motor zal duwen. Maar zover zijn we nog niet, ik sta open voor suggesties….
heb de slangen van de radiator losgehad en doorgespoeld, ene kant water in en de andere kant er weer uit. Niks schokkends gemerkt….
Iemand nog een idee?LOL linksom of rechtsom ;-) hij draait nog rond met de hand, alles draait mee, riem ziet er nog goed uit (zou ook pas bij 180k aan de beurt zijn dus nog bijna 40k te gaan.)
Volgende idee graag :-)
oke, ik ga een sleutel op de krukas zetten en kijken of ik hem rond kan draaien. Update volgt.
:-) waar kan ik het beste kijken om te zien of deze nog te redden is?
nee geen 4 ton, maar slechts 140k :-D helaas is hij me gisteren blijven staan met een flinke stoomwolk :-( ga hem zo halen en dan eens kijken wat er precies mee aan de hand is
haha tanken moest ik idd, al zette ik hem bij het maken van die foto koud op contact ;-)
Zoals beloofd de fotos van mn nieuwste aanwinst:



deukjes rondom en lelijke plekken op de motorkap helaas :(
thx zal morgen eens een foto maken van de goede kant :angel
dank je, laatste paar dagen flink geklust om dingen weer werkend te krijgen (temp-sensor voorbumper, ruitenwissermotortje, kachelweerstand etc). Gaat de goede kant op iig :-)
-
AuteurBerichten