Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jazeker, maar ik wist het gisteravond echt niet meer. Ik had het helemaal gehad.
Dank je voor het meedenken.
Dank je voor je reactie Willem. Ik heb er vanavond nog eens goed naar gekeken en wat bleek? Geen geschakelde plus naar de bobine! Die gelegd en de motor sloeg meteen aan!!
Me very happy.
Groeten,
MischaEn? Probleem al opgelost? We zijn inmiddels dik 2 jaar verder !!!
Groeten,
MischaAangezien het probleem opgelost is, hoop ik dat ik van de TS even dit topic mag kapen om het forum ook een beetje schoon te houden.
In de Astra H van mijn vrouw zit een CD30MP3 die we graag willen vervangen door een aftermarket radio met USB. We hebben geen security-code bij de auto gekregen toen we deze gekocht hebben. Ik weet dat je flink moet dokken om de code op te vragen, maar hoeveel is dit eigenlijk?
Groeten,
MischaHeb ze in de foto-emmer gemikt. Bedankt voor de tip !!
Happy shopping :thumb
Huh? Waarom zie ik geen foto’s?
Oke, daarmee test je de bobine, de rest kan dan alsnog defect zijn.
Groeten,
Mischa@crosserke wrote:
Mij lijkt het dezelfde kabelboom van de ne als de seh. De seh zit nu in een kadett en heeft lange tijd buiten gestaan. Nu krijgt ie geen vonk niet meer, de bobine kan ik wel doen vonken maar wanneer ik hem start vonkt ie niet meer.
Nu denk ik dat het in de elektriciteit zit en ga ik er een kabelboom van men ne opzetten.Hoe laat je hem vonken zonder te starten? Krijg je een vonk vanuit de bobine of vanuit de bougies?
Groeten,
MischaDa’s een goeie. Vermoedelijk zal de stekker van de motor niet op de andere computer passen.
Voor de cross zou ik er zowieso altijd de SEH in hangen. Een C20NE met computer en kabelboom van een SEH is geen SEH !!
Groeten,
MischaEen NE is meestal met KAT, dus als hij in de auto hoort, kom je waarschijnlijk niet meer weg met je emissienormen. Is dat geen probleem, lepel dan gewoon die complete SEH erin.
Ik heb een SEH lopen op een C20NE computer (M1.5.2). Draait perfect en is beresterk.
Groeten,
MischaDat is minder. In elk geval succes met de ombouw. :thumb
@CorsaGSI2016 wrote:
In de rooie ligt een kapot gelopen X16XE.
Is deze nog te herstellen? Of is de schade dusdanig dat dit niks brengt? Ik ben nog op zoek naar een leuk blokje om mijn TR mee voort te sleuren.
Groeten,
MischaWelk blok ligt er in de rooie?
Leuk project trouwens. Handig als je zoiets compleet kunt aanschaffen zodat je het “alleen maar” over hoeft te zetten.
Groeten,
MischaNou ja, leren? Je kunt ook gewoon met de originele inspuiting rijden of met de M1.5 (ook van de C20NE).
Groeten,
MischaOmdat dat de enige betaalbare manier is om die luchtklep net achter het filter eruit te kunnen mikken. Die zorgt voor weerstand in de doorstroming. De auto trekt van onderuit beter door, heeft een zeer mooie loop voor een aangepaste motor en ik hoef me om de emissienormen nooit zorgen te maken. Daarnaast klinkt hij met de Irmscher inlaat in combinatie met deze Motronic ook nog eens erg lekker zonder teveel herrie te maken.
Groeten,
MischaLees eens goed: Ik rij een SEH met Motronic 1.5.2 Is deze Motronic (van onder andere de Astra GSI) met of zonder lambda?
Groeten,
Mischa@NoFear1696 wrote:
@mischa wrote:
Mocht je een SEH-computer nodig hebben, heb ik die nog liggen met verdelerkap en bougiekabels.
Ik rij zelf een SEH met Motronic 1.5.2 (dus met luchtvolumemeter en lambda).
Groeten,
MischaIk heb zelf een Kadett gsi gehad bj.sep 1987 dus zonder cat. 130pk en dat is motorcode 2.0SEH en jij rijdt met een Lambda?? :hmmz
Jup, geloof je het niet?
Nou, aan de mijne is wel meer gebeurd (alleen geen chip), maar die loopt stationair als een originele.
Een 1.5.2 Motronic heeft niet die hinderlijke luchtklep in de inlaat, maar een luchtmeter zoals de C20XE. Hierdoor heb je altijd een goeie doorstroming door je inlaat en klinkt hij ook nog eens erg lekker.
Hoe loopt ie op de SEH-computer?
Als hij te rijk loopt, zou je kunnen kijken of je temperatuursensor goed is, anders denkt de computer dat de motor nog niet op temperatuur is en blijft hij hem wat rijker aansturen. Nog een voordeel van de M1.5.2: door middel van de lambdasonde heb je altijd het juiste mengsel.
Groeten,
MischaHang er anders gewoon een Motronic 1.5.2 op. Werkt perfect en voor ettelijke tientjes te scoren. Het enige wat je nog zou kunnen doen is het monteren van een lambda in je uitlaatspruitstuk.
Groeten,
Mischa18 mei 2012 om 19:33 In reactie op: Corsa goed gekeurd als c20xe bij rdw met foto Pagina 2 #18017420Ach, zie het zo: het is gewoon afgunst omdat ze zelf nog niet de moeite genomen hebben.
Groeten,
Mischa16 mei 2012 om 20:25 In reactie op: Corsa goed gekeurd als c20xe bij rdw met foto Pagina 2 #18017406Haha, nu kunnen ze die geel-zwarte balk zeker opnieuw gaan schilderen van de bovenkant :thumb
14 mei 2012 om 05:03 In reactie op: Corsa goed gekeurd als c20xe bij rdw met foto Pagina 2 #18017388Jongens jongens, wat een gezeur. De helft van hetgeen hier gezegd wordt valt te projecteren op 50% van de auto’s hier op het forum. Heb je hem verlaagd, heb je de auto technisch aangepast en moet je officieel naar de RDW, dus waar hebben we het over?
Man man, heeft iemand een verhaal dat ie aangehouden is met een dikke motor, valt meteen het halve forum over je heen, pfffff.
Ik neem aan dat ie inmiddels netjes met 2.0 op kenteken staat? Verder alles goed gegaan?
Overigens: als ze de kentekenpapieren ingenomen hebben, is de auto theoretisch in beslag genomen.Ik wens je verder veel succes en plezier met je Corsa.
Groeten,
MischaMooi, het wordt een 2-deurs sedan! Dat is dus geregeld. Ik blijf waarschijnlijk nog wel even met de 1.2s rijden. Eerst maar eens alles verzamelen. Mogelijk wordt het in plaats van een 16V wel een 8V, dus een C16SE of C16SEI.
Misschien maar eens een slopertje op de kop tikken.
Groeten,
Mischa@corsaboy wrote:
of de tank van een corsa A3 injectie (c12nz-c14nz) en hier een astra pomp in knopen..
Is dit lastig te doen of is het een bolt-on ombouw?
Groeten,
MischaWie kan mij vertellen of de tank van een GSI onder een TR (of 4-deurs sedan) past?
Groeten,
Mischa -
AuteurBerichten