Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door AwAutosport
ps past een nokkenas van een 2 liter + nokkenashuis op zon kop?Ja, en als het goed is, heb ik beiden nog liggen.
Kijk even of je een SEH- of een NE nokkenas nodig hebt. Kwa graden zijn deze identiek, maar ten opzichte van elkaar een paar graden verdraaid. Een SEH-nokkenas zorgt ervoor dat een NE wat vlotter optoert. Aan een 18E nokkenas heb je in elk geval niets, die levert pas het vermogen boven de 4000 rpm.
Groeten,
Mischaorigineel gepost door Big Sexy
nu heb ik net gehoord, c20ne en c20xe carterpannen zijn gelijk. maar zijn de oliedruksensors ook gelijk?Niet altijd. Onder veel C20XE´s zit een aluminium carterpan. Deze heeft een grotere inhoud dan de stalen. Ook zit hierin de oliepeilsensor, die in een stalen carterpan niet zit. De oliedruksensor heeft niets met de carterpan te maken, die zit op het blok en kan van een C20NE, 20SEH, C16sei en nog wel wat meer blokken zitten. Ik heb onder mijn C20SEH een aluminium carterpan zitten en die bevalt prima. Deze heeft ook koelribben, waardoor deze ook iets gemakkelijker de warmte kwijt kan. Ook heb je dus iets meer olie (ik dacht 0,5L) aan boord.
De carterpakking zou je kunnen nemen van de 135pk Ecotec 2.0 16V. Deze heeft een rubberen pakking meteen op de spatplaat gevulcaniseerd. Wel moet je er even goed op letten dat één van de lippen in de spatplaat naar beneden moet worden gebogen aan versnellingsbakkant, want daar kan je krukas tegenaan tikken.
Groeten,
MischaHet probleem is inmiddels opgelost.
Ik heb zelf een nieuwe kabel gemaakt waarmee de auto fluitend door de APK is gekomen.
In elk geval bedankt voor het meedenken
Groeten,
MischaEquus verkoopt dieseltoerentellertjes. Verder heeft vrijwel elke leverancier van inbouwinstrumenten er een.
Groeten,
Mischaorigineel gepost door custom
ik heb er -80mm v maxx veren onder met korte koni’s… maar heb inderdaad een veerweg van 1 cm ofzo.. moet alleen nog kortere corsa dempers want deze zijn nog te lang.Ik zit op -60mm voor en achter. Hiermee ligt ie achter gewoon aan. Anders gezegd: veerweg 0mm! Vermoedelijk zit er gewoon een verschil in de achteras van een E-Kadett en een Astra-F.
Groeten,
MischaBen tot de conclusie gekomen dat de Dett gewoon aan ligt met de 60mm veren :o
Beetje vreemd allemaal, ik weet niet wat de bouwer van deze auto allemaal heeft uitgespookt. Indien Yves nog interesse heeft, zet ik er liever andere veren onder omdat ik nu wel kortere schokbrekers kan gaan monteren, maar dan nog altijd zit met een auto die achter alleen op de banden veert :cool: .
Groeten,
MischaDie bedoel ik ja.
Prima, stuur maar een U2U als je hem nodig hebt.
Mischa
origineel gepost door gsi-maffia
origineel gepost door mischa
origineel gepost door gsi-maffia
maar nog nooit gezien.. maar er is hier in t zuiden nog een
GSI Kadett met v6 op t kenteken.. in 1999 gezien was toen
gebouwt door wat gasten uit geleen.. kenteken zelf gezien!Klopt, ligt inmiddels een 3.0 V6 in.
Groeten,
Mischahey ik meende laatst vernomen te hebben dat deze zwarte
gsi verkocht was en dat ie toen al lang geleden samen
met de nieuwe eigenaar dood is gegaan
was ooit een zwart 2.0 8v..
hebben we t over dezelfde?
Ik denk dat we het over een andere hebben. Die heeft de volgende motoren doorlopen: C20NE, C20XE, 2.5V6 en 3.0V6
Groeten,
MIschaorigineel gepost door gsi-maffia
maar nog nooit gezien.. maar er is hier in t zuiden nog een
GSI Kadett met v6 op t kenteken.. in 1999 gezien was toen
gebouwt door wat gasten uit geleen.. kenteken zelf gezien!Klopt, ligt inmiddels een 3.0 V6 in.
Groeten,
MischaZal ik eens kijken of ik hier nog houders heb liggen voor gesloten gordels? Vermoedelijk komen je gordels inderdaad uit een E of een Corsa. Ik heb bij mij alles teruggebouwd naar open gordels.
Groeten,
Mischaedit: Net gekeken, ik heb hier nog een gordelhouder liggen voor smalle, gesloten sluitingen. Is voor bestuurderskant. Bij interesse -> U2U
Ik zal komende week (of vanavond als ik tijd heb) even kijken. Het liefst zou ik blijven rijden met 60mm voor en achter namelijk.
Groeten,
MischaHey Pipo,
Even voor alle duidelijkheid: Ik wil graag weten waar het probleem vandaan komt. Ik weet dat ik geen originele as eronder heb liggen en leg het probleem dus ook NIET bij jou neer. Ik waardeer je meedenken en proberen. Ik wil alleen dat de auto een beetje leuk ligt zonder dat ik voor elke apk andere veren moet monteren. Ik zal je binnenkort ook even het nummer van de schokbrekers doorgeven. Deze zitten er nu onder met de originele achterveren van de D. Ook vreemd dat dit gewoon past :afro .
Overigens ligt de auto volledig op de rubbers met die 60mm veren.
Voor alle duidelijkheid: ik heb er een Astra F achteras met schijven onder liggen.
