Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zijn dit overigens allemaal big-blocks of small-blocks?
Groeten,
Mischa@wim-v6 wrote:
moderne meuk:
1.9 Fiat diesels (Z19DTL Z19DT Z19DTJ Z19DTH): Goede motoren, alleen beginners ziektes zoals inlaat en injectormodificaties
1.9CDti-8V > Z19DTL Z19DTH > 1.9CDTi 100pk 120pk: Storingkje 3e cilinder, stekker van injector, is een modificatie voorHeb een Zafira B met de 120pk 1.9CDTI gereden. In krap 200.000 in 3,5 jaar nooit problemen gehad. Nu rijdt de pa van een vriend ermee rond. Wel altijd warm gereden (redelijk uniek denk ik voor een lease-auto) en altijd op tijd zijn beurten gehad. Ik heb tot de laatste dag met veel plezier in die auto gereden. Zelfs toen ik mijn nieuwe auto kreeg, was ik Zaffie (zoals hij nu heet) nog niet beu.
Ik reed in de Zafira gemiddeld tussen de 1:18 en 1:22 met het ding. Roken deed ie zelfs na bijna 200.000 nog niet.
Veel plezier bij jullie keuze.
Groeten,
MischaGebruik dan meteen de motronic 1.5.2 van bijvoorbeeld de Astra F GSI, dan ben je ook meteen van die rottige luchtweger af. Je hebt meteen een prettiger geluidje.
Voor de lambda las je een moer in je spruitstuk en je bent klaar.
Groeten,
Mischa@botssiee wrote:
Valt het niemand op dat z’n auto een kwartslag verkeerd staat tegenover de garage deur :hmmz
Rare manier van je auto binne zetten :jerry
Nee, je kijkt gewoon niet goed. Wat jij ziet als de geleiderail van de kantelpoort is de eindaanslag van een sectionaalpoort. Op de 2e foto zie je de rol waar de kabels overheen lopen.
Hij heeft de zijwand gespoten en niet de poort !!
Groeten,
Mischa@Duurt wrote:
Jaah, dat is wel een hele mooie, heb er al verschillende gezien maar meestal ontbreekt de GT/J bies of zitten er weer chrome bumpers op.
Het is zo te zien een van de laatsten?Dan is het dus een GT en geen GT/J (Junior) De Junior is een spaarmodel, de rest is luxer (onder andere chrome bumpers).
Groeten,
MischaWelkom hier.
Een tip: zet even je woonplaats in je profiel. Dat is vooral handig als je hulp nodig hebt. Mensen kunnen dan eenvoudig zien of je in de buurt woont.
Groeten,
Mischa@j3113 wrote:
ik zie dit toppic staan en dacht maak meteen r meteen gebruik van om mijn vraag te stellen.
ik wil graag mijn calibra gaan verlagen. heb er alleen geen ervaring mee wat ik er het beste voor kan kopen.
ik denk zelf dan een schroefset wel het makkelijkst is omdat dit te verstellen is ook omdat ik nog een keer andere velgen er onder wil leggen liggen nu nog standaart velgen onder.
iemand suggeties of toevallig nog iets liggen in de voorraadkast :D
Lekker slim om vragen over een Calibra in een topic over een D-Kadett te stellen !!!
Ik denk dat je met een nieuw topic en een duidelijke titel meer kans maakt op passende antwoorden ;) ;)
Groeten,
MischaToch nog maar eens even omhooghalen.
Ik heb vanwege de vrijdag geplande APK vandaag de originele veren weer van het rek gehaald en onder de auto gezet. Ik ben dit keer WEL zo slim geweest om de hoogtes met verlaging en met originele veren gemeten.
De gemeten afstand betreft de afstand tussen straat en de spatbordrand, gemeten over de naaf.
