Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Alle kanalen goed (laten) schoonmaken ivm eventueel gruis of troep.
Evenals de turbo.Toen ik nog snode turbo plannetjes had wilde ik altijd een Sard R2D2 monteren of een Tial
Mooi project, ik ben wel benieuwd naar het resultaat.
waarom doen ze op de ring zo moeilijk over een kooi ?
Zo even weer een klein updateje,
wel grappig, ik heb dus de klep shims mogen ontvangen. 1,4mm dik dus dan zou 1mm en 0,4mm hydraulisch gecompenseerd worden.
Maar om nu te controleren of dat de plaatjes hard genoeg zijn. heb ik gebruik gemaakt van wat meetapparatuur.
Een Microhardheids tester.

Hier wordt dus met een klein vierkant blokje een kracht van 1kg op het matriaal uitgeoefend en dan bekijk je hoe groot de afdruk is onder de microscoop.



Deze methode wordt gedaan op de methode van Vickers, dan heb je dus een hele lijst met tabellen.
Uit eindelijk kom ik op een hardheid van 800 uit wat grofweg omgerekend naar treksterke 2300 Mpa /mm2 is. Harder als lagermatriaal dus heeft zeker een oppervlakte behandeling gehad.
Een langverhaal kort ;) de plaatjes zijn safe om op de kleppen te worden gelegen.
In goede informatieve link voor het inmeten is ook deze.
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/engines/tuning/cam_timing.htmMoet alleen nog even uitzoeken hoeveel lift er in 110* voor TDC is en of dit het zelfde is. (zal wel zo zijn).
Maar omdat het een assymetrisch profiel is moet ik nog even uitzoeken hoeveel lift ik deze zal geven in TDC als ik uitga van maximale lift van 110* voor en na TDC.Nog even meten is dan weten dus.
Is dat een SAC drukplaat ? of een traditionele ? Als het er wel een is is het aan te bevelen dat het met spangereedschap gemonteerd wordt. Heb het zelf ook wel eens gedaan maar mocht ik het weer moeten doen fix ik even wat gereedschap.
Geweldig project(en) zeg.. geweldig :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup
Ja, mooi tafelkleed ;) is dat die set van MP ? heb je ook sterkere veren erbij ?
@kadett4x4
Idd de onderlaag moet ook hetzelfde zijn.
@dietrich
Het is toch ook niet erg als je het zelf zou doen en tips vraagt?Straks ga ik een deur spuiten die moet gewoon zilver worden. Maar in princiepe wat jij moet doen is gewoon 2x het normale werk, dus eigenlijk leg je 2 keer een base coat aan.
Ik spuit straks gewoon een deur los, dan doe ik eerst 2 lagen aan de achter zijde en dan pak ik gewoon de buiten kant 2 x dan zou jij het zelfde geintje opnieuw met de candy moeten doen alleen dan de deur terug hangen.
Weet niet hoe de pro’s het doen maar met blankelak maar ik zou de deuren na de candy van de binnen kant laten hangen de buiten kant spuiten en naderhand de blank op de binnenkant van de a style spuiten en de boel afplakken. De motorkap en kofferklep kan je even openen om de randen mee te pakken.
Misschien ook handig en dat hangt dan op de manier hoe je gaat dekken, de hele auto over de lengte of van binnen naar buiten. Je overlap punt niet elke keer op het eind van het paneel laten komen. steeds laten verspringen, anders krijg je strepen of vlekken
Wat mark al aangeeft. Het is vragen om problemen.
Ik ga me auto zelf spuiten, gewoon omdat ik het leuk vindt . Denk dat ik het kan. En het niet waard vindt dit uit te laten besteden.
En daar staat bij mij geen 2e blend coat of hoe je het ook noemt op mijn lijstje. Nou ja ik vindt ze wel heel mooi daar niet van. Maar je moet gewoon echt een goede spuiter zijn om dit te KUNNEN spuiten.
Ook uitspuiten na een fout is een kwadraat lastiger. Electric Orange van de focus is bijv ook zo,n kleur eerst een oranje base en daarna de mica erover.
Een candy is vaak al eerst een zilver metallic en daarna het pigment erover. Dan kan je kiezen met een binder of in je blanke lak. mijn voorkeur zou zijn een binder omdat bij te veel blanke lak de diepte verloren gaat.
op het moment dat ik poste zei mark het dus al eerst de deursteilen etc randen flapjes (met binder is dan makkelijker) en als je dan klaar bent de blanke lak erover als geheel.
En dan natuurlijk de spuitopening noteren druk spuit omstandigheden etc.Even weer een update,
Vrooooegah, liep die stationair onder de 1000 toeren. Nu lukt het gewoon niet.
Nu keek ik naar een oude foto hoe ik de distributie toen had staan. ( ja simpel he)
(Toen 2006)Telde ik 20 tanden links na de markering en vondt het toen al een debakel omdat de markeringen naar verschillende bronnen altijd iets naar binnen stonden.Hier heb ik 2000km mee gereden en toen bleek er toch best wel een scheur in het onderblok te zitten(uit schade auto)
hierna heb ik redelijk basis een nieuw onderblok opgebouwd.Nu wilde ik voor ik met alle tuning zaken begin het ding redelijk goed laten lopen.
Nu telde ik bij mij nu 19 tanden op de zelfde wijze en staan de wielen zoals ‘veel’ zeggen iets naar binnen. Nu lijk ik dus best wat overlap te heb en loopt ie dus best wat rommelig stationair als ie in opwarm fase zit. BEHALVE de eerste 30 sec na het koud starten.
Nu verwacht ik eigenelijk dat de kop toch is gevlakt en wellicht dit onderblok ook ooit eens. Waardoor de timing toch net iets meer uit staat. Gisteren dit nog even terug gecorrigeerd naar de 20 tanden waarbij de uitlaat naar het streepje staat en de inlaat voor het streepje. TDC of BDP nog even goed geverifieerd, alles gemonteerd en de motor loopt een stuk netter. Ik zou niet zeggen meer vermogen juist omdat er minder overlap is.Nu dacht ik aan het volgende, nu al de verstelbare poelies monteren en afstellen.
gewoon met 20tanden en de uitlaat iets vervroegen.
Nu wordt het nog wel even een zoek tocht hoe dokter Indra dat blok standaard heeft laten lopen om de zo juist en standaard mogelijke instelling te krijgen.


