Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Op corsa-novatuning lees ik niks over het vervangen van de veerpoten vanwege de grotere fusees? Ben ik in de war met een big-block-swap als ik in gedachten heb dat ik ook grote fusees nodig heb?
Met andere woorden: kunnen de complete 1.2 of 1.3 veerpoten en fusees blijven zitten bij de X16XE-ombouw?
Groeten,
MischaHm, heb een ontstekingshuis gesloopt omdat ik het binnenwerk toch niet nodig had :oops: :oops:
Uhm, nee, het verschil zit hem in de nokken. merkpositie op nokkenaswiel en vergrendeling tussen nokkenas en verdeler zitten hetzelfde. Het zijn echt de nokken die ten opzichte van de stok verdraaid zijn. Wil je echt iets leuks, leg je er een nokkenas van een 18E in met de verdeler van de 18E (heb ik ook). Maar goed, daar hadden we het hier niet over.
Groeten,
MischaEen beetje rustig hier. Zijn er geen SEH-tjes meer bij gekomen?
@crossagek wrote:
in A1 heb je eigenlijk alleen de SR/GSI teller en die zijn duur en schaars aan het worden ( zonder oliedruk zijn er wel iets meer , maar ook een flinke zoektocht en aan de prijs )
in A3 heb je Gsi , joy en sport met toerenteller .
Thanks !!
Een SEH heeft ook een andere nokkenas. Het aantal graden onderling is gelijk, alleen is deze een paar graden gedraaid ten opzichte van die van de C20NE. Een C20NE met SEH nokkenas klimt een stuk sneller in toeren.
Groeten,
MischaMocht je een SEH-computer nodig hebben, heb ik die nog liggen met verdelerkap en bougiekabels.
Ik rij zelf een SEH met Motronic 1.5.2 (dus met luchtvolumemeter en lambda).
Groeten,
MischaVermoedelijk de koppakking, dat had de Astra van mijn vrouw ook. Dat ging een tijdje goed en toen klapte ie eruit.
Groeten,
MischaOke, bedankt mannen ! Dan wordt het toch zoeken naar een originele analoge Corsa GT of GSI cockpit. Ik wil persé analoog. Welke hebben toerentellert? De oliedruk hoef ik er niet persé bij te hebben, die heb ik in 52mm.
Groeten,
MischaDamn, ik ben er echt te lang uit….
Wie kan mij vertellen of een klokkenset uit een E-Kadett zonder veel aanpassen in het dash van een pre-facelift past? Dat zou mij namelijk zoekwerk naar een GSI-tellerbak schelen omdat ik die van de E nog heb liggen.
Ik zie regelmatig de digitale variant uit de E in de Corsa A, maar hoeveel er aangepast is weet ik niet (meer).
Groeten,
MischaHaha, een gewaarschuwd vrouw telt voor 2!
Dat klinkt goed heren en bedankt voor de hints en nuttige tips.
Vooral die site ziet er erg handig uit.
Groeten,
MischaDank je voor je reactie Jurgen.
Het schijnt zo te zijn dat je de pomp van de stuurbekrachtiging moet laten vervallen, dan kun je op die plek de standaard motorsteun plaatsen. Het hangen van een X16XE zou net zo eenvoudig zijn als van een C16SE. Als ik de veerpoten overzet, zou ik dan die dan aan de draagarmen van de A kunnen bevestigen? Anders moet ik gewoon op zoel naar de fusees van een A GSI. Dan zou de F15 gewoon aan het blok kunnen blijven hangen. Je zou alleen ook de multiriem moeten verwijderen en weer ombouwen naar V-snaar, hierdoor vervalt de spanrol die er normaal op zit en moet je de houder van de dynamo aanpassen, zodat daar een sleufgat in zit.Let op: hetgeen hierboven staat is gebaseerd op uitspraken van een Duits Corsa A forum.
Groeten,
MischaHeb zelf een A3 1.5D Van gehad. Ik weet helaas niet of die nog rondrijdt.
Heren, zullen we gewoon even vergeten dat er wat “anders bedoelde” uitspraken zijn gedaan?
Als we ons gewoon weer op de techniek concentreren, kunnen we misschien allemaal lering trekken uit deze toch wel interessante vraagstelling. Eigenlijk zou hier een sticky van moeten komen voor elk type.