Origineel: 68,5cm
V-Maxx: 59cmDit vergeleken bedraagt de verlaging ca 10cm !!! Hierbij kan de auto achter niet verder inzakken vanwege de bumpstops die op de onderste veerschotelrubber zitten. Ik schat dat deze zo’n 6-7cm lang zijn, dus langer dan normaal.
Heb ik nu gewoon echt de verkeerde veren of wat is er aan de hand???
Groeten,
Mischa[rquote=1907836&tid=110096&author=corsaboy]@mischa, nette motor, doet me denken aan mijn oude setup had alleen een 324graden dbilas stok erin liggen [/rquote]
Dank je. Het ziet er alleen wat rommeliger uit door de ABS. Hierdoor zitten een aantal zaken op een andere plaats dan je misschien zou verwachten.
Groeten,
Mischa[rquote=1905309&tid=126596&author=GREY ILLUSION]@
vandaag mooi weer om te hobbyén,maar vandaag niet aan mijn dettje.[/rquote]Ik kom straks (vanmorgen nog) even kijken. Ik breng dan ook je motorbok mee. Zal wel tussen 10 en 11 uur zijn.
Groeten,
MischaMijn uitdaging is nog altijd niet opgelost (hoewel het einde in zicht is), maar ik wil jullie de afbeeldingen van de auto met originele achterveren niet onthouden. Ik vind het verschil tussen de originele veren en de verlagingsveren zo extreem groot.
Als ik naar deze foto’s kijk en ik vergelijk die met de eerder geplaatste foto’s van een 80mm verlaging, ga ik er vanuit dat ik voor de vooras in elk geval de goeie 60mm verlaging heb gekregen.Huh? Ik heb hier in het verleden toch een link gezien waarmee je meteen een foto kon uploaden :wtf .
Groeten,
Mischa8 maart 2011 om 20:48 In reactie op: Vectra GTS Emma wedstrijd install, Filmpje db Meting online #17751724Heb je niet meer output met de BR-openingen naar elkaar toe? Bij PA werkt het namelijk wel zo.
Groeten,
MischaHierbij dan nog maar een piccie van de mijne:

Basis is een 20SEH, bewerkte kop, 18E nokkenas, Irmscher inlaatspruitstuk, Lexmaul uitlaatspruitstuk, Motronic 1.5.2 inspuiting, inlaat vanachter de grill, nu nog met originele chip en luchtfilter.
Of chip en filter er nog in komen weet ik niet, ik denk er sterk over hem van de hand te doen wegens tijdgebrek.
Groeten,
Mischa3 maart 2011 om 20:55 In reactie op: Aansluiten externe meters oliedruk/temperatuur op c20ne #17801942[rquote=1882850&tid=140937&author=freek corsa]Wie ?[/rquote]
zie de :D:DIk snap nu de opmerking van Fearless.
Groeten,
Mischa3 maart 2011 om 20:38 In reactie op: Aansluiten externe meters oliedruk/temperatuur op c20ne #17801940Ach ja, klopt. Als je 1 temp-meter en 1 drukmeter hebt, heb ik dit gespook niet nodig. Nee wacht, standaard is er geen olietemperatuurmeter, dus moet je wel ergens een extra aansluiting maken. Hoe zit die freak.tech-manier in elkaar :D:D ??
3 maart 2011 om 20:29 In reactie op: Aansluiten externe meters oliedruk/temperatuur op c20ne #17801938[rquote=1882814&tid=140937&author=Fearless]Kan toch prima zo met dat y-stukje.:afro[/rquote]
Nou, ik zie op de middelste foto zie ik links in beeld iets wat op een drukgever (of drukschakelaar) lijkt. Is dit zo’n ding of wat is dat eigenlijk?
Als dit zo’n drukschakelaar is, is dat inderdaad de 2e opening die je nodig hebt voor temperatuur en druk te kunnen meten. De schakelaar zit normaal gesproken al in de drukgever geïntegreerd.Groeten,
Mischa3 maart 2011 om 20:17 In reactie op: Aansluiten externe meters oliedruk/temperatuur op c20ne #17801935Gefeliciteerd met je slagen in deze zoektocht !!!!
