Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb hem zelf van webcon omdat die van bosch mij te duur was,
een thyristor is en blijft een thyristor.ik zocht hem trouwens ook op meerdere auto’s maar dit was geen succes, lijkt op een speciaal model. al is het de aansluiting incombinatie met het aantal pinnen.
Ik weet niet waar je zit hoor maar als je bijv. regio den haag zit is het hele land doorkruisen wel lichtelijk overdreven.
Rica tuning in wateringen is ook een hele goed tent.
hoeveel gebruikt ie dan ?? bij wat voor omstandigheden volgas aantal tpm..
zowieso is het niet best dat er slijpsel aan je magnetische carterplug zit.vergroot hoeft niet speciaal.
er zijn verschillende systeemen. die jappen gebruiken meestal een radiator met een druk-dop en toch een overloop reservoir waar die als de motor weer koud is het ge-expandeerde terug kan zuigen.Had een c-kadett niet zo’n radia. zonder expansie ?
ik had op het moment destijds niet de beschikking tot een endoscoop. dus heb de kop eraf gehaald,
kost je natuurlijk +/- 50 euro als je de pakking en bouten vervangt.Toen bleek in mijn geval dat een olieschraap veer gebroken is. Omdat ik gewoon een cilinder compressie heb van 16 / 17 bar
Cilinderlektest bleef bij 8 bar redelijk lang stabiel.Maar een endoscoop (simpel model) gewoon met kijk slangetje kost iets van 150 euro. alleen te duur voor ff een keer gebruiken tenzij je er geld mee kan verdienen.
Iets waar ik zelf laatst achter was gekomen.
De grofheid van een cilinderwand van een ottomotor moet ongeveer Ra 0.6 zijn.
maak iets op een boormachine tot dus de boring goed is.
En zorg ervoor dat het schuurpapier er strak in zit en de machine echt moeite moet doen om langzaam rond te draaien en je schuurt met korrel 120 linnen de juiste grofheid erin.
Opzich goed(koop) voor de cross :cool:Ophet moment stook ik goedkope 10w40 bouwmarkt olie tot het nieuwe onderblok klaar is :D
wat mag nou wel in duitsland en wat nou niet ?
aan gezien ik wel een met mijn fiesta in duitsland kom en die heeft een prop in de band.
nou probeer een met een endoscoop eens je cilinderwanden te inspecteren.
Ik zeg wss. gebroken zuigerveer of olieschraapveren.Compressie of cilinder lek test zegt vaak niet zo veel als je compressie veren nog goed zijn
Dit probleem komt wel eens voor met nieuwbouw..
je kan geloof ik ook je huidige kopp.plaat laten reviseren door die te laten bekleden met sintermetaal.
eventueel kan je er dan een versterkte drukplaat opzetten maar dan organisch (voor straat gebruik)
dan zou ik gelijk ook het druklager vervangen, want als je die ook nog 50dkm later moet vervangen kan je weer al die uren maken of door de garage laten doen.grtz,
arthurKijk zo’n pulley zoek ik eigenlijk maar dan gelijk al met een tand krans erop.
Ik heb nog een krukas liggen die ik nog steeds in mijn blok wilde bouwen. maar in het verleden is daar wel eens een probleem mee geweest dat de krans scheurde. (2 punten bevestiging ipv ik geloof 6)
Volgens een metaal allurg zou dit niets moeten uitmaken mits de krans niet in ballans zou zijn of reeds een beschadiging zou moeten hebben gehad.
Maar uitvoorzorgs maatregelen wilde ik de krans dus buitboord hebben.
Maar ja eens kijken wat ik hiermee ga doen.
Die TB set en airbox moet ik ook maar eens passend zien te maken.zoiets als dit zou het moeten worden maar dan met de originele alu flens

in princiepe moet je ervoor zorgen dat je in je kadett multie riem kan monteren.
Op zich is het niet zo moeilijk, regelmodule schakeld de compressor.
een een knopje op je dash schakeld de plus van het regelmoduul die weer in de zekeringkast zit.dus waarschijnlijk heb aan de plus hangen
30A compressor
en 5 of 10A regelmoduulFF misschien off topic vraagje..
sbdev verkoopt zo’n multie pulley met 60-2 of 58 tanden krans eraan.
weet iemand misschien of hun/iemand of een andere tuner zo’n pulley heeft voor een v-riem met stuurbekrachtiging ?
.gif)
Ik wilde een nieuw onderblok opbouwen met een kruk-as dat ik nog had liggen (13kg)
Ben ondertussen een beetje aan het knutselen met 45mm tb’s van een Yamaha R1 en zelf een airbox te maken,
in de toekomst meer hierover..:)hartelijk dank voor die nfo :thumbup
he dennis,
ik weet niet of die brandstof gallery de zelfde aansluiting heeft als de v6 maar je kan bijv. bij rovanda aan de dijk in papendrecht ff langs gaan en knijpen ze in de werkplaats voor 2 tientjes slang aan koppeling :P met staal omvlochten brandstofleiding ( welke op den duur niet lelijk wordt) :thumbup
heb hem wel eens voor iemand opgebouwd, werkt perfect.
net een woeste parkiet :thumbup4 bar ??? :hmmz en dan ga ik uit van standaard 2.5 bar
2 juni 2009 om 10:23 In reactie op: past een vectra-a achteras onder een kadett of astra ? #17471027sporing van vectra a is iets breder. maar past dacht ik wel.
as is opzich hetzelfde.
alleen de naven zitten bij de kadett met bouten vast en bij de astra met draadeinde’s
astra is meestal ook met abs.alleen wiellagers van de astra met abs is vrij kostbaar bij vervanging tov van kadett
Blokken opzich wel goed,
Alleen geen ideale combi met zimmermann schijven
Die moeten eigenlijk gewoon standaard blokken vreten.als je dan het een en ander wilt weg vijlen slijpen verspanen aan alu.
zorg absoluut voor een mondkapje, anders wordt die motor ouder dan jij :thumbdown
verder succes met het project…
11 mei 2009 om 10:40 In reactie op: Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett #17473590precies, dat wilde ik zeggen.
pas het liever aan met een hoekprofiel of nog steviger met een u profiel.
en carro ring
:thumbupvandaar dat ik met mijn 195/50/15 banden 20km afwijking had op topsnelheid zo ken ik meerdere 16v’s die 240 rijden :vertag
misschien minder kant en klare optie.
dat spulletje wat ze bij die lcdtacho verkopen zit gewoon in een astra vectra calibra. die pulsgever is voor de BC.
ik heb me verder niet georienteerd hoe het zit met de wormwielen maar als je een groter wormwiel zou opzoeken zou je misschien al geholpen zijn.
ik had een corsa a 14nz met 195/45/15 en liep bij 180 gelijk met gps (was ook maximale snelheid)had btw. een 4 bak volgens mij F10
oja je zou natuurlijk tandjes kunnen tellen.
hahahaha heel taktisch :wors
misschien bout nemen m14 x 1.5 en dan gat tappen in m10 x 1 of 1/8 npt (als het goed is kan je die ook wel in m10x1 klem draaien maar dat is het weer net niet)
andere oplossing kan zijn… blok schroef (kan de benaming fout hebben) die kan je in verschillende maten bestellen dus van m14 > m10 alleen naar een npt draad zal wel weer moeilijk leverbaar zijn.
Dat is echt weer door die klote amerikanen die alles in inches doen. -
AuteurBerichten