Groeten,
Mischaorigineel gepost door stellema
origineel gepost door robbyrood
Weinig reacties, maar een advies : zoek een 2,2 diesel van een omega/vectra c uit een schade wagen of nog mooier de 19 cdti (alfa/fiat blok) en je hebt een hoop lol!!Dit hangt wel een beetje af van wat je electronica kennis is, deze diesels hebben nogal wat elect haken en ogen.
Een isuzu 1.7 td is ook leuk en ietsjes makkelijker in te bouwen , bij deze zul je alleen zelf een motorsteun moeten makenDat klopt, maar met zo´n italiaans blok heb je toch wel wat meer power. Ik zou zeggen: complete kabelboom (incl autoboom) omzetten en rijden maar. Ik rij nu met de 120pk versie in een Zafira B en dat is toch wel de fijnste diesel die ik tot nu toe gereden heb (tegen VW 110pk, Ford 115pk).
Hou er wel rekening mee dat de Italo-blokken groter zijn van omvang. Een 2.2 is in een Corsa te hangen, maar volgens Mathijssen lukt dat met de 1.9 niet omdat die groter is. De 2.2 heeft weer als nadeel dat ze kwetsbaarder zijn. Deze blokken hebben het probleem dat ze uit elkaar kunnen klappen als er teveel olie in komt. Maar goed, dat is met een goed vulbeleid op te lossen. Ook is de 120pk 1.9 sneller dan de 125pk 2.2. Dit weet ik uit een sprint tussen een 2.2 Vectra en mijn 1.9 Zafira.
Groeten,
MischaAls het om achterveren gaat wel. Ik zou ze dan graag wel eerst even willen testen of ze vast liggen.
Zullen we verder kontakt even via email doen? Dan hoeven we dit topic niet te vervuilen.
Groeten,
MischaAndreas, heb jij open of gesloten sluitingen aan je gordels zitten? Hier zit verschil in. De ene is eigenlijk een complete ring (de gesloten), de andere is aan 1 kant ca 2-3cm open.
Groeten,
MischaMocht er iemand zijn met een 60/40 set die achter ook graag 60mm wil, ik heb hier een setje nieuwe 60mm achterveren liggen die ik niet gebruik. Bij de v-maxx set 60-60 komen bij mij de achterveren los te liggen (ja, ik heb ook korte shocks). Nu heb ik er achter de originele veren onder liggen, maar het is net een 4×4. Mocht er iemand zijn die zou willen ruilen, ik in elk geval wel.
Groeten,
MischaZo, zullen we dit topic nog eens onder het stof vandaan trekken?
Eens kijken of er nog iets te gebeuren staat.
Groeten,
MischaMoet eens op zoek gaan.
In plaats van het bedrijf te bellen (kan altijd nog) ben ik eens bij enkele keuringsstations gaan vragen wat nu eigenlijk de eisen zijn voor een handremkabel. Dat blijkt vrij simpel te zijn, deze mag niet gebroken zijn (zoals dat bij de mijne op dit moment het geval is.
Er mag gewoon een lus om de remhaak gelegd worden die gesloten wordt met kabelklemmen.
Derhalve ben ik op zoek naar een handremkabel die aan de voorkant te gebruiken is op het handremmechanisme van de D en die lang genoeg is om aan de achterzijde een lus te maken om de remhaak heen. Om te voorkomen dat de kabel kapot getrokken wordt op de haak, komt deze in een metalen geleider (weet de exacte benaming niet) te liggen.
Concreet dus de vraag: Welke handremkabel is ca 15-20cm langer dan de originele van de D-Kadett?
Groeten,
Mischa:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
Met dit bedrijf ga ik ZEKER kontakt opnemen.
Heel erg bedankt voor de tip.
Groeten,
Mischa18 november 2008 om 19:33 In reactie op: Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen #17380189origineel gepost door OrangeArrow
@mischa: das niet zo handig:PAch, ik rij nu met pepernoten rond. Ik weet niet wat harder stinkt. Als je wil kun je morgen eens snuffelen of je nog wat van de benzine ruikt, dan is ie bij jullie voor een 120k-beurt en een vaag verlichtingsprobleem.
Groeten,
Mischa17 november 2008 om 19:51 In reactie op: Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen #17380185origineel gepost door Fearless
Vet man, zul je veel bekijks mee hebben bij de benzinepomp :DDat zal zeker, maar een duffe actie zoals ik een paar weken geleden moet je dan niet flikken. Sta bij de pomp een paar kannen te vullen die achterin mijn auto staan (Zafira B bj2006), wil de dop van één van de kannen pakken om die erop te draaien terwijl de andere vol liep en wat denk je? Trek ik de nozzle net iets te ver uit de kan. Nou, de benzinegeur is net een beetje uit de auto weggetrokken :swear:swear:swear.
Groeten,
Mischa16 november 2008 om 20:25 In reactie op: Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen #17380181Heel erg mooie foto.
31 juli 2008 om 15:38 In reactie op: Copperfield neemt motorruimt Orange Arrow onder handen #17380173origineel gepost door OrangeArrow
in sevenum ben ik er sowieso!!!
En binnenkort zal de corsa te bewonderen zijn in de Opel Tuning, zondag op circuit Duivelsberg hebben ze nl. een fotoshoot gemaakt…. Maar zal wel ff duren voor ie erin komt, bij de Flash duurde het een klein jaar:oNou, gefeliciteerd met je 2e publicatie. Dan kun je erop wachten dat de Flash binnenkort ook weer komt.
Je hebt het verdient.
Groetjes,
Mischa -
AuteurBerichten