@jeroen
Daar moet die kruk nu in komen.@ Manta-Aero
Als het goed is heb ik deze week de shims en ga ik het nog ff dubbel check :wors voor de info.
@RamSwa72
Ja gelukkig wel, die Porsche orange is ook erg leuk. en dat is nu het probleem. Omdat het nu kan en ik wil er net als nu na 7 jaar toch ook wel zo iets hebben van ja … vindt ik nog steeds een mooie kleur.er stonden een aantal kleuren op het lijstje. :D
Sepang Bronze (BMW 5)
Electric Orange (focus)
Ferrari FF Silverstone
maar het wordt Champagner Quartz Metallic :D@Fearless wrote:
Hou je ook rekening met het schuifstuk in de bak?
Die moet met in en uit veren natuurlijk niet tegen de bak aan komen of er uit floepen :PWilde ik ook naartoe gaan volgens mij wel een goede tent om wat aan te laten passen en pas te maken, behulpzaam ook en mee denkend.
was in de planning totdat ik in polen was en bij 180 een tripoide kapot ging, :shock: toen kocht ik het spul weer nieuw
Dat is handige info, ook om de nokkenas te bepalen.
een stok is 30,2 in het dia dus zeker wel nodig. die andere is 32 dus wellicht net randje.
Ik ga even met die calculator aan de slag. bedankt. :worsWas misschien ijdele hoop , heb soms wel het idee dat het nog steeds is als vroeger, zoek het lekker zelf uit – alsof er hier op competitie niveau wordt gesleuteld.
Kennis idd wel beetje meer als 10 jaar geleden.Terug sturen wordt lastig denk ik .( EBay )
Ik heb nog steeds die krukas die er ook in moet. Kan jij je dat herinneren? Heb nu ook een DIY tb setje liggen.Ik probeer nu alleen koste wat het kost die storing uit mijn auto te krijgen. Echt alles is zowat geprobeerd.
kan iemand niet gewoon een nieuwe sticky maken van die vervuilde topic zonder werkende info ?
Ik moet zeggen dat ik niet wist dat voor dit type een rekbout wordt toegepast. Dit kom ik eigenlijk bijna niet tegen.
het is dus idd om het definitief vast te zetten 25Nm voorspanning +45-60 graden fase verdraaing.niet persoonlijk bedoelt ofzo
@opelpower89 wrote:
leuke cabrio reed deze niet eerst in born/susteren rond ??
leuk motortje heb zelf ook een echte 20xe liggen met costcast kop :P voor straks in mijn ascona
is dat een groep a spagetti ??? waar heb je deze vandaan lijkt me wel een leuke optie voor mijn ascona aangezien een standaard xe spruit stuk ni onder ascona c past en de rest van mijn uitlaat is al groep a..ik heb precies dezelfde, hij doet het goed.
Ik heb alleen waar de 2 naar 1 gaan gelijk ook grote pijp aan gebakken. Ik ben eigenlijk ook opzoek naar een nieuwe compensator of in iedergeval de ring.
Zo lastig als het allemaal custom is. Ooit wel eens via de brezan geregeld gekregen en nummer weg gegooit natuurlijkwat is dat voor’n bout 10.9 ? hoe vast draait de hobby bob hem dan als die vaak afbreekt ? moment sleutel en een beetje locktite gaat het alijd goed.
Kan iemand mij dit vertellen ?
1. hoe bepaal ik hoeveel overlap geef en/of lift in bdp ? (met verstelbare wielen)
2. Top hat shims of lash caps genaamd – ik mis dus 1 en 1,8mmEen volgens mij respectabele revisie man zegt neuh is niet nodig, een ander waar ik reeds een vliegwiel heb laten afdraaien zegt ja 1,8 is wel veel dat de hydro stoter deze moet opvangen.
Nu wilde ik deze of zelf laten maken of het liefst kopen omdat ze waarschijnlijk gehard zijn.nu verkoopt AVL Schrick deze in 1mm (dus das goed)
en QED Motorsport ze in 1.905 mm (0.075″) is dit een probleem lijkt me niet denk ik. – of toch misschien wel ?de tuner waar ik reeds wat werk heb verricht die zegt: ik maak ze van 316L .. dat snap ik dus niet dat is net kauwgom het is een plaatje van een mm natuurlijk waar denk 75kg druk elke keer op komt. ik zou eerder zeggen staal 52 of 1.4057
Nou dat heb je er dus van om, koop je kent cams 272/272 krijg je verslepen nokkenassen met een heel ander profiel :???: :shock:
Dus…
nou ja ff kijken wat het is dan ze zien er wel aardig uit.