Overigens moet ik nog even bekennen dat ik bij mijn Zafira ook een defecte CIM module heb gehad. Ik weet niet of dit een standaardkwaal is voor de Opels uit die generatie. Ik kan me voorstellen dat deze modules over de volle breedte van het pallet zijn toegepast.
Groeten,
MischaIk denk dat je die vraag beter even aan de verkoper kunt voorleggen.
Groeten,
MischaOp papier is heel iets anders dan onder de voet ;) . Ik was echt verbaasd. Ik heb de volgende auto’s gereden:
– Seat Leon, 110pk en 235Nm
– Ford Mondeo, 115pk en 280Nm
– Opel Zafira, 120pk en 285Nm
De Zafira was veruit het prettigst om mee te rijden. Hij laat zich voor een diesel erg ver doortrekken en blijft ook trekken als het toerental voorbij de 3000tpm gaat, iets waar ze bij VAG jaloers op zijn. Over de Mondeo wil ik het liever niet hebben, dat was voornamelijk een ruimtebeest.Groeten,
MischaOver tunen: Ga eerst eens rijden met dat ding. Ik heb een Zafira B met dat blok gereden en die was meer dan snel zat. Verbruik zat op ca 1:18 en ik heb er ca 200.000 probleemloze kilometers mee gereden.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groeten,
MischaZeker, de eigenaar was ook erg blij toen ik hem aan de telefoon had. De auto wordt weer in oorspronkelijke vorm teruggebouwd.
Groeten,
MischaLadies & Gentlemen: WE’VE GOT HIM !!!
De gezochte auto is met een ander interieur en andere velgen teruggevonden in Valkenburg. Daar heeft hij een tijdje op een klein parkeerplaatsje achter een Chinees gestaan. Ik ken verder geen details, maar in elk geval bedankt voor de interesse en tips.
Groeten,
MischaNee, sorry. Ik heb de eigenaar ook al gevraagd, maar ook die heeft geen foto van de auto.
Groeten,
MischaDat klopt, ik heb zelf geen ervaring ermee, maar ik denk dat dat niet vooruit te duwen wel meevalt. Het is natuurlijk ook geen lichte auto.
Overigens: hier in de buurt iets nader omschreven:
Baexem, N280 (midden-Limburg), hier is hij al eens geflitst
Heerlen, N281, hier is hij al 2x geflitst (waarvan 1x met ruim 170km/u)Het vermoeden is er dat deze auto gebruikt wordt door drugsrunners of dat soort lui. Het vermogen is ook nog eens hoger dan standaard, dus er zal bij de sterke arm der wet hier in het zuiden niet veel materiaal zijn wat hem bij kan houden, mocht het eens nodig zijn.
Groeten,
MischaMosterd na de maaltijd, maar ik heb mijn GSI-wielen en 16V remmerij ook gereden met 5mm spacers en originele bouten.
Benieuwd naar pics met je nieuwe wielen.
25 september 2011 om 08:12 In reactie op: ombouw 1.4 naar 1.6 ecotec HIJ LOOPT. nog maar 2 vragen. #17905964@duvelke77 wrote:
wie weet hoe je zuigerveren los kunt krijgen als je vermoed dat ze eventueel vast kunnen zitten
Carterpan er onderuit, bougies eruit en ontvetter op de zuigers mikken. Met een beetje geluk lost de ontvetter of de reiniger
de rottigheid op die de zuigerveren vast zet. Hierna alles goed doorspoelen, krukaslagers weer goed smeren, alles dicht maken, olie erop en dan kijken of het weg is.Zorg wel dat je zuurvrije ontvetter of reiniger hebt. Op dit principe werken die additieven ook die je bij de automaterialenzaken kunt kopen tegen het zwart of blauw roken van je auto. Zo’n potje (ik dacht van Wings) zou je ook eerst eens kunnen proberen.
Succes.
Groeten,
MischaDank je.
Er zijn toch ook 1.6 big blocks toch? Ik dacht dat er zowel small- als bigblocks geleverd waren. Of vergis ik me nu en was deze diversiteit bij de Kadett het geval? Ik zit zelf niet zo in die kleinere motoren (al zeg ik niet dat die langzamer zijn hoor).
Groeten,
Mischa -
AuteurBerichten