Miruni

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 249)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: 2.0 seh met 1800 kop nieuwe teksten #17503769

    Met Omega zuigers bedoelen ze waarschijnlijk het merk OMEGA en niet zuigers uit een opel Omega.

    Omega zuigers zijn gesmede hoge compressiezuigers die je o.a. bij SBD motorsport in Engeland kunt kopen.

    In reactie op: andere zuigers #17503942

    origineel gepost door mr-turbo
    een 10% vermogensstijging door alleen van 10,5:1 naar ca. 11,5:1 ? :sleeping heb verder geen zin in een zinloze discussie, dus kies maar een van de 2 reacties :-) tis vrij simpel, er zijn gewoon tabellen voor en kun je dus uitrekenen. Vandaar die 3-4% …

    Wiseco’s hebben 12:1 compressieverhouding. En je krijgt natuurlijk meer cilinderinhoud.
    Dit waren 87 mm zuigers dus 50 cc meer.
    Die formule’s zijn allemaal leuk maar uiteindelijk zie je op de testbank pas wat ie echt doet.
    Maar goed iedereen zijn eigen denkwijze.:thumbup

    In reactie op: andere zuigers #17503939

    Ik heb er twee op de rollenbank gemeten met wiseco zuigers.

    Je gaat minimaal zo’n 15Nm in koppel omhoog en je wint zo’n 15 Pk (op de wielen).

    In reactie op: motronic #17477772

    Google!!!

    In reactie op: aluminium vlieg #17502430

    ipp-flatlander in neede???
    Hij verkoopt Fidanza vliegwielen.

    In reactie op: wazig probleem.. opgelost,nu nog 1 probleempje. #17476372

    Teneerste het schema erbij pakken en de pinnen v/d ecu waar spanning op moet komen
    te staan doormeten. Ook de pinnen waar massa op moet
    komen te staan doormeten.

    En dan uiteindelijk onderling ook. Dus tussen de pinnen waar spanning op komt en de massapinnen.

    In reactie op: Lambda sonde doet niets #17500154

    Is dit bij M2.5 of M2.8?
    M2.8 is anders geprogrammeerd op basis v.d lambda en is hier ook veel gevoeliger voor.
    Lees je die waardes af met de TECH1?
    Wanneer je het niet met de TECH1 doet kun je dan beschrijven hoe je de testkast hebt aangesloten?

    Wat bedoel je precies met bij 160/170 is de trekkracht volledig weg.
    Is dit als je volgas geeft? Normaal moet dat niet uit maken omdat de lambda dan niet mee regelt.

    ECU gaat trouwens niet in noodloop wanneer lambda niet aanwezig is.
    De ECU gaat puur op de ingeprogrammeerde brandstofkenvelden (mappen) lopen zonder verdere problemen.

    Wordt de lambda-sonde wel warm op het moment dat je er spanning opzet?

    In reactie op: Phase 1 tuning Z20LET, EDS of M-TECH??? #17498254

    Vmax en Klasen Motorsport zijn zowiezo goed daar valt weinig over te discussieren.

    In reactie op: f16 bak huis, pas daar f18 in? #17495117

    Ik kan in ieder geval vertellen dat er tussen de F16 en F20 Bak verschil zit tussen de lagers
    van de tandwielassen.
    Het is dus de vraag of de F18 bak de lagers van een F16 bak heeft of van een F20 bak:vertag:vertag

    In reactie op: ECU mappen Tuning Factory Landgraaf #17495096

    Zijn inderdaad hydro-nokken.

    Ik heb laatst een auto afgesteld waar deze nokkenassen ook in zaten.
    Diegene heeft de cilinderkop moeten aanpassen omdat de nokken niet
    vrij konden draaien vanwege de noklift.

    En aangezien deze nokken 2,4 mm lift in b.d.p. hebben is de kans aardig goot
    dat ie met orginele poelies de zuigers raakt :-|.

    Maar dit zou je eventueel kunnen oplossen door verstelbare poelies te gaan gebruiken.
    Alleen zul je dan wat vermogen verliezen.
    Maar helemaal onderin in toeren win je dan weer wat.

    Succes.

    In reactie op: Nokkenas gegevens vraagje #17490155

    Dat bedoelt hij inderdaad.
    1ste cilinder in b.d.p. zetten en nokkenas naar 2.0mm draaien.

    In reactie op: speling oliepomp #17491647

    Die speling viel me de laatste keer inderdaad ook op.

    Bij het rond draaien v/d motor hoorde ik een bonkje wat naar wat verder kijken van de
    oliepomp af kwam.

    De motor heeft nu al weer zo’n 10 crossen gelopen zonder problemen.

    Je kunt er niks aan veranderen dus.

    Heeft verder geen gevolgen.:vertag

    In reactie op: Chip's op marktplaats #17491466

    En juist daarom gebruik ik beveiligingen waardoor ze niet meer gekopieerd kunnen worden.:vertag

    In reactie op: Regelbare brandstofdrukregelaar #17484134

    Als je de druk te hoog zet dan kunnen ze misschien wel klappen.
    Maar ik heb hem al 3 jaar erop zitten en nog nooit wat mee gehad.