Als het goed is .. denk ik dat ik het goed heb gedaan.
Als tenminste de kruk duratie of hoek in graden de helft is als de nokkenas.
Dus de duratie in graden van de nok moet x2Hier de max lift van de inlaat

Dus volgens mijn graden kaartje
inlaat
0mm 230 graden
1mm 202 graden
10.289mm 154 graden
1mm 103 graden
0mm 85 gradenuitlaat
0mm stom genoeg niet opgeschreven opnieuw dum fuck.
1mm 182 graden
10.349mm 230 graden
1mm 271 graden
0mm 311 gradenals ik de inlaat bereken
dan lees ik 230 – 85 mm = 145 x2 (nok tov de kruk) = 290 graden duratie… das heftig lijkt me voor hydro’smeestal gaat het denk ik dan ook mis als je vol mis schakelt Met een Sper krijgen de aandrijf assen het wat meer op de sode, gelukkig zijn die niet zo kostbaar…. tov van die van mij ;)
Maar goed 215pk en 270Nm ? dat valt toch wel mee ? het is vaak het koppel wat ze pijn doetJa dat was balen, maar was gelukkig allrisk verzekerd dus had mazzel.
FF een klein updateje
Voorbumper is zo goed als klaar, nu nog plamuren.
Verslepen nokkenassen zijn binnen volgende week verstelbare wielen. Nu nog even vulplaatjes scoren.
heb ze al getekend maar misschien kan ik ze ergens gewoon kopen.
Even goed de nokken inmeten. Dat wordt nog even spannend pff moet ik door heel de materie heen.das niet verkeerd hé
Wat ik wel vrij bijzonder vond was een kabel in mijn destijds audi 80 vanaf het stuurhuis een lus aan de motor/bak ivm met een ongeluk zakt het stuur weg
-
AuteurBerichten