Kun je nog aangeven waar je de gebruikte spullen gekocht hebt? Ik ga deze mod misschien ook nog doorvoeren.
Groeten,
MischaHm, ik denk dat ik hem mooier zou vinden met een setje donkere achterlichten.
Wel een brute bak. Als die met prestaties zijn uiterlijk kan waarmaken……
Ik kwam het inderdaad al tegen, maar toen stond mijn post er al.
Evengoed bedankt voor de tip.
Groeten,
MischaMooi project Tim. Ben benieuwd naar het resultaat.
Geen foto’s van rechts van de Zafira? Aan de curtains te zien heeft ie toch wel een serieuze kus van rechts gehad. Of valt het allemaal wel mee? Ik moest mijn Octavia op zijn dak leggen en die uit te laten komen :D .
Groeten,
Mischa[rquote=1860413&tid=141305&author=prayer]de ontluchting naar de inlaat zou ik sowieso afdoppen, daar heb ik geen zin in, ga ook nog eens op carbs rijden, volgens mij heeft mijn carb spruitstuk niet eens een aansluiting ervoor ;)
er komt op de 4e cilinder idd een recht buisje uit, en geen gehoekte zoals dat bij cilinder 3 is…
had gehoopt een nieuwe mooie carterslang te kunnen bestellen voor die op cilinder 4..
moet er nu maar iets tussen knutselen :)
geen ramp, maar had wel handig geweest gewoon nieuw originele slang te kunnen gebruiken.[/rquote]Als je persé zo’n ingang bij cilinder 3 wil hebben, kan ik wel even kijken of ik nog een nokkenashuis voor je heb liggen. Indien gewenst kan ik je er nog een SEH kleppendeksel bij leveren. Die is helemaal schoongemaakt en opnieuw met hittebestendige lak zilver gespoten.
Groeten,
Mischa[rquote=1759507&tid=133717&author=Helfire]vraagje voor de kenners,
ik ben aan ’t stoeien met mijn motorblok, als ik mijn seh niet meer goed aan het lopen krijg( nokkenas en krukas moeten worden vervangen) , dan wil ik de c20ne erin hangen die ik hier heb staan, echter, kan dit zonder problemen?
en de c20ne onderblok met de seh kop erop zetten, is dit een goed idee?
wie weet hoe het nu echt zit met de motorische verschillen tussen c20ne en seh?
[/rquote]Hey Badmuts,
Je had ook effe kunnen bellen :D:D
Groeten,
MischaWelke spanning heb je op je accu?
Als de motor loopt natuurlijk.
Groeten,
MischaJe kunt ook op zoek gaan naar een originele 18E nokkenas. Dit is de scherpste nokkenas die Opel ooit standaard geleverd heeft voor een OHC. Deze is 297 graden. Ik heb deze in mijn SEH liggen en dit loopt erg mooi in combinatie met een Irmscher inlaat. Bij bovengenoemde nokkenas heb je wel de verdeler van een 18E of carburateurmotor nodig. De ontstekingssturing hoef je niet aan te sluiten, die krijg je vanuit de computer van je C20NE.
Groeten,
MischaZoals GlennGSI al zegt: maakt geen reet uit :D .
Waarschijnlijk zit bij jou een rechte aansluiting op je nokkenashuis omdat hier een rubberen knik op komt die vervolgens uitkomt op de buis vanuit je carter. Die lip zit er gewoon om meer damp uit je nokkenashuis te zuigen. Je wil dit zowieso niet. Haal de slang los van je inlaat en dop deze af. Het open einde dat van je nokkenashuis af komt sluit je aan op een overlooppotje met een filter eraan. Zo voorkom je ook dat er teveel zooi in je motor komt.
Groeten,
Mischa -
AuteurBerichten