    In reactie op: Spanning injectoren verlagen #17484553

    Dat is niet altijd het geval.
    Ligt eraan of je sequentiele injectie hebt.
    Bij een C2.0XE wordt er per cilinder aangestuurd.
    Daar staat dat “SFI” ook voor => Sequentiel Fuel Injection.:vertag

    In reactie op: Spanning injectoren verlagen #17484548

    Je hebt inderdaad een vaste spanning van 12V op je injector staan.
    En zoals al werd gezegt schakelt de ecu de massa.
    Dit wordt gedaan zodat men kleinere componenten kan gebruiken
    omdat de + de stroomvoerende geleider is.
    Vraag ff bij de dealer of ze de checksumm onderling v/d software kunnen nakijken.

    Is dit hetzelfde dan moet je het inderdaad in andere dingen gaan zoeken en niet in de ECU.
    Beginnend met de koelvloeistofsensor.

    PS.
    Je heeft totaal geen zin om de spanning te verlagen.
    Je zult op een punt komen dat de injector het op een gegeven moment
    gaat haperen en het wel / niet doet.
    Tot aan dit punt zal er niks veranderen aan je brandstofverhouding.

    In reactie op: Spanning injectoren verlagen #17484543

    Hoe meet je dan die spanning?
    De spanning blijft altijd hetzelfde alleen meet je waarschijnlijk met
    een normale multimeter. Deze multimeter is niet snel genoeg om die korte pulsen te meten.
    Daardoor zie je verschil in de spanning. Hoe meer toeren en belasting hoe meer pulsen
    achter elkaar waardoor de multimeter meer aan gaat geven.

    Om het goed te kunnen meten moet je een oscilloskoop gebruiken.
    Je zult dan zien dat de amplitude (zeg maar de hoogte v/d spanning) gelijk blijft
    alleen dat naarmate je meer toeren gaat draaien dat er meer pulsen komen.

    Maar ff terug komen op je vraag.
    Je meet nu meer spanning omdat de ecu waarschijnlijk meer inspuit => dus langere
    inspuitpuls.

    Hierop uitmakend dat de software waarschijnlijk niet 100% hetzelfde is.
    Dezelfde softwarecodes wil nog niet altijd zeggen dat het dezelfde software is.
    Je moet de checksum van de programma’s vergelijken om zeker te weten dat software hetzelfde is.

    PS.
    Ga geen weerstanden tussen je injectoren zetten want dan blaas je de
    eindtrappen in je ECU op.
    Dit helpt trouwens ook niks. Want de pulsen blijven even lang.

    Rudy

    In reactie op: c20ne, start, ander probleem.. en getest #17481071

    Wat sw16v zeg zou ik als eerste checken.
    Kijken of je spanning op de brandstofpomp blijft houden.:thumbup

    In reactie op: 3.0 6-lijn opfokken! #17479702

    Kijk maar een op:
    http://www.rissemotorsport.de

    In reactie op: astra gsi/ vectra A #17473336

    31,5 Kw verlies kan echt niet.
    Die beste man v/d rollenbank heeft zijn poot op de rem gehad bij de verliesmeting. Dat zijn van die leuke truukjes.

    41,5% verlies is echt te veel.

    Als je de wielpk’s omreken + ongeveer 15% aan verlies dan
    kom je op zo’n 122Pk in plaats van 155Pk.:P:P

    In reactie op: wazig probleem.. opgelost,nu nog 1 probleempje. #17476336

    Dat is geen orginele chip.
    Alleen ik zou maar snel een stickertje op de uv-venster doen. Anders ben je het programma zo kwijt:vertag

    In reactie op: Schroefdraad oliedruksensor? #17471168

    Je hebt een sensor gekocht zonder schakelcontact voor het lampje.
    De sensor die je nu hebt kun je alleen op een oliedrukmeter aansluiten.
    Voor een lampje heb je een andere sensor nodig.

    Of je moet een printplaatje maken welke schakelt bij de gewenste druk wat in overeenstemming
    staat met een bepaalde spanning.
    Maar dit lijkt me te omslachtig.:vertag

    In reactie op: Schroefdraad oliedruksensor? #17471166

    Ha dennis dat dacht ik ook van de week.
    Eerst sloeg ik bij mijn gloednieuwe centerpons de kop eraf wannaar
    ik de boor erin zetten en er geen millimeter in kwam.

    Zit denk ik verschil in die bouten :vertag:vertag
    De een is harder dan de andere:swear:swear

    Ik heb gewoon het bovenste stuk v/d orginele sensor eraf
    geslepen en toen hierin m10x1mm getapt.

    In reactie op: Schroefdraad oliedruksensor? #17471161

    Is inderdaad 14mm.
    Draad is 14 x 1,5mm.

    Ik heb hier vandaag nog een verloopnippel voor gemaakt.
    Omdat ik een 2 bar sensor wil en deze alleen in M10x1.0mm verkrijgbaar is :swear

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411431

    Dat zijn goede resultaten.
    Vooral dat ie in hogere toerentallen zo blijft doorlopen:vertag
    Zijn geen “zielige”nokkenassen wat je erin hebt liggen:D

    Ik denk niet dat je het nog van je pk’s moet hebben want die heb je nu zat. :thumbup

    Ben benieuwd wat voor een tijden je nu rijdt.
    :vertag

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 249)